Lakossági ügyfél-átvilágítás
Az OTP Bank köteles a banki termékek igénybevételének feltételeként begyűjteni az ügyfeleiről egyes adatokat és az ügyfélkapcsolat fennállása alatt naprakészen tartani azokat.
Miért szükséges, hogy a bank ismerje ügyfeleit és naprakészen tartsa róluk az adatokat?
Az alábbi jogszabályok kötelezik erre a bankot:
- a pénzmosás és terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről és megakadályozásáról szóló hazai jogszabályok, valamint
- az ezek alapjául szolgáló Európai Uniós Direktíva.
Mi az ügyfélátvilágítási kötelezettség?
Az ügyfél azonosítása, az ügyfél kockázati besorolása, a személyazonosság igazoló ellenőrzése, az üzleti kapcsolat és az ügyleti megbízás céljának és jellegének megismerése, folyamatos figyelemmel kísérése.
Miből áll az ügyfél-átvilágítás?
A bank egyezteti az ügyfél:
- azonosító adatait a bemutatott érvényes személy azonosító okmányaik alapján,
- jogszabályok és belső kockázatértékelés alapján meghatározott esetekben bekéri a magyarországi lakcímet igazoló okmányt, valamint a magyarországi vagy külföldi tartózkodási célt igazoló dokumentumot, és
- kérdéseket tesz fel - többek között -
- tranzakciós szokásairól, melyhez nyomtatványt számlavezető fiókjától kérhet,
- jogszabály által meghatározott esetekben a vagyona forrásáról vagyonnyilatkozat formájában,
- kiemelt közszereplői státuszról Nyilatkozat kiemelt közszereplői státuszról dokumentum kitöltésével.
Milyen
módon teljesíthető az ügyfél-átvilágítási felkérésünk?
Bankfióki megjelenése során ügyintézőink kezdeményezhetik az ügyfél-átvilágítást.
Levélben értesítjük azon ügyfeleinket, akik esetében az ügyfél-átvilágítás esedékessé válik, kérve ügyfeleinket bankfiókjaink felkeresésére.
Személyesen OTP Bank fiókban
Kérjük, foglaljon időpontot online az Önhöz legközelebbi bankfiókunkba!
Mi történik, ha az ügyfél-átvilágítás nem történik meg?
Ha a levélben előírt okmányok nem kerülnek bemutatásra, illetve szükséges nyilatkozatok nem kerülnek felvételre, akkor a bank a Pmt. 13. § (8) bekezdése alapján köteles megtagadni az ügyletek, tranzakciók teljesítését.
Mit kell tenni, ha az ügyfél adataiban változás következik be?
Az OTP Bank ügyfél-azonosítási rendjéről szóló hirdetmény 2. pontjai alapján az ügyfél köteles a bankot értesíteni az adataiban bekövetkező változásról.