Gyakori kérdések


Mennyi a fennálló tartozás összege?  

A tartozás összegéről levélben értesítjük Önt. Amennyiben tájékoztató levelünk nem áll rendelkezésére, úgy lehetősége van felhívni az ügyintézőjét, vagy Ügyfélszolgálatunkat a 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámon, ahol kollégáink segítséget nyújtanak az Ön számára. 

Ügyintéző és elérhetősége  

Ha ismeri ügyintézője mellékét, kérjük hívja a 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámot. A 0-ás gomb megnyomása után tárcsázza a megfelelő melléket. 

Amennyiben nem ismeri ügyintézőjét, illetve nincs közvetlen elérhetősége, kérjük hívja a mellékelt számokon Ügyfélszolgálatunkat a 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámon, ahol munkatársaink az Ön segítségére lesznek.. 

Hogyan kérhet csekket a befizetés teljesítéséhez?  

  • Telefonon Ügyfélszolgálatunk (06-1/267-6095, 06-1/267-6096) hívásával, vagy közvetlenül ügyintézője telefonszámának felhívásával,
  • Írásban a letölthető nyomtatványok oldalról a Csekkpótlás kérése elnevezésű formanyomtatvány kitöltésével,
  • Elektronikus formában az ugyfelszolgalat@otpfakt.hu e-mail címre küldött levélben,
  • Személyesen ügyintézőjétől az Ön által ismert elérhetőségeken.

Milyen módon rendezheti tartozását?  

  • Egyösszegű befizetéssel,
  • Részletekben (jelenlegi tartozás + kamat + költség felszámítása mellett),
  • Adósságrendező hitellel,
  • Ingatlanfedezet, vagy más biztosíték felajánlásával.

Felhívjuk figyelmét, hogy önkéntes teljesítés hiányában az OTP Faktoring Zrt. jogosult végrehajtási eljárás útján érvényesíteni követelését.  

Hogyan köthet részletfizetési megállapodást?  

Amennyiben felszólító levelet kapott tőlünk, az abban található Nyilatkozatot – a vállalt havi törlesztőösszeggel – kitöltve küldje vissza Társaságunk részére. Ezen kérelme beérkezést követően az OTP Faktoring Zrt. adósságrendezési szabályzata alapján elbírálásra kerül. Az elbírálás fontos szempontja, hogy a tartozás kamatozik, ezért a részletfizetésnek oly mértékűnek kell lennie, hogy a tartozás folyamatosan csökkenjen és így megfelelő futamidőn belül kifizetésre kerüljön. 

Kérjük, hogy a Nyilatkozatot ügyintézője részére postán, a 1364 Budapest, Pf. 271. címünkre szíveskedjen megküldeni. Amennyiben a levelünkhöz mellékelt csekken vagy banki átutalással befizetést teljesített, kérjük ennek másolatát is szíveskedjen a Nyilatkozattal együtt elküldeni részünkre. 

Ha nem kapta volna meg a Nyilatkozatunkat, kérjük, írjon egy részletfizetési kérelmet ügyszáma megjelölésével, és amennyiben csekken vagy banki átutalással befizetést teljesített, kérjük ennek másolatát is szíveskedjen kérelmével együtt elküldeni részünkre a 1364 Budapest, Pf. 271. címünkre. 

A beérkezett Nyilatkozat vagy írásbeli kérelem alapján munkatársunk elkészíti a Részletfizetési Megállapodást, melyet a befizetéshez szükséges csekkekkel együtt postáz az Ön részére. Kérjük, szíveskedjen a megállapodás 1 példányát aláírva visszaküldeni az OTP Faktoring Zrt. részére. 

Tartozás rendezése esetén hogyan kérhet igazolást a tartozás megszűnéséről?  

A tartozás kiegyenlítését követően ügyintézőnk tartozásmegszüntető nyilatkozatot küld az Ön részére. Amennyiben nem kapta meg a tartozásmegszüntető nyilatkozatot, telefonon, személyesen vagy postai küldeményben jelezheti igényét a tartozásmegszüntető nyilatkozat kiállítása iránt. Az igazolás kiadásához szükséges, hogy az Ön által elutalt vagy csekken befizetett összeg ügyre történő könyvelése megtörténjen az OTP Faktoring Zrt-nél. Ügyintézőnk az igazolást postán (amennyiben igényli faxon is) továbbítja az Ön részére, de lehetősége van az igazolás személyes átvételére is az illetékes területi irodánkban. 

Ha Ön alvállalkozónknál rendezte tartozását, a megbízott kezelő által visszaadott adatok alapján követelését lezárjuk és a tartozásmegszüntető nyilatkozatot postai úton juttatjuk el az Ön részére. Amennyiben nem érkezett meg Önhöz a tartozásmegszüntető nyilatkozat, jelezze munkatársaink felé.