Elektronikus dokumentumok feltöltése

Törzstőke/alapító vagyon elhelyezéséhez, vállalkozói bankszámla nyitásához vagy a bankszámla változtatáshoz kapcsolódóan tud benyújtani az OTP Bank felé elektronikus dokumentumokat.

Hogyan működik?

  1. E-cégdokumentumok előkészítése

    Ha Ön a Netlock Kft. Mokka programjával aláírt - .dosszié kiterjesztésű - elektronikus dokumentummal rendelkezik, kérjük azt a a cegdokumentumok@otpbank.hu címre jutassa el.

    A honlapon a bankszámla ügyintézéshez kapcsolódóan a következő típusú dokumentumokat töltheti fel :

    • e-Szigno aláírás hitelesítő programmal készített .es3 és .et3 kiterjesztésű elektronikus okiratokat, dokumentumokat, vagy
    • a dokumentumot kiállító nyilvántartó szervezet által aláírt .pdf

    Az ügylettípusonként eltérő, minimálisan meghatározott dokumentumok köréről a Gyakran feltett kérdések között tájékozódhat.

  2. Feltöltés

    A feltöltés során automatikus ellenőrzés történik az elektronikus aláírás formátumára, illetve annak sértetlenségére.

    Az azonos ügylethez kapcsolódó dokumentumok feltöltése a honlapon egyszerre, vagy akár több alkalommal is lehetséges, utóbbi esetben az első feltöltéskor kapott azonosító szám megadásával lehet összekapcsolni a később feltöltött dokumentumokat.

  3. Bankfióki ügyintézés

    A sikeres feltöltést követően megjelenített, illetve e-mailben is megküldött azonosító szám birtokában keresheti fel érdemi ügyintézés céljából

    • új ügyfél esetén a választása szerinti valamely vállalkozói számlavezető bankfiókot,
    • már meglévő ügyfeleink esetében a bankszámlát vezető bankfiókot,

    ahol munkatársaink a vállalkozást képviselő(k) személyes megjelenését, valamint a jogosultság(ok) és a feltöltött elektronikus dokumentumok ellenőrzését követően kezdik meg a szükséges ügyintézést.

    Dokumentum feltöltése

Gyakran feltett kérdések

Milyen dokumentumokat szükséges feltölteni, elküldeni?

  • Létesítő okirat vagy a szerződésminta alapján készült létesítő okirat,
  • hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta.
Újonnan alapított cég
  • Létesítő okirat vagy a szerződésminta alapján készült létesítő okirat vagy a fióktelepet létesítő (képviselőjét kijelölő) határozat és annak hiteles fordítása vagy a képviseletet létesítő (képviselőjét kijelölő) határozat és annak hiteles fordítása
  • hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta,
  • tanúsítvány vagy 30 napnál nem régebbi bejegyző végzés.
Már működő, 30 napnál régebben bejegyzett, de bankunknál számlával még nem rendelkező cég
  • Létesítő okirat vagy a szerződésminta alapján készült létesítő okirat vagy a fióktelepet létesítő (képviselőjét kijelölő) határozat és annak hiteles fordítása vagy a képviseletet létesítő (képviselőjét kijelölő) határozat és annak hiteles fordítása
  • hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta,
  • 30 napnál nem régebbi elektronikusan aláírt cégkivonat (e-hiteles cégkivonat).
Bankunknál új ügyfélként jelentkező cég adatainak változása esetén
  • A létesítő okirat – változásokkal egybefoglalt – hatályosított szövege vagy a szerződésminta alapján készült létesítő okirat,
  • hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta (személy, személyes adat, vagy cégnév változása esetén),
  • a kérelem formanyomtatványa, valamint az Informatikai vizsgálat eredménye (digitális tértivevény), vagy 30 napnál nem régebbi bejegyző végzés.
  • hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta (személy, személyes adat, vagy cégnév változása esetén)..
  • A létesítő okirat – változásokkal egybefoglalt – hatályosított szövege vagy a szerződésminta alapján készült létesítő okirat,
  • a kérelem formanyomtatványa, valamint az Informatikai vizsgálat eredménye (digitális tértivevény), vagy 30 napnál nem régebbi bejegyző végzés.

A hatályos jogszabályi előírásokra figyelemmel e-hiteles cégkivonatként csak az alábbi elektronikus dokumentum fogadható el:

  • cégbírósági nyilvántartásból elektronikus úton lekért, minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott, 30 napnál nem régebbi cégkivonat vagy
  • özjegyző által lekért, 30 napnál nem régebbi cégkivonat a közjegyző által minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátva.

Dokumentum feltöltés a honlapon

Az elektronikus okiratok honlapon történő feltöltését, illetve indokolt esetben e-mailen való elküldését követően szükséges a kiválasztott, illetve a meglévő bankszámlavezető fiókot felkeresni az érdemi ügyintézés érdekében.

Bárki feltöltheti, aki rendelkezik az ügylettípusnak megfelelő, elektronikus aláírással ellátott okiratokkal, legyen akár a vállalkozás jogi képviselője, akár a vállalkozás tulajdonosa, képviselője vagy ügyintézője.

  • Ügylet típusa: jelenleg, a vállalkozói bankszámlanyitáshoz, illetve bankszámla változtatáshoz, valamint a a törzstőke/alapító vagyon elhelyezéséhez (mint választható ügylettípusokhoz) kapcsolódóan lehet elektronikusan benyújtani a szükséges dokumentumokat.
  • Cég, szervezet neve.
  • Cégjegyzékszám
    • Vállalkozói bankszámla nyitáskor és bankszámla változtatáskor kötelező,
    • Törzstőke/alapítói vagyon elhelyezése miatti számlanyitáskor nem kell megadni.
  • Kezdeményező / feltöltést végző e-mail címe (amely címre a feltöltés sikerességéről szóló üzenet és az azonosító szám kerül megküldésre.
  • Korábbi feltöltéskor kapott azonosító: ha egy korábban feltöltött e-aktához kíván újabb dokumentumo(ka)t feltölteni, annak feltöltésekor kapott azonosító.

Nem kötelező egyszerre feltölteni az összes dokumentumot. A következő belépés alkalmával az első feltöltéskor kapott azonosító beírásával lehet csatolni további dokumentumokat a már feltöltött elektronikus dokumentumhoz.

A .dosszie kiterjesztésű elektronikus okiratot a honlapra nem lehet feltölteni, azt a bank cegdokumentumok@otpbank.hu központi e-mail címére kell továbbítani.

A teljes e-aktát fel kell tölteni az elektronikus aláírással együtt.

legendő a különböző ügylettípusoknál meghatározott okiratok feltöltése egyenként, az elektronikus aláírással együtt.

Az első feltöltéskor kapott azonosító számra hivatkozással csatolja a további elektronikus okirato(ka)t.

Ez a böngésző sajnos nem tudja megjeleníteni a honlapunkat.

Kérjük, használja a legfrissebb Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Edge böngészőt.

Az Ön teendője:

  • nyisson új oldalt a fenti böngészők valamelyikén,
  • másolja be honlapunk linkjét a böngészősávba, és nyomja meg az Entert,
  • és már használhatja is az oldalunkat.

Ha kérdése van, írjon nekünk az informacio@otpbank.hu e-mail címen!

Your browser is not compatible with this site. Read more.