Gyakran feltett kérdések

Az OTPdirekt Electra terminállal kapcsolatban felmerült kérdéseire találhat itt választ.

  1. Mi az Electra Terminál szolgáltatás, mire használható?
  2. Miért nem használható rögzítéskor az Enter billentyű, a mezők között továbblépésre?
  3. Miért különbözik az OTPdirekt Electra Terminál szolgáltatása a többi bank Electrájától?
  4. Miért olyan nehezen érhető el az Electra helpdesk?
  5. Miért bontja az Electra Terminál a kapcsolatot 5 perc után automatikusan?
  6. Az Electra Interaktív oktató program miért nem teljesen azonos a működő Electra Terminál verzióval?
  7. Milyen karakterkészleteket képes az Electra Terminál kezelni?
  8. Hogyan lehet egy csomagot másik Electra Terminálon aláírni?
  9. Hogyan lehet csökkenteni a bank számítógépére történő bejelentkezés idejét?
  10. Nem lehetne meghosszabbítani az 5 perces biztonsági időkorlátot?
  11. Milyen importformátumokat támogat az Electra Terminál?
  12. Meg lehet-e tekinteni, hogy melyik volt az utolsó letöltött kivonatunk?
  13. Hogyan lehet a letöltött értesítőket sorba rendezni és miért ez az elnevezésük?
  14. Milyen információkat tartalmazhatnak a bankszámlakivonatok?
  15. Az elektronikus kivonat megegyezik a papír alapú számlakivonattal? Miért nem nyomtatható pdf formátumban?
  16. Hogyan lehet összefűzött, folytonos számlatörténet-adatbázist létrehozni?
  17. Hogyan tudom a számlakivonatokat automatikusan letöltetni?
  18. Hogyan tekinthető meg visszamenőlegesen egy számla, adott napi forgalma?
  19. Mire jók a sablonok? Hogyan lehet közöttük keresni?
  20. Hogyan lehet a billentyűzettel sablonok között keresni?
  21. A visszamenőleges számlaforgalmakat csak lekérdezésenként tárolja az Electra Terminál. Nincs mód egy folyamatos adatbázis létrehozására?
  22. Hogyan lehet meggyorsítani a számlatörténetek letöltését?
  23. Hogyan tudom megnézni a számlám rendelkezésre álló egyenlegét?
  24. Lehet-e a különböző pályázatok benyújtásához hivatalos igazolásokat kérni Electra Terminálon keresztül?
  25. Elkülöníthetőek a számlák jogosultság szerint?
  26. A csomagok neve miért nem jeleníti meg a kapcsolódó számlaszámot?
  27. Miért nem lehet a letiltott jelszavakat azonnal újra érvényessé tenni, miért kell erre 24 órát várni?
  28. Miért nincs ellenjegyzői jogosultság az Electra Terminálban?
  29. Milyen jogosultságot kapjon az a személy, aki le kell, hogy tudja kérdezni az adatokat, tételeket is rögzíthet, de nem írhat alá csomagokat?
  30. Miért nem jelzi az Electra Terminál, hogy ha egy csomag aláírása nem megfelelően történt?
  31. Mi a különbség a rögzítői és a számfejtői jogosultság között?
  32. Miért nem írja ki az Electra Terminál automatikusan a számlák egyenlegeit a csomagok elküldése előtt?
  33. Hogyan tudom ellenőrizni az elküldött csomagok státuszát?
  34. Hogyan lehetséges a visszautasított tételek újraküldése?
  35. Hogyan történik a beküldött csomagok feldolgozása? Miért nem a megbízások rögzítésének sorrendjében történik a tételek teljesítése?
  36. Az Electra Terminálban miért nem látható minden információ a megjelenő listákban?
  37. Miért nem esztétikusabb és korszerűbb az Electra Terminál megjelenítése?
  38. Hogyan tudok a billentyűzet segítségével tételeket rögzíteni?

 


1) Mi az Electra Terminál szolgáltatás, mire használható?

Az OTPdirekt Electra Terminál a nagy forgalmat bonyolító kereskedelmi banki ügyfélkör elektronikus banki igényeinek kiszolgálására kialakított szolgáltatás. Igénybevételével ügyfeleink saját számítógépükről, telefonvonalon vagy interneten keresztül juthatnak hozzá a legfrissebb banki információkhoz és továbbíthatják fizetési megbízásaikat üzleti partnereiknek.

