Hogyan használja biztonságosan kártyáját?

Mindent megteszünk azért, hogy védjük az Ön adatait és értékeit. De Ön is tehet értékeinek biztonságáért. Figyeljen rá, hogy biztonságosan használja bankkártyáját!

Kérjük, fogadja meg a következő tanácsokat!

  • Soha ne hagyja őrizetlenül bankkártyáját, és ne adja kölcsön senkinek!
  • Soha ne ossza meg senkivel PIN-kódját,  és bankkártyájának adatait: kártyaszám, lejárati dátum, 3 jegyű ellenőrző kód (CVC2/CVV2) - ezek az Ön által indított vásárláshoz szükségesek. A kódokat soha ne tartsa kártyája mellett papírra írva!
  • Mindenképpen írja alá a kártyáját! Az aláírás hiánya megkönnyítheti a visszaélők dolgát.
  • Állítson be bankkártyájához készpénzfelvételi, vásárlási és virtuális vásárlási napi limitet,  az internetbankban, a SmartBankban vagy bármelyik bankfiókunkban.
  • Bizonylatait ne hagyja ott az üzletben vagy az ATM-nél, mert bizalmas adatokat tartalmazhatnak.
  • Állítsa be kártyájához a külföldi használat korlátozását attól függően, hogy általában hol használja kártyáját készpénzfelvételre vagy a kártya fizikai jelenlétében vásárlásra: csak Magyarországon, vagy csak Európában, vagy világszerte. Lakossági forint kártyájának beállítását az internetbankban vagy a SmartBankban is módosíthatja.
  • A bank 7*24 órás telefonos elérhetőségét – +36 1 3 666 000 – mentse el telefonjába, hogy szükség esetén könnyen elérhető legyen!

Gyakran ismételt kérdések

Bankkártyás vásárlás

Ha lehetséges, mindig ismert, megbízható helyen vásároljon bankkártyájával az interneten!

  • Ellenőrizze, hogy a kereskedő által elfogadott kártyák logói fel vannak-e tüntetve az oldalon (Maestro, Mastercard, VISA)!
  • Ellenőrizze, hogy titkosítva van-e a kommunikáció, vagyis:
    • a böngésző címsora a "https" kifejezéssel kezdődik,
    • a címsor bal szélén látható egy lakat, és
    • a lakatra kattintva a titkosításhoz használt tanúsítvány jelenik meg.

Ha mégis ismeretlen weboldalon vásárol, fizetés előtt alaposan vizsgálja meg, hogy

  • mit árul a cég;
  • ad-e részletes leírást a termékről;
  • fel van-e tüntetve a cég telephelye, e-mail címe és esetleg vonalas telefonszáma;
  • elérhetők-e a szerződési, fizetési és szállítási feltételek;
  • minőségi kifogás esetén hol reklamálhat és mennyi ideje van rá;
  • milyen feltételekkel vonhatja vissza megrendelését;
  • mikor és milyen formában kaphatja vissza a pénzét;
  • igényes, hiteles-e a szöveges tartalmak megfogalmazása.

Felhasználónevét, jelszavát és bankkártyájának adatait mindig kezelje bizalmasan!

  • Soha ne ossza meg senkivel PIN-kódját, valamint internetes fizetés esetén internetes biztonsági kódját!
  • A kártyaszámot, a kártya lejárati dátumát és kártyájának (CVC2/CVV2) kizárólag vásárlás során adja meg, mással ne ossza meg!
  • Azonnal jelentkezzen ki a weboldalról, ha befejezte a vásárlást, nézelődést!
  • Ha interneten vásárol és wifin keresztül csatlakozik az internethez, akkor lehetőleg jelszóval védett hálózatot válasszon!
  • Ha szolgáltatói tartozásról vagy illetéktelen számlahozzáférésről kap e-mail értesítést, győződjön meg annak valóságtartalmáról, mielőtt a levélben található linkre kattintva ellenőrzi a számláját vagy kiegyenlíti a tartozást.

