Új internet- és mobilbank

Regisztrálj új digitális csatornáinkra és most 1 hónap díjmentes HBO GO előfizetés vár!

Próbáld ki!

Mit tud az új internet- és mobilbank?

Kiadásfigyelő

Költéseidet automatikusan kategóriákba soroljuk, így segítünk áttekinthetővé tenni, hogy mire, mennyit költesz havi szinten.

Azt is megtudhatod, hogy többet vagy kevesebbet költöttél-e a korábbiakhoz képest.

Személyes pénzügyek

Egyszerűbb internetbanki belépés

Az új internetbankba az általad regisztrált e-mail-címmel és jelszóval tudsz belépni, nem kell megjegyezned az internetbanki azonosítódat vagy a számlaszámodat.

Egyszerűbb internetbanki belépés

Push üzenetek

A jelenlegi SMS-ek helyett push üzenetben értesülhetsz a kártyás tranzakciókról, valamint a számládon végzett pénzmozgásokról.

Push üzenetek

Van még több is...

  • OpenBank
    Részletek

  • Minden tranzakció és számla adat egy helyen

  • Azonnali és rendszeres utalások

  • Kártya letiltás, aktiválás, limitmódosítás

  • Gyorsegyenleg belépés nélkül (mobilbank)

  • Megtakarítási portfólió áttekintés

  • Internetes biztonsági kód lekérdezés, módosítás

  • QR-kódos postai csekkfizetés (mobilbank)

  • Állampapír vásárlás

  • Személyi kölcsön igénylés (internetbank)

  • Vásárlási kedvezmények

És ez még csak a kezdet...

Az új internetbank és az új mobilbank folyamatosan bővül, fokozatosan kerülnek bele az újabb és újabb funkciók. Az összes elérhető funkciót a Hirdetményben találod.

Próbáld ki!

Meglévő OTPdirekt internetes szolgáltatásoddal a kipróbáláshoz csak egy gyors regisztráció szükséges, melyet az OTPdirekt internetbankban, a SmartBankban vagy az új mobilalkalmazás letöltését követően is elvégezhetsz. Ekkor tudod megkötni az új internetbank és az új mobilbank használatához szükséges új Digitális Szolgáltatási Szerződést is. Az új szerződés megkötése azért szükséges, mert a megújult felületek számos olyan funkcióval rendelkeznek, amelyekre a meglévő szerződésed nem terjed ki.

Az új internet- és mobilbank mellett jelenleg még a meglévő internetbankot és SmartBank-ot is tovább használhatod. 2022. március 1-től kivezetésre kerül a SmartBank szolgáltatás a lakossági ügyfélkörben, helyét az új OTP Bank Mobilalkalmazás veszi át. A részlekről itt olvashatsz.

AKCIÓ

Regisztrációddal most 1 hónap díjmentes HBO GO előfizetést kaphatsz!

Ha regisztrálsz az új internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásunkra és teljesíted a Részvételi szabályzatban előírt feltételeket, most 1 hónap díjmentes HBO GO előfizetésre jogosító vouchert adunk ajándékba.

Promóció időtartama: 2021. október 13. - december 5.

A kampányban részt vehet minden 18. életévét betöltött természetes személy, aki a kampány időtartama alatt egyszeri alkalommal megköti az új Digitális Szolgáltatási Szerződést és sikeresen megerősíti regisztrációját, valamint marketing célú hozzájárulással rendelkezik vagy a regisztráció során megadja azt.

A voucher a regisztráció sikeres megerősítésétől számított legkésőbb 20 napon belül kerül kiküldésre, a regisztrációkor megadott email címre, egyedi kuponkód formájában.

Regisztrálj egyszerűen meglévő internetbankodba belépve!

Utána be tudsz lépni az új Internetbankba és letöltheted az új mobilalkalmazást is.
Nem emlékszel a jelszavadra?

Belépek és regisztrálok

Kipróbálnád az új Mobilbankot is? Regisztrálj az app-ban!Android 7 és e felett, iOS 12 és e felett

Töltsd le a mobilalkalmazást és a Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után regisztráld be készülékedet!

