Utasbiztosítási káresemények bejelentése
Itt találja azokat az információkat és dokumentumokat, amikre akkor van szüksége, ha Önt külföldön baleset éri, beteg lesz, a poggyászával történik baj vagy késik a járata.
Hogyan jelentheti be?
A káresetet a bekövetkezéstől, illetve a tudomására
jutásától számított lehető legrövidebb időn belül jelentse be
- online a Groupama Biztosító honlapján,
- személyesen a Groupama Biztosító bármelyik irodájában,
- telefonon a +36 1 467 3500-ás telefonszámon az 1-es menüpont választásával, vagy
- postán, a következő címen:
Groupama Biztosító
1380 Budapest, Pf. 1049.
Milyen dokumentumokra van szükség?
A biztosítási szolgáltatás igénybevételéhez az alábbi iratokat kell a biztosítóhoz benyújtani:
- csatlakozási nyilatkozat vagy távértékesítés esetén a visszaigazoló levél;
- családi biztosítás esetén a rokonsági fokot hitelesen igazoló okmány másolata (születési-, házassági anyakönyvi kivonat), illetve élettársi viszony esetén az együttélés igazolásaként lakcímkártya másolata vagy az élettársi viszonyt igazoló egyéb okmány;
- utazási okmányok, légi utazás esetén a beszállókártya;
- a biztosító által erre a célra rendszeresített, a biztosított által kitöltött kárbejelentő nyomtatvány:
- ha sürgős orvosi ellátásra volt szüksége, akkor a kitöltött Betegségi- és baleseti kárbejelentő lap;
- ha megsérült vagy eltűnt a poggyásza, akkor a kitöltött Poggyász kárbejelentő lap;
- a káreseményről a káresemény helyszínén felvett hivatalos (hatóságok, szálloda, fuvarozó, stb. által kiállított), eredeti, névre szóló jegyzőkönyv, határozat;
- a káreseménnyel kapcsolatban készült, eredeti, névre szóló, a diagnózis és a kezeléseket leíró orvosi igazolás, zárójelentés, részletezett számla;
- minden egyéb olyan dokumentumot, amely a káreset sajátosságainak megfelelően a kár okát, tényét és pontos összegét alátámasztja, így különösen repülőjegyszámla, vonatjegyszámla, üzemanyagszámla, szállodai számla, gyógyszervásárlásról számla, orvosi igazolás utazásképtelenségről;
- a károsodott vagyontárgyak eredeti vásárlási számlája.
- Poggyászkár esetén – amennyiben rongálódás történt – a biztosító kérésére a károsodott tárgyat is be kell mutatni, a kár mértékének megállapítása érdekében. Javíthatatlanság esetén az erre vonatkozó szakvélemény, javítás esetén az erről szóló számla csatolása szükséges a kártérítéshez.
- Járatkésés esetén a kárigény elbírálásához az
alábbi dokumentumokat kell benyújtani:
- a késés részletes körülményeinek leírása;
- a tömegközlekedési társaság igazolása a késés tényéről;
- minden nyugta, számla, amelyek a légijárat késésével kapcsolatos vásárlásokat igazolják;
- a késedelem bizonyítékai;
- a járatszám és hely, ahol a késedelem történt.
Mikor fizet Önnek a biztosító?
A biztosító teljesítése – megalapozott kárigény esetén – az elbíráláshoz szükséges valamennyi dokumentum, illetve információ beérkezését követő 30 napon belül esedékes.
Utoljára ekkor frissítettük a tartalmat: 2022. október 13.