Az OTP Csoport idén is jelentésben tette közzé fenntarthatósági teljesítményéről szóló beszámolóját. A kiadvány bemutatja a felelős vállalatirányítás irányelveit, a tavalyi eredményeket, a környezetre és társadalomra gyakorolt hatásokat.
Megjelent a 2021-es Fenntarthatósági jelentés, amelyben a felelős működés és a fenntarthatóság szemszögéből, átfogóan mutatja be az OTP Csoport tevékenységét és eredményeit.
A kiadvány ezúttal is nemzetközi sztenderdek szerint készült el. Kiemelten foglalkozik a termékekhez és szolgáltatásokhoz való hozzáféréssel, a megfelelő ügyféltájékoztatással, a pénzügyi kultúra fejlesztésének témakörével és a környezetvédelemmel. Az ügyfelek felelős kiszolgálása mellett a jelentés a bankcsoportot, mint felelős munkáltatót és a közösségi szerepvállalás aktív résztvevőjét is bemutatja.
Az alábbiakban röviden néhány témáról, amelyekről a jelentésben szó esik.
Élen az innovációban
A digitalizáció – a kényelmes és gyors banki ügyintézés lehetőségének megteremtése mellett – a szolgáltatások elérhetőségét is nagyban javítja. Éppen ezért fordít az OTP Csoport kiemelt figyelmet az elektronikus csatornák funkcióinak bővítésére, használatuk ösztönzésére.
Néhány példa az elmúlt évi fejlesztésekből:
- teljes mértékben online igényelhető a személyi kölcsön,
- a Minimum számla igénylése videóbankon keresztül,
- a Selfie számlanyitás a mobilbankon keresztül,
- kísérleti projektként az ingatlanhitel-igénylés elérhetővé tétele videóbankon keresztül.
Környezetvédelem és ESG
Az OTP Bank a magyar hitelintézetek közül elsőként aláírta azENSZ Környezetvédelmi Program részét képező, felelős banki működést előmozdító irányelveit, vállalva, hogy a fenntarthatóságot üzleti tevékenységének középpontjába helyezi.
Ugyancsak 2021-ben fogadta el az OTP Csoport a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) stratégiáját, melynek fő célkitűzése, hogy regionális vezető szerepet töltsön be az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra való igazságos és fokozatos átállás finanszírozásában és a fenntartható jövő kiépítésében. A bankcsoport stratégiájának részeként 2022-től saját működésre vonatkozóan célként fogalmazta meg a nettó karbonsemlegességet.
A környezetvédelmi szempontok egyre nagyobb jelentőséget kapnak a gazdasági és a beruházási döntésekben is, ezzel is elősegítve a fenntartható növekedés megvalósítását. Kiemelt cél, hogy 2023-ra az OTP Csoport váljon a legfelkészültebb kelet-közép-európai bankká zöldfinanszírozás területén.
Elkötelezetten a pénzügyi kultúra fejlesztéséért
A pénzügyi kultúra fejlesztése továbbra is az OTP Csoport legjelentősebb társadalmi szerepvállalási tevékenysége. Évek óta számos eszközzel segítjük a lakosság ismereteinek bővítését. Ebben kiemelkedő szerepe van az OTP Fáy András Alapítványnak, amely nem csak Magyarországon, de szakmai iránymutatásával a régió több országában is sokat tesz a pénzügyi kultúra erősítéséért.
Az Alapítvány 2021-ben megkezdte a felnőttek pénzügyi tudását és tudatosságát fejlesztő, széles körben elérhető tananyagok kidolgozását, de a bank is hozzájárult a pénzügyi tudatosság erősítéséhez: az elmúlt évben számos témát felölelve készültek általános és speciális pénzügyi ismereteket nyújtó tájékoztatók, amelyeket az ügyfelek és – lehetőség szerint – a teljes lakosság számára elérhetővé teszünk.
Az OTP Csoport fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseiről a16. Fenntarthatósági jelentéséből olvashat bővebben.