
Hulló késbe ne nyúlj bele!
Kapcsolódó cikkek
Tiszta emelkedő mintát mutat az NRG Energy árfolyama
A főbb indexek technikai képe nem tükrözi, azonban a momentum alapján meginduló részvények száma nagyon kevés és javarészt nem ideális állapotokat mutatnak a beszállásra. A mai nap így csak egy céget találtunk tiszta technikai kép mellett emelkedésre érdemesnek, az NRG Energy-t vesszük górcső alá, amely egyben a kedvelt részvényeink között is szerepel.
Nemzetközi indexek – technikai elemzés
Az amerikai indexek grafikonjait továbbra is a divergenciák jellemzik, ami a vételi erő kimerülésére utalnak. Továbbra is long zárási helyzeteket jelez az S&P500 és a Nasdaq100 is. Az ilyen mintákból csak a trendvonalak vagy az utolsó swing aljpontok letörései okozhatnak esést. Ezek még nem következtek be, előttünk lehetnek. A Russell 2000 indexe pedig kifejezetten egészséges emelkedő képet mutatott eddig. Az elemzett európai indexek viszont pont ellentétei voltak amerikai társaik mozgásának. Ezek nagyon közel kerültek short nyitási jelzésekhez is. Egy erősebb eső nap csökkenéseket indíthat el. A fejlődő piacokat tömörítő index is oldalazott, konszolidálódott, de a trendje nem tört. Addig amíg nem töri a trendet, további emelkedési lehetőség benne maradhat.
Egyelőre nem gondoljuk, hogy érdemes lenne Wizz Air részvényt venni. Az árfolyam történelmi mélypontok közelében van, holott a külső környezet alapvetően inkább támogató, elég csak ránézni a Ryanair árfolyamára. Persze ekkora esések után akár jöhet egy gyors felpattanás, de ezt sem a fundamentumok, sem a momentum nem támogatja egyelőre. Hulló késbe pedig inkább ne nyúljunk bele.
Június elején a vártnál lényegesen rosszabb eredményről számolt be a Wizz Air. A március végén záródó pénzügyi évben a bevétel még nőtt, de a nettó profit 40 százalékkal esett vissza. Nem jó hír az sem, hogy a menedzsment nem tett közzé előrejelzést a most futó pénzügyi évre és a negyedévre sem.
Minden fontosabb mérőszám (bevétel, és költségszinten is) csalódást keltett, mert a vezetőség túlságosan is optimista volt az előző negyedévekben. A Wizz Air-t továbbra is sújtja a hajtóműproblémák miatt kieső gépek, ráadásul a lízingelt repülőkkel kapcsolatban a szerződés végén további jelentős költségek merülnek fel, emellett a flottamegújítás is drága. Igaz a mostani pénzügyi évben már kevesebb gép kényszerül a földön maradni.
A Wizz Air azt jelezte előre, hogy a kapacitások növekedni fognak az idei évben és ez a bevételekre is kedvező hatással lesz. A jelenlegi foglalási adatok alapján a menedzsment emelkedő 1 utasra jutó bevételre számít, azonban a korai jegyfoglalások általában magasabb árakon mennek mostanában, és ahogy közeledik az utazás dátuma úgy esik a jegyár, így pedig az egy repülőre eladott jegyek átlagos ára csökken. Az is kérdéses, hogy kihasználtságon mennyire tud javítani a cég, így ebben az előrejelzésben inkább lefelé mutató kockázatokat látunk.
Az sem jó hír, hogy a cég a pénzügyi év második felében további kapacitásbővítés irányzott előre, és mivel az szezonon kívüli időszak, így az 1 utasra jutó bevétel (egységnyi bevétel) nyomás alatt lehet.
Az a stratégia viszont kifizetődhet hosszabb távon, hogy a társaság ismét a kelet-közép-európai kulcspiacaira összpontosítana és bizonyos „másodlagos” piacokon leépítene vagy akár be is zárhatna utakat (pl. Abu-Dhabi, Szaúd-Arábia). Habár ennek megvalósítása jelentősebb időt vehet igénybe, mert nem lehet egy az egyben az ottani személyzetet európai utakra telepíteni. Ha a jelenlegi háborús konfliktusokban (Izrael-Irán, Oroszország-Ukrajna) enyhülés jönne, vagy befejeződnének az szintén pozitívan hatna az árfolyamra.
Wizz Air grafikon
Hozzon ki többet befektetéseiből!
Személyre szabott megoldásokért keresse szakértőinket!
Az OTP Global Markets szakértői személyre szabott tanácsadással segítenek önnek megtalálni a befektetési céljaihoz szükséges eszközöket és stratégiákat.
SzakértőinkElemzői hírlevél
Ne maradjon le friss elemzéseinkről!