Intézze pénzügyeit az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás keretében elérhető OTPdirekt internetbankban otthonról, kényelmesen, a nap 24 órájában, vagy kérje ügyintézőink segítségét telefonos banki szolgáltatásunkon keresztül! Ha még nem rendelkezik OTPdirekt szerződéssel, az internetbankra vonatkozó szerződését már VideóBankon keresztül is megkötheti!
Főbb szolgáltatások
Magam intézem az ügyeimet
Ügyintézés az internetbankban
Az internetbankban pénzügyeit kényelmesen, online intézheti a nap 24 órájában, a hét minden napján. Használat előtt nézze meg videónkat, és próbálja ki az internetbank működését!
Megnézem a demótFőbb szolgáltatások
Utalások
Bankon belüli, kívüli és külföldi átutalásokat kezdeményezhet forintban és bármely devizában.
Számlatörténet
Áttekintheti vásárlásait, készpénzfelvételeit és megbízásait, ellenőrizheti, hogy sikeresek voltak-e átutalásai és megkapta-e a várt utalásokat.
Mobilegyenleg feltöltése
Feltöltheti T-Mobile, Telenor vagy Vodafone kártyáját.
Bankkártyák
Letilthatja és aktiválhatja bankkártyáit, módosíthatja a vásárlási és készpénzfelvételi limiteket.
Számlakivonatok
Letöltheti számlakivonatait és lemondhatja a kivonatok postázását.
Számlák fizetése
Csoportos beszedési megbízást adhat, vagy átutalással intézheti számlái kiegyenlítését.
Részletek
Értékpapír ügyletek
Befektetési jegyeket és állampapírokat vásárolhat vagy értékesíthet, valamint intézheti tőzsdei befektetéseit.
Bróker szolgáltatás
Az OTPdirekt Bróker egy tőzsdei kereskedésre használható prémium szolgáltatás, amivel az értékpapírok adás-vételén kívül számos további szolgáltatást is elérhet.
RészletekLekötések
Lekötheti tetszőleges összegű megtakarításait, vagy akár meg is szüntetheti lekötéseit.
Igénylések
Folyószámlahitelt, betéti kártyát és személyi kölcsönt igényelhet, utasbiztosítást köthet.
SMS-szolgáltatások beállítása
Értesítést kérhet a kártyahasználatról, a számláján történt terhelésekről és a jóváírásokról.
RészletekAdatok módosítása
Módosíthatja levelezési címét, telefonszámát és e-mail címét is.
Intézze pénzügyeit a mobiljáról!
Szeretné kényelmesen elérni az internetbank legfontosabb szolgáltatásait a mobilján és a tabletjén is? Próbálja ki a SmartBank alkalmazást!
Megnézem a részleteket
Hogyan igényelheti?
VideóBankon keresztül
Lakossági ügyfeleink online videóhívással is megköthetik szerződésüket.
Külföldről
A szolgáltatást akkor is igénybe veheti, ha nem tudja személyesen felkeresni bankunkat és nincs lehetősége igénybe venni a VideóBankot sem.
Telefonos ügyintéző segítségét kérem
Főbb szolgáltatások
Utalások
Bankon belüli, kívüli és külföldi átutalásokat kezdeményezhet forintban és bármely devizában.
Számlatörténet
Ellenőrizheti, hogy sikeresek voltak-e átutalásai és megkapta-e a várt utalásokat.
Mobilegyenleg feltöltése
Feltöltheti T-Mobile, Telenor vagy Vodafone kártyáját.
Bankkártyák
Letilthatja és aktiválhatja bankkártyáit, módosíthatja a vásárlási és készpénzfelvételi limiteket.
Értékpapír ügyletek
Befektetési jegyeket és állampapírokat vásárolhat vagy értékesíthet, valamint intézheti tőzsdei befektetéseit.
Lekötések
Lekötheti tetszőleges összegű megtakarításait, vagy akár meg is szüntetheti lekötéseit.