Attól függően, hogy emlékszel-e a jelenlegi internetbankos belépési adataidra (Internetbank azonosító, számlaszám, jelszó), két módon tudsz regisztrálni.

Emlékszem, letöltöm az appotAndroid 7 és e felett, iOS 12 és e felett

Töltsd le a mobilalkalmazást és a Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után regisztráld be készülékedet!

Nem emlékszem, SmartBankban regisztrálok

Lépj be a SmartBankba, regisztráld egyszerűen OTP Digitális Fiókodat, majd töltsd le az új appot!

Belépek a SmartBankba

Az új digitális szolgáltatásokat folyamatosan fejlesztjük, ezért a meglévő OTPdirekt szolgáltatásokkal átmenetileg párhuzamosan működnek. Az átmeneti időszakot figyelembe véve, az új szolgáltatások használatáért egyelőre nem számítunk fel külön havidíjat (lsd. aktuális Hirdetmény szerint 2021. december 31-ig), és bármikor le is mondhatod azokat az Üzletszabályzatban foglaltak szerint. Az átmeneti időszak lezárulásáról értesíteni fogunk.

Gyakran ismételt kérdések

Szerződés, regisztráció

Az új internetbankban és az új mobilbankban számos olyan új funkciót használhatsz, amelyekre a meglévő OTPdirekt-szerződésed nem terjed ki. Ilyen például, hogy az internetbankba e-mail-címmel is be tudsz jelentkezni a számlaszám vagy a HAZ-azonosító megadása helyett.

Ahhoz, hogy az új funkciókat használni tudd, új szerződést kell kötnöd az OTP Bankkal – az új szerződésekkel egy időben fokozatosan kivezetjük a meglévő OTPdirekt szerződéseket.

Helyette egy új Digitális Szolgáltatási Szerződést vezetünk be több lépésben. Az első fázisokban az új szerződés keretein belül csak a lakosság számára fogunk internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokat biztosítani.

Mi a legfőbb különbség az OTPdirekt és a Digitális Szolgáltatási Szerződés között?

  • lehetőséged van e-mail-címmel azonosítanod magad, így az internetbanki belépéshez nem kell megadnod a számlaszámodat vagy a HAZ-azonosítódat,
  • lesz egy saját felhasználói profilod, mivel az új rendszer ügyfélalapon kezeli a szerződéseket természetes személyek esetén.

A Digitális Szolgáltatási Szerződés regisztrációt négyféleképpen tudod elindítani:

  1. Az OTPdirekt internetbankból -> Igénylések / Új internetbank regisztráció
  2. A SmartBankból -> Egyéb / Új internet- és mobilbank
  3. Az új OTP Bank Mobilalkalmazás letöltése után
  4. A www.otpbank.hu/internetbank oldalon

Az 1-2. esetben egyszerűbben, belépés és a regisztráció elindítása után az e-mail cím megadása lépéstől folytatódik a folyamat.

Amennyiben a 3-4. lehetőséget választod, akkor így tudsz regisztrálni:

  1. Látogass el a www.otpbank.hu/internetbank oldalra, és kattints a Regisztrálok az új Internetbankba linkre; vagy ha a mobilbanki alkalmazásban szeretnél regisztrálni, akkor válaszd a „Még nincs e-mailes azonosítóm” lehetőséget.
  2. Add meg az OTPdirekt internetbanki belépéshez használt adataidat: HAZ-azonosító, számlaszám és jelszó. (Ha nem emlékszel az azonosítódra vagy a jelszavadra, új jelszót tudsz igényelni.)
  3. Add meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk SMS-ben.
  4. Add meg azt az e-mail-címed, amelyet a későbbiekben használni szeretnél a belépéshez.
  5. Hozz létre egy kellően erős jelszót, amellyel a jövőben beléphetsz az OTP digitális szolgáltatásaiba. Javasoljuk, hogy a jelszó legalább 8 karakter hosszú legyen és tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számot is.
  6. Ezt követően tekintsd át és fogadd el a szerződéses feltételeket és a kapcsolódó dokumentumokat:

    - Digtális Szolgáltatási Szerződés
    - Hirdetmény
    - Üzletszabályzat
    - Adatkezelési tájékoztató
  7. Utolsó lépésként erősítsd meg a digitális fiókod regisztrációját arra a linkre kattintva, amelyet a korábban megadott címedre küldött megerősítő e-mailben küldünk el neked.

