Gyanús külföldi kártyás tranzakció

Mi a teendő, ha külföldön nem a kártyabirtokos vásárolt a bankkártyájával?

Ha olyan külföldön végrehajtott tranzakciót észlel a bankkártyáján, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal lépéseket kell tennie a további károk megelőzése érdekében. Mindenekelőtt rögzítse a tranzakció részleteit (tranzakció időpontja, összege, kedvezményezett neve), és vegye fel a kapcsolatot a bankkal, hogy jelentse a gyanús tranzakciót és tisztázza annak körülményeit.

Telefonos ügyfélszolgálat felkeresése csalás gyanúja esetén

Amennyiben Ön arra gyanakszik, hogy csalás áldozatává vált, kérjük, lépjen kapcsolatba a telefonos ügyfélszolgálatunkkal a plusz+36 1 366 6800 telefonszámon, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére. A hívás során, kérjük, adja meg a tranzakcióval kapcsolatos részleteket, valamint az Ön személyes adatait.

Javasoljuk a bankkártya tiltását és a jegyzőkönyv rögzítését

A gyanús tranzakció bejelentése során javasoljuk, hogy munkatársainkkal tiltsa le a bankkártyáját, hogy megakadályozza a további jogosulatlan vásárlásokat. Ezenkívül fontos, hogy jegyzőkönyvet készítsenek a bejelentésről, amelyben rögzítik a tranzakció részleteit és a kapcsolódó adatokat.

Hol tudja letiltani a bankkártyáját?

Ha azt észleli, hogy a számlájáról olyan utalás teljesült, melyet nem Ön kezdeményezett, azonnal tegye meg a következő lépéseket:

  • Telefonon:+36 (1) 366 6666 (0-s menüpont) – a letiltáskor kérni fogjuk a bankkártyája kártyaszámát és a Telekódot
  • személyesen: bármelyik OTP Bank fiókban vagy
  • online: OTP InternetBankon vagy OTP MobilBankon keresztül.

Hogyan lehet letiltani a bankkártyát a mobilbankban?

  • 1. Nyissa meg az OTP MobilBank alkalmazást.
  • 2. Válassza a Kártyáim opciót.
  • 3. Válassza ki a letiltani kívánt kártyát.
  • 4. Kattintson a Kártya letiltása gombra. Erősítse meg a letiltást a megerősítő kód megadásával.
Elintézem a mobilbankban

Hogyan lehet letiltani a bankkártyát az internetbankban?

  • 1. Lépjen be az OTP InternetBankba
  • 2. Válassza a Számlák, bankkártyák / Betéti kártyák és hitelkártyák menüpontot.
  • 3. Válassza ki a letiltani kívánt kártyát.
  • 4. Kattintson a Kártya letiltása gombra.
  • 5. Erősítse meg a letiltást a megerősítő kód megadásával
Elintézem az internetbankban

További kérdése van?

Forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz telefonon vagy személyesen bármelyik bankfiókunkban. Fióki ügyintézéshez javasoljuk, hogy foglaljon időpontot szakértőinkhez: egyszerűen, gyorsan.

Időpontot foglalok OTP Bank fiókba

Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat és foglaljon időpontot online!

Amennyiben anyagi kár keletkezett, jelentse az esetet a rendőrségen az alábbi csatornák valamelyikén:

  • telefonon: 112 segélyhívó számon
  • Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás használata esetén: a https://ugyintezes.police.hu oldalon
  • személyesen: a legközelebbi Rendőrkapitányságon.

KiberPajzs

A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.

Vértezze fel magát a kibercsalásokkal szemben, látogasson el a KiberPajzs honlapra!

Tovább

Kapcsolódó tartalmak

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.