Ötletből üzlet, álomból valóság már fiatalon is – az OTP Junior Piacralépőkkel!

Publikálva: 2025. november 25.sikersztorik vállalkozóktól

Egyre több kutatás foglalkozik a fiatalok jövőképével, így azzal is, hogyan látják magukat a munkaerőpiacon és hogyan viszonyulnak a vállalkozás kérdéséhez. A GUESSS1 egyetemisták körében végzett nemzetközi kutatás magyar eredményei alapján az látszik, a diploma megszerzése után a többség még alkalmazotti karrierben gondolkodik, ám az évek múlásával egyre többen fordulnak a vállalkozói lét felé.

A karrierút dinamikus változását nemcsak az idő befolyásolja, hanem képzési terület, a családi háttér és a társadalmi-gazdasági trendek szerepe is meghatározza. A gazdálkodás és menedzsment, állam- és jogtudományi és a művészettudományi képzések hallgatói a legnyitottabbak a vállalkozásindításra, ezzel szemben a természettudományi, matematikai és informatikai szakokon tanulók inkább a biztos alkalmazotti karriert részesítik előnyben. A kutatás felhívja a figyelmet a családi háttér meghatározó szerepére a fiatal vállalkozók életében. Azok körében, akiknek szülei vállalkozók, magasabb arányban vágnak bele maguk is saját üzletbe.

Mindezek alapján az rajzolódik ki, hogy a fiatalok körében egyre fontosabbá válnak azon ismeretek és kompetenciák, amik egy vállalkozás elindításához, eredményes és fenntartható működtetéséhez szükségesek. Ehhez pedig támogatásra van szükségük.

Ezt felismerve az OTP Bank azzal a céllal hívta életre az OTP Junior Piacralépők nevű, kifejezetten kezdő vállalkozóknak szóló versenyt és műsort, hogy ezek elsajátításában és céljaik elérésben támogassa az ambiciózus fiatalokat.

A műsorban tíz, pályája elején járó fiatal vállalkozó versenyez a 10 millió forintos fődíjért, amit a nyertes saját vállalkozása fejlesztésére fordíthat. A műsor a fiatalok saját útján keresztül mutatja be a vállalkozás kihívásait és lehetőségeit. A versenyzők mellett a nézők is értékes tudással gazdagodhatnak, hiszen a sorozat közérthető és szórakoztató módon hozza közelebb a vállalkozói világot a fiatalokhoz.

A júniusban publikált első négy epizódban tíz fiatal pitchelte el a műsor mentorainak, Cserháti-Herold Jankának (Hormonmentes.hu), Tóth Simonnak (Simon’s Burger) és Wettstein Albertnek (Munch) vállalkozói ötleteiket, kezdeményeiket, akik 5 formációnak adták meg a lehetőséget, hogy szakmai feladatokon és kihívásokon keresztül bizonyítsák rátermettségüket. A legjobb három versenyzőről nem a mentorok, hanem egy háromtagű, több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező zsűri döntött: Dancsné Engler Bernadett (OTP Bank, Mikro és Kisvállalkozói üzletág vezetője), Gerendai Károly (Sziget alapítója, gasztro vállalkozó) és Fördős Zé (Street Kitchen alapítója).

Az ő döntésük nyomán a TOP 3 versenyző:

  • Bogyó Sándor és vállalkozása a Wordy, amely filmek és sorozatok segítségével teszi élvezetesebbé a nyelvtanulást;
  • Staudt Laura és fenntartható, slow fashion divatmárkája, a Rucicis;
  • illetve a rendezvényszervezéssel, napközbeni bulik szervezésével foglalkozó Parton Tali háromfős csapata.

Ők kerülhettek be a három hónapos mentorprogramba, a céljaik megvalósításához a mentorok támogatásán túl 3 millió forintos kezdőtőkét is kaptak.

Az október elején folytatódó, hetente megjelenő epizódokból pedig kiderült, hogyan boldogultak a versenyzők a három hónap alatt, miként gazdálkodtak a pénzzel és hogy mennyire tudták jól kihasználni a mentori segítséget.

A 10 millió forintos fődíjat végül Bogyó Sándor, a nyelvtanulást filmélménnyel összekötő Wordy alapítója nyerte.

A Wordy alkalmazás szinkronizálja a filmek és sorozatok feliratait, így a felhasználók azonnal láthatják az idegen nyelvű szöveget az anyanyelvi megfelelővel együtt. Az ismeretlen szavak lefordíthatók és elmenthetők, így a tanulás és a szórakozás egyszerre válik élménnyé.

A mentorálási időszak során Sándor – saját bevallása szerint - rengeteget tanult a kommunikációról és a piacra lépés előkészítéséről. A 10 millió forintos fődíjat brandépítésre, marketingre és a nemzetközi piacra lépés előkészítésére fordítja.

Az OTP Junior Piacralépők célja az volt, hogy a fiatal vállalkozók elsajátítsák, miként alakíthatják ötleteiket működőképes, piacképes üzleti modellekké. A program során valódi mentorálás és izgalmas kihívások segítették őket abban, hogy fejlődjenek prezentációs, stratégiai és együttműködési készségeikben. Ennek köszönhetően értékes tapasztalatokat szereztek a vállalkozásindítás és működtetés terén, így magabiztosabban és tudatosabban lehetnek jelen a piacon” – mondta Dancsné Engler Bernadett, az OTP Bank Mikro- és Kisvállalkozói üzletágának vezetője.

Az adások az OTP Bank Youtube csatornáján nézhetőek meg.

1Global University Entreprenurial Spirit Students’ Survey – Hungary. A kutatást 2023-ban 14.720 egyetemi hallgató töltötte ki 22 magyar egyetemről.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.