OTP ADLAK -
Adómentes Lakáshitel-támogatási Szolgáltatáscsomag

Az SZJA törvény 2014. január 1-én hatályba lépett változása alapján a munkáltatók adómentes
vissza nem térítendő támogatást nyújthatnak munkavállalóik lakáscélú hiteleinek törlesztéséhez.
A támogatás lebonyolítási szabályait a 2014. április 3-án megjelent 15/2014 (IV.3.) sz. NGM rendelet tartalmazza.

a lakáscélú kölcsön törlesztéséhez munkáltató által nyújtható
vissza nem térítendő támogatással kapcsolatban

Az adómentességhez az alábbiakat kell megvizsgálni

  • a hitelt lakáscélú felhasználásra nyújtották,
  • a lakáshitel fennáll-e, abban az igénylő adósként, vagy adóstársként szerepel-e,
  • a támogatás összege nem haladhatja meg vásárlás esetén az ingatlan vételárának, míg építés, bővítés, akadálymentesítés vagy korszerűsítés esetén a költségvetés 30%-át,
  • igazolni kell, hogy a lakás a munkavállaló saját tulajdonában áll, vagy a lakásban haszonélvező,
  • méltányolható-e a lakásigény (méret, szobaszám, együttlakók száma),
  • a megelőző négy évben és az aktuális évben maximum 5 millió Ft lehet(ett) a támogatás összege,
  • végezetül – amennyiben a támogatás folyósítása a munkavállaló saját, a hitel törlesztésére használt bankszámlájára történt - a támogatás folyósítását követő év elején vizsgálni kell, hogy a támogatás hiteltörlesztésre történő felhasználása megtörtént-e

Munkavállaló feladata

  1. A támogatás igénylése a munkáltatótól (amennyiben az elérhetővé tette).
  2. Ezt követően nyilatkoznia kell arról, hogy mely számlára kéri az összeg folyósítását, amely a rendelet szerint az alábbi lehet:

    • a hitel törlesztésére használt saját fizetési számlája (hagyományos folyószámla)
    • a hitelintézetnél vezetett hitelszámlája (a hitelszerződésben megjelölt számlaszám – amennyiben az utalás fogadására alkalmas – azaz GIRO képes)
    • a magánszemély javára a hitelintézet törlesztéshez használt központi elszámoló számlája (ilyen az OTP Bank gyakorlatában nincs, de egyes bankok ilyen központi elszámoló számlán keresztül bonyolítják le a lakáshiteleik törlesztését)
  3. Az adómentesség vizsgálatához szükséges dokumentumok átadása a munkáltató részére.

Munkáltató feladata

  1. Megvizsgálni az adómentesség feltételeit.
  2. Átutalni a támogatás összegét a munkavállaló által megjelölt számlára.
  3. A rendelet szerint a munkáltatónak a pénzforgalmi számláját vezető hitelintézet felé (melyről a támogatás folyósítása/utalása történik) - a támogatás folyósításával kapcsolatban - bejelentési kötelezettsége van.

Hitelintézet feladata

  1. A munkáltatók pénzforgalmi számláját vezető hitelintézet (tehát nem feltétlenül a munkavállaló hitelszámláját vezető bank) feladata, hogy a rajta keresztül átutalt támogatásokról igazolást adjon ki, és a NAV felé adatszolgáltatást teljesítsen tárgyévet követő év január 31-ig.

További részletekért kérjük, keressék fel bankunkat!

Az OTP Bank OTP ADLAK néven olyan szolgáltatáscsomaggal lépett elsőként piacra,
mely a rendeletben előírt alapszolgáltatások teljesítésén felül plusz szolgáltatásokat is nyújt,
így jelentősen megkönnyíti mind a munkavállalók, mind a munkáltatók dolgát,
minimalizálja adminisztrációs teendőiket, csökkenti költségeiket.


Az OTP ADLAK szolgáltatáscsomag elemei

Teljes körű szolgáltatás

Azon munkáltatóknak, akik rendszeres béren kívüli juttatásban részesítik munkavállalóikat, és a teljes adminisztrációs, eljárási, átutalási és igazolási feladatkört professzionális szolgáltatóra szeretnék rábízni. Az OTP Bank külön megállapodás keretében a teljes folyamat lebonyolítását átvállalja ezen munkáltatói körtől:

  • korszerű internetes portálunkon keresztül elektronikusan adhatják le az adómentességi feltételvizsgálatra és a támogatás folyósítására vonatkozó megrendeléseiket,
  • nyomon követhetik a megrendelések státuszát,
  • megtekinthetik a megrendelt feltételvizsgálatok eredményét,
  • letölthetik a szolgáltatáshoz kapcsolódóan kiállított igazolásokat és számlákat.

A teljes körű szolgáltatáshoz kapcsolódó részletes információkért kérjük, keresse fel a www.otpadlak.hu internetes oldalunkat, ahol a szerződéskötés online kezdeményezésére is lehetőséget biztosítunk, vagy forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz (+36-1-3666-026).

