Elektronikus cégeljárás keretében keletkezett
dokumentumok feltöltése

Az OTP Bank a honlapján - illetve .dosszie kiterjesztésű dokumentumok esetén
egy központi e-mail címen keresztül - biztosítja vállalati és vállalkozói ügyfelei számára
az elektronikus aláírással hitelesített okiratok, dokumentumok befogadását.

Jelenleg az alábbi típusú dokumentumok feltöltésére van lehetőség:

  • .es3 vagy .et3 kiterjesztésű, kizárólag elektronikus cégeljárás során keletkezett elektronikus okiratok
  • e-hiteles cégkivonatok

A rendszer akkor fogadja be az elektronikus dokumentumokat, ha azok megfelelő elektronikus aláírással rendelkeznek.

Technikai probléma esetén az elektronikus dokumentumok a bankfiókba közvetlenül, e-mail üzenetben is beküldhetőek, az aktuális e-mail címet az ügyintézésben érintett fiók adja meg.

A .dosszie kiterjesztésű, elektronikus cégeljárás során keletkezett elektronikus okiratok kezelésére sem jelen internetes portálon, sem a bankfiókokban nincs mód, így azokat a cegdokumentumok@otpbank.hu központi címre kérjük továbbítani.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a bankfiókokban nincs mód az elektronikus okiratok, dokumentumok adathordozón (pendrive, Cd lemez) történő fogadására.

Hogyan működik?

  • Az elektronikus cégeljárás során keletkezett, elektronikus aláírással ellátott .es3 vagy .et3 kiterjesztésű okiratokat, dokumentumokat ügyvéd, jogi képviselő, illetve a vállalkozás által megbízott bármely más személy feltöltheti a honlapunkon, míg a .dosszie kiterjesztésű dokumentumok a központi e-mail címre küldhetők el.
  • Jelenleg a törzstőke/alapító vagyon elhelyezéséhez, a vállalkozói bankszámla nyitásához, a bankszámla változtatáshoz (ügylettípusok) kapcsolódóan lehet benyújtani a szükséges elektronikus dokumentumokat.
  • Az azonos ügylethez kapcsolódó dokumentumok feltöltése a honlapon egyszerre, vagy akár több alkalommal is lehetséges, utóbbi esetben az első feltöltéskor kapott azonosító szám megadásával lehet összekapcsolni a később feltöltött dokumentumokat.
  • A feltöltés során a bekért adatok (vállalkozás neve, e-mail cím) kitöltése kötelező, míg a cégjegyzékszám ügylettípustól függően töltendő.
  • A portálon történt feltöltés során, illetve a központi e-mail címre beérkezett okiratok feldolgozásakor automatikus ellenőrzés történik az elektronikus aláírás formátumára, illetve annak sértetlenségére.
  • A feltölteni kívánt elektronikus dokumentum mérete nem haladhatja meg a 10 MB-ot.
  • A honlapon végzett sikeres feltöltést követően megjelenített, illetve e-mailben is megküldött azonosító szám birtokában kereshető fel érdemi ügyintézés céljából új ügyfél esetén a választása szerinti valamely vállalkozói számlavezető bankfiók, illetve már meglévő ügyfeleink esetében a bankszámlát vezető bankfiók, ahol munkatársaink a feltöltött elektronikus dokumentumok és a vállalkozást képviselő(k) személyes megjelenését, valamint a jogosultság ellenőrzését követően kezdik meg a szükséges ügyintézést.

Elektronikusan aláírt cégkivonatok (e-hiteles cégkivonat)

A hatályos jogszabályi előírásokra figyelemmel e-hiteles cégkivonatként
csak az alábbi elektronikus dokumentum fogadható el

  • cégbírósági nyilvántartásból elektronikus úton lekért, minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott, 30 napnál nem régebbi cégkivonat vagy
  • közjegyző által lekért, 30 napnál nem régebbi cégkivonat a közjegyző által minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátva

Segíthetünk?