A Kormány 2020. március 18-án tőke-, kamat- és díjfizetési moratóriumot (fizetési haladék) hirdetett, így 47/2020. (III.18.) Korm. rendelet, valamint a 62/2020. (III.24.) Korm. rendelettel érintett ügyfelek 2020. március 18-ig folyósított vállalkozói és társasházi hitelei esetében a hiteltörlesztés lehetőségét automatikusan felfüggesztettük.

Mit kell tenniük a vállalkozásoknak, a társasházaknak és a lakásszövetkezeteknek?

Ha Önnek az OTP Bank által nyújtott hitel és/vagy kölcsönszerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége van, akkor Önre vonatkozik a moratórium. Ez azt jelenti, hogy ha igényt tart a fizetési haladékra, úgy 2020. december 31. napjáig Önnek nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége. Egyéb teendője nincs.

Az OTP Bank lehetőséget biztosít az eredeti szerződési feltételek teljesítésére, illetve a moratórium részleges igénybevételére. Ha Ön továbbra is a szerződésben meghatározottak szerint teljesítené tőke, kamat és díjfizetési kötelezettségeit, vagy csak a tőkefizetés vonatkozásában kérné a haladékot, arról írásban kell nyilatkoznia szerződésenként a bank felé az alábbi nyilatkozat kitöltésével:

Letöltöm a nyilatkozatot


Kérjük, hogy a kitöltött nyilatkozatot cégszerűen aláírva és két tanú hitelesítésével ellátva küldje el a vallalatimoratorium@otpbank.hu e-mail címre.

Hogyha a fenti e-mail cím eltér az elektronikus levélben általunk küldött tájékoztatóban megadott e-mail címtől, akkor kérjük, hogy az Ön kényelme és a gyorsabb ügyintézés érdekében az ott szereplő e-mail címet használja.

Korábban tett nyilatkozatát módosítaná?

Ha a fizetési halasztásról korábban tett nyilatkozatát szeretné megváltoztatni, kérjük az érintett szerződések tekintetében erről írásban nyilatkozzon az alábbi nyilatkozat kitöltésével.

Letöltöm a módosító nyilatkozatot


Felhívjuk figyelmét, hogy a nyilatkozattétel kizárólag a 2020. március 18-án fennálló hitel és/vagy kölcsönszerződésekre vonatkozik, a 2020. március 18. után kötött szerződésekre - ideértve a korábban megkötött szerződéseket is, melyek kapcsán nem történt még lehívás - nem vonatkozik a moratórium, így a nyilatkozat sem.

Kérjük, hogy a kitöltött nyilatkozatot cégszerűen aláírva és két tanú hitelesítésével ellátva küldje el a vallalatimoratorium@otpbank.hu e-mail címre.

Hogyha a fenti e-mail cím eltér az elektronikus levélben általunk küldött tájékoztatóban megadott e-mail címtől, akkor kérjük, hogy az Ön kényelme és a gyorsabb ügyintézés érdekében az ott szereplő e-mail címet használja.

Ha nem tudja emailen elküldeni

Ha nem tudja emailen elküldeni nyilatkozatát, akkor bankfiókjainkban is leadhatja.
Kérjük a járványhelyzetre való tekintettel a személyes fióki ügyintézést, csak halaszthatatlan indokból válassza!