Már rendelkezem üzletemben POS-terminállal

Kérdése, problémája van?

Kérdése vagy problémája van?

Kérjük, nézze át a leggyakoribb kérdésekre, problémákra összegyűjtött válaszainkat!

Ha nem találja a választ vagy hibát jelentene be, kérjük, lépjen kapcsolatba a 7x24 órában elérhető Bankkártya HelpDesk munkatársaival a +36 1 366 6100 telefonszámon.

Elérhetőségeink téma szerint

Elszámolással kapcsolatos kérdések

A kereskedői elszámolás a szerződés során leegyeztetett módon zajlik.

Nettó elszámolás esetén a tranzakciók után megállapított jutalékot levonjuk a tranzakciók értékéből, és a jutalékkal csökkentett összeg utalását a tranzakció beérkezésétől számított legkésőbb 2 banki munkanapon belül elindítjuk az elfogadó által megjelölt pénzforgalmi számlára.

Az OTP Bank minden, az elfogadó bankszámlájára indított jóváírás mellé elkészíti az Elfogadói Tételes Elszámolói Listát (azaz analitikát), amely tranzakciószinten tartalmazza az adott tranzakció legfontosabb adatait. Az analitikát a szerződés során leegyeztetett módon,

  • papír alapon vagy e-mailben,
  • PDF formátumban vagy szerkeszthető CSV formátumban

küldjük meg.

A szerződéskötést követően az OTP Bank tájékoztatást küld a kapcsolattartói e-mail-címre, és pontos leírást ad a tételes elszámolói lista, azaz az analitika formátumáról, illetve a benne szereplő adatokról. Ez az e-mail tartalmazza a kezdeti jelszót is.

Ha nem találja meg ezt az e-mailt vagy továbbra sem tudja a kezdeti jelszavát, kérjük, egyeztessen a 0-24 órában elérhető OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366  6100 telefonszámon!

A tételes tranzakciós lista és a közzétett díjak alapján ügyfeleink könnyen ellenőrizni tudják a benne szereplő adatok helyességét.

  • A tételes tranzakciós listában feltüntetjük, hogy milyen típusú kártyával történt a tranzakció.
  • Az adott kártyatípushoz tartozó bankközi jutalék (interchange-díj) a kártya márkája szerinti kártyatársaságok (Mastercard, VISA) honlapjairól kikereshető.
  • A tranzakciót terhelő rendszerdíj az OTP Bank honlapjára feltöltött Hirdetményből kikereshető.
  • A kereskedői díjat a Kártyaelfogadói szerződésben tüntetjük fel.
  • Az adott tranzakciót terhelő jutalék a bankközi jutalék (interchange-díj), a rendszerdíj és a kereskedői díj összege.

A 2015/751 számú EU rendelet 12. cikkelye lehetőséget biztosít a bankoknak, hogy az elszámoló analitikán összevontan tüntessen fel egyes díjtételeket.

Élve az összevonás lehetőségével az OTP Bank a rendszerdíjat és a kereskedői díjat összevontan tünteti fel mind a papír alapú, mind az elektronikus analitikán.

Az Ön analitikáján a tranzakciót terhelő költségek két oszlopban szerepelnek. Az egyik oszlopban kerül feltüntetésre a bankközi jutalék (interchange-díj), a kereskedői díj oszlopban pedig a rendszerdíj és a Kártyaelfogadói szerződésben rögzített kereskedői díj együttes összege. A két oszlopban feltüntetett értékek összege a tranzakció után fizetett jutalék.

A kereskedői díj kalkulációjával kapcsolatos reklamációját vagy az elszámolással kapcsolatban felmerült kérdéseit jelezheti honlapunkon található Kereskedői kártyareklamációs adatlap kitöltésével, vagy az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

A POS bérleti díjjal kapcsolatos észrevételeit a posberletidij@otpbank.hu e-mail-címen jelezheti bankunk felé.