Állítson be kártyájához internetes biztonsági kódot és virtuális vásárlási limitet!

Az internetes biztonsági kód - más néven 3D Secure Code - egy olyan egyedi kód, melyet az internetes vásárlás során a bank megküld Önnek a mobileszközére. Ha a szolgáltatást az a kereskedő is alkalmazza, akitől Ön vásárol, akkor a weboldal fizetési felületén egy megerősítő oldalon kell megadni az internetes biztonsági kódot és az Ön által választott vagy módosított , melyekkel Ön meg tudja erősíteni, hogy kártyabirtokosként jogosult a kártya használatára, és jóváhagyja a vásárlást.

Ha az adott kereskedő alkalmazza az internetes biztonsági kód szolgáltatást, a weboldalon az alábbi logó/védjegy jelenik meg:

  • Mastercard és Maestro kártyák esetén Mastercard SecureCode / ID Check logó

  • VISA kártyák esetén Verified by VISA logó / VISA Secure logó.


A virtuális vásárlási limit a telefonon, levélben és interneten keresztüli vásárlásokra elkölthető összeget határozza meg. Ha nullára állítja a limitet, nem végezhető vásárlás telefonon, levélben és interneten keresztül.

Soha ne tévessze szem elől a bankkártyáját fizetés közben!

  • Minden elfogadóhely köteles biztosítani Önnek azt, hogy a fizetés alatt végig jelen legyen.
  • Figyeljen rá, hogy sikeres fizetés után többször ne húzzák le vagy érintsék a kártyáját.
  • Fizetés után mindig kérje vissza a kártyáját, és tegye el.
  • Érintőkártyás fizetés esetén kártyáját ne adja ki a kezéből. Ellenőrizze a fizetendő összeget, és csak ezután érintse a kártyát a terminálhoz.

Óvja az adatait és PIN-kódját!

  • Az üzletekben a terminál kezelője elkérheti az Ön személyazonosságot igazoló iratait, hogy ellenőrizze, valóban Öné-e a kártya. Ilyenkor ügyeljen rá, hogy senki ne jegyezzen fel semmilyen adatot az Ön irataiból.
  • Ha fizetéskor meg kell adnia a PIN-kódját, azt mindig Ön írja be úgy, hogy más ne lássa.
  • Mindig őrizze meg a számlákat és a tranzakciók bizonylatait is. Az elutasított tranzakciókról szóló bizonylatokat is őrizze meg.

Ha bármilyen bankkártyás tranzakciót nem tart jogosnak, azt jelezheti

Az érintőkártya limitösszegéig alapesetben PIN-kód megadása nélkül lehet érintéssel fizetni.
Előfordulhat azonban, hogy a terminál PIN-kódot kér akkor is, ha a vásárlás összege nem éri el az érintőkártya limitösszegét.
Az érintőkártya limitösszege Magyarországon jelenleg 15 000 Ft, ami az aktuális jogszabályi előírásoknak megfelelően változhat. Az érintőkártya limitösszege külföldön ettől eltérő lehet.

ATM (Bankjegy-automata)

Ha hibaüzenetet lát az ATM képernyőjén, szokatlan tárgyat talál bármelyik nyílásában, vagy egyértelműen megrongálták a gépet, ne használja az ATM-et, hanem jelentse be a problémát az automatán feltüntetett telefonszámon!

Ügyeljen rá, hogy

  • senki se álljon közvetlenül Ön mögött vagy mellett,
  • senki se láthassa, mi az Ön PIN-kódja és mennyi pénzt vesz fel,
  • a tranzakció végén rögtön eltegye a kártyáját,
  • a pénzt ne közvetlenül az ATM-nél számolja meg, de mindenképpen ellenőrizze, hogy a kért összeget kapta-e a készpénzfelvétel során, és
  • a bizonylatot mindig vigye magával, vagy válassza a Készpénzfelvétel bizonylat nélkül lehetőséget,
  • ne kérjen és ne fogadjon el segítséget ismeretlen személytől.

