Eddig jellemzően a bankok előre kialakított szolgáltatásokat kínáltak. Az OTP Bank újításával, a moduláris számlacsomaggal az ügyfelek az eddiginél is nagyobb rugalmassággal dönthetik el, hogy milyen számlacsomagra van szükségük a több mint 250 féle verziónak köszönhetően.


Fábián Tamás pénzügyi pszichológus szerint három feltétel mindenképpen szükséges a pénzügyi elégedettség teljesüléséhez: az ügyfél érezze magát biztonságban, tudja kontroll alatt tartani a pénzügyeit, ugyanakkor kapjon nagyfokú szabadságot is azok elintézésében. Ezek azok a tényezők, amiknek köszönhetően jól érzik magukat a bőrükben az ügyfelek, és ezek biztosítására törekszik tulajdonképpen minden pénzügyi szolgáltató, a legkisebb fintech startuptól a legnagyobb bankig.

Az OTP Bank elsőként fejlesztette ki az úgynevezett moduláris számlacsomagot, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek saját maguk állítsák össze, hogy mikor milyen szolgáltatásra van szükségük. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a moduláris számlacsomagot választó ügyfelek átlagosan 10-12%-ot spóroltak a számlavezetési díjukból, leginkább a készpénzfelvétel és az átutalások költségeit csökkentették, valamint sms kontroll-szolgáltatást állítottak be maguknak.

A megoldással a szerződésnyitások időigénye megfeleződött, míg a felhasznált papír mennyisége ötödére csökkent.