Gyakori kérdések


Mennyi a fennálló tartozás összege?  

A tartozás összegéről levélben értesítjük Önt. Amennyiben tájékoztató levelünk nem áll rendelkezésére, úgy lehetősége van felhívni az ügyintézőjét, vagy az Info vonalat, azaz a 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámot, ahol kollégáink segítséget nyújtanak az Ön számára. 

Ügyintéző és elérhetősége  

Ha ismeri ügyintézője mellékét kérjük hívja a 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámot. A 0-ás gomb megnyomása után tárcsázza a a megfelelő melléket. 

Amennyiben nem ismeri ügyintézőjét, illetve nincs közvetlen elérhetősége, kérjük hívja a fenti számokon az Info vonalata 06-1/267-6095-ös, vagy a 06-1/267-6096-os telefonszámot, ahol munkatársaink az Ön segítségére lesznek. 

Hogyan kérhet csekket a befizetés teljesítéséhez?  

  • Telefonon az Info vonal (06-1/267-6095, 06-1/267-6096) hívásával, vagy közvetlenül ügyintézője telefonszámának felhívásával,
  • Írásban a letölthető nyomtatványok oldalról a csekkpótlás kérés elnevezésű formanyomtatvány kitöltésével,
  • Elektronikus formában az ugyfelszolgalat@otpfakt.hu e-mail címre küldött levélben,
  • Személyesen ügyintézőjétől az Ön által ismert elérhetőségeken.

Milyen módon rendezheti tartozását?  

  • Egyösszegű befizetéssel,
  • Részletekben (jelenlegi tartozás + kamat + költség felszámítása mellett),
  • Adósságrendező hitellel,
  • Ingatlanfedezet vagy más biztosíték felajánlásával.

Felhívjuk figyelmét, hogy önkéntes teljesítés hiányában az OTP Faktoring jogosult végrehajtási eljárás útján érvényesíteni követelését.  

Az előleg befizetését követően hogyan köthet részletfizetési megállapodást?  

Amennyiben megkapta a felszólító levelünket, az abban található Nyilatkozat c.) pontja tartalmazza a részletfizetés vállalására vonatkozó nyilatkozattételt. Ezen kérelmek beérkezése után az OTP Faktoring szabályzata alapján elbírálásra kerülnek. Az elbírálás fontos szempontja, hogy a tartozás kamatozik, ezért a részletfizetésnek oly mértékűnek kell lennie, hogy a tartozás folyamatosan csökkenjen és így megfelelő futamidőn belül kifizetésre kerüljön. 

Kérjük, hogy a Nyilatkozatot ügyintézője részére postán szíveskedjen megküldeni, mellékelve ehhez a kezdő részlet befizetéséről szóló bizonylat másolatát. 

Ha nem kapta volna meg a Nyilatkozatunkat, kérjük írjon egy részletfizetési kérelmet azonosítója megjelölésével, mellékelje a befizetési bizonylat másolatát és postázza el ügyintézője részére. Amennyiben nem ismeri az ügyintézőjét, kérjük hívja a fenti számon az Info vonalat (telefonos ügyfélszolgálat). 

A beérkezett Nyilatkozat vagy írásbeli kérelem alapján az ügyintéző elkészíti és aláírja a Részletfizetési Megállapodást (fedezetlen követelés esetén 2 példányban, fedezett követelés esetén 3 példányban), melyet a csekkekkel együtt postáz az Ön részére. Kérjük, szíveskedjen a Megállapodást (ingatlanfedezettel biztosított követelésnél 2 példányt) aláírva visszaküldeni az OTP Faktoring részére. 

Tartozás rendezése esetén hogyan kérhet igazolást a tartozás megszűnéséről?  

A tartozás teljes kiegyenlítését követően az ügyintézőnk felé telefonon, személyesen vagy postai küldeményben jelezheti igényét a Tartozásmegszüntető Igazolás kiállítása iránt. Ehhez szükséges az Ön által elutalt vagy csekken befizetett összeg regisztrálása az OTP Faktoringnál. Ügyintézőnk az igazolást postán (amennyiben igényli faxon is) továbbítja az Ön részére, de lehetősége van az igazolás személyes átvételére is az illetékes területi irodánkban. 

Amennyiben a követelés alvállalkozónk kezelésében állt, és a befizetéseket a kezelő cégnél teljesítette, úgy a kezelő cégtől szíveskedjen megkérni ezen befizetésekről szóló igazolást, melyet juttasson el az OTP Faktoring Zrt. Ügyfélkapcsolati Csoport részére: 

Az alvállalkozó igazolása alapján – ha az OTP Faktoringnál a követelés teljes kiegyenlítést nyert -, tudjuk elkészíteni Önnek a tartozásmegszüntető nyilatkozatot.