Újabb meglepetés az Expediától
Kapcsolódó cikkek
Mit hoztak az elmúlt napok a piacokon?
Tovább robogott a jelentési szezon az USA-ban és Európában is. A technológiai szektorból még most is érkeztek érdekes beszámolók, a Palantir és az AMD is a befektetők figyelmébe került. Európából pedig elsősorban a bankokra volt érdemes figyelni. Emellett 3 általunk követett cég, a First Solar, az Ero Copper és az Expedia is publikálta számait. Itthon két blue-chip, a Richter és a MOL is beszámolt negyedéves eredményeiről.
Több helyen erős teljesítmény, de gyengébb eredményt hozott a MOL
Összességében felemásnak mondható harmadik negyedéves gyorsjelentést közölt a MOL a mai piacnyitás előtt. A legtöbb üzleti szegmens esetében kifejezetten jó teljesítmény volt látható, különösen a finomítás és a fogyasztói szolgáltatások erőssége emelhető ki, míg az olaj- és gáztermelés stabil számokat hozott. Ezzel szemben a profitabilitást rontotta a hulladékgazdálkodást is magában foglaló körforgásos gazdasági szolgáltatások veszteséges működése, illetve a magasabb iparági adók. Ennek köszönhetően az adózott eredmény alulmúlta az elemzői várakozásokat, az egy részvényre jutó nyereség a harmadik negyedévben 127 forint volt a tavalyi 155 forinttal szemben. A menedzsment az éves célkitűzések közül többet enyhén lefelé módosított, ami részben a Dunai Finomító októberi tűzesetének is köszönhető. Az adózás előtti nyereség azonban változatlanul 1,6 milliárd dollár körül alakulhat majd, míg a társaság pénztermelése továbbra is erős.
Ismét pozitív meglepetést okozott az Expedia: a B2B szegmens igen jól teljesített, így a harmadik negyedévben a bevételek összességében 9%-kal emelkedtek éves szinten, míg az egy részvényre eső eredmény 23%-kal nőtt, mindkét esetben felülteljesítve a várakozásokat. A menedzsment mindemellett optimistább lett és megemelte a teljes évre vonatkozó foglalási- és bevételnövekedési előrejelzését is. A jelentés összességében megerősíti az Expediáról alkotott pozitív véleményünket, valamint a vonzó befektetési sztorit.
Kedvelt részvényeinket tartalmazó listánkon továbbra is fenntartjuk az Expediát.
Negyedéves gyorsjelentés
Meglepetést hoztak az Expedia harmadik negyedéves számai: a negyedéves foglalások 12%-kal nőttek és éves alapon 30,73 milliárd dollárt tettek ki, felülmúlva ezzel a 29,18 milliárdos elemzői várakozást. A B2C szegmens foglalásai 7%-kal nőttek éves szinten az USA utazási piacának fellendülése közepette, míg a B2B szegmens 26%-os bővülésével igen jól teljesített. A szobafoglaltságban három éve a legnagyobb növekedést látni, amit a felső és alsó szegmensek mindegyike húzott, ráadásul ezúttal sikerült a versenytársakat (Booking és AirBNB) is megelőzni.
A B2C szegmens bevétele 4%-kal 2,88 milliárd dollárra emelkedett, a B2B szegmensben a bevétel 18%-kal 1,39 milliárd dollárra nőtt, míg a konszenzus 1,35 milliárd dollárt várt. A teljes negyedéves bevételt tekintve is a várt feletti értékről számolt be a társaság, a bevétel a harmadik negyedévben 9%-kal 4,41 milliárd dollárra emelkedett (a várakozás 4,28 milliárd volt).
Javultak az EBITDA-marzsok mindkét szegmensben (bár a B2B esetében csupán kismértékben a bázisidőszakhoz képest). A harmadik negyedéves EBITDA-marzs 32,9% lett (a bázisidőszaki 30,8%-kal szemben), míg az EBITDA 16%-kal 1,45 milliárd dollárra emelkedett, ami szintén felül tudta múlni az 1,35 milliárd dolláros várakozást. A menedzsment az idei évre immár két százalékos növekedést várt az EBITDA-marzs esetében (szemben a második negyedévet követő, száz bázispontos növekedési várakozással).
A negyedéves profit is szépen emelkedett, az egy részvényre eső eredmény 7,57 dollár lett (ami éves szinten 23%-os növekedést jelentett és a 6,83 dolláros várakozást is meghaladta). A menedzsment felfelé módosította a várakozásait, így úgy tűnik, hogy az utazási kereslet az ünnepi időszakot is magában foglaló utolsó negyedévben is erős maradhat. A teljes évet tekintve a foglalásoknál 7%-os növekedést vár a társaság (szemben a korábbi, 3%-5%-os növekedéssel), míg a bevételnövekedés idén 6%-7%-os lehet (a korábbi szintén 3%-5%-os várakozással szemben).