2) Miért nem használható rögzítéskor az Enter billentyű, a mezők között továbblépésre?

Az Electra Terminálban – mint kész banki szoftverben - a mezők közötti váltás alapértelmezetten a Tab billentyű segítségével kezelhető.

3) Miért különbözik az OTPdirekt Electra Terminál szolgáltatása a többi bank Electrájától?

Az Electra Terminál egy általános, széleskörűen elterjedt vállalati elektronikus banki alkalmazás, melyben az e-banki szolgáltatások széles skálája megtalálható. Azonban a különböző bankok által nyújtott szolgáltatások és banki (például számlavezető-) rendszereik eltérőek. Ebből adódóan eltérések tapasztalhatóak a különböző bankok által nyújtott Electra szolgáltatások tekintetében. Mindazonáltal a bankunk által nyújtott szolgáltatás funkcionalitását tekintve a legjobbak között található.

Ezen kívül az OTP Bank lehetőséget biztosít egy megjelenésében és navigációban teljesen megújított Electra felület elérésére is, mely egy egyszerű verziófrissítéssel elérhető. A megújult felületű szoftver verziók v6.00 számmal kezdődnek.

4) Miért olyan nehezen érhető el az Electra helpdesk?

Esetenként előfordulhat, hogy a helpdesk munkatársai nem tudnak minden hívást fogadni. Ennek oka, hogy a megújult Electra Terminál használatára történő átállás, illetve az esetleges általános problémák kapcsán az ügyfelek részéről az átlagosnál több kérdés merül fel. Ezért a szokásosnál nagyobb nyomás nehezedik az ügyfélszolgálatos munkatársakra. Ez azonban csak átmeneti jelenség, a hívását ilyen esetben ismételje meg később.

5) Miért bontja az Electra Terminál a kapcsolatot 5 perc után automatikusan?

Az Electra Terminál, egy offline alkalmazás, ezért csak az OTP központi géppel való kapcsolatfelvétel után bonyolíthatóak adatforgalmak telefonvonalon, vagy az Internet segítségével. A folyamatos adatkapcsolat biztosítása telefonos kapcsolat esetén nagy költségterhet jelentene az ügyfelek számára. Ezért amennyiben a csatlakozás megtörtént, de nem bonyolódik adatforgalom, a rendszer előbb 4 perc után figyelmeztet, majd 5 perc után automatikusan bontja a kapcsolatot.

6) Az Electra Interaktív oktató program miért nem teljesen azonos a működő Electra Terminál verzióval?

Az Electra Interaktív oktató programja sajnos nem mindig követi azonnal az éles verzió változásait, ezért előfordulhat, hogy még nem tartalmaz néhány fejlesztést, mely a működő rendszerben már elérhető. A Demo az összetettebb, új funkciók megjelenésekor, illetve időszakos rendszerességgel kerül aktualizálásra.

7) Milyen karakterkészleteket képes az Electra Terminál kezelni?

Az Electra Terminál mind a WinANSI, mind a 852 kódkészletű karaktereket képes kezelni. Ügyfeleink igénye alapján e két általánosan alkalmazott karakterkészlet támogatása fogalmazódott meg.

8) Hogyan lehet egy csomagot másik Electra Terminálon aláírni?

Az Electra Terminálban lehetőséget biztosítunk a megbízási csomagok közvetlen továbbítására. A funkció segítségével a kiválasztott megbízások a banki szerver egy elkülönített területére helyezhetők, exportálhatók, ahonnan azokat más ügyfélprogramba is importálni lehet. Az exportált megbízást minden olyan felhasználó el tudja érni, aki az adott ügyfélhez hozzá van rendelve és akinek az ügyfélprogramja az adott OTPdirekt szerződéshez tartozik. Ezen megbízások importja után a megbízásokon az aláírások elhelyezhetők, majd a banki feldolgozó rendszerbe küldhetők. Az Electra biztosítja hogy egy megbízási csomag mindig pontosan csak egy helyen legyen elérhető, mellyel elkerülhető hogy egy csomag duplán kerüljön beküldésre.

Amennyiben igénybe szeretné venni ezt a szolgáltatást, úgy a számlavezető bankfiókjában egy kiegészítő megállapodást kell az aláírás-hiányos megbízások küldésére kötnie.

9) Hogyan lehet csökkenteni a bank számítógépére történő bejelentkezés idejét?

