Internetes szolgáltatásunk a bankszámla műveletek széles választékát kínálja vállalkozásának, vállalatának. Netbankunkban egyszerűen, gyorsan, kényelmesen kezelheti vállalkozása, vállalati valamennyi forint-, devizaszámláját, megtakarításait, értékpapír számláját.

Főbb internetbanki szolgáltatások
 

  • Utalások

  • Számlatörténet lekérdezés

  • Hitelesített számlakivonat

  • Fizetési kérelem

  • Kártya beállítások

  • Utalás lakcímre

  • Értékpapír ügyletek

  • Lekötések

  • Igénylések

  • Autópálya-matrica vásárlás

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Használja az internetbankot is egyszerűbben, QR-kóddal!

A SmartBankkal az internetbanki belépést is egyszerűsítheti. Válassza az internetbank belépő felületén a „Belépés QR-kóddal” lehetőséget, majd a megjelenő QR-kódot olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

Az internetbankban indított tranzakcióinak jóváhagyásához is használja a QR-kódot. A jóváhagyásnál megjelenő QR-kódot egyszerűen olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

Hogyan igényelheti?

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Az OTP SmartBank segítségével könnyedén és bárhol igénybe tudja venni az OTP Bank számos szolgáltatását mobiltelefonjáról és tabletjéről is.

Főbb OTP SmartBank szolgáltatások
 

  • Gyorsegyenleg belépés nélkül

  • Utalások

  • Számlatörténet lekérdezés

  • Mobilegyenleg feltöltés

  • Lekötések

  • Fizetési kérelem

  • Autópálya-matrica vásárlás

  • Internetes vásárlások jóváhagyása

  • QR jóváhagyás

  • Térképes fiók/ATM kereső

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Hogyan igényelheti?

Amennyiben pénzforgalmi számlája felett egyedüli aláírási joggal rendelkezik, az OTPdirekt internetes szolgáltatás igénybevételéhez csupán egy szerződést kell kötni, melyben Ön az internetes szolgáltatás Igénybevevőjeként szerepel és máris intézheti bankügyeit az internetes bankfiók segítségével.

A szolgáltatásba egyszerre több vállalkozói bankszámla is bevonható.

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

OTP SmartBank letöltés

Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás funkcióit az OTPdirekt internetes szolgáltatást már használó ügyfeleink vehetik igénybe. A használat megkezdéséhez mindössze egy rövid, egyszerű regisztrációra van szükség, ezt követően a SmartBank szolgáltatás azonnal használható. 2022. március 24-től a SmartBank regisztráció már csak vállalkozói ügyfelek számára elérhető.

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében a SmartBank alkalmazás nem elérhető.

iOS

iOS 11 és e felett

Android

Android 7.0 és e felett

Gyakran ismételt kérdések

Regisztráció

A SmartBank elindítását követően, egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ehhez szükség lesz az internetbankhoz is használt azonosítóra (HAZ), bankszámlaszámra és jelszóra.

A regisztráció lépései:

  1. Kattintson a kezdőképernyőn látható Regisztráció gombra.
  2. Adja meg az internetbank belépéshez használt adatait: azonosító (HAZ), számlaszám, jelszó.
  3. Adjon meg egy 6-8 számjegyből álló, Ön által választott ún. SmartBank PIN kódot, majd ismételt beírással erősítse meg azt.
  4. Ha készüléke alkalmas a biometrikus azonosításra (ujjlenyomat, FaceID) és a készülékén korábban már regisztrálta legalább az egyiket, akkor ezt a kényelmes azonosítási módot is választhatja.
  5. Nyilatkozzon arról, hogy a készülékén az ujjlenyomat vagy FaceID hitelesítési funkcióját kizárólag Ön használja.
  6. A regisztráció véglegesítését egy SMS üzenetben kapott azonosító megadásával teheti meg.

Elfelejtettem az azonosítómat és/vagy jelszavamat, mit tegyek?

  • Azonosítóját megtalálja az OTPdirekt szerződésen, illetve szükség esetén a számlavezető bankfiókjában ügyintézőink segítenek a regisztrációhoz szükséges adatok (azonosító, számlaszám) megadásában.
  • Új jelszót a számlavezető bankfiókjában, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül igényelhet.