A társaság még nem tapasztalta az USA több mint egy hónapja tartó kormányzati leállásának hatását, a CFO szerint még nem látnak változást a trendekben, de szoros figyelemmel követik a szituációt. Jó hír, hogy az amerikai beutazásokból származó foglalások elkezdtek lassan javulni, és egyébként az amerikai fogyasztók sem tűnnek olyan gyengének, mint attól sokan tartottak korábban, az utazási kedv egészséges maradt októberben is. A marzsok javulásában az elmúlt években lezárt platform fejlesztések és az új hűségprogram is segíthetett.
Az erős számok a szabad készpénz termelés javulásában is testet öltenek, az elmúlt egy évben 3 milliárd dollárra rúgott ez a tétel, ami új csúcsot jelent. Ennek köszönhetően a negyedévben tovább nőtt a részvényesi visszajuttatások összege 1,7 mrd USD-ra, ami a kapitalizációnak továbbra is több mint 6%-a (ebből az összegből 1,5 milliárdra rúgtak a saját részvény vásárlások). Összességében a várt feletti harmadik negyedéves számok, valamint a menedzsment felfelé módosított várakozásai jó hírt jelentettek, így indokolt a pozitív árfolyamreakció. Az Expedia több mint tizenöt százalékos pluszban jár a pénteki előkereskedésben, így a részvény új csúcson nyithat.
Értékeltség
Továbbra is elmondható, hogy a papír vonzó értékeltségen forog a szektortársaihoz képest, a 13-as P/E és 8 körüli EV/EBITDA ráta továbbra is nyomott értékek, ha figyelembe vesszük, hogy az EPS 22%, míg az EBITDA 14% körüli mértékben várhatóan tovább fog nőni. Mivel a vállalat fundamentális teljesítménye javul, a mutatószámos módszerrel meghatározott korábbi 235 dolláros fair érték becslésünket ezúttal 272 dollárra emeljük.
Befektetési sztori
- Az Expedia a világ egyik vezető online utazási (leginkább a Bookinghoz hasonlítható) piactere. A bevételek háromnegyedét a közvetítői szerepért járó szálláshely foglalási díjak teszik ki, a fennmaradó részt repülőgépjegy értékesítések, hirdetési és egyéb szolgáltatások adják.
- Az Expedia által elért jutalékbevételt a turisztikai költések alakulása nagyrészt befolyásolja. Az infláció csökkenésével emelkedő reálbérek szintén kedvezően hatnak, a geopolitikai feszültségek viszont kockázatot jelentenek.
- A vállalat egyetlen globális hűségprogram rendszert hozott létre tavaly (One Key), hogy ezzel a platformjai közötti keresztértékesítésben rejlő potenciált is kiaknázzák. A márkákon átívelő hűségprogram unikális a versenytársakhoz képest, részben ez is magyarázza a bevételnövekedés és marzstermelés erősödését az utóbbi időszakban, aminek előretekintve is lehetnek még pozitív hatásai. Ariane Gorin, a B2B szegmens korábbi vezetője 2024 májusában vette át a vezérigazgatói posztot, az azóta eltelt időben sikeresnek bizonyult a transzformáció, a vállalat szép növekedésre volt képes, a bevezetett AI alapú megoldásokkal sikerül tartani a lépést a piaccal, és az első gyümölcsei is látszanak már ennek a hatékonyság terén.
- Az eredmény és készpénztermelés erős, a vállalat a covid miatt felfüggesztett osztalékfizetéseket is újraindította idén, bár ez évesítve kevesebb, mint 1%-nyi hozam. A jelentősebb tétel továbbra is a saját részvény vásárlási program: tavaly 1,6mrd USD-t költöttek a 2,3mrd szabad készpénz termelésből, ami a kapitalizáció ~7%-a. Az erős teljesítmény miatt ez folytatódhat, a vásárlási program közel 3mrd USD-ot engedne, ami erős támasz az árfolyam mögött. Az elmúlt negyedévekben a saját részvény vásárlások intenzitása stagnál, enyhén emelkedik.
- Az aktivista Starboard Value hedge fund a 2025 nyári hónapokra 9%-os részesedést szerzett az Expedia közeli szektortársának számító Tripadvisorban. A befektető lépésében szerepet játszhatott a Tripadvisor részvények meglehetősen alacsony árazási szintje, ami segíthet közvetett módon ráirányítani a figyelmet a közel hasonlóan nyomott értékeltségi mutatókon forgó Expediára is.
Hozzon ki többet befektetéseiből!
Személyre szabott megoldásokért keresse szakértőinket!
Az OTP Global Markets szakértői személyre szabott tanácsadással segítenek önnek megtalálni a befektetési céljaihoz szükséges eszközöket és stratégiákat.
SzakértőinkElemzői hírlevél
Ne maradjon le friss elemzéseinkről!