Jellemzően akkor nyeli el a kártyát az ATM, ha

  • Ön a tranzakció végén nem veszi el időben a kártyát, vagy
  • túl sokszor ad meg rossz PIN-kódot, vagy
  • ha egy letiltott vagy lejárt kártyával kezdeményez tranzakciót.

Ha az ATM nem adja ki az Ön kártyáját, vagy technikai hibára utaló üzenetet ír ki, hívja azonnal az OTP Bankkártya HelpDesk munkatársait a +36 (1) 3 666 000 telefonszámon

  • Kérjük, az automata mellől telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt, amíg az ügyintézőtől nem kapott segítséget!
  • Senkinek, az ügyintézőnknek se adja meg a PIN-kódját!
  • Mindig Ön hívja munkatársainkat, ne hagyja, hogy egy ismeretlen telefonáljon Ön helyett!

PIN-kód

Az Ön PIN-kódja addig van biztonságban, ameddig Ön nem írja fel sehova, és nem árulja el senkinek. Kérjük, hogy próbálja megjegyezni a kódot, és a PIN-kódot tartalmazó levelet is semmisítse meg, miután elolvasta.

Fontos, hogy Öntől senki sem kérheti el a PIN-kódját: sem bankunk munkatársai, sem a kereskedők, sem a rendőrség – senki.

PIN-kódját csak akkor kell megadnia, ha kártyájával személyesen vásárol, vagy készpénzt vesz fel, vagy ha egyéb ATM-en keresztüli tranzakciót (pl. számla befizetés) végez. Telefonon, levélben vagy internetes vásárláskor soha ne adja mega PIN-kódját!
Ügyeljen rá, hogy sose mondja ki hangosan a kódot, és hogy mindig saját kezűleg, eltakarva írja be azt.

Igen, az OTP-s ATM-en meg tudja változtatni a PIN-kódját. Semmiképp ne válassza születési dátumának részletét, és ne válasszon az okmányai számából összefüggő 4 számjegyet!

E-mailes, telefonos adatkicsalás (Scam)

Sajnos egyre gyakoribb, hogy illetéktelenek e-mailben vagy telefonon próbálják megszerezni a kártyabirtokosok adatait. Jellemző, hogy a visszaélők nyereményre vagy nyereményjátékra, számlatartozásra vagy regisztráció megerősítésére hivatkoznak. Telefonos, e-mailes megkerésésre sose adja meg bankkártyájának adatait: kártyaszám, lejárati dátum, 3 jegyű ellenőrző kód. Kérjük, hogy minden ilyen esetben gyanakodjon, és ellenőrizze a szervező hitelességét!

Legyen óvatos, ha:

  • egy túl kedvező ajánlattal, soha meg nem rendelt termékkel vagy nyereménnyel, nyereményjátékkal kapcsolatban keresik meg,
  • ha bárki az Ön bizalmas adatait, bankkártya adatait vagy adatainak frissítését kéri bármilyen okból.

Az Ön biztonsága érdekében kérjük, figyeljen a következőkre:

  • ahhoz, hogy Önnek utaljanak, kizárólag az Ön nevére és számlaszámára van szükség, egyéb adatot soha nem kell megadnia;
  • bankunk munkatársai beazonosítás céljából mindig csak személyes adatokat kérnek Öntől (pl. születési dátum, édesanyja neve), a bankkártyájával kapcsolatos adatokat soha nem kérik;
  • a nemzetközi kártyatársaságok sosem keresik meg Önt közvetlenül, sem e-mailben, sem telefonon.

Ha bármi gyanúsat észlel, kérjük, hívja munkatársainkat a következő telefonszámok valamelyikén: +36 1 3 666 000 vagy + 36 (1) 3 666 666!

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.