OTP internet- és mobilbank
Ismerje meg szolgáltatásainkat!

Mit tudnak digitális szolgáltatásaink?
A mindennapi pénzügyek teljes körű intézése: a hagyományos banki műveletek mellett innovatív szolgáltatásainkat is használhatja.
Tudjon meg többet az internet- és mobilbankról!
Az internet- és mobilbank folyamatosan bővül, fokozatosan kerülnek bele az újabb és újabb funkciók. Az összes elérhető funkció a hirdetményben megtalálható. Segítünk eligazodni a használatukban.
Próbálja ki!
Ha használja a régi OTPdirekt Internetbankot, az új szolgáltatások kipróbálásához csak egy egyszerű regisztráció szükséges. A regisztrációt elvégezheti az OTPdirekt Internetbankban, az új OTP InternetBank bejelentkező oldalán vagy az OTP MobilBank letöltésével. Ekkor tudja megkötni az OTP InternetBank és az OTP MobilBank használatához szükséges Digitális Szolgáltatási Szerződést is.
Regisztráljon egyszerűen az OTPdirekt Internetbankba belépve!
Utána már használhatja is az új OTP InternetBankot.
Belépek és regisztrálokPróbálja ki az OTP MobilBankot is, regisztráljon az alkalmazásban!
Töltse le a mobilalkalmazást és a Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után regisztrálja be készülékét!
Videó a mobilbanki regisztrációról
Android 7 és e felett, iOS 15 és e felett
A telefonja kamerájával olvassa be a QR-kódot és töltse le
az OTP MobilBankot a Google Play vagy az App Store áruházból!
Android 7 és e felett, iOS 15 és e felett
Töltse le az OTP MobilBankot a Google Play vagy az App Store áruházból!
Módosított operációs rendszerrel rendelkező (jailbreakelt, rootolt) készülékek esetében az OTP MobilBank alkalmazás nem elérhető.
Digitális szolgáltatási csomagok
Mennyibe kerül az OTP InternetBank és az OTP MobilBank használata?
Az új digitális szolgáltatások 2025. június 30-ig a meglévő OTPdirekt szolgáltatásokkal párhuzamosan működnek. Ez alatt az időszak alatt az új szolgáltatások használatáért nem számítunk fel külön díjakat.
2025. július 1-től a Digitális Szolgáltatási Szerződés feltételei megváltoznak: két új Digitális szolgáltatási csomag közül válaszhat. A beállításokat hamarosan az internetbankban és a mobilbankban is módosíthatja.
Alap | Plusz | |
---|---|---|
OTP MobilBank és OTP InternetBank használata | díjmentes | díjmentes |
Push értesítések | ||
Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokról | nem elérhető | 0 Ft |
Csoportos beszedési megbízásokról | nem elérhető | 0 Ft |
Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokról | nem elérhető | 0 Ft |
SMS értesítések | ||
Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokról | 57-74 Ft | 45-63 Ft |
Csoportos beszedési megbízásokról | nem elérhető | 45-63 Ft |
Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokról | nem elérhető | 45-63 Ft |
Mobil Aláírás SMS | 28-56 Ft | 0 Ft |
Csomag havi díja | 0 Ft | 0-649 Ft |
Alap
Plusz
- OTP MobilBank és OTP InternetBank használatadíjmentes
- Push értesítések
- Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokrólnem elérhető
- Csoportos beszedési megbízásokrólnem elérhető
- Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokrólnem elérhető
- SMS értesítések
- Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokról57-74 Ft
mobilszolgáltatótól függően - Csoportos beszedési megbízásokrólnem elérhető
- Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokrólnem elérhető
- Mobil Aláírás SMS28-56 Ft
mobilszolgáltatótól függően - Csomag havi díja0 Ft
- OTP MobilBank és OTP InternetBank használatadíjmentes
- Push értesítések
- Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokról0 Ft
- Csoportos beszedési megbízásokról0 Ft
- Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokról0 Ft
- SMS értesítések
- Kártyás tranzakciókról és pénzmozgásokról45-63 Ft
mobilszolgáltatótól függően - Csoportos beszedési megbízásokról45-63 Ft
mobilszolgáltatótól függően - Értékpapír státuszváltozásokról és számlamozgásokról45-63 Ft
mobilszolgáltatótól függően - Mobil Aláírás SMS0 Ft
- Csomag havi díja0-649 Ft
számlától/számlacsomagtól függően
A digitális szolgáltatási csomagok havi díjai a folyószámlától/számlacsomagtól függően, az üzenetek díjai pedig a mobilszolgáltatótól függően eltérőek lehetnek, az aktuális díjak megtalálhatóak a hirdetményben. A szolgáltatások részleteiről az üzletszabályzatban olvashat.
