Még nincs POS-terminálom

Igényeljen POS-terminált üzletébe, rejtett költségek nélkül!

  • Nem szükséges bankszámlát nyitnia

  • 0 Ft
    telepítési költség

  • 0 Ft
    telekommunikációs költség

  • 0 Ft
    karbantartási díj

  • 0 Ft
    oktatási költség

Milyen költséget jelent Önnek a POS-terminál és a bankkártya elfogadás?

Adjon meg néhány adatot vállalkozásáról, és pár kattintás után megtudhatja vagy részletes ajánlatot is kérhet!

Kiszámolom

Miért az OTP Bankot válassza?

Széles körű bankkártya elfogadás

Az alábbi bankkártya típusok elfogadására kötünk szerződést.

Mastercard

Maestro

Visa

Visa Electron

Visa Electron

VPay

UnionPay

UnionPay

JCB

JCB

American Express

American Express

SZÉP kártya

SZÉP-kártya

OTP Egészségpénztár kártya

OTP Egészségpénztár kártya

Teljes körű támogatás

  • 24 órás telefonos ügyfélszolgálat
  • Online bejelentési lehetőség
  • Gyors technikai segítség
  • Oktatás, vagy oktatási anyag és beüzemelési segédlet biztosítása

Sokoldalú szolgáltatás

  • Extra szolgáltatások, többek között a dinamikus valutaváltás (DCC), borravaló kezelés és részletfizetés
  • Teljes körű SZÉP-kártya elfogadás
  • Egészségpénztár kártya elfogadás

Gyors és átlátható elszámolás

  • Bankkártyás vásárlás

  • Átutalás
    A tranzakció ellenértékének jóváírása legkésőbb a vásárlást követő 2. munkanapon megtörténik.

  • Tranzakciós lista
    E-mailben naponta, postai úton hetente vagy havonta elküldjük Önnek a vásárlások összesítőjét.

Terminálok minden igényre

Az OTP Bank kínálatában biztosan megtalálja az Önnek legmegfelelőbb típust, akár fixen telepített asztali terminált, akár hordozható mobil terminált szeretne.

Megnézem a terminálokat

Hogyan igényelhet POS-terminált üzletébe?

Adjon meg néhány adatot vállalkozásáról, és pár kattintás után megtudhatja, milyen díjjal lehet üzletében POS-terminál!

Vállalkozása jellemzőitől függően tudunk Önnek indikatív ajánlatot adni, vagy kérésére felvesszük Önnel a kapcsolatot egyedi igényfelmérés és ajánlat kidolgozása érdekében.

A megadott információk szerint az OTP Bank az alábbi feltételekkel tud POS-terminált biztosítani vállalkozásának:

  • POS-terminál bérleti díj: 5.000 Ft+áfa/hó/terminál
  • Kereskedői jutalék
    • OTP Mastercard és Visa bankkártyák esetén: 1,20%
    • Egyéb belföldi és külföldi Mastercard és Visa kibocsátású kártyák esetén: 1,50%
    • JCB, UnionPay kátyák esetén: 2,65%

Hogyan igényelheti?

A kártyaelfogadói szerződést OTP Bank fiókban tudja megkötni. Ha vállalkozása bankunknál vezeti számláját, kérjük, számlavezető fiókját keresse fel, egyéb esetben bármely vállalkozói ügyintézéssel foglalkozó fiók munkatársaihoz fordulhat.

A várakozás nélküli, kényelmes ügyintézéshez honlapunkon időpontot is foglalhat!

Időpontot foglalok

Mire lesz szüksége a szerződéskötéshez?

  • Személyes dokumentumok (személyi igazolvány vagy kártyás vezetői engedély és lakcím kártya),
  • Cégpapírok (pl. cégkivonat, egyéni vállalkozói igazolás, őstermelői igazolás)
  • Aláírási címpéldány,
  • Vállalkozói számlaszám igazolás (pl. számlakivonat).

