Az OTP Bank köteles a banki termékek igénybevételének feltételeként begyűjteni az ügyfeleiről egyes adatokat és az ügyfélkapcsolat fennállása alatt naprakészen tartani azokat.

Miért szükséges, hogy a bank ismerje ügyfeleit és naprakészen tartsa róluk az adatokat?

Az alábbi jogszabályok kötelezik erre a bankot:

  • a pénzmosás és terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről és megakadályozásáról szóló hazai jogszabályok, valamint
  • az ezek alapjául szolgáló Európai Uniós Direktíva.


Mi az ügyfélátvilágítási kötelezettség?

Az ügyfél azonosítása, az ügyfél kockázati besorolása, a személyazonosság igazoló ellenőrzése, az üzleti kapcsolat és az ügyleti megbízás céljának és jellegének megismerése, folyamatos figyelemmel kísérése.


Miből áll az ügyfél-átvilágítás?

A bank egyezteti az ügyfél:

  • azonosító adatait a bemutatott érvényes személy azonosító okmányaik alapján,
  • jogszabályok és belső kockázatértékelés alapján meghatározott esetekben bekéri a magyarországi lakcímet igazoló okmányt, valamint a magyarországi vagy külföldi tartózkodási célt igazoló dokumentumot, és
  • kérdéseket tesz fel - többek között -


Milyen módon teljesíthető az ügyfél-átvilágítási felkérésünk?

Bankfióki megjelenése során ügyintézőink kezdeményezhetik az ügyfél-átvilágítást.

Levélben értesítjük azon ügyfeleinket, akik esetében az ügyfél-átvilágítás esedékessé válik, kérve ügyfeleinket bankfiókjaink felkeresésére.


Mi történik, ha az ügyfél-átvilágítás nem történik meg?

Ha a levélben előírt okmányok nem kerülnek bemutatásra, illetve szükséges nyilatkozatok nem kerülnek felvételre, akkor a bank a Pmt. 13. § (8) bekezdése alapján köteles megtagadni az ügyletek, tranzakciók teljesítését.


Mit kell tenni, ha az ügyfél adataiban változás következik be?

Az OTP Bank ügyfél-azonosítási rendjéről szóló hirdetmény 2. pontjai alapján az ügyfél köteles a bankot értesíteni az adataiban bekövetkező változásról.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.