Alapszolgáltatás

Az OTP Bank az ADLAK Alapszolgáltatást 2017. február 1-től egy korszerű, internetes alapú Portállal támogatja. A fejlesztésnek köszönhetően változatlan díj mellett időt és pénzt megtakarítva jelenthetik be és utalhatják el a jövőben a lakáscélú hiteltörlesztési támogatásokat egy új Portálon keresztül. A jelenlegi nyilatkoztató felület 2017. január 30-ig használható, 2017. február 1-től az új Portálon keresztül bonyolíthatóak le a támogatások.

A Portál megnyitásához kattintson ide!

A fejlesztésnek köszönhetően

  • nem kell minden alkalommal az összes adatot megadva bejelenteni a támogatásokat,
  • nem kell a támogatásokról szóló nyilatkozatokat postai úton megküldeni,
  • amennyiben 1-nél több dolgozónak kívánnak utalni, költséget is megtakarítanak, hiszen Önöknek 1 utalást kell csak a központi számlára teljesíteni, nem kell egyesével elindítani a támogatásokat,
  • a támogatások átutalásának teljesülését a Portálon nyomon követhetik, az adatok, igazolások bármikor visszanézhetőek, így biztosak lehetnek a támogatások leigazolása miatt,
  • az utalásokkal kapcsolatos valamennyi terhet, szervezést az OTP Bank vállalja magára. Így például ha a fogadó banknál valamely probléma merülne fel, mert nem tudják azonosítani a közleményrovat alapján az utalást, az OTP Bank intézkedik, így Önöknek ezzel sem lesz gondja,
  • és mindezt változatlan díj mellett!

A Portált az Önök biztonságának, kényelmének fokozására fejlesztette ki a bank.

A Portál használatához egy egyszeri regisztráció szükséges. Azon partnereinknek, akik 2016-ban és 2017. január hónapban az ADLAK Alapszolgáltatás keretében már utaltak támogatást, a kényelmes kiszolgálásuk érdekében külön nem kell regisztrálniuk, a belépéshez és a Portál használatához szükséges azonosítót és jelszót 2017. február 1-én a legutoljára megadott kapcsolattartói e-mail címre megküldjük. Ráadásul a 2016-ban, továbbá a 2017. január 30-ig bejelentett és átutalt támogatások és a hozzá kapcsolódó adatok a Portálon elérhetőek, visszakereshetőek lesznek, így azon dolgozók adatait a jövőben nem kell újra megadni.

A portál használata, a támogatások utalásának folyamata február 1-től

1. Regisztráció:
Sikeres regisztráció esetén a kapcsolattartó e-mail címére megküldésre kerül külön üzenetben a felhasználói azonosító és a jelszó is.

2. Belépés:
A Portálra a megküldött azonosítóval és jelszóval lehet belépni. Az Önök biztonsága érdekében minden egyes belépés alkalmával az azonosító és jelszó megadását követően egy másodlagos biztonsági kódot is kiküldünk a kapcsolattartó e-mail címére, ezt a sikeres belépéshez még meg kell adni.

3. Munkavállaló megadása:
A "Munkavállalói adatok" menüpontban lehet új munkavállalót és a hozzá kapcsolódó hitelügylet felvenni. A 2016-ban, továbbá a 2017. január 30-ig már bejelentett és beazonosított támogatásokhoz kapcsolódó munkavállalók adatait is itt láthatják.

4. Támogatás utalásának feladása, folyósítási időpont megjelölése:
Minden alkalommal, amikor támogatást utalnának, a Portálon egy letölthető excel fájl (a fájlban automatikusan szerepelnek a 3. pontban megadott Munkavállalók hitelügyletei) segítségével jelenthetik be folyósítási igényüket. Ezt követően megadhatják, hogy melyik munkanapon menjenek az utalások. Amennyiben nincs dátum megadva, automatikusan hónap 20-án kerülnek kifolyósításra a támogatások. Amennyiben valamilyen hiba lenne a feltöltés során, a rendszer automatikusan jelzi azt.

5. Támogatás összegének kiutalása az OTP Bank központi számláján keresztül:
A folyósítás feladását követő másnap reggel a Portálon rendelkezésre áll egy számviteli bizonylat, a bizonylaton összesítve szerepel a feladott utalási listában megjelölt támogatások összege. Ezt az összeget a bank 11780029-21400089 számú technikai számlájára kell majd utalni, majd ezt követően a bank a folyósítás feladásakor jelzett időpontban valamennyi megadott célszámla felé átutalja a támogatásokat.

6. Kifolyósított támogatások nyomon követése a Portálon:
A Portálon folyamatosan nyomon követhető, hogy mely munkavállalónak, mekkora összegek kerültek eddig kifolyósításra.

7. Hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolások:
A hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolások postai úton is kiküldésre kerülnek, továbbá a Portálon annak pdf változata is megtekinthető, visszakereshető lesz a „Folyósítási igazolások” menüpontban.

8. Utólagos bejelentés:
Amennyiben a fentieket már későn olvassa, és a támogatásokat 2017. február 1-ét követően már közvetlenül elutalta a dolgozók részére, a belépést követően külön menüpontban az utalások utólagosan is megadhatóak. Ez esetben a bank megvizsgálja, hogy valóban az így bejelentetteknek megfelelően teljesültek-e az utalások.


Letölthető dokumentumok