Elfelejtette jelszavát vagy azonosítóját?

Azonosítójával kapcsolatban kérheti ügyintézőink segítségét a +36 (1) 366 6666 telefonszámon. Vagy látogasson el bármelyik bankfiókunkba, ahol ügyintézőink megadják Önnek a bejelentkezéshez szükséges adatait.
Hol van a legközelebbi bankfiók?

Mire jó az internetbank?

Az internetbankban pénzügyeit kényelmesen, online intézheti, a nap 24 órájában, a hét minden napján.
Nézze meg, hogyan működik az internetbank!
Milyen további szolgáltatásai vannak az OTPdirektnek?

Hogyan állíthatja be egyedi azonosítóját?

  1. Lépjen be az internetbankba
  2. Válassza a Beállítások / Saját azonosító beállítása menüpontot
  3. Adja meg egyedi azonosítóját

Elfelejtette jelszavát vagy azonosítóját?

Látogasson el bármely bankfiókunkba, ahol ügyintézőink segítenek a bejelentkezéshez szükséges adatok megadásában.
Hol van a legközelebbi bankfiók?

Hogyan működik a QR kódos belépés?

  1. Kattintson a "QR kód létrehozása" gombra
  2. Nyissa meg a SmartBank mobilalkalmazást
  3. Válassza ki a QR opciót
  4. Olvassa le a QR kódot a belépéshez

Igényeljen személyi kölcsönt kényelmesen a netbankbankban!

OTP SmartBank

Szeretné kényelmesen elérni az internetbank legfontosabb szolgáltatásait mobilján és tabletjén is? Használja a SmartBank alkalmazást!

Megnézem a részleteket

Ajánlatok

A mobil az új pénztárca

Fizessen mobiljával egy érintéssel és nyerjen!

Megnézem a részleteket

Nehéz lakást találni?

OTP Lakáshitel akciós díj- és kamatkedvezménnyel

Megnézem a részleteket

Akciós Személyi kölcsön

Ha a kazáncsere nem várhat

Megnézem a részleteket

Mi az OTPdirekt?

Internetbank, telefonos ügyfélszolgálat, SMS- alapú kontroll- és okostelefonos szolgáltatások: intézze pénzügyeit kényelmesen bárhonnan, gyorsan, a nap 24 órájában, a hét minden napján az OTPdirekten keresztül!

Nézze meg, hogyan működik az internetbank!
Milyen további szolgáltatásai vannak az OTPdirektnek?

Gyakran ismételt kérdések

Hozzáférés az internetbankhoz

Az internetbankot akkor tudja használni, ha erre vonatkozóan szerződést köt velünk. Ezt bármelyik bankfiókunkban megteheti.

  • Ha már van OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásra vonatkozó szerződése, akkor a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon keresztül is megkötheti az internetbank szerződést.
  • Ha a bankszámlájának több tulajdonosa is van, akkor minden tulajdonosnak külön szerződést kell kötnie.
  • Ha a számla tulajdonosa még nem töltötte be a 18. életévét, akkor a szerződéskötésre csak bármelyik bankfiókunkban személyesen kerülhet sor, és a szerződéskötésnél jelen kell legyen a törvényes képviselője is.
  • Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, a szerződést kizárólag személyesen a számlavezető fiókjában kezdeményezheti.

Ha szeretné elérni értékpapírszámláját az internetbankban is, azt először be kell állítania:

  1. Válassza az internetbankban a Beállítások / Számlakör karbantartása menüpontot!
  2. Jelölje be az értékpapírszámla sorában a Számlakör jelölőnégyzetet!
  3. Kattintson a Módosítás gombra!
  4. Hagyja jóvá a megbízást!

Ha a beállítás során problémába ütközik, kérje ügyintézőink segítségét:

  • telefonon a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os számon, ha rendelkezik OTPdirekt telefonos ügyintézői szerződéssel, vagy
  • keresse fel bármelyik bankfiókunkat.

Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, akkor kérjük, keresse fel személyesen számlavezető bankfiókját! Ez esetben a beállításban kizárólag ott tudnak segíteni Önnek munkatársaink.

