Bűnözők telefonon is próbálnak banki adatokat szerezni az ügyfelektől

Publikálva: 2021. január 28. adathalászat

A bank nem kér telefonon bankkártya vagy internetbank belépési adatokat

Az OTP Bank Nyrt. Központi Ügyfélszolgálatára rövid időn belül jelentős számú bejelentés érkezett, amelyek szerint magánembereket magukat a bank alkalmazottainak kiadó ismeretlen személyek azzal az indokkal hívtak fel telefonon, hogy bankkártyájukat a bank gyanús tranzakció miatt letiltotta és a tiltás feloldása céljából kérték a bankkártya valamennyi adatának megadását.

A panaszosok telefonkészülékei a hívó fél telefonszámaként a bank Központi Ügyfélszolgálatának 06-1-366-6666 telefonszámát jelezték ki, annak ellenére, hogy a hívásokat valójában nem erről a számról indították. Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy a bank egyáltalán nem indít kimenő hívást ezen ügyfélszolgálati telefonszámról.

Az elkövetők több esetben olyan személyt is hívtak a bank nevében, aki nem is ügyfele a hitelintézetnek.

Az OTP Bank hangsúlyozza, hogy a bankkártya, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat soha nem kér telefonon, azokat ne adják meg telefonon keresztül.

Ha már megadták az adatokat, haladéktalanul intézkedjenek bankkártyájuk letiltásáról és tegyenek feljelentést.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.