A más kártyatársaságokkal (American Express, JCB, Union Pay) kötött licencszerződéseinkben nem szerepel bankközi jutalék (interchange-díj), csak rendszerdíjak, amelyeket a rendszerdíjak között szerepeltetjük a Hirdetményben.

Vissza az oldal tetejére

Kártyaelfogadással kapcsolatos kérdések

Az utolsó tranzakció eredményét egyszerűen ellenőrizheti a POS-terminál segítségével az „UTOLSÓ TRANZAKCIÓ ELLENŐRZÉSE” menüpontban, amelyet

  • Ingenico terminál esetén az F-2-3 gombok egymás utáni megnyomásával,
  • PAX terminál esetén az Alpha / terminál / infó / utolsó válasz billentyű kombinációval

érhet el.

Kérjük, sztornózza az utolsó tranzakciót, és végezze el ismételten a vásárlási tranzakciót a helyes összeggel!
„Nem lehet sztornózni” hibaüzenet esetén használja a VISSZAVÉT funkciót.

A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban:

Az SMS mindig csak tájékoztató jellegű, minden esetben a terminál üzenete az irányadó.

Kérjük, ellenőrizzék az SMS tartalmát, mert elképzelhető, hogy az eleve sikertelen tranzakcióról szól.

Ha sikeres tranzakció szerepel az SMS-ben, a vásárló rövid időn belül kapni fog a bankjától egy, a vásárlás sikertelenségéről szóló SMS-t is. (Nem minden kibocsátó bank küld SMS-t a vásárlásokról.)

Ha a vásárló nem kapott a tranzakció sikertelenségéről SMS-t, akkor vegye fel a kapcsolatot a bankjával, ahol számára is megnyugtatóan tisztázhatja a kérdést.

A legutolsó tranzakció SZTORNÓVAL törölhető, a korábbi tranzakciók VISSZAVÉT művelettel.

A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban:

Ha a vásárlója mégsem szeretné megvenni az árut, akkor használja a terminálon a VISSZAVÉT funkciót!

A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban:

Ebben az esetben ön valószínűleg túllépte a napi visszavétlimitet. Kérjük, egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366  6100 telefonszámon!

Egészségpénztári vagy cafeteria-kártya esetén a terminál nem fogja engedélyezni az áruvisszavétet, mivel ezt a kártyakibocsátók üzletszabályzata – jogszabály alapján – tiltja.

A nemzetközi kártyatársaságok által előírt erős ügyfélhitelesítés (strong customer authentication) miatt a bankkártyák mágnescsík alapú elfogadása fokozatosan kivezetésre került, a mágnescsíkkal kezdeményezett fizetési tranzakciók többnyire elutasításra kerülnek. Kivételt képez ez alól az egészségpénztári , a cafeteria-, a SZÉP-kártyák, illetve egyes étkezési kártyák, amelyek mágnescsíkkal történő elfogadása továbbra is zavartalanul működik.

Ha a terminál a chipkártya beolvasását kéri, kérjük, hogy a bankkártyát – a chipes oldalával előre, felfelé – ütközésig dugja be a terminálba.

Az Európai Unió pénzforgalmi irányelve által 2019. szeptember 14-én életbe léptetett szabályozás előírja, hogy ha az egymás utáni érintéses (contactless) fizetési tranzakciók száma elérte az 5-öt vagy a kumulált összegük a 150 eurót, akkor a kibocsátó bank köteles a vásárlót azonosítani például a PIN-kódjának megadásával, hogy valóban a kártyabirtokos használja-e a kártyát.

Így előfordulhat, hogy a terminál a 15 000 Ft-os limit alatt is csak a PIN-kód megadásával engedélyezi a vásárlást. Ezt nevezzük erős ügyfél-hitelesítésnek.

Ez a hibaüzenet biztonsági okokból jelenik meg akkor, amikor egymást követően két ugyanolyan összegű tranzakciót kell végrehajtania a terminálnak. Valóban ugyanolyan összegű vásárlást akar ugyanazzal a kártyával végrehajtani?