Android (minimum 7.0): https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.otpbank.mobile

iOS (minimum 12.0): https://apps.apple.com/app/id1403268557

Az új mobilbanki alkalmazás elindítása után egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ennek lépései:

  1. Ha már rendelkezel e-mailes azonosítóval, válaszd ezt a lehetőséget.
  2. Add meg az e-mail-címet és a hozzá tartozó jelszót.
  3. Add meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk SMS-ben.
  4. Hozz létre egy 6 jegyű PIN-kódot.
  5. Ha a mobil készüléked alkalmas rá, és szeretnéd ujjlenyomattal / FaceID-val azonosítani magad a későbbiekben, akkor a következő képernyőn lehetőséged van ezt a lehetőséget aktiválni.
  6. Ha szeretnél Push értesítéseket kapni a tranzakcióidról, kártyás vásárlásaidról, itt tudod engedélyezni.

A mobilbank teljes körű használatához és a QR-alapú jóváhagyáshoz aktiválnod kell a Mobilbanki regisztrációdat egy SMS-kóddal.

Ezt legkorábban 24 órával a regisztrációd után teheted meg, amelyre egy push üzenettel is emlékeztetünk majd.

Többféleképpen tudod aktiválni a regisztrációdat:

  • vagy rákattintasz a push értesítésre, amit a regisztráció megerősítéséről küldtünk neked, és megadod azt a megerősítő kódot, amit a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk el,
  • vagy indítasz egy olyan tranzakciót, amit SMS-ben hagysz jóvá,
  • továbbá lehetőséged van a Beállítások / Aktiváció menüpontból aktiválni a regisztrációd.

Elsőként az internetbank és a mobilbank érhető el az új szerződéssel, de az igénybe vehető szolgáltatások köre folyamatosan bővül.

A jelenlegi napi átutalási limited az internetbankban megmarad, azt automatikusan átvesszük az OTPdirektből.

Ugyanakkor a Digitális Szolgáltatási Szerződéssel a jövőben lehetőséged lesz csatornánként (internetbank, mobilbank), profilonként és tranzakciónként kiválasztani és beállítani a limiteket.

Lakossági ügyfelek esetén a csatorna-limit nem lesz állítható („nincs limit” értéket határozunk meg), induláskor csak a profilonként tudod beállítani a limiteket.

Az új Digitális Szolgáltatási Szerződés és az OTPdirekt szerződés 2021-ben még érvényben maradnak, egymással párhuzamosan, így a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat is használhatod.

Terveink szerint azonban 2022-ben fokozatosan kivezetjük az OTPdirekt szerződést, ezzel együtt pedig a jelenlegi lakossági OTPdirekt internetbank- és SmartBank szolgáltatás is megszűnik. A kivezetés után a lakosság részére már csak az új szerződések fognak élni, és az ehhez kapcsolódó új internetbanki és mobilbanki szolgáltatások fognak működni.

Az új digitális szolgáltatásokat folyamatosan fejlesztjük, ezért a meglévő OTPdirekt szolgáltatásokkal átmenetileg párhuzamosan működnek. Az átmeneti időszakot figyelembe véve, az új szolgáltatások használatáért egyelőre nem számítunk fel külön havidíjat (lsd. aktuális Hirdetmény szerint 2021. december 31-ig), és bármikor le is mondhatod azokat az Üzletszabályzatban foglaltak szerint. Az átmeneti időszak lezárulásáról értesíteni fogunk.

A regisztrációd törléshez nem elég csak az alkalmazást törölni a készülékedről, hanem magát az eszközregisztrációt is törölnöd kell.

Ezt megteheted az applikáció Beállítások menüpontjában, a „Regisztráció törlése” gombra kattintva, vagy az internetbank Beállítások / Eszközök áttekintése, letiltása menüpontban.