Az hogy a bejelentkezés során az adatátvitel hosszú időt vesz igénybe abból adódhat, hogy az Automatikus letöltések funkcióban olyan lekérdezés került beállításra, amely több számlát is érint. Ennek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy csak a legszükségesebb automatikus letöltéseket állítsák be, vagy használják az egyszeri, eseti lekérdezéseket.

10) Nem lehetne meghosszabbítani az 5 perces biztonsági időkorlátot?

A korábban letöltött anyagok közötti kereséshez nem szükséges folyamatos kapcsolatot tartani a banki rendszerrel, ugyanis a letöltött anyagok helyileg tárolódnak így a kereséshez nem szükséges a folyamatos kapcsolat fenntartása a banki rendszerrel. Éppen ezért a biztonsági időkorlát emelését nem tartjuk indokoltnak. A kliens és a szerver között csak akkor kerül bontásra a kapcsolat, ha a programok között nincsen adatforgalom.

11) Milyen importformátumokat támogat az Electra Terminál?

Az Electra Terminál többféle import formátumot is támogat, ezen kívül a programban megtalálható egy importformátum-szerkesztő is. Ha importáláskor esetleg ékezetprobléma fordulna elő, kérjük ellenőrizze a pénzügyi szoftverét; előfordulhat hogy az nem szabványos karakterkészletet alkalmaz.

12) Meg lehet-e tekinteni, hogy melyik volt az utolsó letöltött kivonatunk?

Sajnos nem. Az utolsó letöltött kivonat dátuma a rendszer által nem megállapítható, ezért üres a kezdő időpont. Ennek több oka is lehet, pl. nehezen kezelhető, ha hálózatosan használják az Electra Terminált és mindenkinek külön munkakönyvtára van, vagy egyszerűen rossz a kliens dátumbeállítása. Az Electra Terminál a korábban letöltött kivonatokat tárolja, azokat nem tölti le újra, csak amelyek addig még nem kerültek letöltésre.

13) Hogyan lehet a letöltött értesítőket sorba rendezni és miért ez az elnevezésük?

Az értesítők jelölése az Electra Terminálban egy meghatározott kódsorozattal került megjelenítésre. A kód tartalmazza az értesítés dátumát és a 3 jegyű rövid betűjelét, melyeknek jelentése a HELP funkcióban is megtalálható. A letöltött értesítők kódja mellett azok elnevezése és a dátuma is megjelenik (pl. 100612.STM Számla értesítő 2010/06/12). A dátumsorrend alapján történő sorba rendezés mellett lehetőség van az értesítők különböző logika szerinti sorba rendezésére is, az adott fejlécre történő kattintással (pl. Megnevezés (ill. típus) szerint).

14) Milyen információkat tartalmazhatnak a bankszámlakivonatok?

A bankszámla kivonatok egy adott bankszámla napi forgalmát tartalmazzák. A kivonatok egy időintervallum megadásával tölthetők le, mely alapján nyomon követhető egy adott számla időszakos forgalma is. Ezen kívül a számlaforgalmak nyomon követhetők a Napi teljesített tranzakciók, a Számlatörténet és az Összefűzött kivonat lekérdező funkciók segítségével is.

15) Az elektronikus kivonat megegyezik a papír alapú számlakivonattal? Miért nem nyomtatható pdf formátumban?

Az elektronikus kivonat kifejezetten az adatok elektronikus feldolgozására szolgál, mely tartalmilag ugyan megegyezik a papír alapú kivonattal, de formailag különböző. Ezért nem helyettesíti a papír alapú kivonatot és ezen okból kifolyólag nem nyomtatható pdf formátumban. Bankunk új szolgáltatásával ügyfeleink papíralapú hiteles bankszámlakivonat helyett – a hivatalos kormányzati szervezetek (APEH) által is elfogadott – hitelesített elektronikus bankszámlakivonatot (Hitelesített számla értesítőt, SPD) is igénybe vehetnek, mely természetesen pdf formátumban is kinyomtatható. Azonban ezzel együtt csak elektronikus formában használható fel hitelesítettként.

16) Hogyan lehet összefűzött, folytonos számlatörténet-adatbázist létrehozni?

