Akadálymentesség

Felelős szolgáltatóként elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség biztosítása iránt. Több mint 4 millió magyarországi ügyféllel és 70 éves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött tisztában vagyunk felelősségünkkel, hogy mind a személyes ügyintézés, mind a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó tájékoztatás során fokozottan figyelnünk kell az idősekre és a fogyatékkal élőkre, valamint az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes ügyfelekre.

Alapelvünk, hogy a fogyatékkal élő emberek valamennyi ügyféllel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásban részesüljenek. Kiemelt célunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb, de mindemellett teljes körű hozzáférést biztosítsunk banki szolgáltatásainkhoz a speciális kiszolgálási igényű ügyfeleink számára, akik érzékszervi, mozgásszervi vagy kommunikációs képességeik tekintetében fogyatékkal élik életüket.


OTP Bank Akadálymentesítési Program

2008-ban indítottuk útjára akadálymentesítési programunkat, melynek keretében – valamennyi fogyatékkal élő csoport szempontjait figyelembe véve – átfogó fejlesztéseket valósítottunk meg az érintettek bevonásával annak érdekében, hogy meghatározó pénzügyi szolgáltatóként hosszú távon működőképes megoldásokat kínáljunk a fogyatékkal élők számára.

A szakmai szervezetekkel együttműködve felmérést végeztünk, ami alapján akadálymentesítési szempontból is felülvizsgáltuk

  • az ügyfélkiszolgálás tereit és felületeit (bankfiókok, honlap, ügyfélszolgálat stb.),
  • a szakterületek belső folyamatait, valamint
  • az ügyfelek rendelkezésére bocsátott írásos anyagokat, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékosság jellegére és mértékére.

A megvalósított fejlesztések és jelentős beruházások eredménye

  • fiókjaink 99,7%-a fizikailag akadálymentes, emellett 39%-ukban vakvezető sáv is van
  • ATM-jeink 75%-a akadálymentesen megközelíthető, 57%-ukban van szövegfelolvasó, így fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan beszélő üzemmódra vált
  • speciális kiszolgálási eljárásrendet alkalmazunk bankfiókjainkban, valamint ügyfélszolgálatunkon – országszerte 167 fiókban van lehetőség a KONTAKT Tolmácsszolgálat igénybevételére, amelynek során élő videóhívással csatlakozik be a fióki ügyintézésbe a jelnyelvi tolmács
  • munkatársaink speciális képzésben részesülnek (érzékenyítő programok, oktatás)
  • honlapfejlesztésünk során kiemelt szempont az akadálymentesség – az oldalak használatát felolvasó szoftver segíti és az egykezes használatot is támogatja

A megvalósult fejlesztéseinkről – a fogyatékosság típusa szerinti bontásban – kapcsolódó kiadványunkból tájékozódhat.

Számunkra alapvető fontosságú, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek szolgáltatásainkkal, és biztonságosan, kényelmesen, korlátok nélkül intézhessék pénzügyeiket.

Célunk, hogy

  • lehetőleg minden bankófiókunk legyen fizikailag akadálymentes
  • támogató és professzionális kiszolgálási környezetet alakítsunk ki (ügyintézőink készséggel segítsenek űrlapok kitöltésében vagy dokumentumok felolvasásában és értelmezésében)
  • minél több ügyfelünk számára elérhetővé tegyük az egyszerű és kényelmes online és mobilbankolást (optimalizált elektronikus szolgáltatások valamennyi ügyfél számára)
  • minél szélesebb körben alkalmazzunk audio-támogatott eszközöket (audiokittel felszerelt ATM-hálózat, indukciós jelerősítő tanácsadói pultok, akadálymentes honlap)

Akadálymentesítési nyilatkozat

Alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szint

Az OTP Bank a digitális felületeinek akadálymentesítése kapcsán a WCAG 2.1 A szintet, valamint a 2022. XVII. törvény vonatkozó követelményeit tűzte ki célul. Ezek szerint:

  • Az információkat közérthető módon fogalmazzuk meg, amihez az európai könnyen érthető kommunikáció alapelveit vesszük alapul.
  • Megfelelő betűméreteket és betűtípusokat alkalmazunk, az előrelátható használati körülmények figyelembevételével.
  • Elegendő kontrasztot, állítható betűtávolságot, sortávolságot és bekezdéstávolságot támogatjuk az egyes kisegítő technológiák által nyújtott testreszabási lehetőségekkel.


OTP Bank honlapja (www.otpbank.hu)

Az otpbank.hu akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Előfordulhatnak olyan videók és hanganyagok, melyekhez nincs audio leirat vagy nincs teljes szöveges változata.
  • Előfordulhatnak olyan képek, melyekhez nincs magyarázó szöveg a felolvasóprogramok számára.
  • Előfordulhat, hogy nem minden link szövegéből derül ki egyértelműen a navigálás célja.
  • Adódhat olyan elem, ami egérrel vagy érintőképernyőn a megnyomás pillanatában azonnal aktiválódik.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található nevétől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • Windows operációs rendszerű számítógépeken az Edge böngészőhöz a JAWS képernyőolvasót javasoljuk.
  • MacOS operációs rendszerű számítógépeken a Safari böngészőhöz a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk.
  • iOS rendszerű mobiltelefonokon a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk.
  • Android rendszerű mobiltelefonokon a TalkBack képernyőolvasót javasoljuk Google szövegfelolvasóval.