A támogatott böngészők listája

Jelszó

Titkos jelszavával tud az első alkalommal belépni az internetbankba.

  • Ha bankfiókban igényel internetbank hozzáférést, akkor Ön helyben megadhatja titkos jelszavát.
  • Ha az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatáson keresztül igényli a hozzáférést, akkor egy PIN borítékban küldjük el Önnek a titkos jelszavát.

Az általunk adott titkos jelszóval csak egyszer tud belépni, a jelszót belépés után rögtön meg kell majd változtatnia.

  • Az új jelszó 6-8 karakterből állhat, és tartalmaznia kell számot, továbbá kis- és nagybetűt is.
  • A jelszó csak számokat és betűket tartalmazhat. Ne használjon egyéb írásjeleket, pl. ?, %, _, szóköz!
  • Ne használjon ékezetes betűket!
  • Új jelszavának legalább 3 karakterben el kell térnie régi jelszavától.

Bármelyik bankfiókunkban igényelhet új jelszót. Az új jelszót az első belépéskor mindenképpen változtassa meg.

  • Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, új jelszót kizárólag személyesen a számlavezető fiókjában igényelhet.
  • Ha Ön lakossági ügyfelünk, tartósan külföldön van, és elfelejtette jelszavát, akkor írjon az informacio@otpbank.hucímre:
    • Levelében igényeljen új jelszót.
    • Válaszlevelünkben elküldjük Önnek az új jelszó kiadására vonatkozó nyilatkozatot.
    • A nyilatkozatot hitelesítse a magyar nagykövetséggel, majd küldje el a következő címre:
      OTP Bank Nyrt.
      Digitális Értékesítési és Fejlesztési Igazgatóság
      1876 Budapest
    • Miután megkaptuk a nyilatkozatot, az új jelszót tartalmazó borítékot postán küldjük meg az Ön által megadott címre. A postaköltségekkel a kiküldéssel egyidejűleg terheljük meg a számláját.
    • A jelszót az első bejelentkezéskor mindenképpen változtassa meg!

Igen, mindenképpen meg kell változtatnia a jelszavát, miután megkötötte az internetbank szerződést, vagy ha új jelszót postáztunk Önnek.

Csak a jelszómódosítás után tudja használni az internetbank minden szolgáltatását. Továbbá saját biztonsága érdekében kérjük, hogy rendszeres időközönként változtassa meg jelszavát.

Belépési nehézségek

Bármelyik bankfiókunkban igényelhet új jelszót. Az új jelszót az első belépéskor mindenképpen változtassa meg.

  • Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, új jelszót kizárólag személyesen a számlavezető fiókjában igényelhet.
  • Ha Ön lakossági ügyfelünk, tartósan külföldön van, és elfelejtette jelszavát, akkor írjon az informacio@otpbank.hucímre:
    • Levelében igényeljen új jelszót.
    • Válaszlevelünkben elküldjük Önnek az új jelszó kiadására vonatkozó nyilatkozatot.
    • A nyilatkozatot hitelesítse a magyar nagykövetséggel, majd küldje el a következő címre:
      OTP Bank Nyrt.
      Digitális Értékesítési és Fejlesztési Igazgatóság
      1876 Budapest
    • Miután megkaptuk a nyilatkozatot, az új jelszót tartalmazó borítékot postán küldjük meg az Ön által megadott címre. A postaköltségekkel a kiküldéssel egyidejűleg terheljük meg a számláját.
    • A jelszót az első bejelentkezéskor mindenképpen változtassa meg!

Ha az internetbankba próbál belépni, és háromszor egymás után helytelenül adja meg jelszavát, akkor azonosítóját biztonsági okokból 24 órára felfüggesztjük. 24 óra letelte után újra beléphet, ha helyesen adja meg jelszavát. Ugyanez vonatkozik a SmartBróker szolgáltatásra és a SmartBank mobilalkalmazásba történő regisztrációra is.

