Hogyan használja biztonságosan kártyáját?

Mindent megteszünk azért, hogy védjük az Ön adatait és értékeit. De Ön is tehet értékeinek biztonságáért. Figyeljen rá, hogy biztonságosan használja bankkártyáját!

Kérjük, fogadja meg a következő tanácsokat!

  • Soha ne hagyja őrizetlenül bankkártyáját, és ne adja kölcsön senkinek!
  • Soha ne ossza meg senkivel PIN-kódját és bankkártyájának adatait: kártyaszám, lejárati dátum, (CVC2/CVV2) - ezek csak az Ön által indított vásárláshoz szükségesek! A kódokat soha ne tartsa kártyája mellett papírra írva!
  • Mindenképpen írja alá a kártyáját! Az aláírás hiánya megkönnyítheti a visszaélők dolgát.
  • Állítson be bankkártyájához készpénzfelvételi és vásárlási napi limitet bármelyik bankfiókunkban, az internetbankban vagy a SmartBankban.
  • Bizonylatait ne hagyja ott az üzletben vagy az ATM-nél, mert bizalmas adatokat tartalmazhatnak.
  • A bank 7*24 órás telefonos elérhetőségét – +36 1 3 666 000 – mentse el telefonjába, hogy szükség esetén könnyen elérhető legyen!

Gyakran ismételt kérdések

Bankkártyás vásárlás

Ha lehetséges, mindig ismert, megbízható helyen vásároljon bankkártyájával az interneten!

  • Ellenőrizze, hogy a kereskedő által elfogadott kártyák logói fel vannak-e tüntetve az oldalon (Maestro, Mastercard, VISA)!
  • Ellenőrizze, hogy titkosítva van-e a kommunikáció, vagyis:
    • a böngésző címsora a "https" kifejezéssel kezdődik,
    • a címsor bal szélén látható egy lakat, és
    • a lakatra kattintva a titkosításhoz használt tanúsítvány jelenik meg.

Ha mégis ismeretlen weboldalon vásárol, fizetés előtt alaposan vizsgálja meg, hogy

  • mit árul a cég;
  • ad-e részletes leírást a termékről;
  • fel van-e tüntetve a cég telephelye, e-mail címe és esetleg vonalas telefonszáma;
  • elérhetők-e a szerződési, fizetési és szállítási feltételek;
  • minőségi kifogás esetén hol reklamálhat és mennyi ideje van rá;
  • milyen feltételekkel vonhatja vissza megrendelését;
  • mikor és milyen formában kaphatja vissza a pénzét;
  • igényes, hiteles-e a szöveges tartalmak megfogalmazása.

Felhasználónevét, jelszavát és bankkártyájának adatait mindig kezelje bizalmasan!

  • Soha ne ossza meg senkivel PIN-kódját!
  • A kártyaszámot, a kártya lejárati dátumát és kártyájának (CVC2/CVV2) kizárólag vásárlás során adja meg, mással ne ossza meg!
  • Azonnal jelentkezzen ki a weboldalról, ha befejezte a vásárlást, nézelődést!
  • Ha interneten vásárol, és wifin keresztül csatlakozik az internethez, akkor lehetőleg jelszóval védett hálózatot válasszon!

Soha ne tévessze szem elől a bankkártyáját fizetés közben!

  • Minden elfogadóhely köteles biztosítani Önnek azt, hogy a fizetés alatt végig jelen legyen.
  • Figyeljen rá, hogy sikeres fizetés után többször ne húzzák le vagy érintsék a kártyáját.
  • Fizetés után mindig kérje vissza a kártyáját, és tegye el.
  • Érintőkártyás fizetés esetén kártyáját ne adja ki a kezéből. Ellenőrizze a fizetendő összeget, és csak ezután érintse a kártyát a terminálhoz.

Óvja az adatait és PIN-kódját!

  • Az üzletekben a terminál kezelője elkérheti az Ön személyazonosságot igazoló iratait, hogy ellenőrizze, valóban Öné-e a kártya. Ilyenkor ügyeljen rá, hogy senki ne jegyezzen fel semmilyen adatot az Ön irataiból.
  • Ha fizetéskor meg kell adnia a PIN-kódját, azt mindig Ön írja be úgy, hogy más ne lássa.
  • Mindig őrizze meg a számlákat és a tranzakciók bizonylatait is. Az elutasított tranzakciókról szóló bizonylatokat is őrizze meg.

