Júliustól már majdnem minden számlát jelenteniük kell a vállalkozásoknak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé, ami sok cég adminisztrációs terheit növelheti. Az OTP eBIZ alkalmazás azonban gördülékennyé teheti az átállást bármely társaság számára.


2020 júliusa nagy változást hoz a legtöbb magyar vállalkozás életében. Amíg eddig csupán a 100 000 Ft áfa tartalmat meghaladó számlák adatait kellett elküldeni a NAV-nak, addig július 1-től ez az értékhatár megszűnik. Ráadásul az eddiginél bővebb lesz az adatszolgáltatásban érintett adóalanyok köre . Olyan szereplők is kötelesek adatot szolgáltatni, akik eddig csak hírből hallották ezt. Ilyenek például a KATA-s és egyéb adómentes egyéni vállalkozások, az alapítványok, vagy a fordított adózással számlázó cégek.

A számlatömbből számlázó vállalkozások a számlaadatok jelentését manuálisan – a NAV Online Számla rendszerébe “pötyögve” kötelesek megtenni (ráadásul elég szoros határidőn belül), viszont ha online számlázó programot használnak a számlázó rendszer megteszi ezt helyettük. Ennek előfeltétele, hogy a felhasználó összekösse online számlafiókját a NAV Online Számla-regisztrációjával – tehát “bekösse”számlafiókját a NAV-hoz.

A fenti folyamat egyáltalán nem egyszerű, biztosan okoz némi fejtörést az ezzel foglalkozó könyvelőknek és cégtulajdonosoknak. A NAV csupán annyi könnyítést ad, hogy szeptember 30-ig bizonyos feltételek teljesülése esetén nem szab ki mulasztási bírságot.

Az OTP csoport tagjaként az OTP eBIZ olyan online megoldásokat nyújt ügyfeleinek, amelyekkel nem csak a számlakiállítást tudják digitalizálni, de a NAV adatszolgáltatás is automatizálható . Ehhez a regisztrált felhasználónak össze kell kötnie eBIZ számlafiókját a NAV Online Számla rendszerében regisztrált azonosítójával. A többlépéses folyamat részletei itt olvashatók.

Az OTP eBIZ az egyetlen olyan alkalmazás, amellyel az OTP Bank számlavezető rendszerét is össze lehet kötni. Az eBIZ-ből így nem csak kiállítani lehet számlákat, de banki átutalást is lehet indítani OTP-s vállalkozói bankszámla terhére. Emellett az eBIZ mintegy “számlafiókként” költségszámlák befogadására is képes . A bejövő számlákat átutalással, akár kötegelten is ki lehet egyenlíteni – tehát több számla kifizetését egyetlen aláírással is jóvá lehet hagyni. Sőt, a közvetlen bankkapcsolatnak köszönhetően mind a bankszámlatörténetet, mind a bankszámlakivonatokat le lehet kérni a rendszerből, pdf és excel formátumban is.

Az alkalmazás banki integrációjának komoly előnye, hogy az eBIZ-ből kiállított vevői számlákat és az OTP bankszámlánkra beérkező átutalásokat az eBIZ rendszere automatikusan összepárosítja, így könnyen nyomon követhető melyik számlát rendezték, tehát azonnal látható, melyik vevőnk fizette már ki a számláját, és melyik esett késedelembe.

A felhasználók adatainak biztonsága érdekében az eBIZ szigorú banki biztonsági követelményeknek felel meg , hiszen a számlázáson felül – bankkapcsolat esetén – pénzügyi tranzakciók kezelésére is alkalmas.

Azon vállalkozás, amely teljeskörűen kihasználja az eBIZ alkalmazásban lévő funkciókat, tálcán kínálja könyvelőjének a számvitelhez szükséges adatokat és bizonylatokat egy rendszerben, így a könyvelő is dolgozhat rugalmasabb időbeosztással.

Mindezeket figyelembe véve bármely vállalkozás számára érdemes mihamarabb online számlázásra váltani, hiszen időt és energiát spórolhatnak meg.

További információ: www.otpebiz.hu