A SimpleBusiness egy olyan mobilalkalmazás, amely a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS-terminál telepítése nélkül.

  • Vállalkozásának mindössze egy mobilkészülékre és internethozzéférésre lesz szüksége
  • Többféle fizetési módot kínál: QR-kódos fizetés bankkártyával vagy utalással, linkes fizetés bankkártyával vagy utalással
  • Nincs fiztési forgalom elvárás

Átlátható, kedvező árazás

  • Csatlakozási díj (egyszeri): 19 000 Ft
  • Nincs havi díj
  • Tranzakciós díj bankkártyás fizetés esetén: 0,99% + Rendszerdíj + Bankközi jutalék
  • Tranzakciós díj utalásos fizetés esetén: 0,99%
Megnézem a részleteket

Kérdése van?

Kérjen visszahívást!

Kérjen visszahívást, és kollégánk a kiválasztott időpontban keresi Önt!

Visszahívást kérek

Hívja szakértőinket!

Hívjon minket a
+36 (1) 366 6100
telefonszámon!

További információk

Szerződéskötéssel kapcsolatos kérdések

Az OTP Bank a magyar piacon az egyik legszélesebb körben biztosítja a kártyaelfogadást Önnek. POS-termináljanik segítségével az alábbi bankkártyák elektronikus elfogadását tesszük lehetővé üzlete számára:

  • Mastercard,
  • Maestro,
  • VISA,
  • VISA Electron,
  • Vpay,
  • Az American Express ügynökeként AMEX,
  • JCB,
  • UnionPay és
  • OTP emblémával ellátott bankkártyák.

Emellett egyéb, nem bankkártya termékeket is elfogadhat üzlete:

  • egészségpénztári-,
  • cafeteria- és
  • SZÉP-kártyákat, valamint
  • étkezési kártyákat.

Ha Ön az OTP Bankkal szerződést köt kártyaelfogadási szolgáltatásra, akkor az alábbi tranzakciótípusokat tudja igénybe venni.

Eladás, azaz vásárlás
A vásárlás vagy szolgáltatás ellenértékének azonnali zárolása a bankkártyához tartozó számlán.

Sztornó, azaz utolsó tranzakció törlése
Az utolsó vásárlási tranzakció törlése, amely mindig a teljes összegére vonatkozik, részösszeg törlése nem lehetséges.

Áruvisszavét (=Refund), visszáru
Az áru vagy áruk egy részének későbbi időpontban történő visszavétele vagy a szolgáltatástól történő elállás, és ehhez kapcsolódóan a vásárolt áru vagy szolgáltatás árának visszatérítése az eredeti bankkártyára történő visszautalással. Készpénzben tilos visszaadni a tranzakció értékét!

Részletfizetés (=Instalment)
A kibocsátó bank által a POS-terminálon felajánlott részletekben való fizetés lehetősége, amely azonban kizárólag 20 000 Ft-ot meghaladó, bármely bank által kibocsátott Mastercard vagy OTP Visa kártyával kezdeményezett vásárlás esetén érhető el.

Emellett a vállalkozás tevékenységétől függően az alábbi funkciók is rendelkezésére állnak:

MO/TO (mail order/telephone order) tranzakció
A MO/TO tranzakciónál egy áru vagy szolgáltatás kifizetése a kártyabirtokos írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik bankkártyával, tehát a vásárló nincs jelen a tranzakciónál. A valós idejű tranzakciót a kezelő rögzíti a POS-terminálon, az összeg azonnal zárolásra kerül a bankkártyához tartozó számlán.

Előengedélyezés és annak lezárása
Elsősorban a turizmusban (pl. szobafoglalás) vagy egyéb szolgáltatásban (pl. autókölcsönzés) használatos, ahol a pontos végösszeg a tranzakció indításakor még nem ismert.

