Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető SmartBankban egyszerűen áttekintheted pénzügyeidet! A főképernyőn számlád nevét, egyenlegét és a legutóbbi tranzakciókat, valamint azok részleteit is láthatod, így rögtön hozzájuthatsz a legfontosabb információkhoz. A gyorsmenü segítségével a leggyakrabban használt funkciókat, például a belföldi átutalást is rögtön elérheted.
Új csekkbefizetési funkció a SmartBankban!
Az új QR-kód funkcióval mostantól még egyszerűbben, kényelmesebben és gyorsabban fizetheti be a postai csekkeket!
Hogyan működik a csekkbefizetés a Smartbankban?
1. Nyomja meg a „QR” gombot belépés
előtt vagy válassza a "Csekkfizetés QR-kóddal" menüpontot
a belépés után.
3. Olvassa be a csekken található QR-kódot a mobilja kamerájával.
4. Adja meg azt az e-mail címet, ahova a befizetésről szóló visszaigazolást szeretné kapni.
5. Hagyja jóvá a fizetést az adatok ellenőrzése után.
Ha korábban már letöltötte a SmartBank alkalmazást, próbálja ki az új csekkbefizetési funkciót! Ha még nem használja az alkalmazást, ide kattintva letöltheti.
Mit nyújt Önnek az OTP SmartBank?
Számlaegyenleg belépés nélkül!
Szeretné megtudni számlája egyenlegét? Ezt akár belépés nélkül is megteheti.
A Beállítások menüben kapcsolja be a belépés előtti egyenleg megjelenést és válassza ki, hogy mely számláinak egyenlegét szeretné ilyen módon elérni.
Tudja mindig, mi történik a számláján!
Ellenőrizze tranzakcióit bárhol és bármikor!
A számlatörténet menüpontban kiválaszthatja, hogy milyen intervallum számlatörténetét szeretné megnézni, valamint egy érintéssel a tranzakciók részleteit is megtekintheti.
Átutalás könnyebben, mint valaha!
Mindössze három egyszerű lépésben utalhat belföldi számlákra forintban vagy devizában.
Adja meg az összeget, a kedvezményezett számlaszámát és nevét, majd az átutalás közleményét. Ha később is szeretne ezen adatokkal utalást indítani, úgy a megadott adatokat egy gombnyomással űrlapként is elmentheti.
További szolgáltatások
Betéti- és hitelkártyák kezelése
Letilthatja és aktiválhatja bankkártyáit, módosíthatja a vásárlási és készpénzfelvételi limiteket.
Mobilegyenleg feltöltése
Feltöltheti T-Mobile, Telenor vagy Vodafone kártyáját.
Lekötések
Lekötheti tetszőleges összegű megtakarításait, vagy akár meg is szüntetheti lekötéseit.
Vásárlási kedvezmények
Csatlakozhat az OTP Bank kedvezmény-programjához, aktiválhatja ajánlatainkat.
Értesítések
Ha üzenete érkezett, kiemelt módon figyelmeztetjük. Postaládájában összes banki üzenetét eléri.
Árfolyam
Bármikor megnézheti az éppen aktuális vagy korábbi OTP valuta-deviza árfolyamokat.
Pénzváltó
Font, Euró, Dollár? Itt könnyedén számolhat bármilyen valutában!
Találjon oda!
Néhány érintéssel megtudhatja, hogy melyik OTP bankfiók vagy ATM van Önhöz a legközelebb!
Elérhetőségek
Hívja ügyintézőinket, írjon e-mailt, érje el honlapunkat vagy Facebook oldalunkat!
Használja az internetbankot is egyszerűbben, QR-kóddal!
A SmartBankkal az internetbanki belépést is egyszerűsítheti. Válassza az internetbank belépő felületén a „Belépés QR-kóddal” lehetőséget, majd a megjelenő QR-kódot olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.
Az internetbankban indított tranzakcióinak jóváhagyásához is használja a QR-kódot. A jóváhagyásnál megjelenő QR-kódot egyszerűen olvassa be a SmartBank QR-kód beolvasó funkciójával.
A QR-beolvasást a SmartBank kezdőképernyőjén, a Belépés mellett található QR-gomb alatt indíthatja el.
Hogyan használhatja?
Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás funkcióit az OTPdirekt internetes szolgáltatást már használó ügyfeleink vehetik igénybe. A használat megkezdéséhez mindössze egy rövid, egyszerű regisztrációra van szükség, ezt követően a SmartBank szolgáltatás azonnal használható.
Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében a SmartBank alkalmazás nem elérhető.
Mire figyeljen a PIN kódjával kapcsolatban?
- A belépéshez használt PIN kódját kezelje bizalmasan, ne ossza meg senkivel!
- A kódot soha ne jegyezze fel semmilyen formában!
