Gyanús külföldi kártyás tranzakció
Mi a teendő, ha külföldön nem a kártyabirtokos vásárolt a bankkártyájával?
Ha olyan külföldön végrehajtott tranzakciót észlel a bankkártyáján, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal lépéseket kell tennie a további károk megelőzése érdekében. Mindenekelőtt rögzítse a tranzakció részleteit (tranzakció időpontja, összege, kedvezményezett neve), és vegye fel a kapcsolatot a bankkal, hogy jelentse a gyanús tranzakciót és tisztázza annak körülményeit.
Telefonos ügyfélszolgálat felkeresése csalás gyanúja esetén
Amennyiben Ön arra gyanakszik, hogy csalás áldozatává vált, kérjük, lépjen kapcsolatba a telefonos ügyfélszolgálatunkkal a plusz+36 1 366 6800 telefonszámon, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére. A hívás során, kérjük, adja meg a tranzakcióval kapcsolatos részleteket, valamint az Ön személyes adatait.
Javasoljuk a bankkártya tiltását és a jegyzőkönyv rögzítését
A gyanús tranzakció bejelentése során javasoljuk, hogy munkatársainkkal tiltsa le a bankkártyáját, hogy megakadályozza a további jogosulatlan vásárlásokat. Ezenkívül fontos, hogy jegyzőkönyvet készítsenek a bejelentésről, amelyben rögzítik a tranzakció részleteit és a kapcsolódó adatokat.
Hol tudja letiltani a bankkártyáját?
Ha azt észleli, hogy a számlájáról olyan utalás teljesült, melyet nem Ön kezdeményezett, azonnal tegye meg a következő lépéseket:
- Telefonon:+36 (1) 366 6666 (0-s menüpont) – a letiltáskor kérni fogjuk a bankkártyája kártyaszámát és a Telekódot
- személyesen: bármelyik OTP Bank fiókban vagy
- online: OTP InternetBankon vagy OTP MobilBankon keresztül.
Hogyan lehet letiltani a bankkártyát a mobilbankban?
- 1. Nyissa meg az OTP MobilBank alkalmazást.
- 2. Válassza a Kártyáim opciót.
- 3. Válassza ki a letiltani kívánt kártyát.
- 4. Kattintson a Kártya letiltása gombra. Erősítse meg a letiltást a megerősítő kód megadásával.
Hogyan lehet letiltani a bankkártyát az internetbankban?
- 1. Lépjen be az OTP InternetBankba
- 2. Válassza a Számlák, bankkártyák / Betéti kártyák és hitelkártyák menüpontot.
- 3. Válassza ki a letiltani kívánt kártyát.
- 4. Kattintson a Kártya letiltása gombra.
- 5. Erősítse meg a letiltást a megerősítő kód megadásával
További kérdése van?
Forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz telefonon vagy személyesen bármelyik bankfiókunkban. Fióki ügyintézéshez javasoljuk, hogy foglaljon időpontot szakértőinkhez: egyszerűen, gyorsan.
Időpontot foglalok OTP Bank fiókba
Keresse meg az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat és foglaljon időpontot online!
Amennyiben anyagi kár keletkezett, jelentse az esetet a rendőrségen az alábbi csatornák valamelyikén:
- telefonon: 112 segélyhívó számon
- Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás használata esetén: a https://ugyintezes.police.hu oldalon
- személyesen: a legközelebbi Rendőrkapitányságon.