Az előengedélyezés mindig párban áll a lezárással (=komplettírozás), ahol az előengedélyezett összeg a tranzakció tényleges összegének fedezetét biztosítja, ahol az összeg annak lezárásáig a bankkártyán foglalásban/zárolás alatt marad. Az összeget a vásárló számláján csak a végszámla kifizetésekor oldják fel.

Borravalós eladás
Elsősorban a vendéglátásban használatos, a normál vásárlási tranzakció összegét borravalóval lehet növelni.

DCC
A POS-terminálon történő dinamikus valutaváltás, azaz Dynamic Currency Conversion, amely során a külföldi kártyabirtokos a bankkártyájához tartozó devizanemben tud fizetni.
Kizárólag Visa, Mastercard és Maestro típusú kártyák és forintos (HUF) POS-terminálok esetében használható.

Igényeinek és a vállalkozás tevékenységének megfelelően kétféle terminál közül választhat.

Megnézem a terminálokat

Az OTP Bank POS-termináljait nem lehet megvásárolni, azokat csak bérelni lehet. A bérleti díj mértéke a kártyaelfogadói szolgáltatás része, amelyről szakértő kollégáink adnak tájékoztatást az kártyaelfogadói szolgáltatásra vonatkozó ajánlati szakaszban.

Az EU-s szabályozás szerint a különböző bankközi jutalékú (interchange-díj) kártyák elfogadására eltérő pénzügyi ajánlatot kötelesek tenni a piaci szereplők az elfogadók részére, feltüntetve az ajánlatukban az egyes kártyák elfogadását terhelő bankközi jutalékot (interchange-díjat), rendszerdíjakat és a kereskedői díjat.

A költségalapú, azaz transzparens árazás lényege, hogy a tranzakciók után felszámított kereskedői díj fixen kerül meghatározásra, amelyhez hozzáadódik a változó rendszerdíj és bankközi jutalék (interchange-díj). Tehát az egy-egy kártya elfogadásakor fizetendő kereskedői jutalékot az előbb említett három költségelem összege alkotja.

Bankközi jutalék (interchange-díj) + Rendszerdíj + Kereskedői díj = Kártyaelfogadói jutalék

A bankkártya elfogadás során az alábbi díjtételekkel szükséges számolnia

  • POS-terminál bérleti díja
  • bankkártya elfogadásának (tranzakciónkénti) díja költségalapú árazás esetén
    1. Bankközi jutalék (interchange-díj)
    2. Rendszerdíj
    3. Kereskedői díj
  • a terminál üzemeltetéséhez szükséges fogyóeszközök (pl. nyomtatószalag) költsége, a terminálok telepítéséhez telekommunikációs vonal kiépítésének költsége (asztali terminál esetén), illetve a telepítéshez esetlegesen szükséges egyéb telekommunikációs eszközök (ISDN modem, router) költségei

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2015/751 rendelete a kártyaalapú fizetési műveletek bankközi jutalékairól (EGT-vonatkozású szöveg) megszabja, hogy az elfogadók a kedvezményezettekkel kötött megállapodásaikban kötelesek az egyes fizetésikártya-kategóriák és -márkák esetében alkalmazandó kereskedői díjak, bankközi jutalékok és rendszerdíjak összegére vonatkozó információkat külön-külön megadni, kivéve, ha a kedvezményezett később írásban ettől eltérő kérést nyújt be.

Az így meghatározott árazás másnéven az Interchange ++ (IC++) árazás, amely alapján tehát az alábbi három díjtétel kerül megkülönböztetésre. A három díjtétel (bankközi jutalék, azaz interchange-díj + rendszerdíj + kereskedői díj) együttesen alkotják a kártyaelfogadói jutalékot, mely tranzakciónként kerül felszámításra.

