Tegyen Ön is adatai és értékei biztonságáért! Figyeljen rá, hogy biztonságosan használja bankkártyáját!
Kérjük, fogadja meg a következő tanácsokat!
Soha ne hagyja őrizetlenül bankkártyáját, és ne adja kölcsön senkinek!
Soha ne ossza meg senkivel PIN-kódját, TeleKódjátMit jelent a Telekód? A
TeleKód egy 3 számjegyű jelszó, ami alapértelmezetten az Ön kártyája mögött
álló fizetési számla vagy hitelszámla utolsó 3 számjegye. Ahhoz, hogy a
TeleKódot használni tudja internetes vásárlásaihoz, módosítania kell az
alapértelmezett TeleKódot. Arról, hogy hogyan tudja módosítani a TeleKódját, ezen az
oldalon
részletesen olvashat. és bankkártyájának adatait: kártyaszám, lejárati dátum, 3 jegyű ellenőrző kód (CVC2/CVV2). A kódokat soha ne tartsa kártyája mellett papírra írva!
Mindenképpen írja alá a kártyáját! Az aláírás hiánya
megkönnyítheti a visszaélők dolgát.
Állítson be kártyájához készpénzfelvételi, vásárlási
és virtuális vásárlási napi limitet, valamint internetes biztonsági kód szolgáltatástMit jelent az internetes
biztonsági kód? Az
internetes biztonsági kód egy olyan egyedi kód, amelyet az internetes kártyás
vásárláskor a bank SMS-ben küld meg Önnek a mobiltelefonjára. Bővebben a
szolgáltatásról és az internetes kártyás vásárláshoz kapcsolódó többlépcsős
azonosításról ezen az oldalon
olvashat részletesen.! A beállításokat elvégezheti:
Bizonylatait ne hagyja ott az üzletben vagy az ATM-nél, mert bizalmas adatokat
tartalmazhatnak.
Állítsa
be kártyájához a külföldi használat korlátozását attól
függően, hogy általában hol
használja kártyáját készpénzfelvételre vagy vásárlásra (a kártya fizikai jelenlétében):
csak Magyarországon,
csak Európában vagy
világszerte.
Ha
Ön lakossági ügyfelünk, a beállításokat elvégezheti az OTPdirekt internetbankban, az új OTP InternetBankban vagy az új OTP MobilBankban.
Mentse el a telefonjába a bank bármikor hívható telefonszámát, hogy szükség esetén könnyen elérjen bennünket plusz+36 1 366 6000!
Állítsa be a limiteket, és használja még biztonságosabban lakossági betéti kártyáját!
Ha fizetési szokásainak megfelelően állítja be betéti kártyájához a napi vásárlási és készpénzfelvételi limiteket, akkor biztonságosabban használhatja kártyáját.
A lakossági betéti kártyájáhozTárskártyája limitjeit
kizárólag bankfiókban, a számlatulajdonosok jelenlétében tudja módosítani. tartozó napi limiteket gyorsan és egyszerűen beállíthatja az új OTP InternetBank vagy az új OTP MobilBankKártyáim menüpontjában. Megújult digitális felületeinken egyszerűen elvégezheti a kártyájával kapcsolatos beállításokat:
ATM- készpénzfelvételi napi limit beállítás,
a vásárlási napi limitet beállítás,
a virtuális vásárlási napi limit beállítás,
kártyaletiltás és aktiválás,
külföldi használat korlátozása,
internetes biztonsági kód szolgáltatás, Telekód módosítása.
Hogyan módosíthatja a bankkártyához tartozó
beállításokat az új OTP MobilBankban?
Megmutatjuk, hogyan tudja beállítani és
módosítani a kártyához tartozó limiteket, valamint az internetes vásárláshoz
szükséges internetes biztonsági kódot és Telekódot.
Ha nincs
internetbank-hozzáférése, a betéti kártyájához tartozó limiteket módosíthatja bármelyik
OTP Bank fiókban.
Regisztráljon új
internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásunkra, és kezelje kártyái
beállításait egy felületen! További
információ weboldalunkon.
Vigyázzon adataira!