Igénylések
Folyószámlahitelt, betéti kártyát és személyi kölcsönt igényelhet, utasbiztosítást köthet.
SMS-szolgáltatások beállítása
Értesítést kérhet a kártyahasználatról, a számláján történt terhelésekről és a jóváírásokról.
RészletekAdatok módosítása
Módosíthatja levelezési címét, telefonszámát és e-mail címét is.
Hogyan működik az OTP telefonos banki szolgáltatása?
Hívjon minket!
Hívjon minket a 06 1 3 666 666-os számon, vagy saját mobilhálózaton a +36 20/30/70 3 666 666-os számon!
Azonosítsa magát!
Válassza a 4-es menüpontot, majd adja meg kártyaszámának utolsó 10 számjegyét és a kártyához tartozó Telekódot! Ezután a 7 jegyű titkos jelszavának 3 véletlenszerű számjegyét kell megadnia.
Intézze pénzügyeit kényelmesen!
Mondja el ügyintézőnknek, hogy milyen ügyben telefonál! A tranzakciók végrehajtása előtt munkatársunk megismétli a megbízás adatait, és megvárja az Ön szóbeli jóváhagyását.
Ki igényelheti?
Az OTPdirekt telefonos banki szolgáltatást bárki igénybe veheti, aki érvényes OTP bankkártyával rendelkezik.
Hogyan igényelheti?
Külföldről
A szolgáltatást akkor is igénybe veheti, ha nem tudja személyesen felkeresni bankunkat.
Gyakran ismételt kérdések
A Telekód az OTPdirekt telefonos banki szolgáltatáshoz szükséges 3 számjegyű jelszó, ami az ügyféladatok biztonságát szolgálja. A Telekód első belépéskor a bankkártyához tartozó számlaszám utolsó 3 számjegye, prepaid kártyák esetében a kártyaszám utolsó 3 számjegye.
A bankkártya átvételét követően a Telekódot szigorúan ajánlott megváltoztatni, ami később is módosítható a telefonos banki szolgáltatás megfelelő menüpontjában. Ezen kívül bármelyik bankfiókban, amennyiben rendelkezik telefonos banki szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződéssel.
Azonosítójával kapcsolatban kérheti ügyintézőink segítségét a +36 (1) 366 6666 telefonszámon. Vagy látogasson el bármelyik bankfiókunkba, ahol ügyintézőink megadják Önnek a bejelentkezéshez szükséges adatait.
7 számjegyű jelszavát az OTPdirekt Internetbank belépés felületén szükséges megadni. Amennyiben módosítani szeretné jelszavát, belépést követően megteheti a Beállítások menüpont alatti Jelszómódosítás lehetőségnél.
Hogyan fizetheti be közüzemi számláit?
Csoportos beszedési megbízások
A csoportos beszedési megbízás az egyik legkényelmesebb módja a havi számlák és csekkek rendszeres befizetésének. Az internetbanki alkalmazásban egyszerűen rögzítheti, szükség szerint módosíthatja a megbízását, ami alapján a szolgáltató minden hónapban automatikusan beszedi a fizetendő összeget a bankszámlájáról.
Hogyan lehet biztonságosan belépni az internetbanki alkalmazásba?
Belépés azonosítóval és számlaszámmal
Ha Ön ezt a belépési módot választja, a következő adatokat kell megadnia bejelentkezéskor:
- Azonosító (HAZ): 6 vagy 7 jegyű internetes azonosító, ami az Ön OTPdirekt szerződésén szerepel.
- Számlaszám: bármelyik számlaszám megfelel azok közül, amelyek fel vannak sorolva az Ön OTPdirekt internetes szerződésében.
- Titkos jelszó: a szerződéskötéskor Ön által meghatározott jelszó, amit a szolgáltatás első használatakor kötelező megváltoztatnia.
