A koronavírus okozta járványhelyzetben azok a hitelintézetek lehettek sikeresek, amelyek már korábban kiemelt figyelmet fordítottak a digitális fejlesztésekre, hiszen az elmúlt hónapokban minden eddiginél többen fordultak az online megoldásokhoz. Az OTP Bank adatai alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek. Az évről évre fokozódó népszerűségnek örvendő Simple by OTP alkalmazás és a SimplePay regisztrált felhasználóinak száma pedig az egymilliót is túlszárnyalta.


A magyarok többsége továbbra is ragaszkodik a készpénzhez, és a lakossági fizetési tranzakcióknak még csak 20-25%-a történik elektronikusan. Ugyanakkor az elmúlt hónapok eseményei, úgy tűnik, trendfordulót jelenthetnek. Ez a pénzügyi piac szereplőit is lépéskényszerbe hozta – hangzott el az OTP Bank és az OTP Mobil közös online sajtóháttérbeszélgetésén.

Az OTP Bank adatai alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek, több mint 15 százalékkal nőtt a digitális átutalások száma, valamint másfélszer annyian használják jelenleg az OTP SmartBank mobilalkalmazását, mint egy éve ilyenkor. A tavaly nyár vége óta elérhető QR-kódos csekkbefizetéses tranzakciók száma pedig megnégyszereződött az elmúlt pár hónapban.

2020 első félévben a Simple by OTP alkalmazáson keresztüli tranzakciók összege elérte a közel 10 milliárd forintot, a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül pedig 2019 első félévéhez képest közel kétszer annyi, mintegy 237 milliárd forintos bevételt realizálhattak a hazai kereskedők. A Simple app is fontos mérföldkőhöz érkezett. A hat éve létrehozott alkalmazást összesen 1,25 millióan használják, ami körülbelül Pest megye lakosságának felel meg. A tavalyi év első félévéhez képest idén a Simple applikáció új regisztrációinak száma duplájára nőtt a tavalyi évhez képest, a tranzakciók száma pedig 22%-kal növekedett.

Az eredmények kapcsán Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója elmondta:

„Az OTP Bank az elmúlt évtizedekben több sikeres digitális fejlesztést hajtott végre, számos, ügyfeleink kényelmét szolgáló innovatív megoldással tudtuk könnyebbé tenni mindennapjaikat. Az érintéses fizetés, a korszerű internetbank, a mobilalkalmazások, a teljesen online személyi kölcsön vagy az időpontfoglalás szolgáltatások kiemelt jelentőségűvé váltak a járvány időszakában. Az OTP Mobil sikereire rendkívül büszkék vagyunk, hiszen már rég nem egy szűk réteg igényeit kiszolgáló fintech cégről, hanem egy valódi lakossági pénzügyi szolgáltatóról beszélhetünk.”

Az utóbbi időben számos új szolgáltatással is bővült a Simple by OTP, amelyek hamar népszerűvé váltak: a tavaly augusztusban bevezetett csekkbefizetési szolgáltatáson keresztül az indulástól számítva több mint félmillió online tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók. Emellett a BKK, illetve a Volánbusz mobiljegyvásárlás is vonzó megoldásnak bizonyult a felhasználók körében: összesen közel 47 ezer tranzakciót bonyolítottak és több mint 30 ezer havi bérletet vásároltak a budapesti utasok a január végi éles bevezetés óta, vidéken pedig mintegy 264 ezer mobiljegyet értékesítettek a helyi buszjáratokon.

„A Simple by OTP fejlesztése során mindig azt tartottuk szem előtt, hogy minél több olyan szolgáltatást tegyünk elérhetővé, amelyek valóban megkönnyítik a felhasználók mindennapjait. Nem meglepő, hogy a pandémia időszakában a parkolási és az autópályamatrica vásárlási funkciók népszerűsége csökkent, ugyanakkor ügyfeleink minden eddiginél többször használták az online csekkbefizetési vagy az online ételrendelési funkciót. A mindennapi teendők további egyszerűsítésére most újabb szolgáltatással bővül a palettánk: az OTP Bankkal közösen elindul a QR-kódos instant transzfer megoldásunk” mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

Fizetés egy fényképezéssel

A márciusban bevezetett azonnali fizetési rendszerhez alkalmazkodva, az OTP Mobil az OTP Bankkal közösen elindítja a QR-kódos instant transzfer megoldását: ennek nyomán az OTP SmartBankon keresztül is használható lesz az azonnali fizetési QR-kód olvasása, vagyis a QR-kód lefotózásával is fizethetünk majd. Ennek értelmében a kártyaadatok megadása nélkül hajthatók végre a tranzakciók, amelyek eredményéről azonnali visszajelzést küld a rendszer. A megoldás első körben online, a SimplePay felületeken válik elérhetővé.

„Bízunk abban, hogy az új szolgáltatásunk is hozzájárul a digitális megoldások további terjedéséhez, és felhasználóink szívesen jönnek velünk a jövőben is, hiszen az ügyféligényekre reagáló fejlesztéseink folyamatosak” – tette hozzá a hétfői sajtótájékoztatón.

Az OTP Mobil Kft.-ről

Az OTP Bank 2013-ban alapította az OTP Mobilt, a csoport fintech cégét. A vállalatnak két fő terméke van, a Simple by OTP mobilalkalmazás és a SimplePay online fizetési megoldás. Ezekkel a termékekkel mind az m-commerce, mind az e-commerce piacok meghatározó szereplője a vállalat.

A Simple alkalmazásról

A Simple alkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű, integrált alkalmazás, amely a mobilfizetést ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással, mint például a köztéri parkolás fizetése, autópálya-matrica vásárlása, mozi- és koncertjegyek vásárlása vagy akár az ételrendelés. Ingyenesen letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból, szolgáltatófüggetlen, bármely bank által kibocsátott bankkártyával használható és szinte minden okostelefonra telepíthető. További információk: www.simple.hu