Mára gyakori visszaélési formává vált, hogy adathalász csalók
megpróbálnak adatokat kicsalni a gyanútlan áldozatoktól e-mailen, SMS-en és
telefonon keresztül az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva. Ilyenkor a
legtöbbször a számla- vagy bankkártya-birtokos személyes adatait, internetbanki
belépéshez szükséges azonosítóit, biztonsági kódját, jelszavát vagy
bankkártya-adatait próbálják megszerezni.
Keltsen gyanút minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül
érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és
azonosításhoz szükséges jelszavát vagy PIN-kódját kérik!
Olvassa el, hogyan védekezhet az
adathalászok ellen, és milyen jelek adhatnak okot gyanúra!
Legyen körültekintő a megújuló előfizetésekkel!
Fontos tisztában lenni a megújuló fizetésekhez kapcsolódó
szolgáltatásokkal is (pl. előfizetés). Mielőtt előfizetne egy szolgáltatásra,
vagy regisztrálná a kártyáját egy oldalra olvassa el alaposan a kapcsolódó
szabályzatokat/feltételeket, azaz az úgynevezett „apró betűs" részt. Így
elkerülhetők az olyan jellegű nem várt költségek, mint például az adott
szolgáltatás díjmentes időszakának lejárata után beterhelt havidíj.
OTPdirekt KártyaKontroll
A
KártyaKontroll szolgáltatás segítségével SMS-ben értesülhet a bankszámlájához
kapcsolódó (ATM-en, POS-terminálon és interneten végzett) kártyás
tranzakcióról. A szolgáltatást akkor tudja igénybe venni, ha rendelkezik
OTPdirekt szerződéssel.
Ha lehetséges, mindig
ismert, megbízható helyen vásároljon
bankkártyájával az interneten!
Ellenőrizze, hogy a
kereskedő által elfogadott kártyák logói fel vannak-e tüntetve az oldalon
(Maestro, Mastercard, VISA)!
Ellenőrizze, hogy
titkosítva van-e a kommunikáció, vagyis:
a böngésző címsora a
"https" kifejezéssel kezdődik,
a címsor bal szélén látható
egy lakat, és
a lakatra kattintva a
titkosításhoz használt tanúsítvány jelenik meg.
Ha mégis ismeretlen weboldalon vásárol, fizetés
előtt alaposan vizsgálja meg, hogy
mit árul a cég;
ad-e részletes leírást a
termékről;
fel van-e tüntetve a cég
telephelye, e-mail címe és esetleg vonalas telefonszáma;
elérhetők-e a szerződési,
fizetési és szállítási feltételek;
minőségi kifogás esetén hol
reklamálhat és mennyi ideje van rá;
milyen feltételekkel
vonhatja vissza megrendelését;
mikor és milyen formában
kaphatja vissza a pénzét;
igényes, hiteles-e a
szöveges tartalmak megfogalmazása.
Felhasználónevét, jelszavát és bankkártyájának adatait
mindig kezelje bizalmasan!
Soha ne ossza meg senkivel
PIN-kódját, valamint internetes fizetés
esetén internetes biztonsági kódját!
A kártyaszámot, a kártya
lejárati dátumát és kártyájának 3 jegyű ellenőrző kódjátMit jelent a 3 jegyű ellenőrző kód? A 3 jegyű ellenőrző kódot a kártya hátoldalán, az
aláírópanel végén találja. Az elnevezése
kártyától függően lehet CVC2 (Card Validation Code) vagy CVV2 (Card
Verification Value). Az ellenőrző kódot a telefonon,
levélben vagy interneten keresztüli vásárlások során kell megadni. (CVC2/CVV2)
kizárólag vásárlás során adja meg, mással ne ossza meg!
Azonnal jelentkezzen ki a weboldalról, ha
befejezte a vásárlást, nézelődést!
Ha interneten vásárol és
wifin keresztül csatlakozik az internethez, akkor lehetőleg jelszóval védett
hálózatot válasszon!
Ha szolgáltatói
tartozásról vagy illetéktelen számlahozzáférésről
kap e-mail értesítést, győződjön meg annak valóságtartalmáról, mielőtt a
levélben található linkre kattintva ellenőrzi a számláját
vagy kiegyenlíti a
tartozást.
Állítson be
kártyájához internetes
biztonsági kódot és
virtuális vásárlási limitet!