1. Bankközi jutalék (interchange-díj)

A bankközi jutalék (interchange-díj) egy továbbhárított költség, amely mértékét a nemzetközi kártyatársaságok szabják meg. A díjat a nem az OTP Bank által kibocsátott kártyák elfogadásakor az elfogadó bank, azaz jelen esetben az OTP Bank fizeti a fizetés során használt kártya kibocsátó bankja részére a kártyatársaságokon keresztül.

A bankközi jutalékot (interchange-díjat) a kártyatársaságok úgynevezett hirdetményekben publikálják, melyek az alábbi linkeken elérhetőek el:

2. Rendszerdíj

A rendszerdíj a kártyatársaságok által az elfogadó bank, azaz az OTP Bank részére az egyes tranzakciók után felszámított díj. A rendszerdíjakra vonatkozó információt az OTP Bank a „Hirdetmény a kártyaelfogadói díjakról” c. dokumentumban, kártyatípusonkénti bontásban teszi közzé.

A bankközi jutalék (interchange-díj) és a rendszerdíj mértéke változhat, melyről mind a kártyatársaságok, mint az elfogadó bank tájékoztatja partnereit. A díj változásával járó előnyöket vagy terheket minden esetben a kereskedő viseli.

3. Kereskedői díj

A kereskedői díj magában foglalja a fenti két kategóriába nem tartozó, de a tranzakciót terhelő egyéb banki költséget (pl. a tranzakció feldolgozás költségét, kockázati költséget), valamint a bank hasznát. A kereskedői díj mértékét a Kártya Elfogadói Szerződés rögzíti.

Példák a jutalék számításra

Jutalékszámítási példa OTP lakossági Mastercard betétikártyával

2 000 Ft értékű vásárlás esetén egy OTP Bank által kibocsátott lakossági Mastercard betétikártyával:

  • Bankközi jutalék (interchange-díj): nem értelmezhető, mert ugyanaz az elfogadó bank és a kártyát kibocsátó bank.
  • Rendszerdíj: 5 Ft fix + 0,1333% tranzakció arányos költség
  • Kereskedői díj: 0,7%

Kereskedői jutalék = (5+2 000*0,1333%)+(2 000*0,7%) = 22 Ft
Ez a tranzakciós összegre vetítve 1,08% jutaléknak felel meg.

Jutalékszámítási példa OTP lakossági Visa hitelkártyával

2 000 Ft értékű vásárlás esetén egy OTP Bank által kibocsátott lakossági VISA hitelkártyával:

  • Bankközi jutalék (interchange-díj): nem értelmezhető, mert ugyanaz az elfogadó bank és a kártyát kibocsátó bank.
  • Rendszerdíj: 0 Ft fix + 0,0977% tranzakció arányos költség
  • Kereskedői díj: 0,7%

Kereskedői jutalék = (0 + 2 000*0,0977%) + (2 000 * 0,7%) = 16 Ft
Ez a tranzakciós összegre vetítve 0,80% jutaléknak felel meg.

Jutalékszámítási példa más belföldi bank által kibocsátott Mastercard betéti kártyával

2 000 Ft értékű vásárlás esetén egy, nem az OTP Bank (hanem egyéb belföldi szolgáltató) által kibocsátott lakossági Mastercard betétikártyával:

  • Bankközi jutalék (interchange-díj): 0,2%
  • Rendszerdíj: 8 Ft fix + 0,1052% tranzakció arányos költség
  • Kereskedői díj: 0,7%

Kereskedői jutalék = (2 000*0,2%)+(8+2 000*0,1052%)+(2 000*0,7%) = 28 Ft
Ez a tranzakciós összegre vetítve 1,41% jutaléknak felel meg.

Jutalék számítási példa más belföldi bank által kibocsátott Visa hitelkártyával

2 000 Ft értékű vásárlás esetén egy, nem az OTP Bank (hanem egyéb belföldi szolgáltató) által kibocsátott lakossági VISA hitelkártyával:

  • Bankközi jutalék (interchange-díj): 0,3%
  • Rendszerdíj: 3 Ft fix + 0,0677% tranzakció arányos költség
  • Kereskedői díj: 0,7%

Kereskedői jutalék = (2 000*0,3%)+(3+2 000*0,0677%)+(2 000*0,7%) = 24 Ft
Ez a tranzakciós összegre vetítve 1,22% jutaléknak felel meg.

