Új lehetőséggel bővült az azonnali fizetési szolgáltatás: az OTP Bank ügyfelei már fizetési kérelemmel is kezdeményezhetnek átutalást azon partnereiknél, akik szintén a hitelintézet ügyfelei. Egy fizetési kérelem címzettje szabadon dönthet arról, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e a kért átutalást vagy sem.
A fizetési kérelem egy olyan üzenet, ami önmagában nem jár pénzmozgással, ám küldője átutalást kezdeményez a saját részére a kérelem címzettjénél, aki szabadon dönthet arról, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e a kért átutalást, vagy elutasítja, esetleg figyelmen kívül hagyja a kérést.
Ha a fizető fél jóváhagyja a kérelmet, átutalást indít, amelyet követően a kérelem küldője az azonnali fizetési szolgáltatáson keresztül másodperceken belül megkapja a kért összeget.
Az OTP Bank ügyfelei kezdetben kizárólag bankon belül vehetik igénybe az új szolgáltatást, tehát az OTP Bank más ügyfeleinek címezhetnek fizetési kérelmet, és csak a hitelintézet más ügyfeleitől kaphatnak ilyen üzenetet. Mivel fizetési kérelem indítása és megválaszolása az OTPdirekt internetbank (Utalások/Fizetési kérelmek menü) és az OTP SmartBank (Új kérelem és Kérelmek listája menü) szolgáltatáson keresztül lehetséges, csak olyan címzettnek küldhető fizetési kérelem, aki rendelkezik az említett szolgáltatások valamelyikével.
A fizetési kérelemnek tartalmaznia kell a küldő által kért összeget és minden olyan adatot, amely egy átutalás elindításához minimálisan szükséges.
További részletek az új szolgáltatásról ezen az oldalon olvashatók.