Mobil Aláírás használata
Mobil Aláírással Ön biztonságosabban használhatja az OTP internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásait, mert megerősítést kérünk Öntől az azonosításához,
- ha bejelentkezik az OTPdirekt internetes és SmartBróker szolgáltatásokba, vagy
- ha regisztrál a SmartBank mobilbanki alkalmazásra, vagy
- a tranzakciók jóváhagyásakor, ha ezt választja a beállításokban.
Milyen formái vannak a Mobil Aláírásnak?
SMS-alapú
Itt a belépéshez és a tranzakciók jóváhagyásához meg kell adnia egy számsort, amit az Ön mobiltelefonszámára küldünk el díjmentes SMS-ben. Fontos, hogy az SMS tartalmát mindig ellenőrizze, hogy az megfelel-e az Ön által kezdeményezett tranzakciónak.
QR-kód-alapú
Itt a belépés és a tranzakciók jóváhagyása QR-kód beolvasásával történik. Az internetbank felületén megjelenő QR-kódot a SmartBank mobilalkalmazás QR-funkciójával tudja beolvasni.
- Ha Ön használja a SmartBankot, az internetbankban alapértelmezetten a QR-kód-alapú Mobil Aláírást állítjuk be.
- Ha a mobiltelefonján ideiglenesen nem elérhető az internet, akkor kérhet eseti jóváhagyó SMS-t is az internetbank használatához.
Egyedi beállítási lehetőségek
Ön különböző Mobil Aláírási lehetőségeket állíthat be az internetbank Beállítások / Mobil Aláírás beállítások menüpontjában. A különböző beállítási lehetőségek meghatározzák, hogy Ön milyen tranzakciókat végezhet az internetbankban.
Bejelentkezéskor | Tranzakciók csak űrlapokkal |
Egyszerűsített tranzakciónként | Az összes funkció használható Az űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül indíthatók. Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés. |
Összes tranzakcióra | Az összes funkció használható Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges. |
- BejelentkezéskorTranzakciók csak űrlapokkal
- Egyszerűsített
tranzakciónkéntAz összes funkció használható
Az űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül indíthatók.
Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés. - Összes tranzakcióraAz összes funkció használható
Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges.
Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?
- VIBER átutalás.
- Átutalás számlakörön kívül, vállalkozóknak számlakörön belül is.
- 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti azonnali átutalás.
- Webkártya adatok lekérdezése.
- Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás.
- Űrlapok mentése és módosítása.
- OTP Egészségpénztár, Önkéntes Nyugdíjpénztár, Lakástakarék, SZÉP-kártya regisztráció vagy regisztráció törlése.
- Igénylések (pl. biztosítás, hitelek, OTPdirekt Bróker, gépkocsinyeremény)
Gyakran ismételt kérdések
Ha az internetkapcsolat hiánya vagy egyéb ok miatt nem tudja a QR kódot beolvasni, egy egyszeri kódot kérhet az Ön által megadott Mobil Aláírás telefonszámra. Az SMS-ben kapott azonosítót a felületen megjelenő mezőbe szükséges beírnia a jóváhagyás végrehajtásához.
- Javasoljuk, hogy ha nem szokta rendszeresen ki-, bekapcsolni telefonját, akkor ezt most tegye meg.
- Ha ezután sem kapja meg az SMS-t, akkor hívja fel telefonos banki szolgáltatásunkat a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon!
- Ha ügyintézőnk szerint a bank elküldte az SMS-t, akkor hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát!
Ha Ön beállította, hogy minden tranzakcióhoz kérjen az internetbank jelszót, akkor:
- fel kell adnia a megbízást (pl. átutalást),
- ezután meg kell adnia a jelszavát,
- és csak ezután küldjük ki az SMS-t.
Igen, van lehetőség az egyszerűbb, kevesebb SMS-sel járó használatra:
- Lépjen be az internetbankban a Beállítások menübe.
- Válassza a Mobil Aláírás beállítás menüpontot.
- Állítsa be a “Megerősítés tranzakcióknál - Egyszerűsített” lehetőséget.
Ezután ha úgy indít tranzakciót, hogy elmentett űrlapot használ, akkor nem küldünk SMS-t a jóváhagyáshoz. Ha Ön lakossági ügyfelünk, akkor az internetbankban kezelt saját számlái között végzett tranzakcióknál sem küldünk SMS-t.
Ha szeretné még egyszerűbben használni az internetbankot, regisztráljon a SmartBank mobilalkalmazásra, aminek segítségével QR kód alapú Mobil Aláírást használhat. Ez azt jelenti, hogy a belépést és a tranzakciókat SMS helyett QR kód beolvasásával tudja jóváhagyni.