Használat

  1. Látogass el az www.otpbank.hu/internetbank oldalra.
  2. A belépő blokkban add meg a korábban regisztrált e-mail-címedet és a hozzá tartozó jelszót.
  3. Erősítsd meg a bejelentkezésed. Ezt háromféleképpen is megteheted:

    - Ha már aktiváltad a mobilbankot és engedélyezted a push értesítések fogadását, akkor a megjelenő push üzenet segítségével,
    - vagy a megjelenő QR-kód beolvasásával,
    - ha még nem aktiváltad a mobilbankot, lehetőséged van egy egyszer használatos SMS-kódot kérni.

Ha Digitális Szolgáltatási Szerződést kötsz, nem szükséges az internetbanki azonosítódat (HAZ) és a számlaszámodat megjegyezni a bejelentkezéshez, hanem elég lesz a leggyakrabban használt e-mail-címed megadni.

A későbbiekben azt tervezzük, hogy az összes bejelentkezést igénylő digitális felületünkhöz ezt az új, e-mail-cím alapú azonosítást használjuk.

A Kiadásfigyelő - angolul PFM (Personal Finance Management) - egy automata költéskategorizáló, amely segít áttekinthetőbbé tenni, tervezni és rendezni a havi kötéseidet.

A rendszer automatikusan felismeri a tételeket és a megfelelő költési kategóriába sorolja azokat. Ha nem találod megfelelőnek a besorolt kategóriát, akkor átkategorizálhatod. Ilyenkor eldöntheted, hogy csak az egyszeri átkategorizálást szeretnél vagy a hasonló tételek minden esetben az új kategóriába kerüljenek. Utóbbi esetben lehetőséged van a korábbi hasonló tételeket is opcionálisan kijelölni és az újonnan választott kategóriába sorolni.

A költési patkón az elmúlt három hónap átlagos havi költésedet láthatod, emellett azt is nyomon követheted, hogy a jelenlegi havi költésed hol tart az átlagos költéshez képest.

Beállíthatod a kimutatásokba bevont számlákat, illetve a kimutatás időszakát is szabadon változtathatod.

A kimutatások beállítására és a tételek átkategorizálására a mobilbankon keresztül van lehetőség, de a beállításokat az internetbank is figyelembe veszi.

Igen, az OTPdirektben kezelt űrlapokat automatikusan átmásoljuk az új rendszerbe, a duplikációk kiszűrésével.

Az új internet- és mobilbankban ugyanakkor már nem űrlapokat, hanem partnereket kezelhetsz, akiknek rögzítheted a számlaszámát, mobiltelefonszámát és e-mail-címét is.

A partnernek küldött korábbi tranzakciók közleményeit és összegeit is újrahasználhatod az utalás során:

- az internetbankban, az összeg / közlemény mezőbe kattintva és a megjelenő listából kiválasztva,
- mobilbankban, a „Korábbi utalások a partnernek” lehetőséget kiválasztva.

Ha Digitális Szolgáltatási Szerződést kötsz, lesz egy saját felhasználói profilod, amibe automatikusan bekerül az összes olyan számla, amit kezelhetsz.

A „saját” profilodba kerülnek például azok a bankszámlák, amiknek te vagy a tulajdonosa, valamint a hitelkártya számláidat is itt kezelheted. De ha például állandó meghatalmazott, törvényes képviselő vagy gondnok vagy egy számlán, akkor azok külön profilba kerülnek. Ha például 2 másik ügyfél egy-egy számláján vagy törvényes képviselő, akkor a saját profilodon túl további 2 profilod is lesz.

Természetesen használhatod az új internet- és mobilbank mellett a régi OTPdirekt szolgáltatásainkat is, amíg ki nem vezetjük véglegesen (várhatóan 2022-ben).

A push üzenet (angolul: push notification vagy magyarul push üzenet) egy mobil-alkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött üzenetet jelenti. Az alkalmazás készítői bármikor elküldhetik ezeket, nem szükséges hozzá az, hogy éppen használjuk az adott applikációt vagy akár a telefont.

