Akadálymentesség

Felelős szolgáltatóként elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség biztosítása iránt. Több mint 4 millió magyarországi ügyféllel és 70 éves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött tisztában vagyunk felelősségünkkel, hogy mind a személyes ügyintézés, mind a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó tájékoztatás során fokozottan figyelnünk kell az idősekre és a fogyatékkal élőkre, valamint az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes ügyfelekre.

Alapelvünk, hogy a fogyatékkal élő emberek valamennyi ügyféllel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásban részesüljenek. Kiemelt célunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb, de mindemellett teljes körű hozzáférést biztosítsunk banki szolgáltatásainkhoz a speciális kiszolgálási igényű ügyfeleink számára, akik érzékszervi, mozgásszervi vagy kommunikációs képességeik tekintetében fogyatékkal élik életüket.


OTP Bank Akadálymentesítési Program

2008-ban indítottuk útjára akadálymentesítési programunkat, melynek keretében – valamennyi fogyatékkal élő csoport szempontjait figyelembe véve – átfogó fejlesztéseket valósítottunk meg az érintettek bevonásával annak érdekében, hogy meghatározó pénzügyi szolgáltatóként hosszú távon működőképes megoldásokat kínáljunk a fogyatékkal élők számára.

A szakmai szervezetekkel együttműködve felmérést végeztünk, ami alapján akadálymentesítési szempontból is felülvizsgáltuk

  • az ügyfélkiszolgálás tereit és felületeit (bankfiókok, honlap, ügyfélszolgálat stb.),
  • a szakterületek belső folyamatait, valamint
  • az ügyfelek rendelkezésére bocsátott írásos anyagokat, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékosság jellegére és mértékére.

A megvalósított fejlesztések és jelentős beruházások eredménye

  • fiókjaink 99,7%-a fizikailag akadálymentes és vakvezető sávval felszerelt
  • ATM-jeink 75%-a akadálymentesen megközelíthető, 57%-ukban van szövegfelolvasó, így fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan beszélő üzemmódra vált
  • speciális kiszolgálási eljárásrendet alkalmazunk bankfiókjainkban, valamint ügyfélszolgálatunkon, emellett fiókjainkban országszerte van lehetőség a KONTAKT Tolmácsszolgálat igénybevételére, amelynek során élő videóhívással csatlakozik be a fióki ügyintézésbe a jelnyelvi tolmács
  • munkatársaink speciális képzésben részesülnek (érzékenyítő programok, oktatás)
  • honlapfejlesztésünk során kiemelt szempont az akadálymentesség – az oldalak használatát felolvasó szoftver segíti és az egykezes használatot is támogatja

A megvalósult fejlesztéseinkről – a fogyatékosság típusa szerinti bontásban – kapcsolódó kiadványunkból tájékozódhat.

Számunkra alapvető fontosságú, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek szolgáltatásainkkal, és biztonságosan, kényelmesen, korlátok nélkül intézhessék pénzügyeiket.

Célunk, hogy

  • lehetőleg minden bankófiókunk legyen fizikailag akadálymentes
  • támogató és professzionális kiszolgálási környezetet alakítsunk ki (ügyintézőink készséggel segítsenek űrlapok kitöltésében vagy dokumentumok felolvasásában és értelmezésében)
  • minél több ügyfelünk számára elérhetővé tegyük az egyszerű és kényelmes online és mobilbankolást (optimalizált elektronikus szolgáltatások valamennyi ügyfél számára)
  • minél szélesebb körben alkalmazzunk audio-támogatott eszközöket (audiokittel felszerelt ATM-hálózat, videó tolmács szolgáltatás, indukciós jelerősítő tanácsadói pultok, akadálymentes honlap)

Akadálymentesítési nyilatkozat

Alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szint

Az OTP Bank a digitális felületeinek akadálymentesítése kapcsán a WCAG 2.1 A szintet, valamint a 2022. XVII. törvény vonatkozó követelményeit tűzte ki célul. Ezek szerint:

  • Az információkat közérthető módon fogalmazzuk meg, amihez az európai könnyen érthető kommunikáció alapelveit vesszük alapul.
  • Megfelelő betűméreteket és betűtípusokat alkalmazunk, az előrelátható használati körülmények figyelembevételével.
  • Elegendő kontrasztot, állítható betűtávolságot, sortávolságot és bekezdéstávolságot támogatjuk az egyes kisegítő technológiák által nyújtott testreszabási lehetőségekkel.