Gyakori kérdések
Az új internetbankban és az új mobilbankban számos olyan új funkciót használhat, amelyekre a meglévő OTPdirekt-szerződése nem terjed ki. Ilyen például, hogy az internetbankba e-mail-címmel is be tud jelentkezni a számlaszám vagy a HAZ-azonosító megadása helyett.
Ahhoz, hogy az új funkciókat használni tudja, új szerződést kell kötnie az OTP Bankkal – az új szerződésekkel egy időben fokozatosan kivezetjük a meglévő OTPdirekt szerződéseket.
A Digitális Szolgáltatási Szerződés regisztrációt négyféleképpen tudja elindítani:
- Az OTPdirekt internetbankból -> Igénylések / Új internetbank regisztráció
- Az új OTP Bank Mobilalkalmazás letöltése után
- A www.otpbank.hu/internetbank oldalon
Az 1. esetben egyszerűbben, belépés és a regisztráció elindítása után az e-mail cím megadása lépéstől folytatódik a folyamat.
Amennyiben a 2-3. lehetőséget választod, akkor így tud regisztrálni:
- Látogasson el a www.otpbank.hu/internetbank oldalra, és kattintson a Regisztrálok az új internetbankba linkre; vagy ha a mobilbanki alkalmazásban szeretne regisztrálni, akkor válassza a „Még nincs e-mailes azonosítóm” lehetőséget.
- Adja meg az OTPdirekt internetbanki belépéshez használt adatait: HAZ-azonosító, számlaszám és jelszó. (Ha nem emlékszik az azonosítójára vagy a jelszavára, új jelszót tud igényelni.)
- Adja meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámodra küldünk SMS-ben.
- Adja meg azt az e-mail-címed, amelyet a későbbiekben használni szeretne a belépéshez.
- Hozzon létre egy kellően erős jelszót, amellyel a jövőben beléphet az OTP digitális szolgáltatásaiba. Javasoljuk, hogy a jelszó legalább 8 karakter hosszú legyen és tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számot is.
- Ezt
követően tekintse át és fogadja el a szerződéses feltételeket és a kapcsolódó
dokumentumokat:
- Digtális Szolgáltatási Szerződés
- Hirdetmény
- Üzletszabályzat
- Adatkezelési tájékoztató
- Utolsó lépésként erősítse meg a digitális fiókja regisztrációját arra a linkre kattintva, amelyet a korábban megadott címére küldött megerősítő e-mailben küldünk el Önnek.
Android (minimum 7.0): https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.otpbank.mobile
iOS (minimum 15.0): https://apps.apple.com/app/id1403268557
Az új mobilbanki alkalmazás elindítása után egy rövid, egyszerű regisztráció szükséges. Ennek lépései:
- Ha már rendelkezik e-mailes azonosítóval, válassza ezt a lehetőséget.
- Adja meg az e-mail-címet és a hozzá tartozó jelszót.
- Adja meg azt a megerősítő kódot, amelyet a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámára küldünk SMS-ben.
- Hozzon létre egy 6 jegyű PIN-kódot.
- Ha a mobil készüléke alkalmas rá, és szeretné ujjlenyomattal / FaceID-val azonosítani magát a későbbiekben, akkor a következő képernyőn lehetősége van ezt a lehetőséget aktiválni.
- Ha szeretne Push értesítéseket kapni a tranzakcióiról, kártyás vásárlásairól, itt tudja engedélyezni.
A mobilbank teljes körű használatához és a QR-alapú jóváhagyáshoz aktiválnia kell a Mobilbanki regisztrációját egy SMS-kóddal.
Ezt legkorábban 24 órával a regisztrációd után teheti meg, amelyre egy push üzenettel is emlékeztetjük majd.
Többféleképpen tudja aktiválni a regisztrációját:
- vagy rákattint a push értesítésre, amit a regisztráció megerősítéséről küldtünk Önnek, és megadja azt a megerősítő kódot, amit a Mobil Aláíráshoz használt telefonszámára küldünk el,
- vagy indít egy olyan tranzakciót, amit SMS-ben hagy jóvá,
- továbbá lehetősége van a Beállítások / Aktiváció menüpontból aktiválni a regisztrációját.