Belépés saját azonosítóval és számlaszámmal
Ha az internetes azonosító (HAZ) helyett inkább saját azonosítóval szeretne belépni, akkor az internetbankban a Beállítások/Saját azonosító beállítása menüpontban adhat meg egyet.
Belépés QR-kóddal
A képernyőn megjelenő QR-kódot egyszerűen beolvashatja az OTP SmartBank mobilalkalmazással, majd a hitelesítés után be is léphet az internetbankba.
Mire figyeljen a jelszavával kapcsolatban?
- A belépéshez használt jelszavát kezelje bizalmasan, ne ossza meg senkivel!
- A jelszót soha ne jegyezze fel semmilyen formában!
- Rendszeresen változtassa meg jelszavát!
- Jelszóváltoztatáskor kerülje az egyszerűen kitalálható, nyilvánvaló kódokat (pl. születési dátum, irányítószám)!
Mire figyeljen, ha nyilvános helyen használja az internetbankot?
Azt javasoljuk, hogy az internetbankot ne használja mások jelenlétében, vagy nyilvános wifin keresztül, vagy nyilvános helyen. Ha mégis elkerülhetetlen, kérjük, fontolja meg az alábbi óvintézkedéseket:
- Bejelentkezéskor sose engedélyezze a böngészőnek, hogy megjegyezze a beírt azonosítót és számlaszámot!
- Állítsa be, hogy minden egyes tranzakció végrehajtását jelszóval kelljen megerősíteni!
- Ha befejezte az internetbank használatát, a böngésző jobb felső sarkában található Kilépés gombbal lépjen ki a szolgáltatásból!
Hogyan védheti meg számítógépét, laptopját és mobilját?
Javasoljuk, hogy az internetbank és általában az internet használatakor a lehető legnagyobb gondossággal járjon el eszközei és adatai védelme érdekében.
- Rendszeresen töltse le az Ön által használt operációs rendszerhez, böngészőhöz elérhető frissítéseket!
- Soha ne telepítsen olyan programot számítógépére vagy telefonjára amit nem ismer, különösen mások kérésére!
- Az esetleges vírusfertőzésekkel és betörési kísérletekkel szemben védje számítógépét tűzfalakkal és víruskeresőkkel, valamint alkalmazza a mobilokra szánt védelmi megoldásokat is!
- Ne tároljon személyes adatokat (pl. bankszámlaszám, belépési jelszó, azonosító) se a számítógépén, laptopján, se pedig a mobiltelefonján!
- Ne engedélyezze a böngészőjének, hogy megjegyezze, tárolja az Ön adatait!
- A mobilján használjon erős PIN kódot a belépéshez és a zárolás feloldásához is! (Fontos, hogy a készülék mindig rövid időn belül, automatikusan lezáródjon.)
- Ha az eszközeit ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg az internetbank belépéshez használt jelszavát!
- Olvasás után törölje az OTP Banktól érkezett SMS-eket a mobiljáról!
- Nézze meg az Europol kampányát, amiben további információkat kaphat a kibertámadások elleni védekezésről!
Hogyan védekezhet az e-mail és SMS csalások ellen?
Az e-mail és SMS csalások napjainkban nagyon gyakori visszaélési formák, amelyek célja, hogy az elkövető megszerezze a számla vagy a bankkártya birtokosának személyes adatait, valamint az internetbanki belépéshez szükséges biztonsági kódjait.
Hogyan működik?
A csalók egy e-mail üzenetet vagy egy SMS-t küldenek, ami egy hivatkozást (linket) tartalmaz. A hivatkozás egy internetes oldalra vezet, ami a megtévesztésig hasonlít az adott bank eredeti honlapjára, de valójában a csalók itt gyűjtik be a megtévesztett ügyfelek jelszavait és egyéb személyes adatait.
Hogyan védekezhet ellene?