- Rendszeresen változtassa meg PIN kódját!
- Jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, nyilvánvaló kódokat (pl. születési dátum, irányítószám)!
Hogyan védheti meg mobilját?
Javasoljuk, hogy a lehető legnagyobb gondossággal járjon el mobiltelefonja és adatai védelme érdekében.
- Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez elérhető frissítéseket!
- A mobilján használjon erős PIN-kódot a belépéshez és a zárolás feloldásához is! (Fontos, hogy a készülék mindig rövid időn belül, automatikusan lezáródjon.)
- Alkalmazzon a mobilokra szánt védelmi megoldásokat!
- Ha az eszközeit ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg az internetbank belépéshez használt jelszavát!
- Olvasás után törölje az OTP Banktól érkezett SMS-eket a mobiljáról!
Hogyan védekezhet az e-mail, SMS és telefonos csalások ellen?
Az e-mailen, SMS-en és telefonon keresztüli csalások nagyon gyakori visszaélési formákká váltak. Ezek célja, hogy az elkövetők az OTP Bankra vagy más vállalatra hivatkozva adatokat csaljanak ki: a számla vagy bankkártya birtokos személyes adatait, internetbanki belépéshez szükséges azonosítót, biztonsági kódot, jelszót vagy bankkártya adatokat.
A csalók vagy telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva; vagy e-mail üzenetet vagy SMS-t küldenek, ami egy hivatkozást (link) tartalmaz. Ez a link egy internetes oldalra vezet, ami a megtévesztésig hasonlít a bank internetbanki belépő oldalára. Ezen keresztül képesek arra, hogy begyűjtsék a megtévesztett ügyfelek jelszavait és adatait.
Hogyan védekezhet ellene?
- Legyen elővigyázatos. Keltsen Önben gyanút minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldalon keresztül érkezett üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát vagy PIN-kódját kérik Öntől. Szintén gyanúra adhat okot, ha magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető üzenetet kap, mivel ezeket a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.
- Soha ne válaszoljon az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre! Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat. A bank munkatársai kizárólag akkor kérhetnek Öntől személyes adatokat, ha egy konkrét, folyamatban lévő ügyben keressük Önt, az Ön által megjelölt módon.
- Ilyen esetben mindig legyen óvatos, és azonnal értesítse bankunkat az informacio@otpbank.hu e-mail címen, vagy az OTPdirekt információs vonalon a 06 (1) 3666 666-os számon (8-as menüpont).
Gyakran ismételt kérdések
Regisztráció
A SmartBank elindítását követően, egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ehhez szükség lesz az internetbankhoz is használt azonosítóra (HAZ), bankszámlaszámra és jelszóra.
A regisztráció lépései:
- Kattintson a kezdőképernyőn látható Regisztráció gombra.
- Adja meg az internetbank belépéshez használt adatait: azonosító (HAZ), számlaszám, jelszó.
- Adjon meg egy 6-8 számjegyből álló, Ön által választott ún. SmartBank PIN kódot, majd ismételt beírással erősítse meg azt.
- Ha készüléke alkalmas a biometrikus azonosításra (ujjlenyomat, FaceID) és a készülékén korábban már regisztrálta legalább az egyiket, akkor ezt a kényelmes azonosítási módot is választhatja.
- Nyilatkozzon arról, hogy a készülékén az ujjlenyomat vagy FaceID hitelesítési funkcióját kizárólag Ön használja.
- A regisztráció véglegesítését egy SMS üzenetben kapott azonosító megadásával teheti meg.
Elfelejtettem az azonosítómat és/vagy jelszavamat, mit tegyek?
- Azonosítóját megtalálja az OTPdirekt szerződésen, illetve szükség esetén ügyintézőink bármely bankfiókban segítenek a regisztrációhoz szükséges adatok (azonosító, számlaszám) megadásában.
- Új jelszót bármelyik bankfiókunkban igényelhet. Vagy lehetősége van egy rövid folyamattal új jelszót kérni a személyazonossága megerősítése után. A kérdésekre adott válaszok kötelezően kitöltendők és előfeltételei az azonosításnak. Új jelszót igényelek
Bármely számlaszámmal regisztrálhat, amelyet az internetbankban is kezelni tud. Ugyanakkor javasoljuk, hogy a leggyakrabban használt számlával tegye ezt meg, mert így a későbbiekben egy ritkábban használt számla esetleges megszüntetése nem fog fennakadást okozni a SmartBank alkalmazás használatában.
Igen. Bármennyi OTPdirekt szerződés regisztrálható egy készüléken, a PIN kód pedig mindegyik esetben külön megadható.
Természetesen ujjlenyomat vagy FaceID használat esetén a beállított ujjlenyomat, FaceID mindegyik szerződésre érvényes.