Bármely számlaszámmal regisztrálhat, amelyet az internetbankban is kezelni tud. Ugyanakkor javasoljuk, hogy a leggyakrabban használt számlával tegye ezt meg, mert így a későbbiekben egy ritkábban használt számla esetleges megszüntetése nem fog fennakadást okozni a SmartBank alkalmazás használatában.

Igen. Bármennyi OTPdirekt szerződés regisztrálható egy készüléken, a PIN kód pedig mindegyik esetben külön megadható.

Természetesen ujjlenyomat vagy FaceID használat esetén a beállított ujjlenyomat, FaceID mindegyik szerződésre érvényes.

A PIN kód Ön választhatja meg, de néhány elvárást - az Ön biztonsága miatt - be kell tartania. A PIN kód

  • 6-8 karakterből állhat,
  • csak számokat tartalmazhat, amelyek nem alkothatnak folyamatosan növekvő vagy csökkenő számsort (pl. 1234567, 987654)
  • nem állhat a kód egyforma számjegyekből sem (pl. 333333)

Fontos, hogy a SmartBank PIN kód nem egyezik meg a SIM kártya, a telefon zároló képernyő vagy a bankkártya PIN kódjával. Ez egy Ön által, tetszőlegesen választható szám.

Kérjük, nézze meg biztonsági ajánlásainkat is.

Az Ön biztonsága érdekében a SmartBank regisztrációját - az alkalmazás teljes körű használatához - aktiválni szükséges.

  • A Smartbank regisztráció aktiválásáig a tranzakciók jóváhagyása SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával történik.
  • A SmartBank regisztráció aktiválást legkorábban, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.
  • Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

A regisztrációt törölni az alábbi módokon lehet:

  • Az alkalmazásban bejelentkezés előtt a menüben elérhető „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az alkalmazásban bejelentkezés után a Beállítások menüpontban a „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az internetbanki felületen a Beállításokon belül a „SmartBank regisztráció karbantartás” menüpontban,
  • Telefonos banki szolgáltatáson keresztül: 3-666-666 (OTPdirekt telefonos ügyintézői szerződés szükséges),
  • Információs vonalon: 3-666-388.

Fontos, hogy PIN kód háromszori elrontásával vagy az OTP direkt szerződés megszüntetésekor is töröljük a regisztrációt.

Belépés

Mobilkészülékén a SmartBank bejelentkezés mindig PIN kóddal (vagy ujjlenyomattal, FaceID-val) történik, függetlenül a Mobil Aláírás beállítástól.

A tranzakció jóváhagyás az internetbank esetében megszokott módon, a Mobil Aláírás beállítás opcióinak megfelelően, annak szabályai szerint történik a PIN kóddal/biometrikus (ujjlenyomat/FaceID) azonosítással.

A SmartBank PIN kódja eszközhöz és szerződéshez kötött, ezt a bank nem ismeri, ezért nincs lehetőség Önnek másik PIN kódot adni. A SmartBank PIN kód ellenőrzésére információbiztonsági szempontok alapján nincs lehetőségünk.

A SmartBank PIN kód elfelejtése esetén törölnie kell az adott eszközön a regisztrációját, majd megismételnie a regisztrációt.

Háromszori PIN kód rontás után szintén törlődik a regisztráció.

Az Ön biztonsága érdekében 3 rontás után töröljük az adott regisztrációt a készülékről.

Kérjük, regisztráljon újra, amennyiben használni szeretné a szolgáltatást.

Ha több szerződés is regisztrált az adott készüléken, a többi nem törlődik.

Internetbank használat SmartBank QR kóddal

A QR-kód beolvasása után jellemzően két tájékoztató üzenet jelenhet meg ilyen esetben.

"A SmartBank regisztrációja még nem aktív, ezért a QR kóddal történő jóváhagyás nem engedélyezett. Az aktiválást legkorábban a regisztráció után 24 óra elteltével kezdeményezheti a Beállítások menüben.”

Ez akkor fordul elő, ha a használt SmartBank alkalmazásba az OTPdirekt szerződését már regisztrálta, de még nem aktiválta. Az aktiválást, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg legkorábban az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.