A mobilalkalmazásban a jelenlegi SMS-ek helyett push üzenetben értesülhetsz a kártyás tranzakciókról, valamint a számládon végzett pénzmozgásokról. A tranzakciók vagy a belépések jóváhagyásánál a push értesítés kényelmesebb és gyorsabb a korábbi SMS-jóváhagyáshoz képest.

A push üzenetek fogadásához elengedhetetlen, hogy a mobilbanki alkalmazás telepítve és regisztrálva legyen a készülékeden, emellett a beállításokban engedélyezned kell az értesítések fogadását is.

Az új internetbank és az új mobilbank folyamatosan bővül, fokozatosan kerülnek bele az újabb és újabb funkciók. Az internetbank és a mobilbank minden tudása és funkciója csak később lesz elérhető, így eleinte előfordulhat, hogy nem tudsz minden olyan műveletet elvégezni, amit korábban már megszoktál.

Az új Mobilbank használatához Android rendszerű készülékeken minimum 7.0, iOS esetén pedig minimum 12.0 operációs rendszer szükséges.

Az Internetbankhoz kérjük, hogy mindig a böngésződhöz elérhető legfrissebb verziót használd. Támogatott böngészők: Chrome, Edge, Firefox, Opera, Safari.

A legegyszerűbben úgy tudod jóváhagyni internetes vásárlásodat, hogy a telefonodra érkező push üzenetre kattintasz. A vásárlás jóváhagyására 10 perc áll rendelkezésedre.

Ha a SmartBank alkalmazás mellett az új mobilbankot is használod, a push üzenet már az új mobilbankba fog navigálni, így itt tudod jóváhagyni a vásárlásodat:

  1. kattints a megjelenő push értesítésre,
  2. lépj be a mobilbankba, majd
  3. a vásárlás adatainak ellenőrzése után hagyd jóvá a tranzakciót.

Internetes vásárlásodat úgy is jóvá tudod hagyni a mobilbankban, hogy nem a push üzenetre kattintasz, hanem megnyitod az alkalmazást és belépsz a mobilbankba. Ebben az esetben mind az új mobilbankban, mind SmartBankban jóváhagyhatod a vásárlásodat, függetlenül attól, hogy a push üzenet melyik alkalmazásba érkezett.

Segítségre van szükséged?

Amennyiben elfelejtetted a bejelentkezéshez használt email címedet vagy jelszavadat, ezek módosítása az alábbi csatornákon lehetséges:

  • e-mail cím: ez esetben kérjük, jelezd az ibmb@otpbank.hu e-mail-címen, ahol munkatársaink törlik a Digitális Szolgáltatási Szerződés (DSZ) regisztrációdat. A törlésről munkatársaink visszajeleznek neked, ami után megismételheted a regisztrációt.
  • jelszó: új kezdeti jelszó megadása kezdeményezhető az internetbanki bejelentkező képernyőn az „Elfelejtettem a jelszavam” funkció használatával.

Ha megváltozott az OTPdirektből automatikusan átvett azonosító mobiltelefon számod, azt bankfióki ügyintézés keretében van lehetőséged módosíttatni. Fontos, hogy a telefonszám módosítása iránti igényt külön-külön szükséges jelezni a DSZ és az OTPdirekt esetében, mert az egyik szolgáltatás esetében elvégzett módosítás nincs hatással a másik szolgáltatáshoz kapcsolódóan nyilvántartott telefonszámra.

Ha az új internetbank vagy mobilbank nem működik megfelelően, vagy bármilyen észrevételed van, kérjük, jelezd az ibmb@otpbank.hu e-mail címen vagy a +36 (1) 3 666 388 telefonszámon.

Kérjük, a gyors és hatékony vizsgálat érdekében feltétlenül adj meg minden fontos információt, legfőképpen az alábbiakat:

  • Neved
  • Digitális Szolgáltatási Szerződésben megadott e-mail címed
  • A kapott hibaüzenet vagy a tapasztaltak minél pontosabb leírása
  • A hiba reprodukálásához szükséges lépések, képernyőképek

Hirdetmény, üzletszabályzat