Az ATM biztonságos használata

Az ATM ellenőrzése, vizsgálata

Mielőtt használná az ATM-et (készpénzt vesz fel vagy fizet be, mobiltelefon kártyát tölt fel, stb.) mindig ellenőrizze, nem lát-e szokatlan, oda nem illő tárgyat vagy nyilvánvaló rongálás nyomait az automatán (pl. a kártyanyílásra nincs-e ráhelyezve valami)!

Szintén ne használja az automatát, ha bármiféle hibaüzenetet lát a képernyőn!

Ha bármi szokatlant tapasztal, ne használja az automatát és azonnal hívja a HelpDesk-et (06 1/20/30/70) 3 666 000 vagy értesítse a legközelebb található OTP Bank fiók ügyintézőit!

Mielőtt kártyáját előveszi, nézzen körül,
ne álljon senki közvetlenül Ön mögött!

Ön is tartson diszkrét távolságot, amikor arra vár, hogy az Ön előtt álló elvégezze a tranzakciót! Ezzel példát mutat másoknak is. Győződjön meg róla, hogy nem lát-e az automata közelében gyanúsan viselkedő személyeket!

Úgy álljon az ATM-nél, hogy ne láthassák, amint PIN kódját megadja, valamint hogy mennyi pénzt vesz fel. Kezével takarja el a billentyűzetet, amikor beüti a kódot!

Gyanakodjon, ha az automata használata közben (különösen, ha a kártyáját nem adta ki a gép), egy idegen nagyon segítőkésznek bizonyul, még ha banki alkalmazottnak adja ki magát, akkor is! Még véletlenül se adja ki a kezéből a bankkártyáját és ne árulja el a PIN kódját!

Felhívjuk figyelmét, hogy bizonyos híresztelésekkel ellentétben, amennyiben fordítva adja meg PIN kódját bármely ATM-nél, a készülék nem küld riasztást a rendőrségnek, és nem adja ki a kért összeget.

A PIN kód beütésekor a rendszer ugyanis azt vizsgálja, hogy a megfelelő számkombinációt használja-e, így amennyiben azt fordított sorrendben üti be, a bankjegyautomata téves kódként értelmezi és többszöri hibás kísérletet követően nem adja ki a kártyát.

Ha az automata elnyeli a kártyát

Több oka lehet annak, ha az ATM nem adja ki a kártyáját:

  • tranzakció befejeztével nem vette el időben a kiadott kártyát
  • túl sok PIN elütés miatt elutasított tranzakció történt, vagy
  • illetéktelen személy már korábban letiltott kártyával kezdeményezett tranzakciót

Amennyiben ezen okok egyike sem áll fenn vagy technikai hibára utaló üzenetet ír ki az automata, azonnal hívja a HelpDesk-et a (06 1/20/30/70) 3 666 000 telefonszámon! Lehetőleg az automata mellől telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt, amíg az ügyintézőtől nem kapott segítséget, mi a további teendő! Az OTP HelpDesk-jének ügyintézője sosem kérdezi Öntől a PIN kódját, amennyiben ez megtörténik, biztos, hogy nem jó számot hívott!

Ne hagyja, hogy egy ismeretlen Ön helyett felhívja a Bankot, hiszen nem tudja ellenőrizni,
milyen számot hívott, és ki van a vonal túloldalán, ezáltal könnyen illetéktelenek
számára adhat ki bizalmas adatokat!

Tranzakció után

A tranzakció befejeztével rögtön tegye el a kártyáját, és a pénzt lehetőség szerint később, ne az ATM-nél, hanem egy biztonságos helyen (zárt autóban, lakásban) számolja meg!

A bizonylatot is mindig vigye magával, ne hagyja az automatánál! Amennyiben úgy gondolja, hogy nem lesz rá szüksége, válassza a "Készpénzfelvétel bizonylat nélkül" funkciót!

Tájékoztatjuk, hogy az OTP Bank bankjegy-automatáinál videofelvétel készülhet.

 

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.