Az OTP Bank harmadik Startup
Programja több rekordot is magáénak mondhat, mivel mind a jelentkező cégek és a
tesztprojektre kiválasztott startupok számában, mind a bekapcsolódó
csoporttagok körét tekintve ez a bankcsoport eddigi legátfogóbb startup
együttműködéseket támogató kezdeményezése. A 370 pályázó közül 13 érettebb,
növekedési szakaszban lévő innovatív technológiai vállalkozás kapott meghívást
a 3+6 hónapos programra, melynek keretében egy-egy dedikált szponzoráló
szakterület támogatása mellett tesztelhetik termékeiket és szolgáltatásaikat, és
bizonyíthatják alkalmasságukat a bankcsoporttal való hosszabb távú együttműködésre.
A
2019–2020-as OTP Startup Partner Programra a 2019. október 14. és november 22.
között nyitva álló jelentkezési időszakban 56 országból 370 startup adta le
pályázatát. A program nemzetközi vonzerejét jelzi a legtöbb jelentkezést adó 5
ország listája is, melyek rendre Nagy-Britannia, Magyarország, Németország, az
Egyesült Államok és Oroszország. A Program záró kiválasztási eseményére a nevezést
beküldő cégek közül 27-en kaptak meghívást, akik a szakterületekkel való
egyeztetések után bemutatták az OTP Csoporttal megvalósítani tervezett
tesztprojekt javaslataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy idén közel 20 nemzet sorából
160 munkatárs és startupper dolgozott együtt a kétnapos Selection Campen.
2020-ban
a Program történetében első alkalommal emelkedett 10 fölé a részvételre
lehetőséget kapó cégek száma, ami a pályázó startupok kimagasló szakmai
felkészültéségének és a banki szakterületek startup együttműködések melletti
növekvő elköteleződésének is köszönhető. Így a 2020. március 2. és május 20.
között zajló programidőszakban 13 startup, illetve scaleup fázisban lévő cég vehet
részt, akik Magyarország mellett a bankcsoport négy további piacán, Albániában,
Horvátországban, Oroszországban és Szerbiában működnek együtt a banki szakterületekkel,
hogy megoldásaik banki működéshez való illeszkedését tesztelhessék, illetve
szolgáltatásaikat mentoraik visszajelzései alapján tovább fejleszthessék.
A Programra
ezúttal is 5+1 témakörben pályázhattak az érdeklődő cégek: kifinomult adatelemzési
megoldások, ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság,
termékspecifikus innovációk, vállalati bankolás, a fenti kategóriákba nem
sorolható, bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.
A
kiválasztott startupok tevékenysége jól beleillik a fenti témakörök
valamelyikébe:
Adatelemzési
megoldást nyújt az online média monitoringot és érzelemelemző platformot
működtető Neticle, illetve a valós adathalmazokból tesztelésre alkalmas,
személyes adatot nem tartalmazó, szintetikus adathalmazokat generáló MostlyAI.
A jobb
ügyfélkiszolgálást támogatja az EdgeTier, amely telefonos ügyfélszolgálatok
munkatársai számára fejlesztett ki a beérkező megkeresésekre válaszsablonokat
adó intelligens asszisztenst, a Linistry, amely mobiltelefonos sorszámhúzó
szolgáltatása révén lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy akár távolról
sorszámot húzzanak a fióki ügyintézéshez, illetve a The Waay, amely életmód
alapú bankolást kínál az ügyfelek élethelyzetéhez igazodó, releváns, minőségi
tartalmakkal és ajánlatokkal.
A
hatékonyabb belső működést szolgálja a legkorszerűbb felhő és konténer technológiákat
ötvöző Banzai Cloud a felhő alapú alkalmazások gyors fejlesztését, üzembe
helyezését és skálázását lehetővé téve. Emellett a LutherOne és az EDUardo a HR
folyamatokat optimalizálja, előbbi a gördülékeny és valós idejű visszajelzésekhez
és munkatársi teljesítményméréshez nyújt átfogó platformot, utóbbi pedig egy
online üzleti, vállalatvezetési szimulációs platformot fejleszt, amely
életszerű helyzeteken keresztül segíti a munkatársakat különböző ismeretek
elsajátításában.
Egy-egy
banki termék megújításához járul hozzá a közép-kelet-európai régió számára API
aggregátor platformot fejlesztő FINQware, a befektetési elemzők számára széles
körű, több fedezeti alaptól gyűjtött befektetési szignálokat hozzáférhető tevő
Sanostro és a Realmonitor, mely az elérhető legjobb áron történő lakásvásárlást
ígéri ingatlanár-figyelő alkalmazásával.
Végül,
a vállalati bankolást egészíti ki új elemekkel a Trustchain, amely B2B
partnerek számára működtet online plartformot az üzleti partnerek azonosítására,
a kapcsolódó dokumentumok online kezelésére, illetve a Scolvo, amely a
vállalati tanácsadók ügyféllátogatásait teszi gördülékenyebbé egy
ügyfélprofilozást és ajánlatadást támogató alkalmazással.
„Azáltal,
hogy az idei évtől bankcsoport szintre emeltük a Programot, megsokszorozódtak a
bekerülő cégek előtt álló lehetőségek is: egy adott piacon kipróbált megoldás
kiterjesztésre kerülhet más érdeklődő leánybankokban is, illetve a leánybanki
mentorok értékes országspecifikus ismeretekkel támogathatják a cégeket. A
tavaly májusban lezárult Startup Programunkban részt vett cégek többségével a
pilot időszak után is folytatódik tovább a közös munka. A célunk, hogy idén ezt
az arányt fenntartsuk, sőt, akár növeljük is. Bízunk benne, hogy mind a
csoportszintű összefogás, mind az idei évtől bevezetett 6 hónapos rollout
időszak hozzájárul ennek eléréséhez.” - mondta el Fischer András, az OTP Bank
Retail Innovációs Főosztályának vezetője.
A 13
startup 7 országból érkezett (Ausztria, Csehország, Magyarország, Írország,
Románia, Oroszország, Svájc) a Programba. A három hónapos együttműködési időszak
során három speciális héten személyesen is találkoznak a cégek képviselői
szakterületi mentoraikkal, Budapesten vagy a pilotot megvalósító leánybank
székhelyén. Emellett a startupok érettségéhez igazodó tréningek, workshopok és
egyéni mentori alkalmak is segítik a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs
időszak május 20-án a Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a bankcsoport
és a Program partnereinek vezetése előtt számolnak be a pilot időszak
tanulságairól és az elért eredményekről.
A
programról további információ a www.otpstartup.com
honlapon érhető el.