Akadálymentesség

Bankunk felelős szolgáltatóként elkötelezett az esélyegyenlőség biztosítása iránt. Több mint 4 millió ügyfelünk és közel 70 éves szakmai tapasztalatunk bizonyíték arra, hogy mind a személyes ügyintézés, mind a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó tájékoztatás során fokozottan figyelünk az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes fogyasztókra, idősekre és a fogyatékossággal élőkre egyaránt.

Alapelvünk, hogy a fogyatékossággal élő emberek a többi ügyféllel azonos minőségű, de speciális igényeikhez igazodó szolgáltatásban részesüljenek. Kiemelt célunk, hogy minél kényelmesebb, egyszerűbb és mindemellett teljes körű hozzáférést biztosítsunk banki szolgáltatásainkhoz mozgáskorlátozott, siket és nagyothalló, valamint vak és gyengénlátó ügyfeleink számára.

OTP Bank Akadálymentesítési Program

Az OTP Bank 2008-ban a banki akadálymentesítési programot indított, melynek keretében széleskörű jelentős fejlesztéseket valósított meg. Az átfogó, valamennyi fogyatékossággal élő csoport szempontjait figyelembe vevő fejlesztéseket az érintettek bevonásával végezte, annak érdekében, hogy meghatározó pénzügyi szolgáltatóként hosszú távon működőképes megoldásokat kínáljon számukra, teljes hozzáférést biztosítva bankunk különböző szolgáltatásaihoz.

A program keretében szakmai szervezetekkel együttműködésben felmérést végzett az érintett ügyfelek körében, ez alapján felülvizsgálta a bank kiszolgálási csatornáit (bankfiókok, honlap, ügyfélszolgálat stb.) és területeinek belső folyamatait akadálymentesítési szempontból is, valamint az ügyfelek rendelkezésére bocsátott írásos anyagokat, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékosság jellegére és mértékére.

A megvalósított fejlesztések és jelentős beruházások eredményeképpen:

  • fiókjaink 99%-a fizikailag akadálymentes, és ATM-jeink 72%-a akadálymentesen megközelíthető
  • speciális kiszolgálási eljárásrendet alkalmazunk bankfiókjainkba valamint ügyfélszolgálatunkon
  • munkatársaink speciális képzésben részesülnek (érzékenyítő programok, jelnyelvi tolmácsképzés, oktatás)

A megvalósult fejlesztéseinkről – a fogyatékosság típusa szerinti bontásban – kapcsolódó kiadványunkból tájékozódhat.

Az akadálymentesítés egyik kiemelt eleme a bankfiókok akadálymentessé tétele – ezt biztosítják a fiókok kialakításakor, illetve felújításakor alkalmazott standardok –, de azon messze túlmutat és kiterjed az OTP Bank létesítményeire és berendezéseire (ATM-ek), valamint a személyes ügyintézést nem igénylő, egyéb ügyintézési módokra és a tájékoztatás különböző formáira is (beleértve munkatársaink oktatásának és képzésének javítását, ügyfélkapcsolati ismereteik fejlesztését).


Egyenlő esélyű hozzáférést biztosító ajánlott Fiók és ATM lista


Számunkra alapvető fontosságú, hogy ügyfeleink megelégedéssel, biztonsággal, kényelmesen és korlátok nélkül intézhessék pénzügyeiket. Ezen törekvésünk jegyében az alábbi célokat tűztük ki:

  • fizikailag akadálymentes legyen lehetőség szerint valamennyi bankfiókunk (mind a fiókba való bejutás, mind az ügyféltér és eszközök használata terén)
  • támogató és professzionális kiszolgálási környezetet alakítsunk ki (ügyintézőink készséggel segítsenek űrlapok kitöltésében vagy dokumentumok felolvasásában, illetve értelmezésében)
  • elköteleződésünk folyamatos az egyszerű és kényelmes online és mobil bankolás iránt (optimalizált elektronikus szolgáltatások valamennyi ügyfél számára)
  • audio-támogatott eszközöket alkalmazunk (audokittel felszerelt ATM-hálózat, indukciós jelerősítő tanácsadói pultok, vakbarát honlap)

Szolgáltatásainkkal és elérhetőségeinkkel kapcsolatos további kérdéseivel hívja ügyfélszolgálatunkat a (+36 1/20/30/70) 3 666 666 vagy keresse fel az Önhöz legközelebb eső akadálymentesített bankfiókot.

Az Ön kényelme érdekében külön felhívjuk szíves figyelmét a személyes jelenlétet nem igénylő ügyintézési módokra is. Bankfiók felkeresése nélkül akár telefonon, akár OTPdirekten keresztül van mód az ügyintézésre, amely biztonságos, és a fióki ügyintézéssel teljesen egyenértékű.

Az OTP Bankban folyamatosan dolgozunk az akadálymentesítés fejlesztésén, melyet szakértőink elkötelezettsége, az érintett ügyfeleink visszajelzése és a független civil szervezetekkel való együttműködések segítenek.
Kérjük Önöket, hogy bátran osszák meg velünk ötleteiket és tapasztalataikat, akár nehézségekbe ütköztek,
akár jó gyakorlattal találkoztak.

 

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.