„A SmartBankban aktuálisan kijelölt szerződéssel nem hagyható jóvá a tranzakció.”

Ez akkor fordulhat elő, ha több OTPdirekt szerződés regisztráció van a készülékén, és nem az a kiválasztott, amivel az internetbankba szeretne belépni. A kiválasztott szerződést a fejlécben lévő legördülő listában tudja ellenőrizni. Itt a név mellett látható az azonosító és a számlaszám is.

Biztonságos bankolás mobilon

Az OTP Bank számos védelmi intézkedést alkalmaz, hogy Ön minél biztonságosabban használhassa a SmartBankot. A kockázatok minimálisra csökkentéséhez azonban az Ön közreműködésére is szükség van.

  • A belépéshez használt PIN kódját kezelje bizalmasan, ne ossza meg senkivel!
  • A kódot soha ne jegyezze fel semmilyen formában!
  • Rendszeresen változtassa meg PIN kódját!
  • Jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, nyilvánvaló kódokat (pl. születési dátum, irányítószám)!

Javasoljuk, hogy a lehető legnagyobb gondossággal járjon el mobiltelefonja és adatai védelme érdekében.

  • Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez elérhető frissítéseket!
  • A mobilján használjon erős PIN-kódot a belépéshez és a zárolás feloldásához is! (Fontos, hogy a készülék mindig rövid időn belül, automatikusan lezáródjon.)
  • Alkalmazzon a mobilokra szánt védelmi megoldásokat!
  • Ha az eszközeit ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg az internetbank belépéshez használt jelszavát!
  • Olvasás után törölje az OTP Banktól érkezett SMS-eket a mobiljáról!

Az e-mailen, SMS-en és telefonon keresztüli csalások nagyon gyakori visszaélési formákká váltak. Ezek célja, hogy az elkövetők az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva adatokat csaljanak ki: a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatait, internetbanki belépéshez szükséges azonosítót, biztonsági kódot, jelszót vagy bankkártya adatokat.

A csalók vagy telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva; vagy e-mail üzenetet vagy SMS-t küldenek, ami egy hivatkozást (link) tartalmaz. Ez a link egy internetes oldalra vezet, ami a megtévesztésig hasonlít a bank internetbanki belépő oldalára. Ezen keresztül képesek arra, hogy begyűjtsék a megtévesztett ügyfelek jelszavait és adatait.

Hogyan védekezhet ellene?

  • Legyen elővigyázatos. Keltsen Önben gyanút minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát vagy PIN-kódját kérik Öntől. Szintén gyanúra adhat okot, ha magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető üzenetet kap, mivel ezeket a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.
  • Soha ne válaszoljon az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre! Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat. A bank munkatársai kizárólag akkor kérhetnek Öntől személyes adatokat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keressük Önt, az Ön által megjelölt módon.
  • Ilyen esetben mindig legyen óvatos, és azonnal értesítse bankunkat az e-mail címen, vagy az OTPdirekt információs vonalon a 06 (1) 3666 666-os számon (8-as menüpont).

Ha a mobilkészülékén korábban még nem volt az Internetbanki és Mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető OTPdirekt SmartBank regisztrációja, akkor az Ön biztonsága érdekében további biztonsági lépéseket vezettünk be a SmartBankon keresztül indított tranzakciók első jóváhagyásaira (Mobil Aláírás).

A normál működés során a jóváhagyás PIN kóddal, ujjlenyomatos vagy FaceID-s azonosítással történik, ebben az esetben viszont – az Ön beazonosíthatósága érdekében - a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) használatával.

Az OTP SmartBank regisztrációjának aktiválására, és ezáltal PIN kódos, illetve a biometrikus azonosítás bekapcsolására az alábbi két mód áll rendelkezésére:

  1. A regisztrációt követő 24 óra múlva elérhetővé válik az OTP SmartBank mobilalkalmazás Beállítások menüpontjában a Regisztráció aktiválása funkció. A funkció használatával, egy díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.
  2. A regisztrációt követő 24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciót, díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kóddal (Mobil Aláírás SMS) szükséges jóváhagyni. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

Lényeges tudnivaló, hogy amíg a Smartbank mobilalkalmazás regisztráció aktiválását nem végezte el, addig sem az OTP internetbanki QR-kódos bejelentkezés, sem a QR-kódos tranzakció jóváhagyás funkciók (QR-kód alapú MobilAláírás) nem működnek. Addig a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (MobilAláírás SMS) segítségével tud belépni OTP internetbankjába.

Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
  • Átutalások,
  • Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás,
  • Űrlapok mentése és módosítása,
  • Igénylések.

Technikai kérdések

Támogatott operációs rendszerek:

  • iOS 11 és e feletti verziók
  • Android 7.0 és e feletti verziók

Támogatott hardver (Android):

  • minimum 240x320-as képernyő felbontás
  • minimum 512 MB RAM

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek a SmartBank nem használható.

Léteznek azonban olyan típusú telefonok is, amelyek esetén a root-olást gyárilag elvégzik.
Amennyiben szeretné leellenőrizni, hogy valóban a mobiltelefon készülékének a típusa, vagy operációs rendszere akadályozza az alkalmazás frissítését, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Ha vállalkozása, vállalata rendszeresen jelentős pénzforgalmat bonyolít és fontos, hogy az OTP Bank mindig elérhető legyen, akkor az OTPdirekt Electra Terminál igénybevételét ajánljuk.

Az OTPdirekt Electra Terminál folyamatos kapcsolatot teremt vállalata számítógépe és az OTP Bank között. A bank számlavezető rendszerének üzemideje alatt a megbízásokat azonnal teljesítjük, a rendszer üzemszünetében pedig elektronikus postafiókban tároljuk a következő üzemelési időszakig.

Főbb Electra szolgáltatások
 

  • Belföldi és nemzetközi átutalási megbízások

  • Kötegelt tranzakciók

  • Csoportos átutalás/beszedés

  • Betétműveletek

  • Hatósági átutalás és felhatalmazáson alapuló beszedés

  • Számlatörténet és hitelesített számlakivonatok

  • Adatformátumú számlakivonatok

  • Postai értesítők és bizonylatok letöltése

  • Cashpool információk

  • Importálás/Exportálás

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Miért előnyös?

  • felhasználóbarát programkezelés
  • sablonkészítéssel könnyebb és gyorsabb az ismétlődő megbízások felvitele
  • a banknak küldött csomagok nagy számú megbízást tartalmazhatnak
  • aláírt megbízások tetszőleges időbeni indítása
  • külső adatok importja és exportja külső rendszerekkel való együttműködés támogatására
  • beküldött megbízások státuszának nyomon követése
  • magyar és angol nyelvű felhasználói felület
  • ügyfélcsoportok bankszámláinak kezelése közös felhasználói felületen
  • eltérő telephelyen üzemelő programok közötti kommunikáció támogatása
  • aktívan fejlesztett rendszer, egyszerű programfrissítéssel
  • közvetlen, igény szerint automatizált adatkapcsolat külső rendszerekkel
  • ügyfélszolgálati munkatársaink munkanapokon 8-17 óra között magyar és angol nyelven nyújtanak támogatást

Hogyan igényelheti?

Az Electra terminál igénybevételéhez szükséges OTPdirekt szerződés megkötéséhez, keresse fel számlavezető fiókját vagy kapcsolattartóját. Az szerződés kézhezvételét követően, azonnal telepítheti az Electra Terminált és megkezdheti a használatát.

A szolgáltatásba egyszerre több vállalkozói bankszámla is bevonható.

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Hogyan telepítse?

Töltse le a telepítőkészletet és kövesse a telepítési útmutató leírását.

Az elérhető frissítésekről a programon belül küldünk értesítést.


Kipróbálná?

Próbálja ki az OTPdirekt Electra Terminál DEMO verzióját, amely segítségével megismerheti a program telepítésének menetét és felhasználói felületét, annak működését. A DEMO verzió használathoz szükséges információkért tekintse meg a telepítési útmutatót.

ViCA

A ViCA alkalmazással a mobiltelefon egy személyes hitelesítési eszközzé válik, így a későbbiekben ennek használatával tudja megerősíteni az aláírási és bejelentkezési szándékát.

