Mobil Aláírás

Mi a Mobil Aláírás?

Az OTP Bank Nyrt. biztonságnövelő szolgáltatása, amely az internetes szolgáltatás használatához kapcsolódóan vehető igénybe. Internetes csatorna igénylése esetén a Mobil Aláírás valamelyik opciójának (bejelentkezéskori vagy tranzakciónkénti) beállítása kötelező.

A szolgáltatás az OTPdirekt internetbankban a Beállítások/Mobil Aláírás beállítás menüpontban személyre szabható.

Érvényes SmartBank regisztráció esetén az internetes szolgáltatás tekintetében az SMS alapú Mobil Aláírás helyett a QR-kód alapú Mobil Aláírás kerül alapértelmezetten beállításra.


SMS-alapú Mobil Aláírás

Az SMS-alapú szolgáltatás keretében az OTP Bank Nyrt. az Ön által megadott mobiltelefon számra SMS-ben egy véletlenszerű számsort küld, melyet az internetes és SmartBróker szolgáltatásba történő belépéskor, illetve a kezdeményezett aktív tranzakció engedélyezésekor, a SmartBank szolgáltatás esetében pedig a regisztráció során kell megadnia. Az SMS-ben küldött számsor kizárólag az üzenetben megjelölt időpontig használható fel. A Mobil Aláírás szolgáltatás keretében küldött SMS-ek után nem kerül üzenetdíj felszámításra.

Hol igényelhető?
Az SMS-alapú szolgáltatást az OTP Bank fiókjaiban, valamint lakossági ügyfelünkként az OTPdirekt telefonos szolgáltatás ügyintézőinél igényelheti.


QR-kód alapú Mobil Aláírás

QR-kód beolvasással történő jóváhagyás az internetes szolgáltatás esetében alapártelmezetten beállításra kerül, amennyiben Ön érvényes SmartBank regisztrációval rendelkezik.

Amennyiben a QR-kód alapú Mobil Aláírást veszi igénybe, akkor a belépés, illetve a tranzakciók jóváhagyása
néhány mozdulattal végrehajtható:

  • az internetbankban a felületen megjelenített QR kód beolvasásával, amit a SmartBank alkalmazás
    QR olvasás funkciójával tud megtenni,
  • a SmartBank szolgáltatáson belül a QR olvasáshoz az alkalmazásban végrehajtott regisztráció során megválaszttott 6-8 jegyű PIN kódot kell csupán megadnia
    (az arra alkalmas iOS és Android operációs rendszerű készülékek esetében ujjnyomat ellenőrzéssel is történhet a jóváhagyás).

A SmartBróker szolgáltatás esetében a jóváhagyás ebben az esetben is a Mobil Aláíráshoz rögzített mobiltelefonszámra küldött SMS-ben található véletlenszerű számsor megadásával hajtható végre.

Ha a mobileszközön ideiglenesen nem elérhető az internetkapcsolat, akkor az internetbank igénybevétele esetén lehetőség van eseti jóváhagyó SMS kérésére is, ami a QR-kód alatt lévő „SMS-t kérek” gomb megnyomásával kezdeményezhető.

Miként vehető igénybe?

Az QR-kód alapú szolgáltatás érvényes SmartBank regisztráció esetén alapértelmezetten beállításra kerül. Amennyiben Ön egy adott OTPdirekt szerződést több mobileszközön is sikeresen regisztrál a SmartBank alkalmazásban, majd az eszközök valamelyikén a szerződés regisztrációját törli, a QR alapú Mobil Aláírás mindaddig érvényben marad, amíg legalább egy készüléken érvényes SmartBank regisztráció kapcsolódik az adott szerződéshez. Az internetbank mobilra optimalizált felületén a QR-kód alapú Mobil Aláírásra történő regisztráció nem biztosított.

Mi a QR kód? (Quick Response = gyors válasz)

A QR kód nem más, mint egy kétdimenziós vonalkód. Felhasználási területe igen széleskörű. Az OTP Bank is több területen alkalmaz QR kódot (pl. marketing anyagokon a reklám oldalak eléréséhez, internetes fizetés jóváhagyásához, szolgáltatói számlafizetéshez). Előzetes regisztrációt követően QR kód alkalmazása történik az internetes és SmartBank szolgáltatások esetében a belépéskor, illetve a tranzakciók Mobil Aláírással történő jóváhagyásakor.


Internetbanki funkciók elérése a Mobil Aláírás beállításától függően

Az internetes szolgáltatás keretében végezhető tranzakciók köre a beállított
Mobil Aláírás opciótól függően egymásra épülő módon áll rendelkezésre.
Úrlapok mentése, módosítása minden esetben Mobil Aláírás
igénybevételével hajtható végre.

Mobil Aláírás nélkülCsak lekérdező tranzakciók

Lakossági ügyfelek esetében számlakörön belüli tranzakciók is indíthatók (pl. átutalás saját számlák között, lekötött betétek kezelése, értékpapír műveletek)
BejelentkezéskoriTranzakciók csak űrlapokkal

Űrlapok kezelése csak a Beállítások menüben és csak Mobil Aláírással lehetséges
Egyszerűsített
tranzakciónkénti

(A beállítást az internetbank Mobil Aláírás beállítás menüpontjában is kezdeményezheti.)
Az összes funkció használható

Az űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP bankkártyák közötti azonnali átutalás) Mobil Aláírás nélkül indíthatóak. Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés.
Összes tranzakcióraAz összes funkció használható

Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges

Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatásra történő regisztráció kizárólag abban az esetben hajtható végre, ha a Mobil Aláírás szolgáltatás valamelyik (bejelentkezéskori vagy tranzakciónkénti) opciója beállításra került.

A következő funkciók csak Mobil Aláírás jóváhagyással érhetőek el

  • VIBER átutalás,
  • átutalás számlakörön kívül,
    vállalkozóknak számlakörön belül is*,
  • 7*24 órás, OTP bankkártyák közötti azonnali átutalás*,
  • Mobil Aláírás opciók módosítása,
  • OTPdirekt Bróker szolgáltatás igénylés,
  • Webkártya adatok lekérdezése,
  • űrlapok mentése és módosítása,
  • bankkártya aktiválás, letiltás, limit módosítás,
  • EP, ÖNYP, LTP regisztráció, deregisztráció,
  • utasbiztosítás törlése,
  • Mentőöv biztosítás törlése,
  • Gépkocsinyeremény betétkönyv igénylés.

A Mobil Aláírás funkcióról, technikai feltételeiről a vonatkozó OTPdirekt szolgáltatásokról szóló lakossági Hirdetményből is tájékozódhat.

* kivéve egyszerűsített tranzakciónkénti Mobil Aláírás esetén, amennyiben a tranzakció indítása űrlap használatával történik