Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb kommunikációs versenyén, az Eventiada Awards-on egy arany és egy ezüst elismerést kapott az OTP Bank és a Café PR, az OTP SZÉP kártya számára készített, a kártyabirtokosok szerződéskötését támogató kampánya.
A 2018 szeptembere és
2019 január vége között futott kampány 13 ország1 000 pályázója közül jutott a régió legnagyobb
PR-kommunikációs versenyének számító IPRA GWA Eventiada Awards shortlistjére,
legjobb vállalati kommunikációs kampány kategóriában. A kampányt végül a
„International Trends in Communications” kategóriában arany, míg a „Corporate
Communications”, tehát a vállalati kategóriában ezüst díjjal jutalmazta a
szakmai zsűri.
A tavalyi
jogszabályváltozás miatt
a SZÉP-kártya-kibocsátóknak szerződést kellett kötniük minden kártyabirtokosukkal
2019 elejéig. A legnagyobb piaci szereplő, az OTP Pénztárszolgáltató esetében
ez 1,25 millió kártyabirtokost érintett, akiket rövid idő alatt kellett elérni
és tájékoztatni a teendőkről.
A
kártyabirtokosok tájékoztatására, edukálására, illetve a legnépszerűbb
cafeteria-juttatás reputációjának és az OTP Pénztárszolgáltató ügyfélkörének megóvására
az OTP Bank, a Café PR valamint a Café Communications egy integrált kampányt
tervezett. A kampányban a szerződéskötés szükségessége mellett az OTP SZÉP
kártyával igénybe vehető különleges élményeken és előnyökön volt a hangsúly.
Néhány szemléletes részlet a kampányról:
- 1,25 millió kártyabirtokost tájékoztattunk elektronikus és postai úton
- Outdoor, PPC és online hirdetésekben kaptak impulzusokat az ügyfelek a kiemelt határidőkről
- Folyamatos sajtómunka során informálódhattak a kártyabirtokosok és a munkáltatók a szerződési folyamat lépéseiről
- A munkáltatókat számos kommunikációs anyaggal segítettük a munkavállalói kérdések teljes körű megválaszolásához
- A tájékozódást egy landing oldal is segítette, ahol mind a kártyabirtokosok, mind a munkáltatók hasznos információkat találtak a termékről
A téma érzékenységét jól mutatja, hogy a kampány ideje alatt a bank ügyfélszolgálata több mint 10.000 hívást kezelt.
A kampány sikerét igazolja, hogy az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 90%-a időben megkötötte a szerződését, a reputáció erősítés eredményességét pedig a 2019-es, minden eddigi rekordot megdöntő eredmények igazolták.
A kampány kreatív elemeit, a médiatervet a Café Communications készítette.