  • Ha IGEN, akkor a ZÖLD gomb megnyomásával a tranzakció végrehajtásra kerül.
  • ha a terminál nem nyomtatott bizonylatot, akkor ellenőrizze, hogy nem fogyott-e ki a papír a gépből – új papír behelyezése után tud másolatot nyomtatni az utolsó tranzakcióról az ’ÚJ BIZONYLAT NYOMTATÁS’ funkcióval.
  • Ha NEM, akkor a PIROS gomb megnyomásával a tranzakció megszakítható.

Kérjük, ellenőrizze, hogy az aláírás a kártyán és a bizonylaton egyezik-e! Ha igen, hagyja jóvá a műveletet, ha pedig eltérést észlel, szakítsa meg a műveletet a PIROS gomb megnyomásával!

Vagy rosszul ütötte be a kártyaszámot, vagy kártyabirtokos rosszul adta meg Önöknek. Kérjük, hogy adja meg ismét a kártyaszámot, és ha ezt követően is ez a hibaüzenet jelenik meg, akkor egyeztesse a számot a kártya birtokosával!

Az elutasítás egyik gyakori oka az lehet, hogy a kibocsátó bank saját döntése alapján nem fogadja el a tranzakciót, ha a kártyán nincs vagy nem olvasható az ellenőrző kód.

Egy másik gyakori oka az elutasításnak a hálózati kapcsolódási probléma, ez esetben javasoljuk, hogy próbálja meg ismét a tranzakciót.

Bankkártyás visszaéléssel kapcsolatos kérdését, panaszát az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

  • írásban a Bankkártya és Informatika Biztonsági Ügyeleti Osztályon (1876 Budapest) vagy
  • a bkboelfogadoi@otpbank.hu e-mail-címen.

Vissza az oldal tetejére

Technikai segítségre van szüksége?

Ha nem találja a választ a problémájára vagy hibát jelentene be, kérjük, lépjen kapcsolatba a 7x24 órában elérhető Bankkártya HelpDesk munkatársaival a +36 1 366 6100 telefonszámon.

Kérjük, hogy először ellenőrizze, hogy nem fogyott-e ki a papír a terminálból! Az új papírtekercs behelyezése után F-4-1 gombok megnyomásával tud másolatot nyomtatni az utolsó tranzakcióról.

Ellenőrizheti az utolsó tranzakciót az „UTOLSÓ TRANZAKCIÓ ELLENŐRZÉSE” menüpontban, amit általában a F-2-3 gombok egymás utáni megnyomásával tud megtenni.

Ha nyomtatás közben fogy ki a papír, akkor az utolsó tranzakcióhoz tartozó bizonylatot az új papírtekercs behelyezését követően újra ki tudja nyomtatni.

A papírtekercset könnyen ki tudja cserélni, ehhez mindössze annyit kell tennie, hogy a fogantyú segítségével felnyitja a papírtartó fedelét, és eltávolítja a papírtekercs hengerét, majd az új tekercset behelyezi úgy, hogy a papír megkezdett vége a kijelző felől lógjon ki a terminálból. Végül csukja vissza a fedelet, majd kattanásig nyomja be.

A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban:

A papírszalagot bármelyik papír-írószer boltban megvásárolhatja, de javasoljuk, hogy a vásárlás előtt a POS Kezelői útmutatókban nézzen utána, hogy az Önök termináljába milyen méretű papírszalag szükséges.

Ha nem tud bejelentkezni a terminálba, akkor kérjük, hogy először győződjön meg az alábbiakról.

