See English version below
Kezdetét vette az OTP
Bank ötödik Startup Booster Programjának pilot szakasza, amelynek keretében 12 érettebb, növekedési fázisban lévő innovatív technológiai vállalkozás
tesztelheti termékét és szolgáltatásait. A három hónapos együttműködés alatt a
kiválasztott csapatokat az OTP Csoport hazai és külföldi tagjai, az OTP LAB
munkatársai és elismert szakmai mentorok támogatják. A Program célja, hogy a Csoport
és a vállalkozások célorientált, üzleti fókuszú hosszú távú partnersége eredményeként
valós üzleti igényekre születhessenek közös innovatív megoldások. Az idei évben
a bankon túli és fenntarthatóság témakörben is lehetett jelentkezni. A 12 vállalkozás 265 pályázó közül kapott a több fordulós kiválasztási folyamat
végén meghívást a tesztelési szakaszba.
Újabb
mérföldkőhöz érkezett az ötödik alkalommal meghirdetett OTP Startup Booster
Program: 2022. szeptember 5-én elindult a november 25-ig tartó pilot, azaz
tesztidőszak, amelynek során 12 startuppal kezdi meg az együttműködést az OTP
Csoport.
Az
innováció elkötelezett támogatójaként a hitelintézet idén is a teljes Csoport
bevonásával
kereste startup partnereit, hogy csaknem 70 üzleti igényre találjanak közös
innovatív megoldásokat. A többlépcsős kiválasztási folyamat jelentkezési
időszakában, 2022. március 7. és április 18. között összesen 55 országból 265 pályázat
érkezett. A májusban rendezett Selection Days eseményen a megvalósításra
javasolt tesztprojektek koncepcióin 17 országból mintegy 150 résztvevő, banki
szakemberek és a startupok képviselői dolgoztak együtt. A rendezvény eredményeként
a tesztidőszakra 12 vállalkozás kapott meghívást, amelyek az anyabank mellett
az ukrán, bolgár, szlovén és román leánybankokkal kezdhetik meg termékeik és
szolgáltatásaik tesztelését.
A
Program az idén egy új témakörrel bővült: ezúttal az alapvető banki
tevékenységeken kívüli, vagyis beyond banking és fenntarthatósági megoldásokkal
is lehetett jelentkezni. Az érdeklődő cégek ezenfelül a már ismert területeken
is benyújthatták pályázataikat: ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső
hatékonyság, lakossági, illetve a vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus
innovációk, valamint a fenti kategóriákba nem sorolható, de a bankszektorhoz
kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.
A kiválasztott
startupok tevékenysége jól beleillik a fenti témakörök valamelyikébe:
- A beyond
banking és fenntarthatósági témakör részeként számos üzleti igény jelent meg többek
között ESG, agrár és lakás-ökoszisztéma témákban. Az Agremo és a yieldsApp megoldásai a
mezőgazdasági adatok gyűjtését és elemzését támogatják, amíg a Cogo a pénzügyek és
tranzakciók szén-dioxid-kibocsátását és környezeti hatásait méri. A Mclimate olyan IoT megoldást
kínál, amelynek segítségével régi épületek alakíthatók át okossá, ezáltal
csökkentve az energiafogyasztást, a karbonkibocsátást és a karbantartási
költségeket.
- Adatelemzési
technikával támogatja a pénzügyi folyamatokat az Ebitly tranzakciós adatok elemzésén alapuló megoldása. A Modus3 a jogi megfelelőség, a
riporting és egyéb üzleti folyamatokat teszi gördülékenyebbé kifinomult
analitikai módszerekkel.
- A Zuko Analytics több platformon átívelő
online viselkedési elemzést nyújt, amellyel növelhetők a konverziós arányok. A
vállalatok és az online piacok elemzését a Soleadify támogatja, amely online jelenlétük alapján
kategorizálja azokat.
- Az
ügyfélélmény növeléséhez járul hozzá a White Label Loyalty különböző tranzakciók
és tevékenységek gamifikációjával, illetve a GetMonety, amely a tinédzserek és fiatal felnőttek számára
kínál edukációs platformot a pénzügyi termékek céljairól és használatáról.
- A
belső hatékonyságot kívánja növelni az Ender Turing, amely elemzi az értékesítési és
ügyfélszolgálati csapatok hívásait, a deskbird csapata pedig olyan kulcsrakész irodai menedzsmentfelületet
kínál, amelynek segítségével mérhető, kezelhető és optimalizálható az iroda
kihasználtsága.
„Büszkék
vagyunk arra, hogy a Programmal immár ötödik éve fejleszthetünk és
valósíthatunk meg startup partnereinkkel közösen nemzetközi szinten is jelentős
innovatív megoldásokat. Stratégiánkkal összhangban az idei évben kiemelten
fontosnak tartottuk, hogy bankon túli, fenntarthatósági célokat szolgáló
termékekkel, szolgáltatásokkal bővítsük a Program alkalmazási területeit. A
szakterületek és a vállalatok oldaláról egyaránt nagyszámú részvétel is
mutatja, hogy jó úton járunk, és magas szakmai szinten válaszolhatunk a valós
üzleti igényekre” - mondta el Fischer András, az OTP Bank Innovációs
Igazgatóságának vezetője.