Összefűzött számlatörténet adatbázis az Összefűzött kivonat készítése menüpontban készíthető. Így lehetőség van rá, hogy egy vagy több számlára az összes forgalmat megjelenítsük. Jelenleg csak a letöltött kivonatokból lehet folytonos adatbázist létrehozni, ezért a funkció használata előtt minden, az adott időszakra vonatkozó kivonatot le kell tölteni.

17) Hogyan tudom a számlakivonatokat automatikusan letöltetni?

A kivonatok automatikus letöltésének beállítására a v5.02-xx Electra verziókban a Paraméterbeállítások/Automatikus letöltések, míg a megújult Electra felületen a Beállítások/Automatikus letöltések menüpontban nyílik lehetőség. Azonban figyelembe kell venni, hogy nagy számlakör esetén a kivonatok letöltése több időt vehet igénybe, így a bejelentkezés ideje jelentősen meghosszabbodhat.

18) Hogyan tekinthető meg visszamenőlegesen egy számla, adott napi forgalma?

Az adott funkcióba belépve (Számlavezetés/Információkérés/Számlatörténet), az utoljára letöltött számlaadatok láthatók. A v5.02-xx verziókban a Korábbi letöltések gombra kattintva, a megújult Electrában a Korábbiak ikon segítségével egy régebbi lekérdezés eredménye választható ki, nyitható meg. Újabb, friss információt a Letöltés funkció/ikon alkalmazásával választhat. A központi számítógépre való bejelentkezés után kiválaszthatja a lekérdezendő számlát és megadhatja a lekérdezés időintervallumát. Ez számlatörténet esetén maximum 90 nap lehet, míg a kivonatok esetében az utolsó hat hónap.

19) Mire jók a sablonok? Hogyan lehet közöttük keresni?

Az ismétlődő megbízások rögzítését megkönnyíti, ha az előre rögzített sablon vagy partnertörzs alapján történik. A rögzített sablonokat utólag gyorsabban meg lehet találni az Electra Terminálban kialakított kereső funkció segítségével, melyben elsőként a sablonnév alapján történő keresést ajánlja fel a rendszer. Az egyéb jellemző paraméterek (pl. számlaszám) alapján történő keresés úgy lehetséges, hogy a táblázat alatt levő keresni kívánt mezőre kattintva abba néhány karaktert beírunk. Ez alapján a kijelölés a kritériumoknak megfelelő első találatra ugrik, lényegesen egyszerűbbé téve a kívánt sablon megtalálását.

20) Hogyan lehet a billentyűzettel sablonok között keresni?

A sablonok közötti kereséshez bele kell kattintani a sorokba, hogy a fel-le nyilakat a kereséshez használhassuk. Ez az egér használatával azonban egyszerűbben kezelhető. A külön billentyűkombinációk kifejlesztését a Windows-os használat lehetősége miatt nem tudjuk megvalósítani.

21) A visszamenőleges számlaforgalmakat csak lekérdezésenként tárolja az Electra Terminál. Nincs mód egy folyamatos adatbázis létrehozására?

Az Electra Terminálban lehetőség van egy-egy számla mozgásait adott időintervallumra (tehát nem csak egy napra) vonatkozóan lekérdezni a Számlavezetés/Információkérés/Számlatörténet menüpontban. Az Electra Terminál minden esetben az ügyfél által elindított konkrét kérést teljesíti, amely azonnal a kliens helyi adatbázisában lekérdezésenként kerül tárolásra. Ez később is bármikor megtekinthető a központi géppel való kapcsolatfelvétel nélkül.

A Központi számlavezető rendszerből visszamenőlegesen maximum 92 napra lehetséges számlaforgalmat lekérdezni. Egy hónapnál hosszabb intervallum egyszerre történő lekérdezése viszont a háttérrendszer által nem támogatott. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy egy három hónapos időtartamú számlaszámonkénti lekérdezés 3 külön kéréssel teljesíthető.

22) Hogyan lehet meggyorsítani a számlatörténetek letöltését?

A számlatörténet letöltése sok adat esetén lassú folyamat lehet. Ez meggyorsítható, ha a letöltés csak egy-egy napra vonatkozik. Alternatív lehetőségként a Napi teljesített tranzakciók, vagy az Összefűzött kivonat funkció használatát javasoljuk, amely azonnal az összes számlára visszaadja a napi forgalmat.

23) Hogyan tudom megnézni a számlám rendelkezésre álló egyenlegét?