  1. Ellenőrizze, hogy nincs-e már jelentkezve a terminálba! Ezt úgy teheti meg, hogy elindít egy vásárlási tranzakciót, és ha a POS-terminál nem kéri, hogy jelentkezzen be, akkor már be van jelentkezve.
  2. Ellenőrizze, hogy működik-e az internet vagy telefonvonal az üzletben, és a terminál csatlakozik-e a hálózatra!
  3. Ha a terminál SIM-kódot kér, kérjük, ellenőrizze, hogy az eszköz érzékeli-e a SIM-kártyát, valamint hogy a terminál csatlakozik a hálózatra és van térerő!
    Ellenőrizze, hogy helyes azonosítót és jelszót adott meg!
  4. Ha a POS-terminál azt jelzi, hogy a „Bejelentkezés sikertelen” vagy 802-es hibakódesetén hívja a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársait a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Ezek a hibaüzenetek szoftverhibát jeleznek. Kérjük, egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Fontos, hogy a terminált minden nap végén zárják le. A POS-terminált általában az F-4-2 gombok egymás utáni megnyomásával tudja lezárni. Ha többszöri próbálkozás után sem jár sikerrel, próbálja meg a reggeli nyitáskor elvégezni!

A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban:

Kérjük, hogy indítsa újra a terminált az alábbiak szerint:

  • Ingenico terminál a sárga gomb és a tizedespont (.) együttes, pár másodperces megnyomásával a terminál újraindul. Hordozható gépnek a töltőtalpon kell lennie, miközben elvégzi ezt a műveletet.
  • Verifone terminál esetén a * gombot, majd 3-as gombot kell megnyomnia az újraindításhoz.
  • PAX Q91 terminál esetén a Func gombot, majd 3-as gombot kell megnyomnia.
  • PAX Q80 terminál a főgomb, majd 3-as gomb megnyomásával indul újra.

A POS Kezelői útmutatók alapján kezdeményezni tud egy ún. PRÓBAHÍVÁST, amellyel ellenőrizni tudja, hogy van-e kapcsolat a terminál és a bank között.

’Sikeres próbahívás’ esetén nincs probléma a terminál és a bank közötti kapcsolattal, és a probléma már nem áll fenn.

’Sikertelen próbahívás’ esetén nagy valószínűséggel valamilyen külső kommunikációs probléma áll fenn vagy a bank rendszere átmenetileg nem elérhető. Ebben az esetben türelmét kérjük a kapcsolat helyreállásáig, és kérjük, kísérelje meg újra a próbahívást később.

Kérjük, hogy időnként ismételje meg a próbahívást a POS Kezelői útmutatók alapján! A hiba elhárulása után „Sikeres próbahívás” üzenetet jeleníti meg a terminál.

Ez a hibakód hálózati kapcsolódási problémát jelez. Kérjük, hogy próbálja meg ismét a tranzakciót!

Ezek a hibakódok a SIM-kártya hibájára utalnak. Kérjük, egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Ha asztali terminál esetén tapasztalja ezt, kérjük, ellenőrizze, hogy áram alatt van-e terminál!

A hordozható terminál esetében ez akkor fordulhat elő, ha a terminál egy ideje nincs használatban, mert ilyenkor a terminál „alvó” állapotba kerül. Az alvó állapotból a zöld gomb megnyomásával indíthatja újra. Ha a zöld gomb megnyomására sem reagál a gép, akkor valószínűleg lemerült, ezért vissza kell helyeznie a töltőtalpra, és rövid töltés után ismét elindíthatja. Ha terminál feltűnően meleg, akkor az akkumulátora meghibásodott.

Annak, hogy nem lehet bekapcsolni a POS-terminált, a leggyakoribb oka az szokott lenni, hogy lemerült az akkumulátora. Ezért, ha nem tudja bekapcsolni a terminált, először próbálja meg felölteni: csatlakoztassa a töltőhöz, és töltse legalább 10 órán keresztül!

A csipogás általában az akkumulátor alacsony töltöttségét vagy az akkumulátor hibáját jelzi. Kérjük, hogy először próbálja meg felölteni a terminált: csatlakoztassa a töltőhöz, és töltse legalább 10 órán keresztül!

