Mobil Aláírással Ön biztonságosabban használhatja az OTP internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásait, mert megerősítést kérünk Öntől az azonosításához,

  • ha bejelentkezik az OTPdirekt internetes és SmartBróker szolgáltatásokba, vagy
  • ha regisztrál a SmartBank mobilbanki alkalmazásra, vagy
  • a tranzakciók jóváhagyásakor, ha ezt választja a beállításokban.

Milyen formái vannak a Mobil Aláírásnak?

  1. SMS-alapú

    Itt a belépéshez és a tranzakciók jóváhagyásához meg kell adnia egy számsort, amit az Ön mobiltelefonszámára küldünk el díjmentes SMS-ben. Fontos, hogy az SMS tartalmát mindig ellenőrizze, hogy az megfelel-e az Ön által kezdeményezett tranzakciónak.

  2. QR-kód-alapú

    Itt a belépés és a tranzakciók jóváhagyása QR-kód beolvasásával történik. Az internetbank felületén megjelenő QR-kódot a SmartBank mobilalkalmazás QR-funkciójával tudja beolvasni.

    • Ha Ön használja a SmartBankot, az internetbankban alapértelmezetten a QR-kód-alapú Mobil Aláírást állítjuk be.
    • Ha a mobiltelefonján ideiglenesen nem elérhető az internet, akkor kérhet eseti jóváhagyó SMS-t is az internetbank használatához.

Egyedi beállítási lehetőségek

Ön különböző Mobil Aláírási lehetőségeket állíthat be az internetbank Beállítások / Mobil Aláírás beállítások menüpontjában. A különböző beállítási lehetőségek meghatározzák, hogy Ön milyen tranzakciókat végezhet az internetbankban.

Mobil Aláírás nélkülCsak lekérdező tranzakciók

Lakossági ügyfelek esetében számlakörön belüli tranzakciók is indíthatók (pl. átutalás saját számlák között, lekötött betétek kezelése, értékpapír műveletek)
BejelentkezéskorTranzakciók csak űrlapokkal
Egyszerűsített
tranzakciónként
Az összes funkció használható

Az űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül indíthatók.

Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés.
Összes tranzakcióraAz összes funkció használható

Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges.
  • Mobil Aláírás nélkülCsak lekérdező tranzakciók

    Lakossági ügyfelek esetében számlakörön belüli tranzakciók is indíthatók (pl. átutalás saját számlák között, lekötött betétek kezelése, értékpapír műveletek)
  • BejelentkezéskorTranzakciók csak űrlapokkal
  • Egyszerűsített
    tranzakciónként
    Az összes funkció használható

    Az űrlapként elmentett kedvezményezettek számára indított utalások, feltöltések, valamint lakossági ügyfeleink esetében a számlakörön belül indított utalások (kivéve 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti átvezetés) Mobil Aláírás nélkül indíthatók.

    Minden más, pénzmozgással járó tranzakciónál továbbra is szükséges a megerősítés.
  • Összes tranzakcióraAz összes funkció használható

    Minden tranzakció indításakor Mobil Aláírás jóváhagyás szükséges.

Milyen tranzakciókat kell Mobil Aláírással jóváhagyni?

  • VIBER átutalás.
  • Átutalás számlakörön kívül, vállalkozóknak számlakörön belül is.
  • 7*24 órás, OTP betéti kártyák közötti azonnali átutalás.
  • Webkártya adatok lekérdezése.
  • Bankkártya aktiválása, letiltása, limitmódosítás.
  • Űrlapok mentése és módosítása.
  • OTP Egészségpénztár, Önkéntes Nyugdíjpénztár, Lakástakarék, SZÉP-kártya regisztráció vagy regisztráció törlése.
  • Igénylések (pl. biztosítás, hitelek, OTPdirekt Bróker, gépkocsinyeremény)

Gyakran ismételt kérdések

Ha az internetkapcsolat hiánya vagy egyéb ok miatt nem tudja a QR kódot beolvasni, egy egyszeri kódot kérhet az Ön által megadott Mobil Aláírás telefonszámra. Az SMS-ben kapott azonosítót a felületen megjelenő mezőbe szükséges beírnia a jóváhagyás végrehajtásához.

  1. Javasoljuk, hogy ha nem szokta rendszeresen ki-, bekapcsolni telefonját, akkor ezt most tegye meg.
  2. Ha ezután sem kapja meg az SMS-t, akkor hívja fel telefonos banki szolgáltatásunkat a +36 (1/20/30/70) 3 666 666-os telefonszámon!
  3. Ha ügyintézőnk szerint a bank elküldte az SMS-t, akkor hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát!

Ha Ön beállította, hogy minden tranzakcióhoz kérjen az internetbank jelszót, akkor:

  1. fel kell adnia a megbízást (pl. átutalást),
  2. ezután meg kell adnia a jelszavát,
  3. és csak ezután küldjük ki az SMS-t.

Igen, van lehetőség az egyszerűbb, kevesebb SMS-sel járó használatra:

  1. Lépjen be az internetbankban a Beállítások menübe.
  2. Válassza a Mobil Aláírás beállítás menüpontot.
  3. Állítsa be a “Megerősítés tranzakcióknál - Egyszerűsített” lehetőséget.

Ezután ha úgy indít tranzakciót, hogy elmentett űrlapot használ, akkor nem küldünk SMS-t a jóváhagyáshoz. Ha Ön lakossági ügyfelünk, akkor az internetbankban kezelt saját számlái között végzett tranzakcióknál sem küldünk SMS-t.

Ha szeretné még egyszerűbben használni az internetbankot, regisztráljon a SmartBank mobilalkalmazásra, aminek segítségével QR kód alapú Mobil Aláírást használhat. Ez azt jelenti, hogy a belépést és a tranzakciókat SMS helyett QR kód beolvasásával tudja jóváhagyni.