Mit kell tudni a bankszámlák egységes díjkimutatásairól?

Publikálva: 2020. január 6. bankszámla

A 2014/92/EU Irányelv a fizetési számlákhoz kapcsolódó díjak összehasonlíthatóságáról, a fizetésiszámla-váltásról és az alapszintű fizetési számla nyitásáról hatályba lépése miatt hazánkban a hitelintézeteket jogszabály (144/2018. (VIII. 13.) Korm. rendelet) kötelezi meghatározott formátumú, egységes díjkimutatás kiküldésére.

Minden banki ügyfél 2020. január 31-ig egységes díjkimutatást kap bankjától az előző évben fizetett bankszámladíjairól.

Milyen időszakra vonatkozik a díjkimutatás?

Az első, 2020. január 31-ig kiküldött díjkimutatás a 2019. augusztus 1. és 2019. december 31. közötti időszakra vonatkozik. Az ezt követő években január 31-ig, a megelőző teljes év díjkimutatását kell elküldeni az ügyfeleknek.

Miért jó ez az ügyfeleknek?

Az egységes díjkimutatás célja, hogy az ügyfelek

  • jobban átlássák saját banki költségeiket,
  • esetleg az információk birtokában változtassanak pénzköltési szokásaikon, például használják intenzíven az online csatornákat vagy fizessenek kártyával.

Mire érdemes odafigyelni a díjkimutatások értelmezésekor?

  • Az eddig havonta megkapott kivonatokon felül a díjkimutatásnak köszönhetően tehát a díjak összesítve éves szinten is megjelennek. Ez természetesen nem befolyásolja az ügyfelek havi banki költségeit.
  • A díjkimutatásban szereplő szolgáltatások elnevezésével kapcsolatban további információt kaphatnak a számlavezető honlapján szereplő fogalomtár alapján.

Mit tartalmaz a díjkimutatás?

A díjkimutatás az alábbi díjakat és kamatokat tartalmazza attól függően, hogy számlához milyen szolgáltatások kapcsolódnak:

  • a fizetési számlához kapcsolódó díjak

valamint, ha kapcsolódik a számlához,

  • betéti kártyához kapcsolódó díjak
  • internetbank és mobilalkalmazás díjai
  • telefonos banki szolgáltatások díjai
  • SMS szolgáltatás díja
  • fizetési számlához kapcsolódó kamatok
  • folyószámlahitelhez kapcsolódó kamatok és díjak

Mi az ügyfelek teendője?

A díjkimutatással kapcsolatosan az ügyfeleknek nincs teendője. Ha valakinek észrevétele van a kapott információkkal kapcsolatban, akkor számlavezető bankjához tud fordulni.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.