Segíthetünk?

Ha az OTPdirekt Electra Terminál telepítésével vagy használatával kapcsolatban segítségre van szüksége, munkatársaink szíves rendelkezésére állnak.

Telefonos ügyfélszolgálat

Hívjon minket (munkanapokon 8 - 17 h között) a plusz+36 1 366 2222 telefonszámon.

E-mail

Írjon nekünk az e-mail címre.

Gyakran ismételt kérdések

Telepítés regisztráció

Az OTPdirekt Electra Terminál a nagy forgalmat bonyolító, kereskedelmi banki ügyfélkör elektronikus banki igényeinek kiszolgálására kialakított szolgáltatás. Igénybevételével ügyfeleink saját számítógépükről, interneten keresztül juthatnak hozzá a legfrissebb banki információkhoz és továbbíthatják fizetési megbízásaikat üzleti partnereiknek.

Az Electra Terminál igénybevételéhez szükséges OTPdirekt szerződés megkötéséhez, keresse fel számlavezető fiókját vagy kapcsolattartóját. Az szerződés kézhezvételét követően, azonnal telepítheti az Electra terminált és megkezdheti a használatát.

A szolgáltatásba egyszerre több vállalkozói bankszámla is bevonható.

Az Electra Terminál telepítése, egy rövid, egyszerű folyamat, amelyet Ön vagy vállalatának informatikusa is elvégezhet.

Ehhez szüksége lesz:

Az Electra Terminál telepítésének lépéseit itt találja.

Az Electra Terminált – a program teljes körű használatához - regisztrálni szükséges:

  1. Készítse el a Regisztrációs megbízást a Beállítások / Biztonság / Regisztrációs megbízás készítése menüpontban.
  2. Kattintson az Aláírás gombra és válassza ki az aláírási jogkörrel rendelkező igénybevevőt, majd írja alá a Regisztrációs megbízást.
  3. Miután a Regisztrációs megbízás a szükséges minimum 10 aláírási pontszámmal rendelkezik, kattintson a Beküldés gombra.

Az Electra Terminál szabadon másolható, azonban egy Electra programpéldány csak egy eszközön futtatható. Az Electra Terminál áthelyezéséhez az Electra program fő mappáját (Electra) szükséges áthelyezni az új eszközre, valamint az áthelyezés után elindítani a bin32-es mappában található newuser.exe alkalmazást és követni a képernyőn megjelenő utasításokat.

A ViCA mobilalkalmazás segítségével Ön bárhonnan aláírhatja az Electra Terminálban rögzített megbízási csomagokat, valamint biztonságosan megerősítheti bejelentkezési szándékát. Az elvégzendő műveletre PUSH üzenet hívja fel a figyelmét. A jóváhagyás titkos jelszóval, vagy biometrikus azonosítással (ujjlenyomat, FaceID) is történhet.

Az applikáció használatához, a ViCA regisztrációs mobilszámok bejelentése szükséges, amelyet személyesen, a számlavezető bankfiókjában tehet meg.

Az alkalmazás letöltéséhez és a regisztrációhoz kapcsolódó részletes információk itt érhetők el, valamint az Electra Terminál Információk menüpontjában.

Azonosítók, jelszavak

Az Electra Terminál Ügyfélszoftver Azonosító (programpéldány azonosító) az Ön Electra szoftverének egyedi azonosítója, amelyet a program telepítése során szükséges megadnia.

Az Ügyfélszoftver Azonosítója megtalálható az OTPdirekt szerződésen, illetve cégképviseleti aláíró jogosultságú igénybevevők az OTP Electra Telefonon Ügyfélszolgálatán a plusz+36 1 366 2222-es telefonszámon is kérhetik a regisztrációhoz szükséges adatok megadását.

Csoport azonosító:
a Csoport azonosító segítségével az Electra Terminál igénybevevőit csoportokba rendezheti, ezzel megkönnyítve az egyszerűbb áttekintésüket.

Igénybevevő azonosító:
az Electra Terminál igénybevevőjének egyedi felhasználó neve.