A számlaegyenleg lekérdezésekor egy adott számlán állva az „Enter” gomb megnyomásával, vagy dupla kattintással megjeleníthetők a részletes adatok. Ebben a számla részletes adatai között a rendelkezésre álló egyenleg is megtekinthető.

24) Lehet-e a különböző pályázatok benyújtásához hivatalos igazolásokat kérni Electra Terminálon keresztül?

Hiteles igazolás alapja csak a bank által már elfogadott és feldolgozott megbízás lehet, ami jelenleg a bankfiókokban kérhető. Ezért ez a funkció az Electrában nem került megvalósításra.

Ebből kifolyóan kérjük, hogy pl. a pályázatok benyújtásához szükséges hivatalos igazolást a számlavezető bankfiókban igényeljenek. A hiteles elektronikus kivonat viszont már elérhető a szolgáltatásunkban, melynek igazolásként történő felhasználása elektronikus formában lehetséges.

25) Elkülöníthetőek a számlák jogosultság szerint?

A szerződés számlakörében kezelt számláiból a különböző számlánkénti jogosultságok meghatározásával ügyintézőnként, különböző számlacsoportokat képezhetünk. Így meghatározható, hogy egy-egy ügyintéző mely számlákat milyen jogosultsággal kezelhet, amely beállítás jelenleg a számlavezető, vagy a kapcsolattartó fiókban történik.

26) A csomagok neve miért nem jeleníti meg a kapcsolódó számlaszámot?

A csomagok listaszerű megjelenítése a csomagnevek alapján történik, de számlaszámra történő utalás is szerepel benne. A megújult Electra felületen a kibővült listanézetnek köszönhetően többek között a számla száma és a számla elnevezése is megjelenik, könnyebbé téve azok beazonosítását.

27) Miért nem lehet a letiltott jelszavakat azonnal újra érvényessé tenni, miért kell erre 24 órát várni?

Az aláírási jogosultságok letiltása esetén alkalmazott 24 óra az automatikus feloldási időre vonatkozik. Ezért ha Ön hamarabb szeretné a letiltását feloldani, akkor azt a számlavezető, vagy kapcsolattartó fiók segítségével, illetve az Electra Terminálban is megteheti. A képviseleti jogosultságú igénybevevők számára lehetőség van arra, hogy az Electra Terminál felületen is módosítani tudják az Electra Terminál szerződések bizonyos adatait. Így többek között a letiltott jelszavak feloldását, illetve kezdeti értékre állítását is meg tudják oldani az Adminisztráció/Adminisztrációs megbízások menüpontban.

28) Miért nincs ellenjegyzői jogosultság az Electra Terminálban?

Az Electra Terminálban nincs külön ellenjegyző, az aláíró aláírásával igazolja, hogy a tételek megfelelően kerültek rögzítésre. A felelősség a csomagok aláírásával az aláíróé! Természetesen a különböző ellenőrzési és aláírási folyamatokat is folyamatosan naplózza az Electra Terminál, így a tevékenységek mindig pontosan nyomon követhetők.

29) Milyen jogosultságot kapjon az a személy, aki le kell, hogy tudja kérdezni az adatokat, tételeket is rögzíthet, de nem írhat alá csomagokat?

Az Electrában rögzítői jogosultsággal rendelkező igénybevevőknek un. számfejtői jogosultságot kell beállítatni. Így teljes jogosultsággal fognak rendelkezni a számlakörükbe bevont számlák fölött, viszont csomagokat nem fognak tudni aláírni. A számfejtői jogosultságot a számlavezető bankfiókban lehet beállítatni.

30) Miért nem jelzi az Electra Terminál, hogy ha egy csomag aláírása nem megfelelően történt?

Az igénybevevők rögzítése – a pénzmosási törvény miatt – a banki oldalon történik. Az Electra Terminál biztonsági okokból sem a csomagok aláírásakor, sem elküldésekor nem ellenőrzi, hogy a csomag aláírása megfelelően történt-e, illetve megfelelő jogosultságú igénybevevők írták-e alá, s hogy minden aláírás megérkezett-e már. A kliens csupán azt ellenőrzi, hogy van-e aláírás a csomagon, illetve csak a jelszó véletlen elgépelése került kiküszöbölésre. A hitelesség ellenőrzése a csomag beküldése után a banki oldalon történik, annak feldolgozáskor. Így a nem megfelelő aláírások jelzése is csak a beküldést követően történhet meg.