Ha nem szeretne 24 órát várni, vagy elfelejtette jelszavát, akkor:

  • keresse fel bármelyik bankfiókunkat vagy
  • ha rendelkezik OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatással, hívja a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámot!

Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, akkor ez ügyben kizárólag személyesen a számlavezető fiókjában tudunk segíteni Önnek, amelyet kérjük, a számlatulajdonossal együtt keressen fel.

Ha az internetbankba próbál belépni, és háromszor egymás után helytelenül adja meg jelszavát, akkor azonosítóját biztonsági okokból 24 órára felfüggesztjük. 24 óra letelte után újra beléphet, ha helyesen adja meg jelszavát. Ugyanez vonatkozik a SmartBróker szolgáltatásra és a SmartBank mobilalkalmazásba történő regisztrációra is.

Ha nem szeretne 24 órát várni, vagy elfelejtette jelszavát, akkor:

  • ha rendelkezik OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatással, hívja a+36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámot.
  • ha nem rendelkezik OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatással, akkor írjon az informacio@otpbank.hu címre:
    • Levelében igényeljen új jelszót.
    • Válaszlevelünkben elküldjük Önnek az új jelszó kiadására vonatkozó nyilatkozatot.
    • A nyilatkozatot hitelesítse a magyar nagykövetséggel, majd küldje el a következő címre:
      OTP Bank Nyrt.
      Digitális Értékesítési és Fejlesztési Igazgatóság
      1876 Budapest
    • Miután megkaptuk a nyilatkozatot, az új jelszót tartalmazó borítékot postán küldjük meg az Ön által megadott címre. A postaköltségekkel a kiküldéssel egyidejűleg terheljük meg a számláját.
    • A jelszót az első bejelentkezéskor mindenképpen változtassa meg!

Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, akkor ez ügyben kizárólag a számlavezető fiókjában tudunk segíteni Önnek, amelyet kérjük, a számlatulajdonossal együtt keressen fel hazatérése után.

Ha már lejárt az SMS-ben szereplő időkeret, akkor próbáljon meg újra bejelentkezni.

Ha mostanában nem próbált meg belépni az internetbankba, és mégis kapott SMS-t, akkor elképzelhető, hogy valaki az Ön nevében

  • azonnal változtassa meg a jelszavát, és
  • jelezze munkatársainknak a problémát bármelyik bankfiókban, vagy hívja a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámot!

Ha nincs internet a mobilján, akkor válassza az „SMS-t kérek” lehetőséget a QR kód alatt. Ekkor a jóváhagyó kódot SMS-ben fogjuk elküldeni Önnek a Mobil Aláíráshoz megadott telefonszámra.

Egy vagy több belépési adatát hibásan adta meg. Kérjük, a következőkre figyeljen belépéskor:

  • Az azonosító legfeljebb 7 számból áll, és az Ön OTPdirekt szerződésén találja.
  • A számlaszám 16 vagy 24 számból áll, és az Ön OTPdirekt szerződésén vagy a számlakivonatain találja.
  • A jelszó 6-8 karakterből áll, és tartalmaznia kell számot, továbbá kis- és nagybetűt is.
  • A saját azonosító 9-40 karakterből áll, és nem kezdődhet számmal.
  • A Caps Lock gomb ne legyen bekapcsolva, amikor megadja az adatokat.

Ha ezek után sem tud belépni, látogasson el bármelyik bankfiókunkba, ahol munkatársaink megadják Önnek belépési adatait, és beállítják új jelszavát!

Műveletek teljesülése

Az internetbankot a hét bármely napján, éjjel-nappal eléri.

A banki munkanapoktól függetlenül azonnal teljesítjük:

  • az OTP bankkártyák közötti azonnali átutalásokat,
  • az autópályamatrica-vásárlást, és
  • a feltöltőkártyás mobiltelefonkártya-feltöltést.

Bármikor lekérdezheti:

  • a számlatörténetét,
  • a forgalmi adatokat, és
  • a lekötött betétek és vállalkozói számlák esetében a sorban álló tételeket.