Ha a készülék a töltést követően is ezt a hibát jelzi, kérjük, hogy egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Ezek a hibakódok eszközhibát jeleznek. Kérjük, hogy egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Ezekben az esetekben központi letöltést kell végeznie, amit a terminál típusától függően a következő módon tehet meg:

  • Verifone típusok: * gomb, majd 6-s funkció és zöld gombos jóváhagyással
  • PAX típusok: Func vagy főgomb, majd 6-s funkció és zöld gombos jóváhagyással
  • Ingenico Move/2500: főgomb, kommunikáció menüpont, 2-es gomb megnyomásával (Központi letöltés)

Ha a központi letöltés után továbbra is tapasztalja a hibát, akkor kérjük, hogy egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

A terminálon végezzen el egy „központi letöltés” tranzakciót, illetve amennyiben a terminál azt jelzi, hogy „Zárás szükséges”, akkor végezze el a „Kezelői zárás kilépéssel” (Kilépés+Zárás) tranzakciót! (A részleteket megtalálja a POS Kezelői útmutatókban.). Ezen tranzakciókkal a terminál elvégzi a szükséges frissítéseket, amelyet a bizonylaton olvasható „Sikeres letöltés” felirattal ellenőrizhet.

Ha a sikeres letöltés ellenére még mindig tapasztalja a hibát, akkor ellenőrizze, hogy az Ön üzletének van-e szerződése az adott kártyatípus elfogadására!

  • Ha nincs erre vonatkozó szerződése, akkor a terminál nem fogja elfogadni a kártyát.
  • Ha van szerződése az adott kártyatípusa, akkor kérjük, hogy egyeztessen a 0-24 órában működő OTP Bankkártya Help-Desk munkatársaival a (+36 1) 366 6100 telefonszámon!

Fontos, hogy nemcsak a bankunk, de az Önök érdeke is azt kívánja, hogy a terminálon minden nap végén hajtsák végre a „Kezelői zárás kilépéssel” (Kilépés+Zárás) műveletet,

  • egyrészt, hogy a POS-terminál összesítve kinyomtassa a napi kártyás forgalmat, amely aztán összevethető az elfogadóhely saját adataival,
  • másrészt, hogy a terminál frissíteni tudja a beállításokat, például egy új szolgáltatás vagy kártyatípus beállítását.

Vissza az oldal tetejére

Ügyintézéssel kapcsolatos kérdések

Mi a teendő a cégadatok változása esetén? További szolgáltatásokat is igénybe venne? Más típusú bankkártyát is szeretne elfogadni?

Akár meglévő üzletébe szeretne további POS-terminált, akár új boltot nyitna, lehetősége van további eszközöket igényelni a bankfiók felkeresése nélkül. A kártyaelfogadói díjak megegyeznek a jelenleg felszámított díjakkal.

Ehhez nem kell mást tennie, mint kitölteni a honlapunkról letölthető igénylési nyomtatványt, majd a kérelmet kinyomtatni, cégszerűen aláírni és szkennelve elküldeni e-mailben a terminaligeny@otpbank.hu címre.

Igényét kollégáink néhány napon belül megvizsgáljuk, és további kérdés vagy dokumentumigény esetén felvesszük Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségek valamelyikén.

A szerződésmódosítást bankunk is aláírja, ezt követően postai úton juttatjuk vissza Önnek. Az új terminálok telepítését ezzel egyidejűleg megkezdjük.

Nyomtatványok:

Ha adatváltozás történt a cég vagy az üzlet adataiban, illetve a kapcsolattartó személyében/elérhetőségében, kérjük, hogy haladéktalanul jelezze nekünk írásban a kartyaelfogadas@otpbank.hu címen! Kérjük, hogy az e-mailben a megváltozott adat(ok) mellett mindenképpen adja meg:

  • a kereskedői vagy üzletkódját,
  • a cég nevét,
  • az üzlet nevét,
  • a POS-terminál azonosítóját!