Az OTP Bank a fiókhálózatának akadálymentesítése kapcsán a 2022. XVII. törvény vonatkozó követelményeit tűzte ki célul. Ezek szerint:

  • Mozgáskorlátozottak számára a bejutás vagy akadálymentesen, vagy csengővel és mobilrámpával, lifttel biztosított. Az ügyfélirányító rendszerben kerekesszékkel elérhető módon tudják jelezni a mozgáskorlátozottak a speciális kiszolgálási igényt, ügyfeleinket akadálymentes pultokhoz irányítjuk. Minden bankfiókban biztosítunk akadálymentes pultokat.
  • Látássérültek számára a bankfiókok bejárata előtt taktilis jelek kerültek kihelyezésre, amelyek elvezetik az ügyfelet egy olyan pontig, ahol módjuk van jelezni érkezésüket. Az érintőképernyővel szerelt ügyfélirányító rendszer jegykiadó készülékén elhelyezett, Braille információkkal ellátott fizikai nyomógombbal tudják jelezni érkezésüket, amelyet a fiók dolgozói felé külön jelzünk. Ezt követően kollégáink kísérik az ügyfelet.
  • Hallássérültek számára minden bankfiókban biztosítjuk az indukciós hurok használatát, továbbá a bank eszközén a SINOSZ által üzemeltetett, Európai akadálymentesítési törvénynek megfelelő KONTAKT tolmács szolgáltatást.
  • Az érintett ügyfelek kiszolgálásában részt vevő ügyintézők folyamatos oktatásáról gondoskodunk, valamint hangsúlyt helyezünk az ügyintézők érzékenyítésére a fogyatékkal élő ügyfelek kiszolgálását illetően, melyet ún. érzékenyítő tananyagok elvégzésének biztosításával teszünk lehetővé.


OTP Bank honlapja (www.otpbank.hu)

Az otpbank.hu akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Előfordulhatnak olyan videók és hanganyagok, melyekhez nincs audio leirat vagy nincs teljes szöveges változata.
  • Előfordulhatnak olyan képek, melyekhez nincs magyarázó szöveg a felolvasóprogramok számára.
  • Előfordulhat, hogy nem minden link szövegéből derül ki egyértelműen a navigálás célja.
  • Adódhat olyan elem, ami egérrel vagy érintőképernyőn a megnyomás pillanatában azonnal aktiválódik.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található nevétől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • Windows operációs rendszerű számítógépeken az Edge böngészőhöz a JAWS képernyőolvasót javasoljuk.
  • MacOS operációs rendszerű számítógépeken a Safari böngészőhöz a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk.
  • iOS rendszerű mobiltelefonokon a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk.
  • Android rendszerű mobiltelefonokon a TalkBack képernyőolvasót javasoljuk Google szövegfelolvasóval.


OTP InternetBank

Az OTP InternetBank akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Adódhat olyan oldal, ahol a képernyőolvasó bejárási sorrendje nem követi hűen a vizuális sorrendet.
  • Előfordulhatnak olyan oldalak, ahol 3 másodpercnél hosszabban mozgó elem van, ami nem állítható le vagy nem rejthető el.
  • Előfordulhat olyan funkció, amit egérrel vagy érintőképernyőn kézzel, egy ujjal kell kezelni, egy meghatározott útvonalat bejárva; esetleg két ujjal kell kezelni.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található névtől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.
  • Előfordulhat olyan elem, amelynek nincs meghatározva a neve, a szerepe vagy a felhasználó által beállított értéke/állapota.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • Windows operációs rendszerű számítógépeken az Edge böngészőhöz a JAWS képernyőolvasót javasoljuk
  • MacOS operációs rendszerű számítógépeken a Safari böngészőhöz a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk


OTP MobilBank

Az OTP MobilBank akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Előfordulhat olyan funkció, amit egérrel vagy érintőképernyőn kézzel, egy ujjal kell kezelni, egy meghatározott útvonalat bejárva; esetleg két ujjal kell kezelni.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található névtől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.
  • Előfordulhat olyan elem, melynek nincs meghatározva a neve, a szerepe vagy a felhasználó által beállított értéke/állapota.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • iOS rendszerű mobiltelefonokon a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk
  • Android rendszerű mobiltelefonokon a TalkBack képernyőolvasót javasoljuk Google szövegfelolvasóval


OTP POS terminálok

Az OTP POS terminálok akadálymentesítési szempontból részben megfelelőek. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Az érintőképernyős POS terminálokon jelenleg nincsen hang bemondás a fizetési folyamat során.