Ha bármilyen bankkártyás tranzakciót nem tart jogosnak, azt jelezheti

ATM (Bankjegy-automata)

Ha hibaüzenetet lát az ATM képernyőjén, szokatlan tárgyat talál bármelyik nyílásában, vagy egyértelműen megrongálták a gépet, ne használja az ATM-et, hanem jelentse be a problémát az automatán feltüntetett telefonszámon!

Ügyeljen rá, hogy

  • senki se álljon közvetlenül Ön mögött vagy mellett,
  • senki se láthassa, mi az Ön PIN-kódja és mennyi pénzt vesz fel,
  • a tranzakció végén rögtön eltegye a kártyáját,
  • a pénzt ne közvetlenül az ATM-nél számolja meg, de mindenképpen ellenőrizze, hogy a kért összeget kapta-e a készpénzfelvétel során, és
  • a bizonylatot mindig vigye magával, vagy válassza a Készpénzfelvétel bizonylat nélkül lehetőséget,
  • ne kérjen és ne fogadjon el segítséget ismeretlen személytől.

Jellemzően akkor nyeli el a kártyát az ATM, ha

  • Ön a tranzakció végén nem veszi el időben a kártyát, vagy
  • túl sokszor ad meg rossz PIN-kódot, vagy
  • ha egy letiltott vagy lejárt kártyával kezdeményez tranzakciót.

Ha az ATM nem adja ki az Ön kártyáját, vagy technikai hibára utaló üzenetet ír ki, hívja azonnal az OTP Bankkártya HelpDesk munkatársait a +36 (1) 3 666 000 telefonszámon

  • Kérjük, az automata mellől telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt, amíg az ügyintézőtől nem kapott segítséget!
  • Senkinek, az ügyintézőnknek se adja meg a PIN-kódját!
  • Mindig Ön hívja munkatársainkat, ne hagyja, hogy egy ismeretlen telefonáljon Ön helyett!

PIN-kód

Az Ön PIN-kódja addig van biztonságban, ameddig Ön nem írja fel sehova, és nem árulja el senkinek. Kérjük, hogy próbálja megjegyezni a kódot, és a PIN-kódot tartalmazó levelet is semmisítse meg, miután elolvasta.

Fontos, hogy Öntől senki sem kérheti el a PIN-kódját: sem bankunk munkatársai, sem a kereskedők, sem a rendőrség – senki.

PIN-kódját csak akkor kell megadnia, ha kártyájával személyesen vásárol, vagy készpénzt vesz fel, vagy ha egyéb ATM-en keresztüli tranzakciót (pl. számla befizetés) végez. Telefonon, levélben vagy internetes vásárláskor soha ne adja mega PIN-kódját!
Ügyeljen rá, hogy sose mondja ki hangosan a kódot, és hogy mindig saját kezűleg, eltakarva írja be azt.

Igen, az OTP-s ATM-en meg tudja változtatni a PIN-kódját. Semmiképp ne válassza születési dátumának részletét, és ne válasszon az okmányai számából összefüggő 4 számjegyet!

E-mailes, telefonos adatkicsalás (Scam)

Sajnos egyre gyakoribb, hogy illetéktelenek e-mailben vagy telefonon próbálják megszerezni a kártyabirtokosok adatait. Jellemző, hogy a visszaélők nyereményre vagy nyereményjátékra, számlatartozásra vagy regisztráció megerősítésére hivatkoznak. Telefonos, e-mailes megkerésésre sose adja meg bankkártyájának adatait: kártyaszám, lejárati dátum, 3 jegyű ellenőrző kód. Kérjük, hogy minden ilyen esetben gyanakodjon, és ellenőrizze a szervező hitelességét!

Legyen óvatos, ha:

  • egy túl kedvező ajánlattal, soha meg nem rendelt termékkel vagy nyereménnyel, nyereményjátékkal kapcsolatban keresik meg,
  • ha bárki az Ön bizalmas adatait, bankkártya adatait vagy adatainak frissítését kéri bármilyen okból.

Az Ön biztonsága érdekében kérjük, figyeljen a következőkre:

  • ahhoz, hogy Önnek utaljanak, kizárólag az Ön nevére és számlaszámára van szükség, egyéb adatot soha nem kell megadnia;
  • bankunk munkatársai beazonosítás céljából mindig csak személyes adatokat kérnek Öntől (pl. születési dátum, édesanyja neve), a bankkártyájával kapcsolatos adatokat soha nem kérik;
  • a nemzetközi kártyatársaságok sosem keresik meg Önt közvetlenül, sem e-mailben, sem telefonon.

Ha bármi gyanúsat észlel, kérjük, hívja munkatársainkat a következő telefonszámok valamelyikén: +36 1 3 666 000 vagy + 36 (1) 3 666 666!

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.