A regisztrációja törléséhez nem elég csak az alkalmazást törölni a készülékéről, hanem magát az eszközregisztrációt is törölnie kell.
Ezt megteheti az applikáció Beállítások menüpontjában, a „Regisztráció törlése” gombra kattintva, vagy az internetbank Beállítások / Eszközök áttekintése, letiltása menüpontban.
Az új Digitális Szolgáltatási Szerződés és az OTPdirekt szerződés még érvényben maradnak, egymással párhuzamosan, így a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat is használhatja.
Terveink szerint fokozatosan kivezetjük az OTPdirekt szerződést, ennek következő lépéseként a lakossági OTPdirekt internetes szolgáltatás 2025. július 1-től kivezetésre kerül, helyét az új OTP InternetBank veszi át. A kivezetés után a lakosság részére már csak az új internet- és mobilbanki szolgáltatások fognak működni.
- Látogasson el az www.otpbank.hu/internetbank oldalra.
- A belépő blokkban adja meg a korábban regisztrált e-mail-címedet és a hozzá tartozó jelszót.
- Erősítse
meg a bejelentkezésed. Ezt háromféleképpen is megteheti:
- Ha már aktiválta a mobilbankot és engedélyezte a push értesítések fogadását, akkor a megjelenő push üzenet segítségével, vagy
- a megjelenő QR-kód beolvasásával,
- ha még nem aktiválta a mobilbankot, lehetősége van egy egyszer használatos SMS-kódot kérni.
Ha Digitális Szolgáltatási Szerződést köt, nem szükséges az internetbanki azonosítóját (HAZ) és a számlaszámát megjegyezni a bejelentkezéshez, hanem elég lesz a leggyakrabban használt e-mail-címét megadni.
A későbbiekben azt tervezzük, hogy az összes bejelentkezést igénylő digitális felületünkhöz ezt az új, e-mail-cím alapú azonosítást használjuk.
2025. június 30-ig használhatja az új internet- és mobilbank mellett a régi OTPdirekt szolgáltatásainkat is.
Terveink szerint fokozatosan kivezetjük az OTPdirekt szerződést, ennek következő lépéseként a lakossági OTPdirekt internetes szolgáltatás 2025. július 1-től kivezetésre kerül, helyét az új OTP InternetBank veszi át.
A Kiadásfigyelő - angolul PFM (Personal Finance Management) - egy automata költéskategorizáló, amely segít áttekinthetőbbé tenni, tervezni és rendezni a havi kötéseit.
A rendszer automatikusan felismeri a tételeket és a megfelelő költési kategóriába sorolja azokat. Ha nem találja megfelelőnek a besorolt kategóriát, akkor átkategorizálhatja, illetve saját kategóriát is létre tud hozni. Ilyenkor eldöntheti, hogy csak egyszeri átkategorizálást szeretne vagy a hasonló tételek minden esetben az új kategóriába kerüljenek. Utóbbi esetben lehetősége van a korábbi hasonló tételeket is opcionálisan kijelölni és az újonnan választott kategóriába sorolni.
A költési patkón az elmúlt három hónap átlagos havi költését láthatja, emellett azt is nyomon követheti, hogy a jelenlegi havi költése hol tart az átlagos költéshez képest.
Beállíthatja a kimutatásokba bevont számlákat, illetve a kimutatás időszakát is szabadon változtathatja.
Igen, az OTPdirektben kezelt űrlapokat automatikusan átmásoljuk az új rendszerbe, a duplikációk kiszűrésével.
Az új internet- és mobilbankban ugyanakkor már nem űrlapokat, hanem partnereket kezelhet, akiknek rögzítheti a számlaszámát, mobiltelefonszámát és e-mail-címét is.
A
partnernek küldött korábbi tranzakciók közleményeit és összegeit is
újrahasználhatja az utalás során:
- az internetbankban, az
összeg / közlemény mezőbe kattintva és a megjelenő listából kiválasztva,
- mobilbankban, a „Korábbi
utalások a partnernek” lehetőséget kiválasztva.
Ha Digitális Szolgáltatási Szerződést köt, lesz egy saját felhasználói profilja, amibe automatikusan bekerül az összes olyan számla, amit kezelhet.