A Csoport- és Igénybevevő azonosító megtalálható az OTPdirekt szerződésen, illetve cégképviseleti aláíró jogosultságú igénybevevők az OTP Electra Telefonon Ügyfélszolgálatán a plusz+36 1 366 2222-es telefonszámon is kérhetik a regisztrációhoz szükséges adatok megadását.

Felfüggesztett jelszavának feloldását vagy új jelszó kiadását igényelheti:

  • személyesen számlavezető bankfiójában,
  • OTP Electra Telefonos Ügyfélszolgálatán a +36 1 366 2222-es telefonszámon keresztül, amennyiben a kétfaktoros azonosításhoz szükséges előfeltételekkel rendelkezik. A jelszó feloldáshoz szükséges kétfaktoros azonosítás feltételei megtalálhatók az Electra Terminál Információ menüpontban.

Kérjük, hogy az új jelszót az első belépéskor mindenképpen változtassa meg.

Az Electra Terminálon aláírt megbízási csomagok hitelesítése és jogosultság ellenőrzése – biztonsági okokból – az Electra Szerveren történik. Az Electra kliens csak az aláírások meglétét, valamint egyezőségét ellenőrzi, így a nem megfelelő aláírások jelzése is csak a beküldést követően történik meg.

Az Electra Terminálban az alábbi számlák feletti jogosultságok állíthatók be:

  • Teljes: megbízásokat rögzíthet, aláírhat, beküldhet és lekérdezéseket indíthat. Teljes jogos esetén aláírási jogát egyedül vagy más bankszámla felett rendelkező igénybevevőkkel együttesen gyakorolhatja, aláírási pontszámától függően.
  • Számfejtői: megbízásokat rögzíthet, beküldhet és lekérdezéseket indíthat.
  • Csak lekérdezés: lekérdezheti a bankszámlához kapcsolódó adatokat.
  • Rögzítői: megbízásokat rögzíthet és beküldheti azokat.

Használat

Az Electra Terminál lehetőséget biztosít arra, hogy egy rögzített megbízási csomag az OTPdirekt szerződésbe bevont más Electra programpéldányok számára is elérhetővé váljon a banki szerver egy elkülönített területéről. Ezen megbízások más programpéldányok számára is szerkeszthetők, aláírhatók és a banki feldolgozó rendszerbe küldhetők. Az így elkülönített megbízások 14 naptári napig tárolódnak a banki szerveren, majd azt követően automatikusan törlődnek. Az Electra biztosítja, hogy egy megbízási csomag egyszerre csak egy helyen legyen elérhető, amellyel elkerülhető a csomagok duplikációja.

Amennyiben igénybe szeretné venni ezt a szolgáltatást, kérjük jelezze számlavezető bankfiókjában.

Az Electra Terminálon beküldött megbízási csomagok feldolgozottságának állapota azonnal, automatikusan megjelenik a felületen. Abban az esetben, ha a megbízási csomag feldolgozása hosszabb időt vesz igénybe, vagy a szerveri kapcsolat idő előtt megszakad, akkor a megbízási csomagok feldolgozottságának állapota utólag is lekérdezhető a Megbízási csomagok/Elküldött megbízások menüpontban a Státusz ikon megnyomásával. Amennyiben a csomag egyes eleme(i) visszautasításra került(ek), azt a felület felkiáltójeles ikonnal jelzi, s a csomag megnyitása után a visszautasítás oka is feltüntetésre kerül.

Az Electra Terminál a hét bármely napján, éjjel-nappal elérhető.

Bármikor lekérdezheti:

  • a számlatörténetét
  • postai értesítőket
  • a forgalmi adatokat
  • a lekötött betéteket és a sorban álló, valamint a függőben tartott tételeket

Az azonnali átutalási megbízások minden naptári napon, a nap 24 órájában teljesülnek. Fedezethiány esetén az ilyen megbízásokat a rendszerünk haladéktalanul visszautasítja. Az azonnali átutalással kapcsolatos további tudnivalókról itt olvashat.