OTP ATM-ek

Az OTP ATM-ek akadálymentesítési szempontból részben megfelelőek. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Az ATM-eken elérhető szolgáltatások közül nem mindegyik szolgáltatás akadálymentes.
  • Az ATM-ek képernyőjén a betűtávolság, sortávolság és bekezdéstávolság az ügyfelek által nem állítható.


OTP bankfiókok

Az OTP fiókhálózata akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy egyes bankfiókok nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes hozzáférési pont

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a fiókhálózat:

  • A mozgó bankfiókokban mozgáskorlátozottak számára nem teljeskörűen biztosított az akadálymentes bejutás, azonban mobil bankáraink igény esetén felkeresik ügyfeleinket.
  • Egy bankfiókunkban az épület adottságai és műemlék jellege miatt nem biztosítható teljeskörűen az akadálymentes bejutás.
  • Bankfiókjaink felújítása idején az ideiglenes helyszíneknél nem minden esetben biztosítható a mozgáskorlátozottak akadálymentessége.


Intézkedések az akadálymentesség fenntartásához

Az OTP Bank elkötelezett az alábbi intézkedések mellett annak érdekében, hogy fenntartsa digitális szolgáltatásai akadálymentességét:

  • Rendelkezünk akadálymentesítési programmal, akadálymentesítési stratégiánkat pedig évente felülvizsgáljuk.
  • Kollégáinkat folyamatosan képezzük.
  • Fejlesztéseink tervezésekor és megvalósításakor folyamatosan szem előtt tartjuk a befogadó tervezési elveket és az egyenlő esélyű használat megteremtését.
  • Igyekszünk a fejlesztéseinkbe bevonni az akadálymentességben érintett ügyfeleinket és az érintett képviseleti szervezeteket.


Visszajelzés és elérhetőségek

Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük, így a legnagyobb odafigyelés mellett is adódhatnak fennakadások vagy átmeneti akadályok.

Megköszönjük, ha megosztja velünk az akadálymentesítéssel kapcsolatos észrevételeit vagy javaslatait. Ezt a „Kérdése van?” alcímnél megadott elérhetőségek valamelyikén teheti meg.

A megkeresésekre legkésőbb 30 naptári napon belül válaszolunk – a törvényi előírásoknak megfelelően.


Az akadálymentesítési nyilatkozat elkészítése

Jelen nyilatkozat 2025. június 26-án készült a szervezetünk által végzett önértékelés alapján. Célunk, hogy jelen nyilatkozatot legalább évente felülvizsgáljuk.

Kérdése van?

Bankfiók- és ATM-kereső

Keresse fel az Önhöz legközelebbi akadálymentes bankfiókot!

Honlapon

Tudjon meg többet az OTP Bank digitális banki megoldásairól!

Telefonon

Szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseivel, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a
plusz+36 1 366 6666 telefonszámon!

E-mailben

Ha tapasztalatait, észrevételeit, ötleteit osztaná meg velünk, kérjük, írjon nekünk az email címre.

Nevének aláírására, kézjegyének rátételére nem képes ügyfelek számára változtatást vezettünk be az ügyintézésben 2021. május 21-étől

A banki szabályozás szerint főszabályként közjegyzői okiratba kell foglalni azoknak az ügyfeleinknek a jognyilatkozatait, illetve a velük kötendő szerződéseket, akik nem tudnak aláírni vagy kézjegyükkel ellátni egy dokumentumot. Ugyanakkor – kiegészítő megoldásként – az új szabályozás alapján is eljárhat meghatalmazott helyettük és a nevükben. Ha a meghatalmazott a vonatkozó jogszabályoknak és a banki előírásoknak megfelelő meghatalmazással rendelkezik, akkor az érintett ügyfelek nevében jognyilatkozatot tehet, illetve szerződést írhat alá. Bízunk benne, hogy ügyfeleink elégedettek lesznek a banki ügyintézéssel a változást követően is.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.