Csekkbefizetés otthonról

Sorbanállás nélkül

Letöltöm a SmartBankot

Csekkbefizetés a SmartBankban!

A QR-kód funkcióval mostantól még egyszerűbben, kényelmesebben és gyorsabban fizetheti be a postai csekkeket!

Hogyan működik a csekkbefizetés a Smartbankban?

1. Nyomja meg a „QR” gombot belépés előtt vagy válassza a "Csekkfizetés QR-kóddal" menüpontot a belépés után.
3. Olvassa be a csekken található QR-kódot a mobilja kamerájával.
4. Adja meg azt az e-mail címet, ahova a befizetésről szóló visszaigazolást szeretné kapni.
5. Hagyja jóvá a fizetést az adatok ellenőrzése után.


Ha korábban már letöltötte a SmartBank alkalmazást, próbálja ki a csekkbefizetési funkciót! Ha még nem használja az alkalmazást, ide kattintva letöltheti.

Mit nyújt Önnek az OTP SmartBank?

Számlaegyenleg belépés nélkül!

Szeretné megtudni számlája egyenlegét? Ezt akár belépés nélkül is megteheti.

A Beállítások menüben kapcsolja be a belépés előtti egyenleg megjelenést és válassza ki, hogy mely számláinak egyenlegét szeretné ilyen módon elérni.

Érdekel
Számlaegyenleg belépés nélkül!

Tudja mindig, mi történik a számláján!

Ellenőrizze tranzakcióit bárhol és bármikor!

A számlatörténet menüpontban kiválaszthatja, hogy milyen intervallum számlatörténetét szeretné megnézni, valamint egy érintéssel a tranzakciók részleteit is megtekintheti.

Érdekel
Számlatörténet

Átutalás könnyebben, mint valaha!

Mindössze három egyszerű lépésben utalhat belföldi számlákra forintban vagy devizában.

Adja meg az összeget, a kedvezményezett számlaszámát és nevét, majd az átutalás közleményét. Ha később is szeretne ezen adatokkal utalást indítani, úgy a megadott adatokat egy gombnyomással űrlapként is elmentheti.

Érdekel
Átutalás

További szolgáltatások

  • Betéti- és hitelkártyák kezelése

    Letilthatja és aktiválhatja bankkártyáit, módosíthatja a vásárlási és készpénzfelvételi limiteket.

  • Mobilegyenleg feltöltése

    Feltöltheti T-Mobile, Telenor vagy Vodafone kártyáját.

  • Lekötések

    Lekötheti tetszőleges összegű megtakarításait, vagy akár meg is szüntetheti lekötéseit.

  • Vásárlási kedvezmények

    Csatlakozhat az OTP Bank kedvezmény-programjához, aktiválhatja ajánlatainkat.

  • Értesítések

    Postaládájában összes banki üzenetét eléri.

Használja az internetbankot is egyszerűbben, QR-kóddal!

A SmartBankkal az internetbanki belépést is egyszerűsítheti. Válassza az internetbank belépő felületén a „Belépés QR-kóddal” lehetőséget, majd a megjelenő QR-kódot olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

Az internetbankban indított tranzakcióinak jóváhagyásához is használja a QR-kódot. A jóváhagyásnál megjelenő QR-kódot egyszerűen olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.

A QR-beolvasást a SmartBank kezdőképernyőjén, a Belépés mellett található QR-gomb alatt indíthatja el.

Töltse le és regisztráljon!

Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás funkcióit az OTPdirekt internetes szolgáltatást már használó ügyfeleink vehetik igénybe. A használat megkezdéséhez mindössze egy rövid, egyszerű regisztrációra van szükség, ezt követően a SmartBank szolgáltatás azonnal használható.

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében a SmartBank alkalmazás nem elérhető.

iOS

iOS 11 és e felett

Android

Android 4.1 és e felett

Gyakran ismételt kérdések

Regisztráció

A SmartBank elindítását követően, egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ehhez szükség lesz az internetbankhoz is használt azonosítóra (HAZ), bankszámlaszámra és jelszóra.

A regisztráció lépései:

  1. Kattintson a kezdőképernyőn látható Regisztráció gombra.
  2. Adja meg az internetbank belépéshez használt adatait: azonosító (HAZ), számlaszám, jelszó.
  3. Adjon meg egy 6-8 számjegyből álló, Ön által választott ún. SmartBank PIN kódot, majd ismételt beírással erősítse meg azt.
  4. Ha készüléke alkalmas a biometrikus azonosításra (ujjlenyomat, FaceID) és a készülékén korábban már regisztrálta legalább az egyiket, akkor ezt a kényelmes azonosítási módot is választhatja.
  5. Nyilatkozzon arról, hogy a készülékén az ujjlenyomat vagy FaceID hitelesítési funkcióját kizárólag Ön használja.
  6. A regisztráció véglegesítését egy SMS üzenetben kapott azonosító megadásával teheti meg.

Elfelejtettem az azonosítómat és/vagy jelszavamat, mit tegyek?