Az OTP Bank árazása transzparens, átlátható, nem tartalmaz rejtett költségeket. A ténylegesen levont kereskedői jutalékon és a havi bérleti díjon felül az OTP Bank egyéb költséget nem számít fel. A kártyaelfogadási szolgáltatáshoz Önnek nem szükséges az OTP Banknál számlát nyitnia vagy vezetnie, illetve nem számolunk fel díjat sem a telepítésért, sem az oktatásért, sem a szervízért.

A POS-terminálokat az OTP Bank bérleti díj ellenében bocsátja elfogadó partnerei rendelkezésére. A bérleti díj mértéke egyedileg kerül meghatározásra, több tényezőtől függ, például

  • a terminál típusától (asztali vagy mobil terminál),
  • a telekommunikáció költségének viselésétől (elfogadó vagy a bank), vagy
  • a várható kártyaforgalom és jutalék bevétel nagyságától.

A POS-terminál bérleti díját a negyedév első hónapjainak első munkanapjain (január, április, július, október) előre számlázzuk ki és a bankkártyás forgalomból vonjuk le.

A bérleti díjról szakértő kollégáink adnak tájékoztatást a kártyaelfogadói szolgáltatásra vonatkozó ajánlati szakaszban.

POS-terminált vagy kártyaelfogadói szolgáltatást csak élő, működő vállalkozás igényelhet, amelynek nincsen köztartozása, és a vállalkozásban nincsen a cégvezetéstől vagy cégképviselettől eltiltott személy.

Az igénylés során emellett az OTP Bank a kártyatársasági előírásoknak és a jogi szabályzásoknak megfelelően minden esetben megvizsgálja a cég tevékenységét.

Adjon meg néhány adatot vállalkozásáról, és néhány kattintás után megtudhatja, milyen díjjal lehet üzletében POS-terminál!

Vállalkozása jellemzőitől függően vagy tudunk Önnek indikatív ajánlatot adni, vagy kérésére felvesszük Önnel a kapcsolatot egyedi igényfelmérés és ajánlat kidolgozása érdekében.

Megnézem a részleteket

A rendszerdíjak több tényezőből állnak. Ezen díjak egy része tranzakciószintű, más részét a különböző rendszerességgel felszámított, eseti díjak adják. A díjak egy része attól függ, hogy az adott elfogadó bank mekkora forgalmat, mennyi tranzakciót bonyolít. Az eltérés ebből adódik.

Adjon meg néhány adatot vállalkozásáról, és néhány kattintás után megtudhatja, milyen díjjal lehet üzletében POS-terminál!
Vállalkozása jellemzőitől függően vagy tudunk Önnek indikatív ajánlatot adni, vagy kérésére felvesszük Önnel a kapcsolatot egyedi igényfelmérés és ajánlat kidolgozása érdekében.

Kalkulálok

Ha a vállalkozás most alakult vagy az éves árbevétele 30 millió forint alatti

Az OTP Csoport az OTP Mobil Kft. SimpleBusiness mobilalkalmazását javasolja. A SimpleBusiness használatával az évi 30 millió forint árbevétel alatti forgalommal rendelkező vállalkozók biztosíthatnak készpénzmentes fizetési alternatívát.

Mit nyújt a SimpleBusiness?

