Gyanús utalás
Mi a teendő, ha olyan utalási tranzakciót talál a számláján, amit nem Ön kezdeményezett?
Ha azt észleli, hogy a számlájáról olyan utalás teljesült, melyet nem Ön kezdeményezett, azonnal tegye meg a következő lépéseket:
- A lehető leghamarabb
jelezze az esetet az OTP Banknak
- telefonon: a +36 1 366 6800 telefonszámon – 0-24 óráig minden nap hívhat minket, vagy
- személyesen: bármelyik OTP Bank fiókban nyitvatartási időben állunk rendelkezésére, továbbá
- e-mailben: az informacio@otpbank.hu e-mail-címen – az elektronikus csatornákon elküldött bejelentéseket munkanapokon dolgozzuk fel, hétfőtől csütörtökig 7:45-16:30, pénteken 7:45-14:50 között.
- Csökkentse az utalási limitet az OTP MobilBank Továbbiak / Beállítások / Napi utalási limit menüpontjában.
Gondolja át, hogy a csalók mely adatokat szerezték meg. Ha arra gyanakszik, hogy csalók hozzáfértek az internet- és mobilbanki belépési adataihoz, azonnal tiltsa le a belépést ezekre a felületekre.
Ha letiltja az internet- és mobilbanki belépést, az elkövetőkhöz hasonlóan Ön sem tud belépni ezekre a felületekre. A hozzáférést később újra aktiválhatja bármelyik OTP bankfiókban.
Belépés letiltása az internetbankban
Az internet- és mobilbanki belépést is könnyedén letilthatja az OTP InternetBankban:
Beállítások / Felhasználói adatok / OTP InternetBank és OTP MobilBank belépés letiltása részen a Letiltom a belépést gombbal.
Elintézem az internetbankbanBelépés letiltása a mobilbankban
Az internet- és mobilbanki belépést is könnyedén letilthatja az OTP MobilBankban:
- 1. A Továbbiak menüpont alatt válassza az Internet- és mobilbank belépés letiltása menüpontot.
- 2. Internet- és mobilbanki hozzáférését a Letiltom a belépést gombbal blokkolhatja. Ha nem biztos benne, hogy mit tegyen, válassza a Felhívom az ügyfélszolgálatot lehetőséget.
- 3. Mielőtt a belépési adatait letiltják, a rendszer egy felugró ablakban megerősítést kér a letiltási szándékról.
- 4. Amennyiben nem szeretné letiltani a hozzáférést, válassza a Mégsem opciót. Ha továbbra is le kívánja tiltani internet - és mobilbanki hozzáférését, lépjen tovább a Letilt gombbal.
- 5. A rendszer egy újabb felugró ablakban küld megerősítést a letiltás sikerességéről.
- 6. Kérjük, jelezze nekünk a visszaélést a Felhívom az ügyfélszolgálatot gombra kattintva.
Újraaktiválás
Amennyiben szeretné használni internet- vagy mobilbankját, a hozzáférést újból aktiválhatja személyesen bármelyik OTP bankfiókban. Fióki ügyintézéshez javasoljuk, hogy foglaljon időpontot szakértőinkhez: egyszerűen, gyorsan weboldalunkon vagy az OTP InternetBankon keresztül.
Feljelentés a rendőrségen
Amennyiben anyagi kár keletkezett, jelentse az esetet a rendőrségen az alábbi csatornák valamelyikén:
- telefonon: 112 segélyhívó számon
- Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás használata esetén: a https://ugyintezes.police.hu oldalon
- személyesen: a legközelebbi Rendőrkapitányságon
Amennyiben a feljelentést Ügyfélkapu+ segítségével teszi meg, a rendőrkapitányságok listáját megtalálja az ügyfélkapu oldalon.
Ha a nyomozóhatóság segítségét szeretné igénybe venni, ne használja tovább a fertőzött vagy fertőzöttnek vélt eszközét, mivel fontos adatok törlődhetnek vagy módosulhatnak, amelyek a későbbi nyomozás során „forró nyomként” vagy bizonyítékként szolgálhatnak.