Az átutalási megbízásokat banki munkanapokon, nyitvatartási időben tudjuk aznap teljesíteni. Ha nyitvatartási időn kívül indít átutalást, akkor azt a következő nyitáskor teljesítjük.

Nyitvatartási idő: bankon belüli utalás esetében munkanapokon 19:00 óráig. Ha bankon kívülre utal, akkor munkanapokon 16:30-ig kell elindítania az utalást ahhoz, hogy még aznap teljesüljön a megbízása.

Ha nyitvatartási időn kívül köt le pénzt, az a következő banki munkanapon fog teljesülni, az aznapra érvényes kamattal. Tehát ilyen esetben előfordulhat, hogy a tényleges kamat eltér attól, amit Ön a lekötési megbízás megadásakor látott.

Átutalás

Ha az Ön által az internetes csatornára vonatkozóan megadott napi limitet meghaladja az átutalni kívánt összeg, akkor nem tudjuk végrehajtani a tranzakciót. Ha változtatni szeretne a napi limiten, akkor:

  • látogasson el bármelyik bankfiókunkba, vagy
  • ha Ön rendelkezik OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatással, akkor hívja a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámot!

Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, a limitmódosítást kizárólag személyesen a számlavezető fiókjában kezdeményezheti.

OTP bankkártyáról OTP bankkártyára tud azonnal utalni, éjszaka vagy hétvégén is. Ezt a Bankszámla / Utalások / 7*24 órás, OTP bankkártyák közötti azonnali átutalás menüpontban kezdeményezheti az internetbankban.

A teljesülésre váró megbízásokat lekérdezheti, módosíthatja vagy törölheti

  • az internetbankban a Bankszámla / Utalások / Jövőbeni és rendszeres átutalások karbantartása menüpontban, vagy
  • a telefonos ügyintézői szolgáltatáson keresztül a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon, vagy
  • bármelyik bankfiókunkban.

A megbízását a Bankszámla / Lekérdezések / Tranzakciók ellenőrzése, jóváhagyása, aláírása menüpontban ellenőrizheti az internetbankban.

Ha az Ön megbízásának státusza:

  • várakozó vagy feldolgozásra váró, akkor a következő banki munkanapon, nyitáskor hajtjuk végre. A végrehajtásig bármikor visszavonhatja a megbízását.
  • jóváhagyásra vár, akkor a megbízását rögzítettük, de csak akkor hajtjuk végre, ha Ön a rögzítést követő 1 órán belül jóváhagyja azt. Megbízását a Mobil Aláíráson keresztül küldött SMS-ben található kódot, vagy QR-kód beolvasásával, ha regisztrált a SmartBank alkalmazásra.
  • végrehajtva, akkor a megbízást feldolgoztuk. A megbízást azon a napon fogjuk teljesíteni, amely napot Ön megadott, a nyitvatartási időt figyelembe véve.
  • feldolgozás során elutasítva, akkor azt a feldolgozás során elutasítottuk.
  • elutasítva, akkor Ön nem hagyta jóvá a tranzakciót a megadott időkereten belül.
  • visszavont, akkor a megbízást a végrehajtás előtt visszavonta.
  • aláírásra vár, akkor kereskedelmi banki ügyfélként legalább 10 pontnyi aláírásra van szükség a megbízás végrehajtásához, erre 24 óra áll rendelkezésre.

Mindig értesítjük Önt Postaláda üzenetben, ha tárolt megbízását teljesítettük vagy elutasítottuk. A megbízások eredményét a Bankszámla / Lekérdezések / Számlatörténet menüpontban, és a számlakivonaton is ellenőrizheti.

Az űrlapokkal elmentheti gyakran ismételt tranzakcióinak adatait, így ezeket gyorsabban el tudja végezni. Ha például ugyanannak a személynek vagy cégnek rendszeresen szokott utalni, akkor elmentheti ezt űrlapként. Így nem kell minden egyes alkalommal kitöltenie a címzett nevét és bankszámlaszámát.

Ha egy konkrét tranzakcióról van szüksége igazolásra (pl. hogy megtörtént az átutalás), ahhoz használja a “Tranzakció mentése” gombot a tranzakció végrehajtása után.