  • Bankkártyaelfogadás és azonnali átutalás okostelefonnal, POS-terminál nélkül
  • Költséghatékony elektronikus fizetés
  • Android és iOS készükékeken is elérhető
  • Egyidejűleg több készüléken is használható
  • Teljes körű kereskedői vezérlőpanel (adminfelület)
  • Dedikált IT támogatás és 24/7 ügyfélszolgálat
  • Gyorsfizetési (QR-kódos) megoldások
    - a Simple-fiókban tárolt bankkártyákkal
    - OTP mobilbanki alkalmazással
  • Linkes fizetés
    - minden bankkártya-tulajdonos részére
    - minden netbanki felhasználó részére

A SimpleBusiness alkalmazásban utalványkártyával (SZÉP-kártya, egészségpénztári kártya stb.) történő fizetésre egyelőre nincs lehetőség.

Érdeklődését egy online kapcsolatfelvételi-űrlap kitöltésével jelezheti, ahol a szerződéskötés online történik, és nincs szükség személyes egyeztetésre vagy iratok másolására.

Kérjük, további információért látogasson el a https://simplebusiness.hu/ oldalra vagy hívja a +36 1 5100 374 telefonszámot.

Ha a vállalkozás éves árbevétele 30-50 millió forint között van

A honlapos kalkuláció végén Ön egy indikatív ajánlatot kap. Ha elfogadja az OTP Bank ajánlatát, a honlapon egyszerűen időpontot is foglalhat a bankfióki ügyintézéshez.

A bankfióki szerződéskötéshez a cég képviselőjének (aki a vállalkozás bankszámlája és pénzügyei felett rendelkezik) kell jelen lennie.

A szerződéskötéshez szükséges dokumentumok:

  • Személyazonosító okmányok (személyi igazolvány vagy vezetői engedély és lakcímkártya)
  • Cégiratok (pl. cégkivonat, egyéni vállalkozói igazolás, őstermelői igazolás),
  • Aláírási címpéldány,
  • Vállalkozói számlaszám igazolása (pl. számlakivonat)
Ha a vállalkozás éves árbevétele 50 millió forintnál nagyobb

A honlapos kalkuláció végén Ön egy indikatív ajánlatot kap, majd szakértő kollégáink rövid időn belül megkeresik a megadott elérhetőségek egyikén, ahol további információk alapján egyedi ajánlatot készítenek.

Ha elfogadja az OTP Bank ajánlatát, akkor kollégáink személyesen keresik fel Önt a szerződés aláírása, valamint a szerződéshez szükséges dokumentumok átadása miatt.

A szerződés aláírását és a szükséges dokumentumok hiánytalan leadását követően - a készletektől függően - 8-10 munkanapon belül MPL futárral kiszállíttatjuk vagy telepítjük a POS-terminált. A kiszállítás várható időpontjáról értesítést küldünk Önnek a szerződéskötés során megadott kapcsolattartói e-mail címre.

A szerződéskötéshez mindössze néhány dokumentum szükséges:

  • Személyazonosító okmányok (személyi igazolvány vagy vezetői engedély és lakcímkártya),
  • Cégiratok (pl. cégkivonat, egyéni vállalkozói igazolás, őstermelői igazolás),
  • Aláírási címpéldány,
  • Vállalkozói számlaszám igazolása (pl. számlakivonat)

A szerződés aláírását és a szükséges dokumentumok hiánytalan leadását követően - a készletektől függően - 8-10 munkanapon belül MPL futárral kiszállíttatjuk vagy telepítjük a POS-terminált. A kiszállítás várható időpontjáról értesítést küldünk Önnek a szerződéskötés során megadott kapcsolattartói e-mail címre.

Az OTP Csoport tulajdonában levő OTP Mobil Kft. által kínált SimplePay szolgáltatás gördülékeny csatlakozást és kulcsrakész, sokoldalú platformot kínál, olyan kényelmi szolgáltatásokkal, amelyek a gyorsabb fizetési integráció mellett kedvezően befolyásolhatják a vásárló- és tranzakciószámot.

Megnézem a részleteket

Dokumentumok

A korábban hatályos ÁSZF-eket ide kattintva tekintheti meg.

A korábban hatályos hirdetményeket ide kattintva tekintheti meg.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.