Kérjük, töltse ki a honlapunkon elérhető Bankszámlaszám változását bejelentő adatlapot, és csatolja mellé az új számlaszámot tartalmazó bankszámlaszerződés másolatát!

A kitöltött és cégszerűen aláírt adatlapot és a bankszámlaszerződést

küldje meg az OTP Bank részére!

Lehetőség van a POS-terminált a meglévő pénztárgéppel összekötni. Ez meggyorsíthatja a fizetési folyamatot, valamint így elkerülhető a téves összeg beütése, hiszen a pénztárosnak nem kell külön beütnie az összeget a POS-terminálba is, hanem a kasszáról indíthatja a vásárlási tranzakciót.

Ehhez Önnek mint kereskedőnek bele kell építenie a kassza szoftverébe az OTP Bank POS-kassza összekötési protokollt. A protokoll működését a bank ellenőrzi, és megfelelő működés esetén tanúsítványt állít ki róla. A kiadott licenc 3 évig érvényes, ezt követően ismét engedélyeztetni szükséges az összeköttetést.

Ha szeretné kiépíteni a kasszaösszeköttetést, kérjük, jelezze igényét a kartyaelfogadas@otpbank.hu címen!

Tájékoztató, hogyan kötheti össze pénztárgépével a POS-terminált

Ha üzletében American Express kártyát is szeretne elfogadni, azt a szakértő kollégáknak szükséges jelezni a szerződéskötés során, akik egyedi ajánlatot készítenek.

Ha meglévő üzletében szeretne AMEX kártyát elfogadni, kérjük, írja meg igényét a terminaligeny@otpbank.hu e-mail-címre, és szakértő kollégáink egyedi ajánlatot készítenek Önnek.

Kérjük, hogy az igénylésben adja meg

  • a vállalkozás nevét,
  • az üzlet nevét,
  • az üzlet címét,
  • a POS-terminál azonosítóját (ha már rendelkezik terminállal), valamint
  • a kapcsolattartó nevét és telefonszámát!

Kérjük, hogy látogasson el az OTP pénztári- és cafeteria-termékek ügyfélportálra, ahol minden szükséges információt megtalál a SZÉP-kártya elfogadással kapcsolatos teendőkről.

Az OTP Bank POS-termináljai a betéti és a hitelkártyákon túl alkalmasak egyéb SZÉP-kártyák, egészségpénztári- vagy hűség kártyák (pl. Multipont, Főtáv) elfogadására is.

Ha az üzletében szeretne ilyen kártyákat elfogadni, akkor közvetlenül az illetékes szolgáltatóval kell felvennie a kapcsolatot, és vele kell egyeztetnie a szerződéskötésről. Ha ez megtörtént, az illetékes szolgáltató jelzése alapján a terminálon központilag beállítjuk az igényelt kártyatípus elfogadását. Önt a szolgáltató tájékoztatja a SZÉP-kártya elfogadás aktiválásáról, amelyet követően a szolgáltatás egy a terminálon történő kilépés-zárást követően elérhetővé válik.

Ha meg szeretné szüntetni az OTP Bankkal fennálló kártyaelfogadói szerződését, az erről szóló nyilatkozatát írásban kell megküldenie a kartyaelfogadas@otpbank.hu e-mail-címre. Kérjük, hogy a nyilatkozatban adja meg

  • a vállalkozás nevét,
  • az üzlet nevét,
  • az üzlet címét, ahol megtalálható a POS-terminál (illetve azt, hogy most hol található az eszköz – például ha már bezárt a bolt)
  • a POS-terminál azonosítóját, valamint
  • a kapcsolattartó nevét és telefonszámát!

Vissza az oldal tetejére

Dokumentumok

A korábban hatályos ÁSZF-eket ide kattintva tekintheti meg.

A korábban hatályos hirdetményeket ide kattintva tekintheti meg.

Vissza az oldal tetejére

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.