31) Mi a különbség a rögzítői és a számfejtői jogosultság között?

A számlaforgalmak lekérdezésére, megbízások rögzítésére és aláírt csomagok beküldésére a számfejtői jogosultság megadása biztosít lehetőséget. A rögzítési jogosultságú igénybevevők terhelési megbízásokat rögzíthetnek és aláírt megbízásokat bankba küldhetnek, azonban számlaforgalmakat nem tekinthetnek meg.

32) Miért nem írja ki az Electra Terminál automatikusan a számlák egyenlegeit a csomagok elküldése előtt?

Az Electra Terminálban először a funkciót választjuk ki (valamilyen megbízás vagy lekérdezés) és ezután választjuk ki a számlát (vagy számlákat), amelyen (amelyeken) az adott műveletet végre szeretnénk hajtani. Az aktuális számlaegyenleg lekérdezése külön menüpontból érhető el az Információkérés/Számlaegyenleg menüpont segítségével.

33) Hogyan tudom ellenőrizni az elküldött csomagok státuszát?

A kisebb csomagok beküldése után, azok feldolgozottságának állapota azonnal, automatikusan, a kis ikonok alapján nyomon követhető a kliensen. Nagyobb csomagok beküldése, illetve a kapcsolat megszakítása esetén az elküldött megbízási csomagok aktuális státusza a v5.02-xx verziókban az Elküldött megbízási csomagok/Csomag banki státusza menüpontban, míg a megújult Electra felületen a Megbízási csomagok/Elküldött megbízások menüpontban a Státusz ikon megnyomásával érhető el a központi géppel való kapcsolatfelvétel után. Amennyiben a csomag egyes eleme(i) visszautasításra került(ek), azt a felület felkiáltójeles ikonnal jelzi, s a csomag megnyitása után a visszautasítás oka is feltüntetésre kerül.

34) Hogyan lehetséges a visszautasított tételek újraküldése?

A visszautasított tételek újraküldésének lehetőségét a régi felületű Electra az Elküldött megbízási csomagok/Csomag újrafelhasználása menüpont, míg a megújult felületen a Megbízás csomagok/Elküldött megbízások menüpontban az Új csomag ikon biztosítja. Itt kiválasztható, hogy a csomag összes tételéből, vagy csak a visszautasított tételekből képződjön új csomag. Ezen kívül lehetőség van a visszautasított tételek külön legyűjtésére is a tranzakció keresés segítségével.

35) Hogyan történik a beküldött csomagok feldolgozása? Miért nem a megbízások rögzítésének sorrendjében történik a tételek teljesítése?

Az Electra Terminál a csomagon belüli tételeket a rögzítés sorrendjében dolgozza fel. Azonban előfordulhat olyan eset, ha egy tételre nem volt fedezet, akkor a rendszer a soron következő tétel feldolgozását kezdi meg. Amennyiben a következő tételre van fedezet, az teljesül, de az eredetileg küldött sorrend máris módosul mivel a fedezetlen tétel kimarad belőle. A háttérrendszerben időközben történhetnek más könyvelések is, amik "beférkőzhetnek" az éppen feldolgozás alatt álló tételek közé.

36) Az Electra Terminálban miért nem látható minden információ a megjelenő listákban?

A régebbi felületű Electra Terminálban a különböző listákban csak a fontosabb mezőtartalmakat jelenítjük meg és csak az Enter-rel vagy egér klikkeléssel tekinthető meg minden adat. A megújult felületű szolgáltatásban a kibővült listanézetnek köszönhetően az összes adat megjeleníthetővé válik a felületen.

37) Miért nem esztétikusabb és korszerűbb az Electra Terminál megjelenítése?

A v.5.02-xx verziójú szoftver még az eredeti dobozos termék formáját viseli magán. Azonban a megújult Electra felületen a v6.00-01 verziótól kezdődően a design is modernebb megjelenést kapott, mellyel egyidejűleg a navigáció is áttekinthetőbbé, egyszerűbben kezelhetővé vált.

38) Hogyan tudok a billentyűzet segítségével tételeket rögzíteni?

A Tab és Shift+Tab billentyűk használhatók az adatrögzítésnél, így lehetséges a tételeket a billentyűzet segítségével is rögzíteni. Miután a mentés gombra léptünk a Tab segítségével, az Alt+F4 billentyűkombinációval lehet bezárni az ablakot.