A PIN kód Ön választhatja meg, de néhány elvárást - az Ön biztonsága miatt - be kell tartania. A PIN kód
- 6-8 karakterből állhat,
- csak számokat tartalmazhat, amelyek nem alkothatnak folyamatosan növekvő vagy csökkenő számsort (pl. 1234567, 987654)
- nem állhat a kód egyforma számjegyekből sem (pl. 333333)
Fontos, hogy a SmartBank PIN kód nem egyezik meg a SIM kártya, a telefon zároló képernyő vagy a bankkártya PIN kódjával. Ez egy Ön által, tetszőlegesen választható szám.
Kérjük, nézze meg biztonsági ajánlásainkat is.
Az Ön biztonsága érdekében a SmartBank regisztrációját - az alkalmazás teljes körű használatához - aktiválni szükséges.
- A Smartbank regisztráció aktiválásáig a tranzakciók jóváhagyása SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával történik.
- A SmartBank regisztráció aktiválást legkorábban, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.
- Ezt követően a normál PIN kódos, ujjlenyomatos vagy FaceID-s jóváhagyás történik majd a jövőben.
A regisztrációt törölni az alábbi módokon lehet:
- Az alkalmazásban bejelentkezés előtt a menüben elérhető „Regisztráció törlése” funkcióval,
- Az alkalmazásban bejelentkezés után a Beállítások menüpontban a „Regisztráció törlése” funkcióval,
- Az internetbanki felületen a Beállításokon belül a „SmartBank regisztráció karbantartás” menüpontban,
- Telefonos banki szolgáltatáson keresztül: 3-666-666 (OTPdirekt telefonos ügyintézői szerződés szükséges),
- Információs vonalon: 3-666-388.
Fontos, hogy PIN kód háromszori elrontásával vagy az OTP direkt szerződés megszüntetésekor is töröljük a regisztrációt.
Belépés
Mobilkészülékén a SmartBank bejelentkezés mindig PIN kóddal (vagy ujjlenyomattal, FaceID-val) történik, függetlenül a Mobil Aláírás beállítástól.
A tranzakció jóváhagyás az internetbank esetében megszokott módon, a Mobil Aláírás beállítás opcióinak megfelelően, annak szabályai szerint történik a PIN kóddal/biometrikus (ujjlenyomat/FaceID) azonosítással.
A SmartBank PIN kódja eszközhöz és szerződéshez kötött, ezt a bank nem ismeri, ezért nincs lehetőség Önnek másik PIN kódot adni. A SmartBank PIN kód ellenőrzésére információbiztonsági szempontok alapján nincs lehetőségünk.
A SmartBank PIN kód elfelejtése esetén törölnie kell az adott eszközön a regisztrációját, majd megismételnie a regisztrációt.
Háromszori PIN kód rontás után szintén törlődik a regisztráció.
Az Ön biztonsága érdekében 3 rontás után töröljük az adott regisztrációt a készülékről.
Kérjük, regisztráljon újra, amennyiben használni szeretné a szolgáltatást.
Ha több szerződés is regisztrált az adott készüléken, a többi nem törlődik.
Internetbank használat SmartBank QR kóddal
A QR-kód beolvasása után jellemzően két tájékoztató üzenet jelenhet meg ilyen esetben.
"A SmartBank regisztrációja még nem aktív, ezért a QR kóddal történő jóváhagyás nem engedélyezett. Az aktiválást legkorábban a regisztráció után 24 óra elteltével kezdeményezheti a Beállítások menüben.”
Ez akkor fordul elő, ha a használt SmartBank alkalmazásba az OTPdirekt szerződését már regisztrálta, de még nem aktiválta. Az aktiválást, a regisztrációt követő 24 óra múlva teheti meg legkorábban az alkalmazás Beállítások menüpont „Regisztráció aktiválása” funkcióval. A funkció használatával, egy SMS-ben megküldött biztonsági kód (Mobil Aláírás SMS) megadásával aktiválhatja regisztrációját.
„A SmartBankban aktuálisan kijelölt szerződéssel nem hagyható jóvá a tranzakció.”
Ez akkor fordulhat elő, ha több OTPdirekt szerződés regisztráció van a készülékén, és nem az a kiválasztott, amivel az internetbankba szeretne belépni. A kiválasztott szerződést a fejlécben lévő legördülő listában tudja ellenőrizni. Itt a név mellett látható az azonosító és a számlaszám is.
Technikai kérdések
Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek a SmartBank nem használható.
Léteznek azonban olyan típusú telefonok is, amelyek esetén a root-olást gyárilag elvégzik.
Amennyiben szeretné leellenőrizni, hogy valóban a mobiltelefon készülékének a típusa, vagy operációs rendszere akadályozza az alkalmazás frissítését, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.