Felelős szolgáltatóként elkötelezettek vagyunk az esélyegyenlőség biztosítása iránt. Több mint 4 millió magyarországi ügyféllel és 70 éves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött tisztában vagyunk felelősségünkkel, hogy mind a személyes ügyintézés, mind a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó tájékoztatás során fokozottan figyelnünk kell az idősekre és a fogyatékkal élőkre, valamint az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes ügyfelekre.

Alapelvünk, hogy a fogyatékkal élő emberek valamennyi ügyféllel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásban részesüljenek. Kiemelt célunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb, de mindemellett teljes körű hozzáférést biztosítsunk banki szolgáltatásainkhoz a speciális kiszolgálási igényű ügyfeleink számára, akik érzékszervi, mozgásszervi vagy kommunikációs képességeik tekintetében fogyatékkal élik életüket.


OTP Bank Akadálymentesítési Program

2008-ban indítottuk útjára akadálymentesítési programunkat, melynek keretében – valamennyi fogyatékkal élő csoport szempontjait figyelembe véve – átfogó fejlesztéseket valósítottunk meg az érintettek bevonásával annak érdekében, hogy meghatározó pénzügyi szolgáltatóként hosszú távon működőképes megoldásokat kínáljunk a fogyatékkal élők számára.

A szakmai szervezetekkel együttműködve felmérést végeztünk, ami alapján akadálymentesítési szempontból is felülvizsgáltuk

  • az ügyfélkiszolgálás tereit és felületeit (bankfiókok, honlap, ügyfélszolgálat stb.),
  • a szakterületek belső folyamatait, valamint
  • az ügyfelek rendelkezésére bocsátott írásos anyagokat, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékosság jellegére és mértékére.

A megvalósított fejlesztések és jelentős beruházások eredménye

  • fiókjaink 99,7%-a fizikailag akadálymentes, emellett 39%-ukban vakvezető sáv is van
  • ATM-jeink 75%-a akadálymentesen megközelíthető, 57%-ukban van szövegfelolvasó, így fülhallgató csatlakoztatását követően automatikusan beszélő üzemmódra vált
  • speciális kiszolgálási eljárásrendet alkalmazunk bankfiókjainkban, valamint ügyfélszolgálatunkon – országszerte 167 fiókban van lehetőség a KONTAKT Tolmácsszolgálat igénybevételére, amelynek során élő videóhívással csatlakozik be a fióki ügyintézésbe a jelnyelvi tolmács
  • munkatársaink speciális képzésben részesülnek (érzékenyítő programok, oktatás)
  • honlapfejlesztésünk során kiemelt szempont az akadálymentesség – az oldalak használatát felolvasó szoftver segíti és az egykezes használatot is támogatja

A megvalósult fejlesztéseinkről – a fogyatékosság típusa szerinti bontásban – kapcsolódó kiadványunkból tájékozódhat.

Számunkra alapvető fontosságú, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek szolgáltatásainkkal, és biztonságosan, kényelmesen, korlátok nélkül intézhessék pénzügyeiket.

Célunk, hogy

  • lehetőleg minden bankófiókunk legyen fizikailag akadálymentes
  • támogató és professzionális kiszolgálási környezetet alakítsunk ki (ügyintézőink készséggel segítsenek űrlapok kitöltésében vagy dokumentumok felolvasásában és értelmezésében)
  • minél több ügyfelünk számára elérhetővé tegyük az egyszerű és kényelmes online és mobilbankolást (optimalizált elektronikus szolgáltatások valamennyi ügyfél számára)
  • minél szélesebb körben alkalmazzunk audio-támogatott eszközöket (audiokittel felszerelt ATM-hálózat, indukciós jelerősítő tanácsadói pultok, akadálymentes honlap)

Kérdése van?

Fiók- és ATM-kereső

Keresse fel az Önhöz legközelebbi akadálymentes bankfiókot!

Honlapon

Tudjon meg többet az OTP Bank digitális banki megoldásairól!

Telefonon

Szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseivel, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a
plusz+36 1 366 6666 telefonszámon!

E-mailben

Ha tapasztalatait, észrevételeit, ötleteit osztaná meg velünk, kérjük, írjon nekünk az email címre.

Nevének aláírására, kézjegyének rátételére nem képes ügyfelek számára változtatást vezettünk be az ügyintézésben 2021. május 21-étől

A banki szabályozás szerint főszabályként közjegyzői okiratba kell foglalni azoknak az ügyfeleinknek a jognyilatkozatait, illetve a velük kötendő szerződéseket, akik nem tudnak aláírni vagy kézjegyükkel ellátni egy dokumentumot. Ugyanakkor – kiegészítő megoldásként – az új szabályozás alapján is eljárhat meghatalmazott helyettük és a nevükben. Ha a meghatalmazott a vonatkozó jogszabályoknak és a banki előírásoknak megfelelő meghatalmazással rendelkezik, akkor az érintett ügyfelek nevében jognyilatkozatot tehet, illetve szerződést írhat alá. Bízunk benne, hogy ügyfeleink elégedettek lesznek a banki ügyintézéssel a változást követően is.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.