Lakás- és egyéb vagyonkár bejelentése
Itt találja azokat az információkat és dokumentumokat, amikre akkor van szüksége, ha az ingatlanjában vagy az ingóságaiban kár keletkezik.
Hogyan jelentheti be?
A káresetet a bekövetkezéstől, illetve a tudomására
jutásától számított 10 munkanapon belül jelentse be
- online a Groupama Biztosító honlapján,
- személyesen a Groupama Biztosító bármelyik irodájában,
- telefonon a +36 1 467 3500-es telefonszámon az 1-es menüpont választásával, vagy
- postán, a következő címen:
Groupama Biztosító
1380 Budapest, Pf. 1049.
Milyen dokumentumokra van szükség?
Az alábbi iratokat kell a biztosítóhoz benyújtani:
- kitöltött igénybejelentő:
- ingatlant ért károk esetén: Vagyonkárigény bejelentő;
- általános háztartási ingóságait érintő kár esetén: Lakásbiztosítás ingósági kárbejelentő;
- értéktárgyait, különleges ingóságait érintő kár esetén: Nemesfémtárgy tételes kárbejelentő;
- üvegkár esetén: Üvegkár bejelentő;
- az Ön által okozott olyan károk esetén, amelyekért kártérítési felelősséggel tartozik: Nyilatkozat vagyonkár okozásáról.
- Lakásbiztosítás keretében bejelenteni kívánt baleset-, illetve betegségbiztosítási szolgáltatáshoz az alábbiak közül a megfelelőt kitöltve, aláírva a Groupama Biztosító bármelyik irodájában szíveskedjen benyújtani:
- A Szerződési feltételekben részletesen meghatározott dokumentumok közül azon – a biztosító által kért – iratok, dokumentumok, amelyek a kárigény elbírálásához szükségesek.
- Önnek joga van a fent felsoroltakon kívül más dokumentumokat, okiratokat is benyújtania a biztosítóhoz a károk és költségek igazolására.
Mit kell tennie a kár helyszínén?
- A kárrendezés megkezdéséig, de legfeljebb a kár bejelentésétől számított 5. munkanapig a biztosított vagyontárgy állapotán csak annyiban változtathat, amennyiben az a kárenyhítéshez szükséges.
- Ha a biztosító a bejelentés kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem kezdte meg a kárrendezést, a biztosított intézkedhet a károsodott vagyontárgy helyreállításáról. A fel nem használt, illetve kiselejtezett alkatrészeket, berendezéseket azonban további 30 napig köteles változatlan állapotban megőrizni.
- Javasoljuk, hogy azonosíthatóan, jó minőségben fotózza le a kárt és a helyszínt.
Milyen esetekben kell szólnia a rendőrségnek, tűzoltóságnak is?
- A káresemény észlelését követően tűz és robbanás esetén haladéktalanul értesíteni kell a tűzoltóságot.
- Bűncselekmény esetén feljelentést kell tenni a rendőrségen, és abban betöréses lopás, rablás, besurranás, eltulajdonítás, rongálás, vandalizmus esetén az eltulajdonított, illetve károsodott vagyontárgyakat tételesen és azonosíthatóan meg kell jelölni.
Mikor fizet Önnek a biztosító?
Miután Ön bejelentette a kárt és benyújtotta a szükséges dokumentumokat, - megalapozott kárigény esetén - a biztosító a Vesta Q Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási szerződésnél legkésőbb a kárszemle, illetve az utolsó dokumentum beérkezése után 5 munkanapon belül, Vesta lakásbiztosítási szerződésnél pedig 15 napon belül fizeti ki a kártérítést.
A tájékoztatás nem teljes körű. A részletekért kérjük, olvassa el az Ügyintézési tájékoztatót.
- Tájékoztató az oldal használata kapcsán felmerülő károkról
- Vagyonkárigény bejelentő
- Lakásbiztosítás ingósági kárbejelentő
- Nemesfémtárgy tételes kárbejelentő
- Üvegkár bejelentő
- Nyilatkozat vagyonkár okozásáról
- Szolgáltatási igénybejelentő baleseti halál esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő nem baleseti halál esetén
- Szolgáltatási igénybejelentő rokkantság esetén
- Utólagos nyilatkozat munkaviszony megszüntetésének okáról
- Vesta Q Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás ügyféltájékoztató a kárrendezéshez szükséges, benyújtandó dokumentumokról
Utoljára ekkor frissítettük a tartalmat: 2022. október 13.