  • Azonosítóját megtalálja az OTPdirekt szerződésen, illetve szükség esetén ügyintézőink bármely bankfiókban segítenek a regisztrációhoz szükséges adatok (azonosító, számlaszám) megadásában.
  • Új jelszót bármelyik bankfiókunkban igényelhet. Vagy lehetősége van egy rövid folyamattal új jelszót kérni a személyazonossága megerősítése után. A kérdésekre adott válaszok kötelezően kitöltendők és előfeltételei az azonosításnak. Új jelszót igényelek

Bármely számlaszámmal regisztrálhat, amelyet az internetbankban is kezelni tud. Ugyanakkor javasoljuk, hogy a leggyakrabban használt számlával tegye ezt meg, mert így a későbbiekben egy ritkábban használt számla esetleges megszüntetése nem fog fennakadást okozni a SmartBank alkalmazás használatában.

Igen. Bármennyi OTPdirekt szerződés regisztrálható egy készüléken, a PIN kód pedig mindegyik esetben külön megadható.

Természetesen ujjlenyomat vagy FaceID használat esetén a beállított ujjlenyomat, FaceID mindegyik szerződésre érvényes.

A PIN kód Ön választhatja meg, de néhány elvárást - az Ön biztonsága miatt - be kell tartania. A PIN kód

  • 6-8 karakterből állhat,
  • csak számokat tartalmazhat, amelyek nem alkothatnak folyamatosan növekvő vagy csökkenő számsort (pl. 1234567, 987654)
  • nem állhat a kód egyforma számjegyekből sem (pl. 333333)

Fontos, hogy a SmartBank PIN kód nem egyezik meg a SIM kártya, a telefon zároló képernyő vagy a bankkártya PIN kódjával. Ez egy Ön által, tetszőlegesen választható szám.

Kérjük, nézze meg biztonsági ajánlásainkat is.

Az Ön biztonsága érdekében a SmartBank regisztrációját - az alkalmazás teljes körű használatához - aktiválni szükséges.

  • A Smartbank regisztráció aktiválásáig a tranzakciók jóváhagyása SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával történik.
  • A SmartBank regisztráció aktiválást legkorábban, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.
  • Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

A regisztrációt törölni az alábbi módokon lehet:

  • Az alkalmazásban bejelentkezés előtt a menüben elérhető „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az alkalmazásban bejelentkezés után a Beállítások menüpontban a „Regisztráció törlése” funkcióval,
  • Az internetbanki felületen a Beállításokon belül a „SmartBank regisztráció karbantartás” menüpontban,
  • Telefonos banki szolgáltatáson keresztül: 3-666-666 (OTPdirekt telefonos ügyintézői szerződés szükséges),
  • Információs vonalon: 3-666-388.

Fontos, hogy PIN kód háromszori elrontásával vagy az OTP direkt szerződés megszüntetésekor is töröljük a regisztrációt.

Belépés

Mobilkészülékén a SmartBank bejelentkezés mindig PIN kóddal (vagy ujjlenyomattal, FaceID-val) történik, függetlenül a Mobil Aláírás beállítástól.

A tranzakció jóváhagyás az internetbank esetében megszokott módon, a Mobil Aláírás beállítás opcióinak megfelelően, annak szabályai szerint történik a PIN kóddal/biometrikus (ujjlenyomat/FaceID) azonosítással.

A SmartBank PIN kódja eszközhöz és szerződéshez kötött, ezt a bank nem ismeri, ezért nincs lehetőség Önnek másik PIN kódot adni. A SmartBank PIN kód ellenőrzésére információbiztonsági szempontok alapján nincs lehetőségünk.

A SmartBank PIN kód elfelejtése esetén törölnie kell az adott eszközön a regisztrációját, majd megismételnie a regisztrációt.

Háromszori PIN kód rontás után szintén törlődik a regisztráció.

Az Ön biztonsága érdekében 3 rontás után töröljük az adott regisztrációt a készülékről.

Kérjük, regisztráljon újra, amennyiben használni szeretné a szolgáltatást.

Ha több szerződés is regisztrált az adott készüléken, a többi nem törlődik.

Internetbank használat SmartBank QR kóddal

A QR-kód beolvasása után jellemzően két tájékoztató üzenet jelenhet meg ilyen esetben.

"A SmartBank regisztrációja még nem aktív, ezért a QR kóddal történő jóváhagyás nem engedélyezett. Az aktiválást legkorábban a regisztráció után 24 óra elteltével kezdeményezheti a Beállítások menüben.”

Ez akkor fordul elő, ha a használt SmartBank alkalmazásba az OTPdirekt szerződését már regisztrálta, de még nem aktiválta. Az aktiválást, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg legkorábban az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.

„A SmartBankban aktuálisan kijelölt szerződéssel nem hagyható jóvá a tranzakció.”

Ez akkor fordulhat elő, ha több OTPdirekt szerződés regisztráció van a készülékén, és nem az a kiválasztott, amivel az internetbankba szeretne belépni. A kiválasztott szerződést a fejlécben lévő legördülő listában tudja ellenőrizni. Itt a név mellett látható az azonosító és a számlaszám is.