Technikai kérdések

Az internetbank használatához nem szükséges különösebb böngésző beállítás. További részletekről a technikai feltételekben olvashat.

Ha Ön belépést követően hosszabb ideig nem végez tranzakciót az internetbankban, akkor biztonsági okokból kiléptetjük. Ezt azért tesszük, hogy illetéktelenek ne használhassák az Ön fiókját. Ha továbbra is szeretné használni az internetbankot, újra be kell lépnie.

  1. Javasoljuk, hogy ha nem szokta rendszeresen ki-, bekapcsolni telefonját, akkor ezt most tegye meg.
  2. Ha ezután sem kapja meg az SMS-t, akkor hívja fel ügyfélszolgálatunkat a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon.
  3. Ha telefonos ügyintézőnk szerint a bank elküldte az SMS-t, akkor hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát.

Ha Ön beállította, hogy minden tranzakcióhoz kérjen az internetbank jelszót, akkor:

  1. fel kell adnia a megbízást (pl. átutalást),
  2. ezután meg kell adnia a jelszavát,
  3. és csak ezután küldjük ki az SMS-t.

Ha Önnél be van állítva a Mobil Aláírás, a tranzakciót csak akkor tudjuk végrehajtani, ha Ön:

  • beírja az SMS-ben kapott azonosítót a sikeres feldolgozást visszaigazoló képernyő alján vagy a Tranzakciók ellenőrzése, jóváhagyása, aláírása menüpontban, vagy
  • jóváhagyja a tranzakciót QR kóddal, ha regisztrált a SmartBank szolgáltatásra.

Ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, akkor a megbízásokat megfelelő pontértékű aláírással is el kell látnia a Bankszámla / Lekérdezések / Tranzakciók ellenőrzése, jóváhagyása, aláírása menüpontban. Jelenleg összesen 10 pont szükséges a végrehajtáshoz. Ha ez 24 órán belül nem történik meg, töröljük a megbízást.

A mobil böngészőkön automatikusan a mobilra optimalizált internetbanki felület jelenik meg, korlátozott szolgáltatásokkal. Ha a teljes internetbankot szeretné használni mobilján, akkor kattintson a “teljes funkcionalitású nézet” linkre.

Valószínűleg technikai probléma lépett fel a banki rendszerben. Javasoljuk, hogy várjon néhány percet, és utána próbáljon újra belépni a felületre. Ha többszöri próbálkozás után sem sikerül belépnie, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon!

Szolgáltatással kapcsolatos kérdések

A legmodernebb információbiztonsági technikákat alkalmazzuk. Az adatforgalmat 128 bites kulccsal titkosítjuk. A Mobil Aláírás (sms vagy SmartBank regisztráció esetén a QR kód) jóváhagyás révén a csak Ön által ismert titkos jelszó mellett, egy egyszer használatos kódot alkalmazó második lépcső is védi a belépést és a tranzakciók indítását.

Arra kérjük, hogy biztonsága érdekében Ön is tegye meg a következőket:

  • A böngészője adatbiztonsági beállításait a legmagasabb szintre állítsa be.
  • Használja a Mobil Aláírás szolgáltatást. Ennek lényege, hogy bejelentkezéskor és tranzakciók indításakor egy egyszer használható azonosító számsort küldünk Önnek SMS-ben, mellyel jóváhagyhatja a műveletet. Minden azonosítót csak egyszer tud felhasználni.
    Ha használja a SmartBank mobilalkalmazást is, akkor nem SMS-t küldünk, hanem egy QR kódot jelenítünk meg a felületen. A kódot a SmartBank alkalmazással kell beolvasnia a jóváhagyáshoz.

Kereskedelmi banki ügyfeleinknek a Mobil Aláírás alkalmazása mellett a tranzakciók végrehajtásához még a megfelelő értékű (összesen 10 pont) aláírás elhelyezése is szükséges.

Javasoljuk, hogy tekintse át a biztonságról szóló oldalunkat, ahol további hasznos információkat talál.