A 12
startup kilenc országból (Szerbia, Új-Zéland, Svájc, Észtország, Bulgária,
Luxemburg, Románia, Egyesült Királyság, Izrael) érkezett a Programba. A három
hónap alatt három kiemelt héten a vállalatok képviselői dedikált lehetőséget
kapnak a szakterületi mentoraikkal való átfogó online workshopokra. Emellett a
startupok érettségéhez igazodó tréningek és egyéni mentori alkalmak is segítik
a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs időszak november 30-án a
Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a Csoport és a Program partnereinek
vezetése előtt számolnak be a pilot időszak tanulságairól és az elért
eredményekről. A tesztidőszakot sikeresen záró csapatok a Program hat hónapos
rollout időszakában folytathatják a munkát, amelynek során az OTP Csoport
támogatást nyújt a tesztelt innovatív megoldásaik éles bevezetéséhez is.
A
programról további információ a www.otpstartup.com honlapon érhető el.
English version
OTP Startup Booster Program pilot period has started
The pilot phase of OTP Bank’s fifth Startup Booster Program has been launched, enabling 12 more mature innovative technology businesses in their growth phase to test their products and services. During the three-month cooperation, the selected teams will receive support from OTP Group’s Hungarian and international members, OTP LAB employees and recognized professional mentors. The Program is aimed at finding innovative solutions to actual business needs as a result of a targeted, business-focused, long-term partnership between the Group and the businesses. This year, the call was open to applications covering beyond banking and sustainability solutions as well. The 12 businesses were selected from 265 applicants as a result of a multi-stage selection process to be invited to the pilot phase.
OTP Startup Booster Program, announced for the fifth time, reached another milestone: the pilot phase was launched on 5 September 2022 and will run until 25 November 2022, with OTP Group starting cooperation with 12 startups.
As a committed supporter of innovation, the credit institution involved the entire Group once again this year in seeking out startup partners in order to find innovative solutions to nearly 70 business needs. In the application period of the multi-stage selection process, from 7 March to 18 April 2022, 265 applications from 55 countries were received in total. During the Selection Days event held in May, around 150 participants, banking professionals and representatives of startups from 17 countries worked together on concepts for pilot projects proposed for implementation. The event led to 12 businesses being invited to the pilot phase, enabling them to start testing their products and services with the involvement of the Ukrainian, Bulgarian, Slovenian and Romanian subsidiary banks in addition to the parent bank.
This year, a new topic was added to the Program as the call was also open to applications covering beyond-banking and sustainability solutions. Moreover, interested businesses could also submit applications on well-known topics including customer experience and service, internal efficiency, product-specific innovations in retail and corporate banking and completely novel and disruptive solutions related to the banking sector, other than the above categories.
Each activity of the selected startups fits well in one of the above categories:
- As part of the
beyond-banking and sustainability topics, many business needs arose, including
with regard to ESG, agriculture and housing ecosystems. Solutions by Agremo
and yieldsApp support the collection and analysis of agricultural data,
while Cogo measures the carbon emissions and environmental impact of
finances and transactions. Mclimate offers an IoT solution that helps
make old buildings smart, thereby reducing energy consumption, carbon emissions
and maintenance costs.
- Based on transaction
data analysis, the solution by Ebitly uses data analytics technology to
support financial processes. Modus3 applies sophisticated analytical
methods to streamline legal compliance, reporting and other business processes.
- Zuko Analytics provides online multi-platform behavioral analytics to increase
conversion rates. Soleadify supports the analysis of businesses and
online markets, classifying them based on their online presence.
- Both White Label
Loyalty and GetMonety contribute to improving customer experience,
the former through the gamification of different transactions and activities,
while the latter by offering an education platform for teenagers and young
adults on the purpose and use of financial products.
- Ender Turing seeks to enhance internal efficiency by analysing calls made by sales
and customer service teams, while the deskbird team offers a turnkey
office management platform that helps measure, manage and optimize office
utilization.
“We are proud to be able to collaborate with our
startup partners on developing and implementing meaningful, innovative
solutions at an international level for the fifth year under this Program. In
line with our strategy, this year, we gave a priority to expanding the range of
applications under the Program with beyond-banking and sustainability-focused
products and services. High participation from both various areas of expertise
and businesses every year shows that we are on the right track and respond to
actual business needs with a high level of professionalism”, András
Fischer, Director of Innovation at
OTP Bank, explained.
The 12 startups joined the Program from nine countries (Serbia, New Zealand, Switzerland, Estonia, Bulgaria, Luxembourg, Romania, the United Kingdom and Israel). Over the three-month period, there will be three special weeks when representatives of the businesses get a dedicated opportunity to attend comprehensive online workshops with our mentors for each field of expertise. In addition, training sessions tailored to the level of maturity of the startups as well as individual mentoring sessions will help the teams with business development. The acceleration period will culminate in the Demo Day event on 30 November where startups will present the lessons learned and the progress achieved during the pilot phase to the management of the Group and Program partners. Teams successfully concluding the pilot phase will move on to the six-month rollout phase of the Program where the OTP Group will provide help with the live implementation of their tested innovative solutions.
For more information on the Program, visit www.otpstartup.com.