- Soha ne válaszoljon az ilyen típusú e-mailekre, SMS-ekre! Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon nem kér Öntől bizalmas adatokat. Munkatársaink kizárólag az internetbanki azonosítóját (HAZ), valamint a számláival kapcsolatos adatait kérdezhetik meg Öntől.
- A csalók úgy is megpróbálhatják megszerezni az Ön adatait, hogy e-mailben vagy telefonon arról tájékoztatják Önt, illetéktelenek megszerezték adatait, ezért Önnek fel kell vennie a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal.
- Ilyen esetben mindig legyen óvatos, és azonnal értesítse bankunkat az informacio@otpbank.hu e-mail címen, vagy az OTPdirekt információs vonalon a 06 (1) 3666 666-os számon (8-as menüpont).
- Az internetbanki
bejelentkezést megelőzően győződjön meg arról, hogy számítógépe az OTP Bank
szerverével kommunikál. Ehhez az alábbiakat kell tennie:
1. Látogasson el a https://www.otpbank.hu oldalra!
2. Válassza az Internetbank belépés gombot!
3. Kattintson a lakat ikonra a böngésző címsorban!
4. Győződjön meg róla, hogy a biztonsági tanúsítvány szerint valóban az OTP Bank oldalán jár. (Ha nem, kérjük, azonnal hagyja ott az oldalt!)
Szerződéskötés külföldön tartózkodóknak
Ha Ön tartósan külföldön tartózkodik, a szerződéskötésre és a szerződésmódosításra egy speciális eljárással biztosítunk lehetőséget.
Hogyan működik?
Szerződéskötési vagy -módosítási igényét e-mailben jelezheti bankunknak.
A megadott e-mail címre eljuttatjuk a szerződéskötéshez vagy -módosításhoz szükséges igénylőlapot és egy nyilatkozatot.
Az igénylőlapot e-mailben vagy postai úton (OTP Bank, 1876 Budapest) juttathatja vissza bankunkhoz.
Az elkészült szerződést, a PIN kódot tartalmazó borítékot és a PIN átvételi nyilatkozatot az igénylőlapon megadott külföldi levelezési címére küldjük meg.
Az aláírt szerződést és a PIN boríték átvételéről szóló aláírt nyilatkozatot együtt kell visszajuttatnia bankunkhoz postai úton (OTP Bank, 1876 Budapest). A nyilatkozatra konzulátusi aláírás-hitelesítést kell kérnie.
A magyar missziók és tiszteletbeli konzuli képviseletek címjegyzékét itt nézheti meg: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/.
Miután a dokumentumok visszaérkeztek bankunkhoz, az ellenőrzés után aktiváljuk a szolgáltatásokat, és visszajuttatjuk Önnek az aláírt szerződés egy példányát.
SMS-szolgáltatások
Mobiltelefonján bármikor egyszerűen és gyorsan áttekintheti bankszámláját és megbízásait.
KártyaKontroll
A bankszámlájához kapcsolódó bankkártyás online tranzakciókról SMS-ben értesítjük.
SzámlaKontroll
A bankszámláján történt terhelésekről, jóváírásokról, valamint a visszautasított tranzakciókról SMS-ben értesítjük.
Beszedés Kontroll
A csoportos beszedési megbízásokat SMS-ben engedélyezheti vagy elutasíthatja a terhelés előtt.
Értékpapír Kontroll
Az értékpapírszámláján történt változásokról (pl. teljesül egy időzített megbízás), az Ön számára hasznos információkról vagy a fontos teendőkről SMS-ben kaphat értesítést.
A további SMS-szolgáltatásokról (pl. napi egyenleg, interaktív lekérdezések) a kondíciós listából tájékozódhat.
Hol igényelheti?
A mobiltelefonos szolgáltatásokat bármelyik bankfiókunkban, vagy ha van OTPdirekt szerződése, az internetbankban vagy telefonos banki szolgáltatásunkon keresztül is igényelheti.