Az internetes biztonsági kód - más néven 3D
Secure Code - egy olyan egyedi kód, melyet
az internetes vásárlás során a bank
megküld Önnek a mobileszközére. Ha a
szolgáltatást az a kereskedő is alkalmazza, akitől Ön vásárol, akkor
a weboldal fizetési felületén egy megerősítő
oldalon kell megadni az internetes biztonsági kódot és az Ön által választott vagy módosított TeleKódotMit jelent a Telekód? A
TeleKód egy 3 számjegyű jelszó, ami alapértelmezetten az Ön kártyája mögött
álló fizetési számla vagy hitelszámla utolsó 3 számjegye. Ahhoz, hogy a
TeleKódot használni tudja internetes vásárlásaihoz, módosítania kell az
alapértelmezett TeleKódot. Arról, hogy hogyan tudja módosítani a TeleKódját, ezen az
oldalon
részletesen olvashat., melyekkel Ön meg tudja erősíteni, hogy kártyabirtokosként jogosult a kártya használatára, és jóváhagyja a vásárlást.
Ha az
adott kereskedő alkalmazza az internetes biztonsági kód szolgáltatást, a weboldalon az
alábbi logó/védjegy jelenik meg:
Mastercard és Maestro kártyák esetén Mastercard SecureCode
/ ID Check logó
VISA kártyák esetén Verified by VISA logó / VISA Secure logó.
A virtuális vásárlási limit a telefonon,
levélben és interneten keresztüli vásárlásokra elkölthető
összeget határozza meg. Ha nullára állítja a
limitet, nem végezhető vásárlás telefonon,
levélben és interneten keresztül.
Mire figyeljek, ha egy üzletben vagy egy étteremben
használom a kártyámat?
Soha ne tévessze szem elől a bankkártyáját fizetés közben!
Minden elfogadóhely köteles
biztosítani Önnek azt, hogy a fizetés alatt végig jelen legyen.
Figyeljen rá, hogy sikeres
fizetés után többször ne húzzák le vagy érintsék a kártyáját.
Fizetés után mindig kérje
vissza a kártyáját, és tegye el.
Érintőkártyás fizetés
esetén kártyáját ne adja ki a kezéből. Ellenőrizze a fizetendő összeget, és
csak ezután érintse a kártyát a terminálhoz.
Óvja az adatait és
PIN-kódját!
Az üzletekben a terminál
kezelője elkérheti az Ön személyazonosságot igazoló iratait, hogy ellenőrizze,
valóban Öné-e a kártya. Ilyenkor ügyeljen rá, hogy senki ne jegyezzen fel
semmilyen adatot az Ön irataiból.
Ha fizetéskor meg kell
adnia a PIN-kódját, azt mindig Ön írja be úgy, hogy más ne lássa.
Mindig őrizze meg a
számlákat és a tranzakciók bizonylatait is. Az elutasított tranzakciókról szóló
bizonylatokat is őrizze meg.
Mit tehetek, ha egy bankkártyával
végzett tranzakciót nem tartok jogosnak?
Ha bármilyen bankkártyás
tranzakciót nem tart jogosnak, azt jelezheti
Az érintőkártya limitösszegéig alapesetben PIN-kód megadása nélkül lehet érintéssel fizetni. Előfordulhat azonban, hogy a terminál PIN-kódot kér akkor is, ha a vásárlás összege nem éri el az érintőkártya limitösszegét. Az érintőkártya limitösszege Magyarországon jelenleg 15 000 Ft, ami az aktuális jogszabályi előírásoknak megfelelően változhat. Az érintőkártya limitösszege külföldön ettől eltérő lehet.
ATM (Bankjegy-automata)
Honnan tudhatom, hogy nyugodtan használhatok egy
ATM-et?
Ha hibaüzenetet lát az ATM
képernyőjén, szokatlan tárgyat talál bármelyik nyílásában, vagy egyértelműen
megrongálták a gépet, ne használja az ATM-et, hanem jelentse be a problémát az
automatán feltüntetett telefonszámon!
Hogyan használhatom biztonságosan az ATM-eket?
Ügyeljen rá, hogy
senki se álljon közvetlenül
Ön mögött vagy mellett,
senki se láthassa, mi az Ön
PIN-kódja és mennyi pénzt vesz fel,
a tranzakció végén rögtön
eltegye a kártyáját,
a pénzt ne közvetlenül az
ATM-nél számolja meg, de mindenképpen ellenőrizze, hogy a kért összeget kapta-e
a készpénzfelvétel során, és
a bizonylatot mindig vigye
magával, vagy válassza a Készpénzfelvétel bizonylat nélkül lehetőséget,
ne kérjen és ne fogadjon el segítséget ismeretlen személytől.