A nem azonnali átutalásnak minősülő tranzakciók esetén, amennyiben nyitvatartási időn kívül indítja az átutalást, akkor azt a következő nyitáskor teljesítjük. Ilyen tranzakciók esetén, ha a berögzített átutalási megbízás teljesítéséhez nincs elegendő fedezet az indító számlán az adott pillanatban, a tranzakciót nem utasítjuk vissza – függőben tartjuk. Ha a nap folyamán az átutalások benyújtási határidején belül megfelelő fedezet érkezik a számlára, a megbízást teljesítjük. A tranzakciók jóváhagyását követően kérjük, minden esetben figyelmesen olvassa el a megbízás befogadására vonatkozó rendszerüzenetet.

A fedezethiányos tranzakcióról tovább itt olvashat.

Nyitvatartási idők a nem azonnali átutalási tranzakciók vonatkozásában megtalálhatók az aktuális .

Amennyiben a szerveri belépést követően hosszabb ideig nem végez banki műveletet az Electra Terminálban, akkor biztonsági okokból automatikusan bontja a kapcsolatot, így biztosítva, hogy illetéktelenek ne használhassák az Ön Electra Terminálját.

Biztonsági okokból az biztonsági időkorlát megváltoztatására nincs lehetőség.

Az Electra Terminálban elérhető számlaértesítő kifejezetten az adatok elektronikus feldolgozására szolgál, amely tartalmilag megegyezik a papír alapú kivonattal, de formailag különböző.

Az Electra Terminálban lehetősége van PDF alapú, Hitelesített Elektronikus számlakivonat lekérdezésére is, amely egy elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott elektronikus dokumentum.

Hitelesített Elektronikus számlakivonatot igényléséhez, kérjük, forduljon a számlavezető bankfiókjához.

Összefűzött számlaforgalom lekérdezésére az Összefűzött kivonat készítése menüpontban lehetséges, ahol megtekintheti a bankszámlánkénti forgalmakat, a nyitó és záróegyenlegeket, valamint az összes terhelést és jóváírást az Ön által megadott időszakra. Az Összefűzött kivonatok a Számla értesítők adataiból készülnek, ezért a funkció használata előtt az adott időszakra vonatkozó kivonatok megléte szükséges.

A kivonatok automatikus letöltésének bekapcsolása a Beállítások/Automatikus letöltések menüpontban lehetséges. Kérjük, a funkció használata előtt vegye figyelembe, hogy nagyobb számlakör esetén a kivonatok letöltése több időt vehet igénybe, így a bejelentkezés ideje jelentősen meghosszabbodhat.

Sablonok használatával elmenthetők gyakran ismételt tranzakciók adatai, így gyorsítva egy későbbi tranzakció rögzítését ugyanannak a partnernek. Az elmentett sablonok könnyen kereshetők és szerkeszthetők.

Technikai kérdések

Minimum hardver feltételek:

  • Windows kompatibilis számítógép
  • 100 MB szabad lemezterület
  • 512 MB memória (RAM)
  • szélessávú internet kapcsolat

Minimum szoftver feltételek:

  • Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 vagy Windows 10 operációs rendszer a rendelkezésre álló legújabb frissítésekkel

Javasoljuk, hogy Microsoft által még támogatott operációs rendszerrel és azok elérhető legfrissebb verzióival használja az Electra Terminált.

A ViCA használatához okostelefon vagy tablet szükséges (Android, iOS) mobilinternet vagy Wi-Fi kapcsolattal.
Minimum rendszerkövetelmény:

  • Android 7.0
  • iOS 10.0

Javasoljuk, hogy az Automatikus letöltések funkcióban csak a legszükségesebb automatikus letöltéseket állítsák be, vagy használják az egyszeri, eseti lekérdezéseket.

A CorporateAPI (CorpAPI) egy olyan, innovatív pénzügyi szolgáltatás, melynek keretében biztonságos kapcsolat alakítható ki az Ön vállalatirányítási rendszere és az OTP Bank között, így integráltan és hatékonyan kezelheti vállalata pénzügyeit.

Ügyfelünkként ezáltal közvetlenül a saját vállalatirányítási rendszeréből kezdeményezhet fizetési megbízásokat, követheti megbízásai állapotát és bankszámláival kapcsolatos információkat kérdezhet le.