Igen, van lehetőség az egyszerűbb, kevesebb SMS-sel járó használatra:

  1. Lépjen be az internetbankban a Beállítások menübe.
  2. Válassza a Mobil Aláírás beállítás menüpontot.
  3. Állítsa be a “Megerősítés tranzakcióknál - Egyszerűsített” lehetőséget.

Ezután ha úgy indít tranzakciót, hogy elmentett űrlapot használ, akkor nem küldünk SMS-t a jóváhagyáshoz. Ha Ön lakossági ügyfelünk, akkor az internetbankban kezelt saját számlái között végzett tranzakcióknál sem küldünk SMS-t.

Ha szeretné még egyszerűbben használni az internetbankot, regisztráljon a SmartBank mobilalkalmazásra, aminek segítségével QR kód alapú Mobil Aláírást használhat. Ez azt jelenti, hogy a belépést és a tranzakciókat SMS helyett QR kód beolvasásával tudja jóváhagyni.

Egyes tranzakciók könyvelése nem azonnal megy végbe, hanem eltart pár napig. Jellemzően ilyenek a bankkártyás vásárlások. A könyvelt egyenleg nem tartalmazza ezeket az “úton lévő” tranzakciókat, a rendelkezésre álló egyenleg viszont mindent tartalmaz. A rendelkezésre álló egyenleg az az összeg, amit ténylegesen fel tud használni.

Számlakivonatait 2011-ig visszamenőoleg tudja lekérdezni.
Ha nem talál meg egy számlakivonatot, elképzelhető, hogy

  • olyan időszakot kérdez le, amelyre még nem készült el a kivonat, vagy
  • ha Ön kereskedelmi banki ügyfelünk, lehetséges, hogy a lekérdezett időszakra még nem készült el a hiteles elektronikus kivonat.

A megbízását a Bankszámla / Lekérdezések / Tranzakciók ellenőrzése, jóváhagyása, aláírása menüpontban ellenőrizheti az internetbankban.

Ha az Ön megbízásának státusza:

  • várakozó vagy feldolgozásra váró, akkor a következő banki munkanapon, nyitáskor hajtjuk végre. A végrehajtásig bármikor visszavonhatja a megbízását.
  • jóváhagyásra vár, akkor a megbízását rögzítettük, de csak akkor hajtjuk végre, ha Ön a rögzítést követő 1 órán belül jóváhagyja azt. Megbízását a Mobil Aláíráson keresztül küldött SMS-ben található kódot, vagy QR-kód beolvasásával, ha regisztrált a SmartBank alkalmazásra.
  • végrehajtva, akkor a megbízást feldolgoztuk. A megbízást azon a napon fogjuk teljesíteni, amely napot Ön megadott, a nyitvatartási időt figyelembe véve.
  • feldolgozás során elutasítva, akkor azt a feldolgozás során elutasítottuk.
  • elutasítva, akkor Ön nem hagyta jóvá a tranzakciót a megadott időkereten belül.
  • visszavont, akkor a megbízást a végrehajtás előtt visszavonta.
  • aláírásra vár, akkor kereskedelmi banki ügyfélként legalább 10 pontnyi aláírásra van szükség a megbízás végrehajtásához, erre 24 óra áll rendelkezésre.

Mindig értesítjük Önt Postaláda üzenetben, ha tárolt megbízását teljesítettük vagy elutasítottuk. A megbízások eredményét a Bankszámla / Lekérdezések / Számlatörténet menüpontban, és a számlakivonaton is ellenőrizheti.

Az űrlapokkal elmentheti gyakran ismételt tranzakcióinak adatait, így ezeket gyorsabban el tudja végezni. Ha például ugyanannak a személynek vagy cégnek rendszeresen szokott utalni, akkor elmentheti ezt űrlapként. Így nem kell minden egyes alkalommal kitöltenie a címzett nevét és bankszámlaszámát.

Ha egy konkrét tranzakcióról van szüksége igazolásra (pl. hogy megtörtént az átutalás), ahhoz használja a “Tranzakció mentése” gombot a tranzakció végrehajtása után.