Miért nyeli el az ATM a kártyámat?
Jellemzően akkor nyeli el a
kártyát az ATM, ha
Ön a tranzakció végén nem
veszi el időben a kártyát, vagy
túl sokszor ad meg rossz
PIN-kódot, vagy
ha egy letiltott vagy lejárt kártyával
kezdeményez tranzakciót.
Mit tegyek, ha az ATM elnyelte a kártyámat?
Ha az ATM nem adja ki az Ön
kártyáját, vagy technikai hibára utaló üzenetet ír ki, hívja azonnal az OTP
Bankkártya HelpDesk munkatársait a plusz+36 (1) 3 666
000 telefonszámon
Kérjük, az automata mellől
telefonáljon, ne hagyja el a helyszínt,
amíg az ügyintézőtől nem kapott segítséget!
Senkinek, az ügyintézőnknek
se adja meg a PIN-kódját!
Mindig Ön hívja
munkatársainkat, ne hagyja, hogy egy ismeretlen telefonáljon Ön helyett!
PIN-kód
Hol tárolhatom biztonságosan a PIN-kódomat?
Az Ön PIN-kódja addig van
biztonságban, ameddig Ön nem írja fel sehova, és nem árulja el senkinek.
Kérjük, hogy próbálja megjegyezni a kódot, és a PIN-kódot tartalmazó levelet is
semmisítse meg, miután elolvasta.
Kinek és hol adhatom meg a PIN-kódomat?
Fontos, hogy Öntől senki
sem kérheti el a PIN-kódját: sem bankunk munkatársai, sem a kereskedők, sem a
rendőrség – senki.
PIN-kódját csak akkor kell
megadnia, ha kártyájával személyesen vásárol, vagy készpénzt vesz fel, vagy ha egyéb ATM-en keresztüli tranzakciót (pl. számla befizetés) végez. Telefonon, levélben vagy
internetes vásárláskor soha ne adja mega PIN-kódját! Ügyeljen rá,
hogy sose mondja ki hangosan a kódot, és hogy mindig saját kezűleg, eltakarva
írja be azt.
Meg tudom
változtatni a PIN-kódomat?
Igen, az
OTP-s ATM-en meg tudja változtatni a PIN-kódját. Semmiképp ne válassza
születési dátumának részletét, és ne válasszon az okmányai számából összefüggő
4 számjegyet!
E-mailes, telefonos adatkicsalás (Scam)
Honnan sejthetem, hogy illetéktelenek akarják
megszerezni az adataimat?
Sajnos egyre gyakoribb,
hogy illetéktelenek e-mailben vagy telefonon próbálják megszerezni a
kártyabirtokosok adatait. Jellemző, hogy
a visszaélők nyereményre vagy nyereményjátékra, számlatartozásra vagy regisztráció megerősítésére
hivatkoznak. Telefonos, e-mailes megkerésésre sose adja meg bankkártyájának adatait: kártyaszám,
lejárati dátum, 3 jegyű ellenőrző kód. Kérjük, hogy minden
ilyen esetben gyanakodjon, és ellenőrizze a szervező hitelességét!
Legyen óvatos, ha:
egy túl kedvező ajánlattal,
soha meg nem rendelt termékkel vagy nyereménnyel, nyereményjátékkal
kapcsolatban keresik meg,
ha bárki az Ön bizalmas
adatait, bankkártya adatait vagy adatainak frissítését kéri bármilyen okból.
Az Ön biztonsága érdekében
kérjük, figyeljen a következőkre:
ahhoz, hogy Önnek
utaljanak, kizárólag az Ön nevére és számlaszámára van szükség, egyéb adatot
soha nem kell megadnia;
bankunk munkatársai
beazonosítás céljából mindig csak személyes adatokat kérnek Öntől (pl.
születési dátum, édesanyja neve), a bankkártyájával kapcsolatos adatokat soha
nem kérik;
a nemzetközi
kártyatársaságok sosem keresik meg Önt közvetlenül, sem e-mailben, sem
telefonon.