Biztonságos bankolás mobilon

Az OTP Bank számos védelmi intézkedést alkalmaz, hogy Ön minél biztonságosabban használhassa a SmartBankot. A kockázatok minimálisra csökkentéséhez azonban az Ön közreműködésére is szükség van.

  • A belépéshez használt PIN kódját kezelje bizalmasan, ne ossza meg senkivel!
  • A kódot soha ne jegyezze fel semmilyen formában!
  • Rendszeresen változtassa meg PIN kódját!
  • Jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, nyilvánvaló kódokat (pl. születési dátum, irányítószám)!

Javasoljuk, hogy a lehető legnagyobb gondossággal járjon el mobiltelefonja és adatai védelme érdekében.

  • Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez elérhető frissítéseket!
  • A mobilján használjon erős PIN-kódot a belépéshez és a zárolás feloldásához is! (Fontos, hogy a készülék mindig rövid időn belül, automatikusan lezáródjon.)
  • Alkalmazzon a mobilokra szánt védelmi megoldásokat!
  • Ha az eszközeit ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg az internetbank belépéshez használt jelszavát!
  • Olvasás után törölje az OTP Banktól érkezett SMS-eket a mobiljáról!

Az e-mailen, SMS-en és telefonon keresztüli csalások nagyon gyakori visszaélési formákká váltak. Ezek célja, hogy az elkövetők az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva adatokat csaljanak ki: a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatait, internetbanki belépéshez szükséges azonosítót, biztonsági kódot, jelszót vagy bankkártya adatokat.

A csalók vagy telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva; vagy e-mail üzenetet vagy SMS-t küldenek, ami egy hivatkozást (link) tartalmaz. Ez a link egy internetes oldalra vezet, ami a megtévesztésig hasonlít a bank internetbanki belépő oldalára. Ezen keresztül képesek arra, hogy begyűjtsék a megtévesztett ügyfelek jelszavait és adatait.

Hogyan védekezhet ellene?

  • Legyen elővigyázatos. Keltsen Önben gyanút minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát vagy PIN-kódját kérik Öntől. Szintén gyanúra adhat okot, ha magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető üzenetet kap, mivel ezeket a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.
  • Soha ne válaszoljon az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre! Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat. A bank munkatársai kizárólag akkor kérhetnek Öntől személyes adatokat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keressük Önt, az Ön által megjelölt módon.
  • Ilyen esetben mindig legyen óvatos, és azonnal értesítse bankunkat az informacio@otpbank.hu e-mail címen, vagy az OTPdirekt információs vonalon a 06 (1) 3666 666-os számon (8-as menüpont).

Ha a mobilkészülékén korábban még nem volt az Internetbanki és Mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető OTPdirekt SmartBank regisztrációja, akkor az Ön biztonsága érdekében további biztonsági lépéseket vezettünk be a SmartBankon keresztül indított tranzakciók első jóváhagyásaira (Mobil Aláírás).

A normál működés során a jóváhagyás PIN kóddal, ujjlenyomatos vagy FaceID-s azonosítással történik, ebben az esetben viszont – az Ön beazonosíthatósága érdekében - a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) használatával.

Az OTP SmartBank regisztrációjának aktiválására, és ezáltal PIN kódos, illetve a biometrikus azonosítás bekapcsolására az alábbi két mód áll rendelkezésére:

  1. A regisztrációt követő 24 óra múlva elérhetővé válik az OTP SmartBank mobilalkalmazás Beállítások menüpontjában a Regisztráció aktiválása funkció. A funkció használatával, egy díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.
  2. A regisztrációt követő 24 órán túl kezdeményezett első jóváhagyás-köteles tranzakciót, díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kóddal (Mobil Aláírás SMS) szükséges jóváhagyni. Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.

Lényeges tudnivaló, hogy amíg a Smartbank mobilalkalmazás regisztráció aktiválását nem végezte el, addig sem az OTP internetbanki QR-kódos bejelentkezés, sem a QR-kódos tranzakció jóváhagyás funkciók (QR-kód alapú MobilAláírás) nem működnek. Addig a díjmentes SMS-ben megküldött biztonsági kód (MobilAláírás SMS) segítségével tud belépni OTP internetbankjába.

Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
  • VIBER átutalás,
  • Átutalás számlakörön kívül, vállalkozóknak számlakörön belül is,
  • 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti azonnali átutalás,
  • Webkártya adatok lekérdezése,
  • Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás,
  • Űrlapok mentése és módosítása,
  • OTP Egészségpénztár, Önkéntes Nyugdíjpénztár, Lakástakarék, SZÉP-kártya regisztráció vagy regisztráció törlése,
  • Igénylések (pl. biztosítás, hitelek, OTPdirekt Bróker, gépkocsinyeremény).

Technikai kérdések

Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek a SmartBank nem használható.

Léteznek azonban olyan típusú telefonok is, amelyek esetén a root-olást gyárilag elvégzik.
Amennyiben szeretné leellenőrizni, hogy valóban a mobiltelefon készülékének a típusa, vagy operációs rendszere akadályozza az alkalmazás frissítését, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Hirdetmények és üzletszabályzatok

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.