Számlabontó szolgáltatás

Bármi is legyen a közös program, baráti vacsora, strandolás vagy egy születésnap ünneplése, ha ön fizeti ki a társaság közös számláját, a Számlabontóval szétoszthatja az összeget a résztvevők között, és a rájuk eső részt qvik-kérelemmel egyszerűen elkérheti tőlük. A megadott összegeket a partnerei qvik-kérelemként fogják megkapni, amiket azután elutalhatnak önnek.
Az OTP MobilBankban és az OTP internetes csatornákon nyomon követhető, hogy ki teljesítette a qvik-kérelmet, vagy ha időközben valaki más módon már rendezte a rá eső részt, akár törölni is lehet a qvik-kérelmét.
Hogyan működik?
A Számlabontó szolgáltatást OTP-s kártyás vásárlásai szétosztására tudja használni. Keresse ki az elosztani kívánt tranzakcióját, és kövesse a következő lépéseket!
Tranzakció kiválasztása
Nyissa meg a szétosztani kívánt tranzakciót, és válassza az „Összeg szétosztása” lehetőséget!
Partnerek kiválasztása
Válassza ki partnereit, akik között az összeget szét szeretné osztani! (Új Partnerek hozzáadására az összeg szétosztása közben is van lehetőség, ha valamelyik ismerőse még nem lenne elmentve.)
Összeg módosítása
Kiválasztás után egyenlően elosztjuk partnerei között az összeget, de módosíthatja is a felosztást. Ha mindent rendben talál, válassza a "Tovább” gombot.
Ellenőrzés
Az ellenőrző oldalon még lehetősége van áttekinteni az elkért összegeket, és a kiválasztott partnereket. Ha mindent rendben talált, válassza a „Fizetési kérelmek elküldése” lehetőséget. A qvik-kérelmek azonnal megérkeznek a partnereinek.
Gyakran ismételt kérdések
A szétosztott összegeket a partnerek qvik-kérelemként fogják megkapni, amiket azután elutalhatnak önnek.
Igen, qvik-kérelem minden magyarországi hitelintézethez indítható.
Nem. A szolgáltatás használatához bankszámlára van szükség.
Igen, a közlemény részbe tud beírni üzentet.
Az OTP Bank ügyfelei push értesítésen keresztül kapnak tájékoztatást a bejövő qvik-kérelmekről. Ha megnyitják az értesítést, lehetőségük van azt elfogadni (ezzel kifizetni) vagy elutasítani. Ha nem OTP Bank ügyfélnek küld qvik-kérelmet, akkor az adott banktól függ, milyen értesítést kap a partnere.
Visszajelezni nem tud, de a qvik-kérelem feldolgozásáról és annak eredményéről értesítést küldünk önnek. Így minden esetben láthatja, hogy a partnere kifizette vagy elutasította qvik-kérelmét. Ha nem adott meg rövidebb határidőt, a partnere a qvik-kérelem beérkezésétől számított 60 napig eldöntheti, hogy elfogadja-e a qvik-kérelmet, vagyis fizet-e vagy sem. A qvik-kérelmek státuszát az „Utalás” főmenüben található „Fizetési kérelmek” almenü megnyitásával követheti nyomon.
Igen, qvik-kérelem minden magyarországi hitelintézethez indítható.