A CorpAPI továbbá képes valós idejű automatikus értesítő üzenetet (PUSH) szolgáltatni meghatározott eseményekről. Ezek az események lehetnek például kimenő és beérkező pénzügyi tranzakciók, bankkártya műveletek és megbízási állapotváltozások.

Főbb CorpAPI szolgáltatások

  • Belföldi és nemzetközi átutalási megbízások

  • Egyedi és kötegelt tranzakciók

  • Csoportos átutalás/beszedés

  • Számlaegyenleg és számlatörténet

  • Adatformátumú, vagy hitelesített PDF számlakivonat

  • Értesítés számlaforgalomról (PUSH)

  • Értesítés bankkártya műveletről (PUSH)

  • Sandbox tesztkörnyezet

Hogyan igényelheti?

A CorpAPI igénybevételének feltétele, hogy az ügyfél az OTP Banknál OTPdirekt Electra szolgáltatási szerződéssel rendelkezzen, illetve a CorpAPI szolgáltatás igénybevételére kiegészítő megállapodást kössön. A szolgáltatási szerződés, valamint a kiegészítő megállapodás megkötéséhez keresse fel számlavezető fiókját vagy kapcsolattartóját.

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Hogyan használja?

A szolgáltatás használatához kérjük kövesse az alábbi útmutató leírásokat.

Kipróbálná?

Az éles szolgáltatás igénybevétele előtt lehetőséget és támogatást biztosítunk a sandbox tesztkörnyezet használatára. A sandbox regisztrációt a email címen igényelheti.

Segíthetünk?

Ha az éles vagy sandbox környezetben futó CorpAPI működésével, használatával kapcsolatban segítségre van szüksége munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

E-mail

Írjon nekünk az e-mail címre.

Automata telefonos szolgáltatás

Az általános információk eléréséhez nem szükséges külön szerződés megkötése. Az OTPdirekt automata telefonos szolgáltatásával egyszerűen és gyorsan informálódhat bankszámlája egyenlegéről, letilthatja ellopott / elveszett bankkártyáját.

Telefonos ügyintézők

A telefonos ügyintézői szolgáltatás használatához egy vállalkozói forint bankszámlára és egy üzleti bankkártyára van szükség.

Főbb telefonos ügyintézői szolgáltatások

  • Általános információk

  • Utalások

  • Számlainformációk

  • Lekötések

  • SMS-szolgáltatások beállítása

  • Autópálya-matrica vásárlás

  • Mobilegyenleg feltöltés

  • Számlakivonat másolat igénylés

  • Reklamációk fogadása

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Hogyan működik az OTP telefonos banki szolgáltatása?

  1. Hívjon minket!

    Hívjon minket a plusz06 1 366 6666-os számon, vagy saját mobilhálózaton a +36 20/30/70 3 666 666-os számon!

  2. Azonosítsa magát!

    A gyorsabb ügyintézés érdekében, kérjük, adja meg kártyaszámának utolsó 10 számjegyét és a kártyához tartozó Telekódot! Ezután a 7 jegyű titkos jelszavának 3 véletlenszerű számjegyét kell megadnia.

  3. Intézze pénzügyeit kényelmesen!

    Mondja el ügyintézőnknek, hogy milyen ügyben telefonál! A tranzakciók végrehajtása előtt munkatársunk megismétli a megbízás adatait, és megvárja az Ön szóbeli jóváhagyását.

Hogyan igényelheti?

A szerződés megkötését a cég képviseletére jogosult személy az igénybevevőkkel együtt a számlavezető fiókban kezdeményezheti..

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Az OTPdirekt mobiltelefonos szolgáltatásokat az OTPdirekt telefonos ügyintézői, az OTPdirekt Electra Terminál vagy OTPdirekt internetes szolgáltatást már használó ügyfeleink igényelhetik.

Főbb mobiltelefonos szolgáltatások

Az összes elérhető funkciót a hirdetményben találja.

Hogyan igényelheti?

Az igénylést a cég képviseletére jogosult személy a számlavezető fókban kezdeményezheti. A Kontroll szolgáltatásokat a mobiltelefonos szolgáltatásra már felhatalmazott igénybevevő telefonos ügyintézőinél is igényelheti

Bankfiókban személyesen

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat!

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.