OTP InternetBank

Az OTP InternetBank akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Adódhat olyan oldal, ahol a képernyőolvasó bejárási sorrendje nem követi hűen a vizuális sorrendet.
  • Előfordulhatnak olyan oldalak, ahol 3 másodpercnél hosszabban mozgó elem van, ami nem állítható le vagy nem rejthető el.
  • Előfordulhat olyan funkció, amit egérrel vagy érintőképernyőn kézzel, egy ujjal kell kezelni, egy meghatározott útvonalat bejárva; esetleg két ujjal kell kezelni.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található névtől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.
  • Előfordulhat olyan elem, amelynek nincs meghatározva a neve, a szerepe vagy a felhasználó által beállított értéke/állapota.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • Windows operációs rendszerű számítógépeken az Edge böngészőhöz a JAWS képernyőolvasót javasoljuk
  • MacOS operációs rendszerű számítógépeken a Safari böngészőhöz a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk


OTP MobilBank

Az OTP MobilBank akadálymentesítési szempontból részben megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Előfordulhat olyan funkció, amit egérrel vagy érintőképernyőn kézzel, egy ujjal kell kezelni, egy meghatározott útvonalat bejárva; esetleg két ujjal kell kezelni.
  • Adódhat olyan elem, aminek a felületen látható neve eltér a kódban található névtől.
  • Adódhat olyan űrlap, ahol az adatbeviteli mezőhöz nem tartozik címke.
  • Előfordulhat olyan elem, melynek nincs meghatározva a neve, a szerepe vagy a felhasználó által beállított értéke/állapota.

Optimális képernyőolvasó szoftverek a szolgáltatáshoz

  • iOS rendszerű mobiltelefonokon a VoiceOver képernyőolvasót javasoljuk
  • Android rendszerű mobiltelefonokon a TalkBack képernyőolvasót javasoljuk Google szövegfelolvasóval


OTP POS terminálok

Az OTP POS terminálok akadálymentesítési szempontból részben megfelelőek. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Az érintőképernyős POS terminálokon jelenleg nincsen hang bemondás a fizetési folyamat során.


ATM-ek

Az OTP ATM-ek akadálymentesítési szempontból részben megfelelőek. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás egyes részei nem felelnek meg teljes mértékben az alkalmazott akadálymentesítési megfelelőségi szintnek.

Nem akadálymentes tartalom

Az alábbiakban felsorolt tényezők miatt nem teljesen akadálymentes a szolgáltatás:

  • Az ATM-eken elérhető szolgáltatások közül nem mindegyik szolgáltatás akadálymentes.
  • Az ATM-ek képernyőjén a betűtávolság, sortávolság és bekezdéstávolság az ügyfelek által nem állítható.


Intézkedések az akadálymentesség fenntartásához

Az OTP Bank elkötelezett az alábbi intézkedések mellett annak érdekében, hogy fenntartsa digitális szolgáltatásai akadálymentességét:

  • Rendelkezünk akadálymentesítési programmal, akadálymentesítési stratégiánkat pedig évente felülvizsgáljuk.
  • Kollégáinkat folyamatosan képezzük.
  • Fejlesztéseink tervezésekor és megvalósításakor folyamatosan szem előtt tartjuk a befogadó tervezési elveket és az egyenlő esélyű használat megteremtését.
  • Igyekszünk a fejlesztéseinkbe bevonni az akadálymentességben érintett ügyfeleinket és az értinett képviseleti szervezeteket.


Visszajelzés és elérhetőségek

Szolgáltatásainkat folyamatosan fejlesztjük, így a legnagyobb odafigyelés mellett is adódhatnak fennakadások vagy átmeneti akadályok.

Megköszönjük, ha megosztja velünk az akadálymentesítéssel kapcsolatos észrevételeit vagy javaslatait. Ezt a „Kérdése van?” alcímnél megadott elérhetőségek valamelyikén teheti meg.

A megkeresésekre legkésőbb 30 naptári napon belül válaszolunk – a törvényi előírásoknak megfelelően.


Az akadálymentesítési nyilatkozat elkészítése

Jelen nyilatkozat 2025. június 26-án készült a szervezetünk által végzett önértékelés alapján. Célunk, hogy jelen nyilatkozatot legalább évente felülvizsgáljuk.

Kérdése van?

Bankfiók- és ATM-kereső

Keresse fel az Önhöz legközelebbi akadálymentes bankfiókot!

Honlapon

Tudjon meg többet az OTP Bank digitális banki megoldásairól!

Telefonon

Szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseivel, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a
plusz+36 1 366 6666 telefonszámon!

E-mailben

Ha tapasztalatait, észrevételeit, ötleteit osztaná meg velünk, kérjük, írjon nekünk az email címre.

Nevének aláírására, kézjegyének rátételére nem képes ügyfelek számára változtatást vezettünk be az ügyintézésben 2021. május 21-étől

A banki szabályozás szerint főszabályként közjegyzői okiratba kell foglalni azoknak az ügyfeleinknek a jognyilatkozatait, illetve a velük kötendő szerződéseket, akik nem tudnak aláírni vagy kézjegyükkel ellátni egy dokumentumot. Ugyanakkor – kiegészítő megoldásként – az új szabályozás alapján is eljárhat meghatalmazott helyettük és a nevükben. Ha a meghatalmazott a vonatkozó jogszabályoknak és a banki előírásoknak megfelelő meghatalmazással rendelkezik, akkor az érintett ügyfelek nevében jognyilatkozatot tehet, illetve szerződést írhat alá. Bízunk benne, hogy ügyfeleink elégedettek lesznek a banki ügyintézéssel a változást követően is.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.