A „saját” profiljába kerülnek például azok a bankszámlák, amiknek Ön a tulajdonosa, valamint a hitelkártya számláit is itt kezelheti. De ha például állandó meghatalmazott, törvényes képviselő vagy gondnok egy számlán, akkor azok külön profilba kerülnek. Ha például 2 másik ügyfél egy-egy számláján törvényes képviselő, akkor a saját profilján túl további 2 profilja is lesz.
A push üzenet (angolul: push notification) egy mobilalkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött üzenetet jelenti. Az alkalmazás készítői bármikor elküldhetik ezeket, nem szükséges hozzá az, hogy éppen használjuk az adott applikációt vagy akár a telefont.
A mobilalkalmazásban a jelenlegi SMS-ek helyett push üzenetben értesülhet a kártyás tranzakciókról, valamint a számláján végzett pénzmozgásokról. A tranzakciók vagy a belépések jóváhagyásánál a push értesítés kényelmesebb és gyorsabb a korábbi SMS-jóváhagyáshoz képest.
A push üzenetek fogadásához elengedhetetlen, hogy a mobilbanki alkalmazás telepítve és regisztrálva legyen a készülékén, emellett a beállításokban engedélyeznie kell az értesítések fogadását is.
Az új mobilbank használatához Android rendszerű készülékeken minimum 7.0, iOS esetén pedig minimum 15.0 operációs rendszer szükséges.
Az Internetbankhoz kérjük, hogy mindig a böngésződhöz elérhető legfrissebb verziót használja. Támogatott böngészők: Chrome, Edge, Firefox, Opera, Safari.
A legegyszerűbben úgy tudja jóváhagyni internetes vásárlásait, hogy a telefonjára érkező push üzenetre kattint. A vásárlás jóváhagyására 10 perc áll rendelkezésére.
Így tudja jóváhagyni a vásárlását:
- kattintson a megjelenő push értesítésre,
- lépjen be a mobilbankba, majd
- a vásárlás adatainak ellenőrzése után hagyja jóvá a tranzakciót.
Internetes vásárlásait úgy is jóvá tudja hagyni a mobilbankban, hogy nem a push üzenetre kattint, hanem megnyitja az alkalmazást és belép a mobilbankba.
Ha megváltozott az OTPdirektből automatikusan átvett mobiltelefonszáma, azt bankfióki ügyintézés keretében van lehetősége módosíttatni. Fontos, hogy a telefonszám módosítása iránti igényt külön-külön szükséges jelezni a Digitális Szolgáltatási Szerződés és az OTPdirekt esetében, mert az egyik szolgáltatás esetében elvégzett módosítás nincs hatással a másik szolgáltatáshoz kapcsolódóan nyilvántartott telefonszámra.
Ha az új internetbank vagy mobilbank nem működik megfelelően, vagy bármilyen észrevétele van, kérjük, jelezze az informacio@otpbank.hu e-mail címen vagy a +36 (1) 366 6388 telefonszámon.
Kérjük, a gyors és hatékony vizsgálat érdekében feltétlenül adjon meg minden fontos információt, legfőképpen az alábbiakat:
- Neve
- Digitális Szolgáltatási Szerződésben megadott e-mail címe
- A kapott hibaüzenet vagy a tapasztaltak minél pontosabb leírása
- A hiba reprodukálásához szükséges lépések, képernyőképek
Amennyiben elfelejtette a bejelentkezéshez használt email címét vagy jelszavát, ezek módosítása az alábbi csatornákon lehetséges:
E-mail cím: ez esetben kérjük, jelezze felénk
- OTP Bankfiókban, vagy
- az OTP InternetBankban elérhető Chat szolgáltatás használatával, vagy
- telefonos ügyfélszolgálaton keresztül
és munkatársaink törlik a Digitális Szolgáltatási Szerződés (DSZ) regisztrációját. A törlésről munkatársaink visszajeleznek Önnek, ami után megismételheti a regisztrációt.
Jelszó:
- Új kezdeti jelszó megadása kezdeményezhető az internetbanki bejelentkező képernyőn az „Elfelejtettem a jelszavam” funkció használatával, vagy
- bankfióki ügyintézés keretében ideiglenes jelszó küldése kezdeményezhető.
Hogyan bankoljak biztonságosan?
Mi az adathalászat és mely adatokat akarják a leggyakrabban megszerezni a csalók? Ismerje fel és védekezzen ellene!
Olvassa el a Biztonságos Digitális Bankolás 5 Aranyszabályát!
Megnézem